Centrul Astra Film
Ro / En

                         

Astra Film Festival

Astra Film Festival 2016

REALITATE SUB ACOPERIRE

Pe baza multiplelor limitări privind ce poate percepe sau accepta cineva ca adevăr valabil sprijinindu-se pe acţiunile celuilalt, filmele din secţiunea „Reality Under Cover” prezintă patru poveşti contemporane incredibile, toate împingându-ne limitele imaginaţiei, despre felul în care unii oameni au reuşit cu viclenie să-i înşele pe alţii din jurul lor timp îndelungat, cu un risc înalt de a suporta consecinţe grave.  

Întrebarea este: care au fost scăpările în fiecare caz care au dus la aceste situaţii?

My friend Rockefeller ne arată cum, indiferent de locul în care Gerhartsreiter îşi construieşte una din identităţile lui false, ţesătura răsfirată a reţelei comunităţii locale îi permite să-şi dezvolte şi să-şi menţină uşor povestea lui născocită şi foarte detaliată, iar localnicii să nu-şi dea seama că joacă un rol.  Cu toate acestea, filmul nu dezvăluie cum şi-a putut păstra identitatea inventată faţă de propria soţie, cu care avea un copil.

Filmul The confessions of Thomas Quick ne arată cum declaraţia unui om de a fi comis mai mult de 30 de crime a putut să fie suficientă ca dovadă juridică unică şi supremă pentru condamnarea lui.  Veriga slabă pare să fi apărut în timpul terapiei, când terapeuţii s-au amăgit descoperind în mărturisirile lui confirmarea perfectă a ipotezei lor iniţiale.

Figura emblematică a falşilor profeţi care prevestesc Apocalipsa este renumită în cultura creştină încă din Evul Mediu. Right between your ears ne permite să descoperim care sunt mijloacele prin care Camping îşi sprijină profeţiile în faţa mulţimilor cu dovezi convingătoare. Data exactă a sfârşitului lumii este proclamată prin puterea activităţii specialiştilor în relaţii publice din cadrul trustului Family Radio: zeci de posturi de radio pe întreg teritoriul Statelor Unite, întâlniri cu publicul posturilor de radio, o emisiune radio interactivă difuzată decenii la rând, precum şi distribuirea de mii de materiale promoţionale în mai multe limbi, atât online, cât şi în formă tipărită.  

Într-o manieră relativ diferită, în The Applause man descoperim o personalitate bizară. Spre deosebire de protagoniştii din celelalte filme, acest personaj nu îşi construia în mod conştient o identitate falsă. La prima vedere, nu părea să fie altceva decât un ştrengar sau doar un „hoţ” de faimă şi succes. Numai faptul că trece de controalele temeinice de securitate la concerte mari sau la emisiuni televizate pentru a ajunge la locul aplauzelor îi aduce şi publicitate, şi o mare simpatie. Povestea lui ne face să ne dăm seama că la baza acţiunilor sale se află o dependenţă stranie, aproape maniacală, un impuls inexplicabil de a deveni parte din energia care se revarsă din aplauzele oamenilor.(Csilla Kato)