Centrul Astra Film
Ro / En

                         

Astra Film Festival

Astra Film Festival 2016

REALITATE SUB ACOPERIRE

Pe baza multiplelor limitări privind ce poate percepe sau accepta cineva ca adevăr valabil sprijinindu-se pe acÅ£iunile celuilalt, filmele din secÅ£iunea „Reality Under Cover” prezintă patru poveÅŸti contemporane incredibile, toate împingându-ne limitele imaginaÅ£iei, despre felul în care unii oameni au reuÅŸit cu viclenie să-i înÅŸele pe alÅ£ii din jurul lor timp îndelungat, cu un risc înalt de a suporta consecinÅ£e grave.  

Întrebarea este: care au fost scăpările în fiecare caz care au dus la aceste situaÅ£ii?

My friend Rockefeller ne arată cum, indiferent de locul în care Gerhartsreiter îÅŸi construieÅŸte una din identităţile lui false, Å£esătura răsfirată a reÅ£elei comunităţii locale îi permite să-ÅŸi dezvolte ÅŸi să-ÅŸi menÅ£ină uÅŸor povestea lui născocită ÅŸi foarte detaliată, iar localnicii să nu-ÅŸi dea seama că joacă un rol.  Cu toate acestea, filmul nu dezvăluie cum ÅŸi-a putut păstra identitatea inventată faţă de propria soÅ£ie, cu care avea un copil.

Filmul The confessions of Thomas Quick ne arată cum declaraÅ£ia unui om de a fi comis mai mult de 30 de crime a putut să fie suficientă ca dovadă juridică unică ÅŸi supremă pentru condamnarea lui.  Veriga slabă pare să fi apărut în timpul terapiei, când terapeuÅ£ii s-au amăgit descoperind în mărturisirile lui confirmarea perfectă a ipotezei lor iniÅ£iale.

Figura emblematică a falÅŸilor profeÅ£i care prevestesc Apocalipsa este renumită în cultura creÅŸtină încă din Evul Mediu. Right between your ears ne permite să descoperim care sunt mijloacele prin care Camping îÅŸi sprijină profeÅ£iile în faÅ£a mulÅ£imilor cu dovezi convingătoare. Data exactă a sfârÅŸitului lumii este proclamată prin puterea activităţii specialiÅŸtilor în relaÅ£ii publice din cadrul trustului Family Radio: zeci de posturi de radio pe întreg teritoriul Statelor Unite, întâlniri cu publicul posturilor de radio, o emisiune radio interactivă difuzată decenii la rând, precum ÅŸi distribuirea de mii de materiale promoÅ£ionale în mai multe limbi, atât online, cât ÅŸi în formă tipărită.  

Într-o manieră relativ diferită, în The Applause man descoperim o personalitate bizară. Spre deosebire de protagoniÅŸtii din celelalte filme, acest personaj nu îÅŸi construia în mod conÅŸtient o identitate falsă. La prima vedere, nu părea să fie altceva decât un ÅŸtrengar sau doar un „hoÅ£” de faimă ÅŸi succes. Numai faptul că trece de controalele temeinice de securitate la concerte mari sau la emisiuni televizate pentru a ajunge la locul aplauzelor îi aduce ÅŸi publicitate, ÅŸi o mare simpatie. Povestea lui ne face să ne dăm seama că la baza acÅ£iunilor sale se află o dependenţă stranie, aproape maniacală, un impuls inexplicabil de a deveni parte din energia care se revarsă din aplauzele oamenilor.(Csilla Kato)