Centrul Astra Film
Ro / En

                         

Astra Film Festival

Astra Film Festival 2016

  • Catalog

    Catalogul complet Astra Film Festival 2016 este disponibil aici

    Read more ...

  • OUTSTANDOX

    OUTSTANDOX grupează 8 filme care propun - fiecare din ele prin utilizarea într-o manieră excepÈ›ională a instrumentelor cinemaului documentar - investigarea ingredientelor È™i a experienÈ›elor de viață care intră în modelarea compoziÈ›iei noastre ca entități individuale È™i colective.Documentarele-portret DON JUAN, THE DARK GENE È™i THE NEW MAN ridică toate, în chei stilistice diferite, întrebări existenÈ›iale cu privire la raportul dintre biologic È™i identitate, re-prezentând cu demnitate biografiile ieÈ™ite din comun a trei protagoniÈ™ti care se luptă, într-o formă sau alta, cu marginalizarea.  La fel cum primele două filme ne provoacă să ne chestionăm prejudecățile pe care le-am putea avea în privinÈ›a persoanelor afectate de tulburări psihice, ca autismul sau depresia, relativizând falsa graniță dintre constructe normative È™i alteritate, THE NEW MAN marÈ™ează, de asemenea, într-o direcÈ›ie similară. Acesta tratează, printr-o lentilă universală, un tip de istorie personală pe care genul queer cinema de regulă o particulariează, È™i anume, schimbarea de gen È™i de identitate sexuală, integrând dificultățile de acceptare socială ale acestui „nou om” în imaginea mai largă a celor care încearcă să fie acceptaÈ›i, în primul rând, de propria familie.Tema reconcilierii cu trecutul È™i a felului în care acesta ne influenÈ›ează înÈ›elegerea prezentului constituie un liant al întregului program, după cum poate fi observat È™i în KEEP QUIET sau în DEPTH TWO, însă la o altă scală - cea a istoriei colective recente. Miza comună a acestor două filme se bazează, narativ, pe implicaÈ›iile umaniste ale confruntării dintre victime È™i agresori, explorând raportul dintre perdanÈ›ii È™i falÈ™ii câÈ™tigători implicaÈ›i în tragedii istorice precum Holocaustul sau epurările etice din Balcani din timpul războiului din Kosovo.Terenul problemelor care È›in de încălcarea È™i de apărarea drepturilor omului este disputat È™i de filme ca documentarul de tradiÈ›ie ciné-verité EMPLOYMENT OFFICE sau de distopia poetică DEAD SLOW AHEAD. Ambele pornesc de la reglementarea raporturilor de muncă, fiecare din cele două speculând alegoric È™i cu subtilitate o stare curentă de scepticism social, la adresa a două sisteme diferite: modelul în colaps aÈ™ statului providenÈ›ial respectiv soarta în derivă a capitalismului, înÈ›eles ca maÈ™inărie abrutizantă. În acelaÈ™i timp, procesul de configurare È™i reconfigurare actuală a lumii globalizate are inevitabil consecinÈ›e asupra reprezentării acesteia de către comunități tradiÈ›ionale, cândva izolate, cum ar fi cea de Maasai Ilparakuyo din Tanzania, a cărei transformare este urmărită de-a lungul timpului în documentarul antropologic CHANGA REVISITED. (Andreea Mihalcea)

    Read more ...

  • PERSONAL, FAMILIAL, SOCIAL

    Niciun om nu e o insulă. ConstrucÈ›ia sinelui, dinamica relaÈ›iilor de familie sau configurarea socială sunt concepte care nu pot fi văzute izolat. Fie că ne place sau nu, aceastea se influenÈ›ează reciproc, după cum o reliefează, de altfel, fiecare din cele È™apte documentare din secÈ›iunea SELF, FAMILY, SOCIETY.3 x PERSONALCum continui să îÈ›i duci viaÈ›a mai departe, zi de zi, când È™tii că unul dintre copiii tăi nu va avea È™ansa unei vieÈ›i normale?  Pentru filmarea documentarului observaÈ›ional DOAR O RÄ‚SUFLARE, distins cu Heart of Sarajevo anul acesta la Sarajevo IFF, Monica Lăzurean-Gorgan a umărit timp de È™apte ani desfășurarea texturii intime a relaÈ›iilor din sânul familiei Sicrea. Dobrin Sicrea, un om credincios, dar È™i tânăra regizoare Sára Haragonics, autoarea documentarului participativ COMING FACE TO FACE, - un tată È™i o fiică - se întreabă,  dacă au făcut tot ce le stă în putință pentru a-i salva pe cei dragi. Și în TRAIN TO ADULTHOOD al Klárei Trencsényi este vorba, în subtext, de asemenea despre forme de testare a legăturilor de familie: trei preadolescenÈ›i sunt forÈ›aÈ›i de dificultăți materiale să se dea piept prea devreme cu griji de oameni mari, într-un moment în care sfârÈ™itul copilăriei intră sub semnul dezvrăjirii È™i al incertitudinii.MAMÄ‚ ÎN ROMÂNIACHAT WITH ALICE, semnat de Isabela ÈšenÈ›, un documentar-portret al unei mame de 19 ani care face video chat pentru a-È™i întreÈ›ine familie, speculează contradicÈ›iile dintre persona construită de Alice È™i aÈ™teptările normative pe care le avem despre maternitate.  Angela este È™i ea o tănără mamă, documentarul omonim al lui Botond Püsök radiografiind o serie de probleme mai largi cu care se confruntă tinerele din comunitatea romă din Transilvania precum lipsa educaÈ›iei, inegalitatea dintre sexe sau persistenÈ›a unor obiceiuri tradiÈ›ionale controversate. Cauzele obstacolelor pe care le întâmpină femeile care îÈ™i doresc să aibă un copil sunt generalizate în România, indiferent de categoria socială căreia le aparÈ›in, după cum punctează documentarul sociologic al lui Jesús del Cerro, SUNT ÎNSÄ‚RCINATÄ‚ ÎN ROMÂNIA. Aici, lipsa de sprijin de care statul se face vinovat prin lipsa unor politici guvernamentele coerente e corelată cu o mentalitate colectivă predominant conservatoare în ceea ce priveÈ™te condiÈ›ia femeii, sub toate aspectele sale.FII NORMAL SAU FII FERICITAGE, un eseu antropologic caleidoscopic realizat de Veronika Hafner È™i Nancy Camaldo, chestionează cum ni se modifică de-a lungul timpului perspectiva asupra noÈ›iunilor de fericire, iubire sau moarte È™i asupra felului în care valorizăm viaÈ›a, cu ajutorul a peste o sută de persoane cu vârste între 0 È™i 100 de ani. Tot în timp, ajugem să ne raportăm diferit la dimensiunea ludică a vieÈ›ii, la convenÈ›ii sociale, la concepte normative sau la propriul corp, reprimând, de regulă, o premisă subînÈ›eleasă a vieÈ›ii, È™i anume că procesul de îmbătrânire începe de îndată ce ne naÈ™tem. (Andreea Mihalcea)

    Read more ...

  • DISLOCUIRE

    Punând în discuÅ£ie limitele empatiei È™i mergând în sens contrar simplificărilor facile, “Dislocuire'' prezintă o imagine caleidoscopică a modurilor imperceptibile în care unele vieÅ£i sunt schimbate pentru totdeauna într-un ciclu continuu al oamenilor prinÈ™i în între două lumi."Those" explorează promptitudinea cu care suntem dispuÈ™i să îi judecăm È™i respingem pe cei diferiÅ£i de noi, în timp ce "In Between" demontează majoritatea stereotipiilor asociate alterităţii. În timp ce primul scurtmetraj se foloseÈ™te de un umor inteligent echilibrat pentru a investiga mecanismele absurde ale paranoiei, cel de-al doilea adoptă o abordare intimă pentru a cerceta limitele rezistenÈ›ei emoÈ›ionale în cazul celor ce îÈ™i părăsesc de bună voie căminul pentru a-i ajuta pe cei forÈ›aÈ›i să îl părăsească pe al lor.Uneori nu războiul, ci sistemul juridic este cauza  dislocării (sau a dislocuirii). În "Trapped By Law", aflăm că nici 30 de ani nu sunt deajuns pentru ca vieÈ›ile unor refugiaÈ›i din calea războiului să curgă pe un făgaÈ™ normal. Cu toate că ar putea simÅ£i ca aparÅ£inând unui loc, reguli rigide ale  cetățeniei îi împiedică să fie vreodată pe deplin acceptaÅ£i. Istoria nu uită niciodată.Și nici nu se schimbă. "Abdul & Hamza" demonstrează că suntem, de fapt, martorii unui ciclu fără de sfârÅŸit. Când ne gândim că rătăcirea a luat sfârÈ™it, ne dăm seama că ne-am înÅŸelat. Ea nu se opreÈ™te niciodată. Odată ce ''acasă'' a rămas în urmă, e puÈ›in probabil că vei reveni vreodată.

    Read more ...

  • DOC-VLOG

    Trăim vremuri când foarte mulÈ›i simt nevoia de a posta È™i partaja (share) video-mărturii ale tuturor momentelor, oricât de neînsemnate, care le compun existenÈ›a. Atunci când documentariÈ™tii au acest îndemn, ne putem aÈ™tepta ca ceea ce ei ''partajează'' să aibă o oarecare greutate, atât în formă cât È™i în conÈ›inut. Vlogurile lor pot lua forma confesiunilor intime despre trăiri personale legate de crize de identitate, cronici ale unor perioade zbuciumate din propria existență, sau încercarea de a înÈ›elege inechitățile sociale prin experienÈ›a proprie.Jurnal intim, jurnal de război, pagini din cronica revoluÈ›iei ucrainiene, momente de pe Euromaidan, manifestul unei generaÈ›ii, momentul maturizării, ''Alisa in Warland''(Alisa în Èšara Războiului) ce câte ceva din toate. Izbucnirea revoluÈ›iei marchează o ruptură în vieÈ›ile celor două autoare, Alisa Kovalenko È™i Liubov Durakova. Începând cu acel moment, timpul se împarte în 'înainte' - adică viaÈ›a normală, È™i 'după' - sinonim cu război, moarte, luptă petnru libertate. Este un documentar făcut cu sufletul la gură, care spune o poveste personală, de fapt povestea unei generaÈ›ii, despre intrarea cu duritate în lumea celor maturi È™i despre încercarea de a înÈ›elege valorile vieÈ›ii.Cu ''Czech Against Czechs'' (Ceh contra cehi), Tomáš Kratochvíl abordează problema comunităților de romi, care trăiesc, marginalizate È™i ameninÈ›ate, în cartiere cu aspect de ghetou. Filmul ne arată o societate unde naÈ›ionalismul e instalat confortabil. Pentru cei mai mulÈ›i, lumea se împarte în 'albi' - care sunt ok, È™i 'negri' care reprezintă o problemă ce trebuie rezolvată (dintre rezolvările posibile nu sunt excluse violenÈ›a È™i crima). Autorul documentează experienÈ›a sa personală de 'alb' care trăieÈ™te în mijlocul 'negrilor' È™i reuÈ™eÈ™te un documentar puternic, valoros prin implicarea personală È™i apropierea frustă a camerei.Chiar dacă e singurul reporter al televiziunii locale dintr-un orășel georgian, Dariko are ambiÈ›ia de a acoperi tot  ceea ce se întâmplă în comunitate. 'The Dazzling Light of Sunset' (Lumina orgitoare a amurgului) de Salome Jashi, film câÈ™tigător al ompetiÈ›iei Regard Neuf Competition (Visions du Réel, 2016) este o pseudo-monografie a unei comunități din Georgia contemporană. Un caleidoscop cinematografic de personaje, locuri È™i întâmplări dezvăluie viaÈ›a comunității È™i hibridizarea valorilor ei. Mai important decât ce transmiÈ›i este actul în sine de a transmite.''The Halves''(Jumătăți, de Alexander Zarchikov)  este un documentar în două părÈ›i, prima se petrece pe mare, a doua, pe È™oselele siberiene. La început, suntem pe un vapor care navighează din Japonia spre Vladivostok, cu o încărcătură de maÈ™ini japoneze, pe care echipajul le taie în două. E o stratagemă pentru evitarea plății de taxe vamale. Odată ajunse în Rusia, maÈ™inile sunt construite la loc È™i vândute. Pe jumătate cineast, pe jumătate marinar È™i expert în probleme de mediu, Zarchikov pare să trăiască el însuÈ™i o viață împărÈ›ită în două, precum maÈ™inile din film È™i structura însăși a filmului. El aduce în selecÈ›ie un film profund personal, o meditaÈ›ie despre patrie, religie, natură È™i sentimentul dezrădăcinării. (Adina Marin).

    Read more ...

  • TRECUT RECONDIÈšIONAT

    Cu cât istoria e mai recentă, cu atât mai puÈ›in atrăgătoare sunt vestigiile sale. Nu s-a format încă o patină care să le camufleze urâÈ›enia.  Nu s-a scurs suficient timp încât semnificaÈ›ii dezagreabile, uneori chiar sinistre, să se estompeze. RămășiÈ›ele trecutului, neliniÈ™titoare, ne populează existenÈ›a È™i vor continua să o facă până când trecerea timpului fie le va anihila, fie le va face să pară atrăgătoare. Filmele din această secÈ›iune tematică sunt despre oameni care, în loc să privească vestigiile istoriei recente cu nostalgie sau cu indiferență, găsesc în ele surse de inspiraÈ›ie È™i un teren fertil pentru aptitudinile lor antreprenoriale.Un mic aeroport de lângă un orășel german, care a cunoscut pe vremuri o importanță militară, fiind folosit de Luftwaffe È™i mai apoi de aviaÈ›ia militară sovietică, devine, în prezentul nostru globalizat, È›inta intereselor unui om de afaceri chinez care are ambiÈ›ia de a deschide un portal de comunicare economică È™i culturală din Europa către China. Documentarul ''Parchim International'' îi urmăreÈ™te traseul aflat la graniÈ›a dintre perseverență È™i nesăbuință, într-o călătorie presărată cu umor absurd, curaj îndârjit È™i o doză de È™oc cultural.Directorul unui cinematograf dintr-un oraÈ™ de provincie din România face mai mult decât să rememoreze nostalgic vremurile bune de altădată, când mersul la film era nu doar un mod de a socializa, ci È™i una din puÈ›inele distracÈ›ii existente pe piață, iar oamenii stăteau la coadă la bilete. ''Cinema, mon amour'' îi urmăreÈ™te eforturile donquijoteÈ™ti de resuscitare a cinematografului de care a avut grijă o bună parte din viață.În ''Blocul'', vestigiu din trecutul recent nu e o clădire, ci un om. Fost director al unei întreprinderi importante pe vremea comunismului, protagonistul, acum pensionar, îÈ™i exersează aptitudinile de leader asupra locatarilor blocului al cărui administrator este. Urmărind eforturile sale zilnice de a face lucrurile să meargă È™i a menÈ›ine relaÈ›iile dintre vecini la nivelul decenÈ›ei, filmul expune din abundență universul material È™i social al vieÈ›ii la bloc în Europa de Est. (Adina Marin)

    Read more ...

  • SPAÈšII CIRCUMSCRISE

    SpaÈ›iile în care trăim mustesc de personalitățile noastre, s-ar putea spune. Ele ne modelează imperceptibil experienÅ£ele de zi cu zi până la cele mai mici detalii, în timp ce noi înÈ™ine le remodelăm continuu în forme noi.SpaÈ›iile limitate creează micro-cosmosuri care interactionează neîncetat precum părÈ›i organice ale unui întreg, aÅŸa cum demonstrează “Anthill” ÅŸi “1 Building and 40 people dancing''. Scurtmetrajele observă un complex de garaje, respectiv o clădire de locuinÅ£e sociale, surprinzând efecte ale istoriei recente din perspectiva a ceea ce a rămas din comunitatea rusă din capitala estoniană Tallinn, sau pentru a vedea cum apropierea fizică poate acÈ›iona precum un catalizator al empatiei ÅŸi complicităţii.Uneori, aceste mini-universuri încapsulate devin medii fertile pentru naÈ™terea unor comunități ezoterice, precum cea a ITiÈ™tilor din "Techsquat", o fraternitate a computeriÈ™tilor care funcÈ›ionează după reguli bine stabilite.Limitările auto-impuse, de data aceasta de natură cinematografică, sunt motivul principal din "Pallasseum - Invizibile City", care transformă ecranul de cinema într-o pânză pe triptic, jucându-se liber cu aÈ™teptările publicului cu privire la continuitate spaÈ›ială È™i cauzalitate.În această zonă a confuziei dintre ce este real È™i ce nu, ne descoperim ca fiind întruchiparea vie a spaÈ›iilor pe care le locuim, un colaj de vise secrete ÅŸi obsesii ascunse È™i parte a colecÈ›iei de mărunÈ›iÈ™uri È™i suveniruri adunate în viaÈ›a trăită până acum. (Diana Mereoiu)

    Read more ...

  • POVESTIRI DIN URBANIA

    Universul urban poate fi teren de joacă sau teren de luptă. Poate oferi confort, lux chiar, sau, dimpotrivă, mizerie cumplită È™i nesiguranță, până la teamă pentru propria viață. OraÈ™ul îÈ™i produce propria faună, care se adaptează cameleonic pe fundalul citadin. OraÈ™ul a fascinat dintotdeauna pe toată lumea, dar în primul rând pe artiÈ™ti. Povestiri din Urbania aduce patru viziuni cinematografice despre oraÈ™.''City Play'' al regizoarei Paloma Yañez Serrano este rezultatul cercetării intitulate ''O explorare a temporalității È™i spaÈ›ialității oraÈ™ului Cairo în dinamica jocului '', parte a studiilor de documentar etnografic pe care le-a făcut la Centrul de antropologie vizuală Granada Centre Manchester. Proiectul a pornit ca o reacÈ›ie a autoarei la degradarea produsă de confrunările violente dintre diferiÈ›ii actanÈ›i de pe scena urbană din Cairo. Pe ecranul împărÈ›it în două se derulează simultan rolurile contrastante pe care copiii le pot avea în cadrul oraÈ™ului, atunci când sunt mici È™i atunci când cresc. E o tehnică interesantă È™i relevantă pentru un documentar care explorează linia fină ce desparte jocul de realitate.În ''Govandi Crime aur Camera'', facerea documentarului reproduce subiectul filmului. Un grup de tineri realizează È™i postează pe youtube un serial poliÈ›ist creat după modelul serialelor celebre de gen difuzate pe posturi tv din India. Un al doilea grup de tineri află despre serial È™i îÈ™i dau seama că au găsit un material excelent pentru un documentar. Primii provin din mahalaua de lână cea mai mare groapă de gunoi a Indiei. Cel de-al doilea grup e de studenÈ›i de la Tata Institute, cu sediul în partea prosperă a oraÈ™ului. Punctul lor comun e pasiunea pentru film È™i dorinÈ›a de a crea conÈ›inut vizual captivant È™i convingător.CâÈ™tigător al Metropolis Grand Jury Award la Doc NYC (New York, 2014), lungmetrajul de debut al lui Thomas Wirthensohn e povestea relaÈ›iei de iubire-ură dintre un animal urban 100% , în persoana ex-manechinului, în prezent fotografului de modă Mark Reay È™i oraÈ™ul New York. În aparență, acest bărbat bine, mereu elegant, trăieÈ™te o viață new-yorkeză strălucitoare, pe care È™i-ar dori-o mulÈ›i. Realitatea crudă e că locul care e pentru el ''acasă'' e o ascunzătoare pe acoperiÈ™ul unei clădiri, unde trebuie să se strecoare nebăgat în seamă de locatari. Cele mai banale gesturi zilnice, precum spălatul de dimineață, periatul dinÈ›ilor, schimbatul hainelor, sunt tot atâtea provocări care trebuie tratate cu inventivitate. Filmul dezvăluie pas cu pas cum protagonistul se adaptează regulilor nescrise ale vieÈ›ii în marele oraÈ™ pentru a supravieÈ›ui cu graÈ›ie È™i eleganță.Alexander Hick abordează pe un ton eseistic problema supravieÈ›uirii È™i a adaptării în ''Scorched Water'' (Apa pârjolită), un documentar despre Mexico City care ia forma metaforică a ''peÈ™telui umblător mexican'', Axolotl, o creatură capabilă de auto-regenerare, îÈ™i poate schimba forma È™i are un aspect grotesc de embrion adult, din cauza neoteniei, adică a păstrării caracterelor de larvă pe parcursul vieÈ›ii adulte. Precum creatura Axolotl, locurile, oamenii, atmosfera, totul se schimbă treptat, filmul însuÈ™i trecând printr-un proces de metamorfoză.  (Adina Marin)

    Read more ...

  • ÃŽNTÂLNIRI

    Ambele filme din secÈ›iunea ''Întâlniri'' vorbesc despre întâlniri între civilizaÈ›ii, dar în cheie total diferită. Un pelerinaj anual al evreilor hasidici într-un orășel ucrainean poate fi descris ca ciocnire între civilizaÈ›ii, mai ales când nu toÈ›i pelerinii sunt mânaÈ›i de gânduri pioase, iar de partea cealaltă grupuri de extremă dreaptă îi instigă pe localnici. Din fericire, poate fi È™i altfel. Al doile film spune povestea neverosimilă a întîlnirii între un sat vietnamez È™i muzica clasică europenă.Cu ''The Dybbuk. A Tale of Wandering Soul'' (Dybbuk . Povestea sufletului călător), Krzysztof Kopczynski, regizor premiat, scriitor È™i Doctor în ȘtiinÈ›e umaniste atacă problematica drepturilor civile È™i a drepturilor omului, pe situaÈ›ia particulară a ciocnirii dintre două grupuri umane. Zeci de mii de evrei hasidici vin într-un pelerinaj anual în oraÈ™ul ucrainean Uman, pentru  Anul Nou evreiesc È™i comemorarea Rabinului Nachman, întemeietorul miÈ™cării hasidice. Sosirea lor e primită cu nemulÈ›umire de localnici È™i cu ură de grupările de extremă dreaptă. E normal ca localnicii să dorească să ridice monumente pentru eroii lor. Dar aceÈ™tia sunt unii È™i aceiaÈ™i cu conducătorii care au masacrat mii de evrei. Pe de altă parte, evreii susÈ›in că le sunt încălcate drepturile È™i doresc să poată vizita È™i venera  nestingheriÈ›i locurile semnificative pentru istoria È™i religia lor. Filmul urmăreÈ™te în stil observaÈ›ional întâlnirea celor două grupuri contrastante È™i redă prin construcÈ›ie È™i montaj sentimentul de tensiune în creÈ™tere.În loc să spună o poveste, Diem Ly Vu a ales să observe în ''Violin Farmers'' (Satul cu orchestră de viori), realitatea neobiÈ™nuită a existenÈ›ei unei orchestre de muzică clasică într-un sat vietnamez. Orchestra a apărut cu È™ase decenii în urmă È™i a rămas funcÈ›ională până acum datorită sătenilor, a căror pasiune pentru arta unei alte civilizaÈ›ii i-a făcut să înveÈ›e să cânte la un instrument venit de pe alt continent.  Ritmul aÈ™ezat al filmului evită cu grijă tratarea subiectului ca pe un simplu fapt divers, preferând să observe cu simpatie È™i emoÈ›ie o bucată de realitate din viaÈ›a unor oameni deosebiÈ›i.(Adina Marin) 

    Read more ...

  • ISLAMUL RADICAL LA EL ACASÄ‚

    Echlibrându-ÅŸi cu atenÅ£ie perspectivele ÅŸi evitând exploatoarea gratuită a imaginilor È™ocante, "Inside Radical Islam’’ (Islamul radical la el acasă) oferă o vedere de 360 ​​° asupra cauzelor, mecanismelor interioare È™i a urmărilor extremismului religios, luând ca studiu de caz islamismul.Cu "Among the Believers" ne aruncăm cu capul înainte în efectul de bulgăre de zăpadă al sărăciei È™i al violenÈ›ei ce nu fac decât să dea naÅŸtere la ÅŸi mai multă sărăcie ÅŸi violență, în timp ce "The Empty Room" îi aduce la lumină pe cei neglijaÅ£i în discuÈ›ia despre terorism, familiile celor care părăsesc Europa pentru a participa la jihadul. Cu toate acestea, există speranță È™i ea se află în educaÈ›ie. "Sonita" este povestea improbabilă de succes a unei refugiate afgane de 18 ani ce luptă împotriva obiceiurile rigide ale căsătoriilor aranjate ÅŸi găseÅŸte calea ca studentă ÅŸi rapper aspirant, în SUA.Impactul programului este dublu: atrage atenÅ£ia asupra problemelor fundamentale, È™i sprijină educaÈ›ia ca mijloc de a opri violenÅ£a ÅŸi a nu o mai reitera. Însă cel mai important, este faptul că ne prezintă radicalizarea nu ca un produs al primitivismului, ci al unui vid de putere. DeÅŸi acum suntem simpli martori, să ne amintim că nu suntem de departe de rolurile noastre în istorie ca iniÅ£iatori È™i participanÈ›i. Principala calitate a programului este insistenÈ›a sa de a nu emite verdicte pe seama un mod de viață diferit de al nostru, dovedind în acelaÅŸi timp o dorință reală de a înÈ›elege. (Diana Mereoiu)

    Read more ...

  • DESTINE COMUNISTE

    Ambele filme această secÈ›iune se apleacă, fiecare în felul său, asupra victimelor comunismului din România anilor de după cel de-al doilea Război Mondial. Ca peste tot în estul Europei, oarecum neînsemnatul partid Comunist din România se ridica la un nivel de putere nejustificat È™i avea ambiÈ›ia unui control totalitar. Cei care îndrăzneau să se opună (partizanii),  o făceau cu riscul vieÈ›ii. Èšine, Doamne, Partizanii rememorează rezistenÈ›a eroică de care au fost în stare unii în faÈ›a terorii comuniste, înarmaÈ›i cu un curaj inconÈ™tient È™i lipsiÈ›i de orice sprijin în afara speranÈ›ei că ''vin americanii''. Filmul este o incursiune emoÈ›ionantă în povestea vieÈ›ii unei femei extraordinare, spusă cinematografic cu ajutorul imaginilor de arhivă întrepătrunse cu interviuri. Împărăteasa RoÈ™ieapelează la o cercetare solidă È™i la voci avizate în demersul de a deconstrui imaginea publică a Anei Pauker, unul dintre cele mai urâte personaje de la vârful ierarhiei comuniste. Până la final, Ana Pauker cade ea însăși victimă epurărilor staliniste È™i luptei interne pentru putere. Nimeni nu era în siguranță în acei ani tulburi. O Cortină de fier se lăsase peste continentul european, cum spunea, în primăvara lui 1946, Winston Churchil. (Adina Marin)

    Read more ...

  • ARMÂNII

    De îndată ce alăturăm cuvintele ''armân'' È™i ''film'', apare unul È™i acelaÈ™i nume, al FraÈ›ilor Manakia. Cine sunt? Și cine sunt armânii?Armânii popor vechi de mai bine de 2000 de ani, a cunoscut vremuri de glorie care s-au încheiat de multă vreme, lăsând în urmă comunități nu prea mari, răspândite prin toÈ›i Balcanii; în Grecia, Albania, Bulgaria, Serbia, Macedonia È™i România. Există ceva enigmatic la armâni. Despre naÈ™terea È™i istoria lor se È™tiu mai puÈ›ine decât despre oricare dintre popoarele Europei. Dar când vine vorba de ultimii o sută È™i ceva de ani, există o bogăție de mărturii în imagini despre ei È™i despre celelate popoare din Balcanii frământaÈ›i ai secolului 20. Datorită FraÈ›ilor Manakia.Yanaki (1878-1954) È™i Milton (1882–1964) Manakia sunt pionieri ai fotografiei È™i cinematografiei, sunt primii care au adus în Balcani o cameră de filmat È™i sunt cei care au făcut primele înregistrări pe peliculă filmate în Balcani È™i în Imperiul Otoman.Yanaki È™i-a deschis primul studio fotografic în 1898 la Ioannina (azi în Grecia) È™i È™i-a chemat fratele să i se alăture. La începutul anilor 1900, deveniseră cunoscuÈ›i în Balcani È™i au fost angajaÈ›i ca fotografi oficiali ai Sultanului È™i, mai târziu, ai Caselor Regale din Balcani.Milton menÈ›ionează în memoriile sale călătoriile făcute de Yanaki în 1905 prin capitalele europene, de unde aduce o cameră de filmat Bioscope de 35 mm. Cu această cameră, cei doi au filmat-o pe bunica lor, Despina, atunci în vârstă de 114 ani, la roata de tors. Acestea sunt primele imagini filmate în Balcani. Yanaki È™i Milton au făcut multe filmări documentare, surprinzând aspecte ale vieÈ›ii din Bitola (acum în Rep. Macedonia), dansuri populare, ritualuri religioase, nunÈ›i, înmormântări. Au filmat un jurnal de È™tiri cu vizita Sultanului Mehmed Rashid V la Salonic È™i Bitola în 1911. FraÈ›ii Manakia au făcut È™i mii de fotografii. Au lăsat în urmă o moÈ™tenire vizuală vastă, care se păstrează în arhive din Macedonia, Grecia È™i România.Într-un fel sau altul, cele trei documentare din selecÈ›ia noastră se învârt în jurul FraÈ›ilor Manakia.Cu ''Armânii,  de la faimoÈ™ii Manakia la Nu sunt faimos...'', Toma Enache porneÈ™te întro călătorie cinematografică ce acoperă mai bine de un secol È™i îl poartă de la primele imagini în miÈ™care filmate de FraÈ›ii Manakia la primul lungmetraj vorbit în armână.''FraÈ›ii Manakia. Jurnalul unei lungi priviri înapoi'' al Elizei Zdru e un travelogue emoÈ›ional prin locuri È™i timpuri trecute, în căutare de mărturii despre vieÈ›ile FraÈ›ii Manakia È™i întru găsirea propriei identități.În ''Torna, torna, fratre!'', Marian Voicu analizează din perspectivă armânească originile, limba È™i numele acestui popor. Filmările au fost realizate în Albania (Moscopole, Korcea), Macedonia (Krusevo, Bitola) ÅŸi Grecia (Sirako, Avdella, Pirivoli) È™i de combină într-un mozaic de locuri ÅŸi personaje, care compun portretul unei lumi pierdute.(Adina Marin)

    Read more ...

  • CETÄ‚ÈšENI AI LUMII ONLINE

    Pentru toÅ£i cei care folosesc Internetul ÅŸi sunt, astfel, cetăţeni ai mediului online, aceste trei filme sunt o călătorie spre laturile necunoscute ale tărâmului pe care păşim când intrăm online, un tărâm care pare să fie plin de însuÅŸiri, legi ÅŸi locuri neexplorate.Însăşi vocea lui Herzog ne călăuzeÅŸte în Lo and Behold, cu acelaÅŸi entuziasm intelectual cu care am fost conduÅŸi să descoperim natura NATURII în filmul său precedent, Grizzly Man. În acest film cunoaÅŸtem oameni care au contribuit prin propria pasiune, imaginaÅ£ie, creativitate ÅŸi abilităţi tehnice pentru inventarea ÅŸi, ulterior, modelarea lumii pe care astăzi o ÅŸtim ca fiind Internetul. Spre deosebire de lumea fizică, aÅŸa cum conchide filmul, spaÅ£iul online încă poate fi întins ÅŸi mărit oriunde se întâlneÅŸte o dinamică de idei inventive, imaginative, creative. Dacă ar fi să explorăm ÅŸi mai mult geografia umană a acestui tărâm online, cea mai mare Å£ară din prezent cu siguranţă ar fi cea a comunităţii Facebook, cuprinzând 1,7 miliarde utilizatori activi, ca locuitori. „Să dăm o voce oamenilor” este scopul acestei reÅ£ele sociale, aÅŸa cum a declarat public inventatorul ÅŸi deÅ£inătorul ei. Iar cetăţenii acestei ţări online ar trebui să fie, într-adevăr, cei mai fericiÅ£i din lume, dat fiind că sunt toÅ£i conectaÅ£i pe baza „prieteniilor pe Facebook” ÅŸi a „like-urilor” acordate în mod voluntar.Însă întrebarea – „Care sunt legile în naÅ£iunea Facebook ÅŸi ce se întâmplă dacă le încalci?” – este cea care dă startul călătoriei următorului film. Gottschau ne invită să urmărim practicarea ÅŸi consecinÅ£ele aplicării legii, cenzura folosită în acel spaÅ£iu în mod obiÅŸnuit, prin prezentarea câtorva cazuri din milioane altele care apar în fiecare zi: în vreme ce fotografii ÅŸi date personale sunt ÅŸterse sau mii de conturi pe Facebook sunt suspendate, ajungem să ne dăm seama că scopul final al acestei platforme nu are nimic de-a face cu libertatea de exprimare ÅŸi că această reÅ£ea socială nu pare să fie decât un instrument de supraveghere a omenirii la o scară fără precedent. Facebookistan, aÅŸa cum sugerează ÅŸi titlul filmului, pare să fie un sultanat, în care o singură persoană guvernează o ÅŸeptime din populaÅ£ia lumii din prezent, conectată prin Facebook, iar scopul ascuns al legilor lui nu caută decât să obÅ£ină monopol asupra datelor personale ale utilizatorilor reÅ£elei.Down the deep, dark web ne invită să mergem dincolo de motorul „obiÅŸnuit”, „oficial” de căutare al mediului online indexat, detectabil ÅŸi să ajungem în străfundurile Internetului, lumea interlopă digitală. Tor nu este numai o piaţă neagră uriaşă de produse ilegale, ci ÅŸi o piaţă neagră a ideilor care nu costă nimic, a reÅ£etelor gratuite de medicamente ÅŸi a schiÅ£elor pentru obiecte printate în 3D, părând să fie singurul loc de pe Internet în care marca ideii de Internet liber mai poate fi găsită, în special pe teritoriul circumscris de activitatea criptoanarhiÅŸtilor care folosesc mesaje ÅŸi monede de schimb încifrate. (Csilla Kató)

    Read more ...

  • REALITATE SUB ACOPERIRE

    Pe baza multiplelor limitări privind ce poate percepe sau accepta cineva ca adevăr valabil sprijinindu-se pe acÅ£iunile celuilalt, filmele din secÅ£iunea „Reality Under Cover” prezintă patru poveÅŸti contemporane incredibile, toate împingându-ne limitele imaginaÅ£iei, despre felul în care unii oameni au reuÅŸit cu viclenie să-i înÅŸele pe alÅ£ii din jurul lor timp îndelungat, cu un risc înalt de a suporta consecinÅ£e grave.  Întrebarea este: care au fost scăpările în fiecare caz care au dus la aceste situaÅ£ii?My friend Rockefeller ne arată cum, indiferent de locul în care Gerhartsreiter îÅŸi construieÅŸte una din identităţile lui false, Å£esătura răsfirată a reÅ£elei comunităţii locale îi permite să-ÅŸi dezvolte ÅŸi să-ÅŸi menÅ£ină uÅŸor povestea lui născocită ÅŸi foarte detaliată, iar localnicii să nu-ÅŸi dea seama că joacă un rol.  Cu toate acestea, filmul nu dezvăluie cum ÅŸi-a putut păstra identitatea inventată faţă de propria soÅ£ie, cu care avea un copil.Filmul The confessions of Thomas Quick ne arată cum declaraÅ£ia unui om de a fi comis mai mult de 30 de crime a putut să fie suficientă ca dovadă juridică unică ÅŸi supremă pentru condamnarea lui.  Veriga slabă pare să fi apărut în timpul terapiei, când terapeuÅ£ii s-au amăgit descoperind în mărturisirile lui confirmarea perfectă a ipotezei lor iniÅ£iale.Figura emblematică a falÅŸilor profeÅ£i care prevestesc Apocalipsa este renumită în cultura creÅŸtină încă din Evul Mediu. Right between your ears ne permite să descoperim care sunt mijloacele prin care Camping îÅŸi sprijină profeÅ£iile în faÅ£a mulÅ£imilor cu dovezi convingătoare. Data exactă a sfârÅŸitului lumii este proclamată prin puterea activităţii specialiÅŸtilor în relaÅ£ii publice din cadrul trustului Family Radio: zeci de posturi de radio pe întreg teritoriul Statelor Unite, întâlniri cu publicul posturilor de radio, o emisiune radio interactivă difuzată decenii la rând, precum ÅŸi distribuirea de mii de materiale promoÅ£ionale în mai multe limbi, atât online, cât ÅŸi în formă tipărită.  Într-o manieră relativ diferită, în The Applause man descoperim o personalitate bizară. Spre deosebire de protagoniÅŸtii din celelalte filme, acest personaj nu îÅŸi construia în mod conÅŸtient o identitate falsă. La prima vedere, nu părea să fie altceva decât un ÅŸtrengar sau doar un „hoÅ£” de faimă ÅŸi succes. Numai faptul că trece de controalele temeinice de securitate la concerte mari sau la emisiuni televizate pentru a ajunge la locul aplauzelor îi aduce ÅŸi publicitate, ÅŸi o mare simpatie. Povestea lui ne face să ne dăm seama că la baza acÅ£iunilor sale se află o dependenţă stranie, aproape maniacală, un impuls inexplicabil de a deveni parte din energia care se revarsă din aplauzele oamenilor.(Csilla Kato)  

    Read more ...

  • PORTRET: FREDERICK WISEMAN

    Un marÅ£ian trimite o carte poÅŸtală acasăCând mă uit la filmele lui Fred Wiseman, deseori îmi aduc aminte de ceva ce a spus odată răposatul editor de imagine din Marea Britanie, Dai Vaughan: „problemele filmului documentar sunt problemele vieÅ£ii”. Ceea ce cred eu că a vrut să spună Vaughan este că ambiguităţile ÅŸi neclaritatea radicală a sensului ÅŸi intenÅ£iilor altor oameni sunt la fel de dificil de abordat în film cum sunt ÅŸi în viaţă. ÎnÅ£elegerea acÅ£iunilor altor oameni, surprinderea contextului în care oamenii cred că acÅ£ionează ÅŸi interpretarea sensului acÅ£iunilor acestora reprezintă una din marile provocări ale vieÅ£ilor noastre ÅŸi poate chiar baza tuturor artelor spectacolului.Poate mai mult decât oricare alt cineast, Wiseman s-a străduit să transforme problemele de viaţă în probleme de artă. Fiind autorul de filme documentare care a adus singura ÅŸi cea mai mare contribuÅ£ie la cinematografia mondială, cu unele dintre operele lui timpurii (At Berkeley, The Store), proiectate la ediÅ£iile anterioare ale festivalului Astra Film, ne-am gândit că este un moment bun să aducem o reflecÅ£ie mai însemnată asupra acestei filmografii unice în faÅ£a publicului Astra.   Ne dăm seama că ne-am propus o sarcină imposibilă – aceea de a oferi un fragment dintr-o filmografie care se întinde pe o perioadă de peste cincizeci de ani ÅŸi aproape la fel de multe filme. Ce hybris! În afara cercurilor ezoterice de film, dl Wiseman nu este foarte cunoscut aici – sau, mai bine zis, este cunoscut doar indirect, prin influenÅ£a lui. PuteÅ£i observa postura wisemaniană ÅŸi în filmele dlui Cristi Puiu, pentru care filmul trebuie, de asemenea, să fie martor la natura oamenilor din lumea noastră.AÅŸadar, am ales întru totul intenÅ£ionat o pereche surprinzătoare. Vă aducem două dintre cele mai profunde reflecÅ£ii ale cineastului asupra intervenÅ£iilor restrictive ale societăţii moderne. În Domestic Violence I ÅŸi II, suntem martori la ambiguităţile morale inextricabile – indecidabilitatea radicală de care se lovesc agenÅ£ii care încearcă să intervină în vieÅ£ile familiilor profund tulburate.  Alături de această gravitate mare, proiectăm ceea ce, la prima vedere, ar putea să pară o operă mai superficială: un film despre dans, filmat într-un cabaret aflat într-o destinaÅ£ie turistică pariziană faimoasă.   Însă aÅŸa cum veÅ£i vedea, Crazy Horse se deapănă într-o implicare profund solicitantă în însăşi ideea de artă, frumuseÅ£e ÅŸi natură a spectacolului.Crazy Horse, care se află ÅŸi el în linie cu filmele sale de „comentariu social” aparent mai implicat, ne ajută să înÅ£elegem viziunea unificatoare din spatele întregii filmografii. În toate filmele din selecÅ£ia noastră, la fel ca în restul operei sale, realizatorul de film aduce cu sine o atitudine care le adresează interpelări personajelor lui, ca femei ÅŸi bărbaÅ£i din spaÅ£iul public, le solicită să îÅŸi expună public situaÅ£ia – o expunere la care el va fi martor corect ÅŸi sincer.Domestic Violence I ÅŸi II vin din faimoasa serie a lui Wiseman de „filme instituÅ£ionale” – filme în care, aÅŸa cum a spus-o în mod ironic, „locul este vedeta”. La începutul carierei lui, câÅ£iva comentatori au scris de parcă aceste filme erau investigaÅ£ii sociologice ale „statului american” – vădit nu o perspectivă descendentă a „stării naÅ£iunii”, ci o perspectivă etnografică ascendentă: ÅŸcoli de cartier, o secÅ£ie de poliÅ£ie, un spital, un supermarket, un salon în care marele tabu american – moartea – este o banalitate ÅŸi aÅŸa mai departe. Faima uriaşă a primului său film, mult timp interzis, Titticut Follies (având decorul într-o închisoare pentru criminali psihotici), i-a modelat puternic această viziune unilaterală cu adevărat înÅŸelătoare, deoarece, mai mult ca oricare dintre ultimele lui opere, el poate fi descifrat ca o critică activă la adresa „sistemului”. Însă faptul că Titticut Follies este în primul rând excepÅ£ional ÅŸi urmărit în zilele noastre pare cu adevărat desprins dintr-o polemică.Ceea ce devine clar după vizionarea unui film precum Crazy Horse este că Wiseman aduce în opera sa aceeaÅŸi distanţă sceptică, de profesionist, într-un bar exclusivist de striptease, cât priveÅŸte opera lui superficial mai implicată. Caracterul autentic al tuturor filmelor lui derivă, aÅŸ îndrăzni să spun, din personalitatea cineastului – perspectiva ageră, ironică, est-americană a unui adevărat american tocquevillian. În măreaÅ£a sa etnografie a imaginaÅ£iei publicului american, On Democracy in America, Tocqueville vorbeÅŸte despre neliniÅŸtea bizară a americanilor care îi face să fie „gravi ÅŸi aproape triÅŸti chiar ÅŸi în plăcerile lor”. Văd ceva asemănător ÅŸi la Fred Wiseman.Celălalt aspect esenÅ£ial cu privire la această operă este faptul că autorul a respins radical distincÅ£ia dintre dramă ÅŸi non-ficÅ£iune. Wiseman este un cineast prin definiÅ£ie. La fel ca mulÅ£i dintre autorii de documentare din zilele noastre, filmele lui trebuie înÅ£elese ca ficÅ£iuni sau realităţi fictive dacă doriÅ£i. În 2014, el a declarat: „Cred că realizez filme narative dramatice, care pot fi în aceeaÅŸi măsură amuzante, triste, tragice sau filme normale, obiÅŸnuite, de ficÅ£iune”. Mai mult decât atât: „Cred că filmele mele sunt mai mult romaneÅŸti decât gazetăreÅŸti... nu-mi place să expun pur ÅŸi simplu filmele. Mă interesează complexitatea ÅŸi ambiguitatea [existenÅ£ei umane]. Îmi place să realizez filme care, într-o anumită măsură, indică uriaÅŸa complexitate a conÅ£inutului”. (Frederick Wiseman despre estetică, interviu filmat  HUFF Post 2014, 1,10-1,20 min.)Întreaga cinematografie este o colaborare – non-ficÅ£iunea se bazează pe încrederea eroilor ei reali în cei care îi vor portretiza. Această caracteristică de a le acorda personajelor sale cea mai bună ÅŸansă la exprimarea sinelui ÅŸi distanÅ£a de profesionist pe care o cultivă cineastul pentru ca ea să aibă loc este cea care se află în inima măreÅ£iei lui Wiseman. AÅŸadar, genialitatea constă, în parte, în distanÅ£a pe care Wiseman o aÅŸază între el ÅŸi subiecÅ£ii lui. Este uÅŸor ca un antropolog dintr-o Å£ară străină să se simtă ca un marÅ£ian care trimite cărÅ£i poÅŸtale acasă. Realizarea lui Wiseman constă în faptul că a devenit un marÅ£ian în propria Å£ară – dezvăluind tipare care ne sunt atât de familiare, încât nu le mai observăm; ÅŸi, procedând astfel, el ne face să ne tratăm vieÅ£ile de parcă ar fi forme ciudate ÅŸi străine.O altă cale de a spune toate acestea este de a observa cum Wiseman, deÅŸi nu prea este „un maestru al suspiciunii” în sensul în care au fost Marx, Freud ÅŸi Nietzsche, îÅŸi împărtăşeÅŸte scepticismul faţă de ipocrizia umană. În acest sens, Wiseman este la fel ca acei sociologi – inclusiv Freud – care adoptă ceva din poziÅ£ia unui detectiv – urmărind sporii culturali, luându-le urma în vieÅ£ile indivizilor pe care el ni-i aduce în faţă. Åži, la fel ca un detectiv adevărat, angajamentul său cel mai profund este faţă de adevărul situaÅ£iei în care se regăseÅŸte pe măsură ce filmează. Fiind renumit pentru faptul că îi ia de trei-patru ori mai mult să-ÅŸi editeze opera decât să filmeze, în acel proces el se străduieÅŸte să găsească adevărul momentului pro-filmic – însă, paradoxal, realizează acest lucru folosind toată gama de trucuri cinematografice de ficÅ£ionalizare.Tocqueville este un spirit recurent pentru mine, care mă obsedează când apreciez opera lui Wiseman. Marele francez a observat că principiile democratice ÅŸi condiÅ£iile sociale egalitare au dat naÅŸtere unui lucru pe care el l-a numit, iniÅ£ial, „individualism” – o condiÅ£ie care tindea să sece conÅŸtiinÅ£a omului de a fi solidar cu semenii lui, făcându-l mereu să se bazeze numai pe el însuÅŸi ÅŸi ameninÅ£ând să „[îl] închidă în singurătatea propriei inimi”. Din punctul meu de vedere, toată opera lui Wiseman este un angajament eroic, o luptă chiar ÅŸi cu acea condiÅ£ie. America a contribuit cu ideea de fericire la felul în care înÅ£elegem civilizaÅ£ia însăşi. La Frederick Wiseman, ea ne-a oferit poate cel mai pătrunzător observator al unei civilizaÅ£ii în care materializarea fericirii este la fel de amăgitoare ca ubicuitatea promisiunii ei.   Marea realizare a filmografiei dlui Wiseman poate să fie, sperăm noi, descifrată ÅŸi de varietatea pură a conÅ£inuturilor pe care se concentrează în filmele lui, invitând publicul să coboare spre cele mai dense ÅŸi profunde niveluri de interacÅ£iune umană, aÅŸa cum se întâmplă pe terenul unor:   InstituÅ£ii educaÅ£ionale - High School I (1968), High School II (1994), At Berkeley (2013),InstituÅ£ii de cercetare - Primate (1974), Zoo (1993)InstituÅ£ii juridice/poliÅ£ieneÅŸti - Domestic Violence I (2001), Domestic Violence II (2002), Law and Order (1969), Juvenile Court (1973), State Legislature (2006), Welfare (1975)InstituÅ£ii de servicii de sănătate - Hospital (1970), Near Death (1989), Titicut Follies (1967)InstituÅ£ii pentru persoane cu dizabilităţi - Adjustment and Work (1986), Blind (1987), Deaf (1986), Multi-handicapped (1986)Armată - Basic Training (1971), Manoeuvre (1979), Missile (1987), Sinai Field Mission (1978)InstituÅ£ie culturală - La Danse (2009), despre Corpul de Balet al Operei NaÅ£ionale din Paris, La Comedie Française (1996), National Gallery (2014)InstituÅ£ie religioasă - Essene (1972), despre mănăstirea benedictină,Sport - Boxing Gym (2010), Racetrack (1985)Lumea comercială, companii - Meat (1976), Model (1980), The Store (1983), Crazy Horse (2011)SpaÅ£ii publice - Aspen (1991), Belfast, Maine (1999), Canal Zone (1977), Central Park (1989), Public Housing (1997), In Jackson Heights (2015)Michael Stewart, UCLDirector fondator Open City Documentary FestivalSeptembrie 2016

    Read more ...

  • MAEȘTRI AI DOCUMENTARULUI

    Patru voci puternice ale filmului documentar contemporan se fac auzite în acest an la AFF, prin filmele lor recente, în care au ales să transmită viziunea lor de cineaÈ™ti asupra unor momente de maximă tensiune ale prezentului sau din istoria recentă, asupra teritoriului încă necunoscut al impactului lumii online sau chiar asupra artei cinematografului.

    Read more ...

  • SPECIAL

    Film de deschidere, concerte, evenimente speciale, proiecții speciale...

    Read more ...

  • VIITORUL E AZI

    Astra Film Festival 2016 propune un program inedit de documentare imersive produse cu tehnologii variate È™i prezentate pe platforme diferite: webdocumentare 360° online interactive, proiecte realizate în realitatea virtuală È™i video 360° oferind experienÈ›a vizionării individuale sau vizionarea filmelor fulldome într-un cinema-dom care păstrează experienÈ›a de vizionare colectivă a cinematografului clasic.

    Read more ...

  • DocumentaryTank@AFF

    Programul Astra Film Festival dedicat profesioniÈ™tilor filmului documentar îÈ™i invită oaspeÈ›ii din industrie È™i audienÈ›a...

    Read more ...

  • CONCERTS & EVENTS

    Programul ediÈ›iei din 2016 este completat cu o serie de performance-uri muzicale live care vor încânta publicul cinefil prezent la Sibiu. Expunerea filmelor din programul Armânii va fi urmată de un concert fabulos de muzică armânească È™i o reprezentaÈ›ie Mara & Band, marÈ›i, 18 octombrie, de la ora 22:00 la Sala Thalia. Trupa Kana Jambe condusă de Dan Bursuc va susÈ›ine un concert live joi, 20 octombrie, de la ora 20:30 la Sala Thalia înainte de proiecÈ›ia-eveniment a filmului The New Gypsys Kings (regia Liviu Tipuriță). Sâmbătă, 22 octombrie, după Gala de Decernare a Premiilor, Moonlight Breakfast vor urca pe scena Sălii Thalia de la ora 22:00. Spectacolele live din acest an sunt pentru toate gusturile, mozaicul de genuri muzicale potrivindu-se perfect cu diversitatea programului AFF.

    Read more ...