-
Deschiderea oficiala - Spectacolul Double Bind
Dubla-legătură (double-bind) e o dilemă comunicativă, în care un individ (sau grup) primeÈ™te mesaje contradictorii, din care unul îl neagă pe celălalt. Aceasta creează o situaÈ›ie în care răspunsul cu succes la unul dintre mesaje determină eÈ™ecul răspunsului la celălalt (È™i vice-versa) în aÈ™a fel încât persoana va greÈ™i indiferent de răspunsul oferit. Dubla-legătură se creează odată ce individul (sau grupul) nu poate să confrunte dilema inerentă È™i implicit nu poate să o rezolve sau să opteze pentru a ieÈ™i din această situaÈ›ie.
Read more ...
-
Neorealism și Noul Realism
Parcursul pe care această retrospectivă încearcă să îl descrie ÅŸi să îl creeze este itinerarul seminÈ›elor plantate de experimentul neorealist, prezentând lucrări care pun sub semnul întrebării conceptul de documentar ca gen de film privilegiat, având în vedere legătura acestuia cu realitatea È™i, în acest sens, axându-se pe reprezentarea unei astfel de realități. Aceasta este o selecÈ›ie limitată – atât în timp, cât È™i în spaÈ›iu – al cărei scop este de a propune alte legături create între alte filmografii.CondiÈ›iile tehnice de mobilitate È™i echipele restrânse i-au permis cinematografiei postura de critic, martor È™i cercetător, examindând ceea ce până atunci fusese invizibil: un „cinema portabil” care creează poezie pentru imaginarul colectiv È™i capacitatea oamenilor de introspecÅ£ie: La Terra trema, Umberto D.Subarnarekha face parte dintr-o trilogie despre refugiaÈ›i, regizată de Ritwik Ghatak, È™i este unul dintre filmele esenÈ›iale ale curentului Parallel Cinema din India. Ghatak însuÈ™i a fost refugiat pe timpul marii crize din Bengalul de Est din ’47.În filmul Adela, Adolfo Alix Jr. o filmează pe Anita Linda (o fostă divă a radioului) în mahalalele din Manila, construind o analiză a sistemului de clasă violent din Filipine, într-un joc de autoficÈ›iune care îi implică pe cei filmaÈ›i.În 1961, Mackenzie a regizat documentarul ExilaÈ›ii, reprezentând comunitatea de amerindieni care locuieÅŸte la marginea oraÈ™ului Los Angeles: cei care nu-ÅŸi au locul nicăieri, portretizaÈ›i în cadre lungi care creează un „realism de durată” (R. Koehler).Moartea Domnului Lăzărescu, de Cristi Puiu, reprezintă cheia înÈ›elegerii Noului Val Românesc. Punctul de vedere al autorului È™i al camerei de filmat reprezintă alternative la imaginarul statului totalitar, printr-un principiu minimalist (atât narativ, cât È™i pictorial), care reflectă un posibil realism în cinema. Din Portugalia, Os Mutantes, de Teresa Villaverde: într-o È›ară dezamăgită de o revoluÈ›ie neîmplinită È™i amorÈ›ită de visul european, adolescenÈ›i delincvenÈ›i proscriÈ™i se plimbă într-o realitate paralelă Lisabonei anilor ’90. Dedicată realității, cinematografia a refuzat estetica È™i constrângerile politice ale documentarului tradiÈ›ional È™i a aderat la un pact cu oamenii È™i cu însăși cinematografia.Retrospectiva Neorealism È™i Noul Realism este un program "carte de blanche" al Doclisboa International Film FestivalParcursul pe care această retrospectivă încearcă să îl descrie ÅŸi să îl creeze este itinerarul seminÈ›elor plantate de experimentul neorealist, prezentând lucrări care pun sub semnul întrebării conceptul de documentar ca gen de film privilegiat, având în vedere legătura acestuia cu realitatea È™i, în acest sens, axându-se pe reprezentarea unei astfel de realități. Aceasta este o selecÈ›ie limitată – atât în timp, cât È™i în spaÈ›iu – al cărei scop este de a propune alte legături create între alte filmografii.CondiÈ›iile tehnice de mobilitate È™i echipele restrânse i-au permis cinematografiei postura de critic, martor È™i cercetător, examindând ceea ce până atunci fusese invizibil: un „cinema portabil” care creează poezie pentru imaginarul colectiv È™i capacitatea oamenilor de introspecÅ£ie: La Terra trema, Umberto D.Subarnarekha face parte dintr-o trilogie despre refugiaÈ›i, regizată de Ritwik Ghatak, È™i este unul dintre filmele esenÈ›iale ale curentului Parallel Cinema din India. Ghatak însuÈ™i a fost refugiat pe timpul marii crize din Bengalul de Est din ’47.În filmul Adela, Adolfo Alix Jr. o filmează pe Anita Linda (o fostă divă a radioului) în mahalalele din Manila, construind o analiză a sistemului de clasă violent din Filipine, într-un joc de autoficÈ›iune care îi implică pe cei filmaÈ›i.În 1961, Mackenzie a regizat documentarul ExilaÈ›ii, reprezentând comunitatea de amerindieni care locuieÅŸte la marginea oraÈ™ului Los Angeles: cei care nu-ÅŸi au locul nicăieri, portretizaÈ›i în cadre lungi care creează un „realism de durată” (R. Koehler).Moartea Domnului Lăzărescu, de Cristi Puiu, reprezintă cheia înÈ›elegerii Noului Val Românesc. Punctul de vedere al autorului È™i al camerei de filmat reprezintă alternative la imaginarul statului totalitar, printr-un principiu minimalist (atât narativ, cât È™i pictorial), care reflectă un posibil realism în cinema. Din Portugalia, Os Mutantes, de Teresa Villaverde: într-o È›ară dezamăgită de o revoluÈ›ie neîmplinită È™i amorÈ›ită de visul european, adolescenÈ›i delincvenÈ›i proscriÈ™i se plimbă într-o realitate paralelă Lisabonei anilor ’90. Dedicată realității, cinematografia a refuzat estetica È™i constrângerile politice ale documentarului tradiÈ›ional È™i a aderat la un pact cu oamenii È™i cu însăși cinematografia.Retrospectiva Neorealism È™i Noul Realism este un program "carte de blanche" al Doclisboa International Film FestivalCíntia Gil, Davide Oberto
Read more ...
-
Politica comunicării: desenul
Se spune că “o imagine face cât o mie de cuvinte”. Realitatea ne demonstrează în mod repetat că un desen de presă face cât un articol È™i, câteodată, cât un întreg ziar. Este încă proaspăt în memoria colectivă atacul terorist din luna ianuarie a acestui an de la Revista Charlie Hebdo din Paris, declanÈ™at ca urmare a publicării unei caricaturi a Profetului Mahomed, pe care fundamentaliÈ™tii islamiÈ™ti au considerat-o defăimătoare. Aproape întreaga redacÈ›ie a pierit în atacul de atunci, iar pe reÈ›elele de socializare a luat naÈ™tere o masivă reacÈ›ie de solidaritate. Milioane de oameni din Europa È™i din lumea întreagă proclamau în acele zile: ”Je suis Charlie!”Tot în acest an, ceva mai recent, Charlie Hebdo a publicat două caricaturi legate de moartea băieÈ›elului sirian de doar trei ani, înecat în apele Mediteranei în timpul încercării părinÈ›ilor săi de a ajunge în Europa. De această dată, publicul din toată lumea a reacÈ›ionat dur împotriva revistei È™i i-a acuzat pe francezi că au întrecut limita.Dar care este limita corectă când e vorba de desenul politic? Documentarul CaricaturiÈ™tii ne face cunoÈ™tință cu doisprezece caricaturiÈ™ti din toată lumea È™i cu munca lor de zi cu zi, care înseamnă o confruntare permanentă cu limita sensibilităților societății în care trăiesc È™i desenează, limită pe care o încalcă deseori cu caricaturile lor. Cum pot câteva linii să sintetizeze lucruri atât de complicate È™i de grave? Cine sunt cei care îÈ™i riscă viaÈ›a pentru un desen? Care e rolul caricaturii în comunicarea politică?Artistul vizual Dan Perjovschi va încerca să contureze răspunsuri posibile la aceste întrebări, reflectând la experienÈ›a caricaturiÈ™tilor din toată lumea cât È™i la experienÈ›a lui proprie.ConferinÈ›a va avea loc în data de 6 octombrie la sala Astra Film Cinema, după vizionarea filmului 'Cartoonists - Foot Soldiers of Democracy' (CaricaturiÈ™tii - Infanteria democraÈ›iei). *********** Dan Perjovschi este desenator, ilustrator, scriitor, jurnalist È™i autor de performance român. Lucrările sale de artă reprezintă o combinaÈ›ie între desene, desene animate, artă brută È™i graffiti È™i se află temporar pe pereÈ›ii muzeelor sau altor spaÈ›ii contemporane din lume. Perjovschi abordează teme sociale de actualitate în operele sale È™i a avut un rol important în dezvoltarea societății civile din România ca ilustrator È™i autor de articole pentru Revista 22 din BucureÈ™ti. A avut expoziÈ›ii în Statele Unite ale Americii, Portugalia, Spania, Germania, Ungaria, Suedia, ElveÈ›ia, Marea Britanie, Germania, Mexic, Brazilia, Corea de Sud, China etc.
Read more ...
-
Viața în comunism
Jumătatea de secol care s-a scurs de la instalarea dictaturii lui Nicolae CeauÈ™escu È™i cei douăzeci È™i cinci de ani trecuÈ›i de la RevoluÈ›ie oferă o poziÈ›ionare temporală potrivită pentru a contempla de la o distanță convenabilă ceea ce s-a numit în istoria recentă a României ‚Epoca de aur'. Cum era, de fapt, viaÈ›a în timpul regimului comunist? Răspunsurile pot oscila între demonizare, idealizare È™i indiferență.Programul propus de Astra Film încearcă să desluÈ™ească în ce măsură documentele vizuale care s-au păstrat sub formă de filme documentare, filmări È™i fotografii ne pot ajuta să reconstituim cum se trăia în acei ani È™i care este cheia în care trebuie privite È™i interpretate pentru a ne oferi o imagine cât mai apropiată de realitatea acelor ani. În cadrul unei sesiuni deschise „ViaÈ›a în comunism", programul prezintă doi documentariÈ™ti români care au activat în perioada ceauÈ™istă: Slavomir Popovici È™i Ioan Agapi.Ce a însemnat să fii regizor de documentar angajat în sistem? Care era producÈ›ia anuală, cum se alegeau subiectele, în ce măsură era negociabil conÈ›inutul È™i cum funcÈ›iona cenzura? Care era destinaÈ›ia filmelor? Cum È™i unde erau distribuite? DeÈ™i au lucrat într-o perioadă când propaganda comunistă controla tot ceea ce È›inea de producÈ›ia cinematografică, atât Slavomir Popovici cât È™i Ioan Agapi au parcurs trasee atipice, motiv pentru care creaÈ›ia lor spune multe despre acei ani, cu condiÈ›ia să fie corect descifrate.Despre sfârÈ™itul comunismului vorbim după proiecÈ›ia - eveniment a filmului 1989, un documentar care pătrunde dincolo de uÈ™ile în spatele cărora se făceau în secret jocurile politice care aveau să ducă la căderea comunismului. Filmul este o È›esătură de reconstituiri, materiale de arhivă È™i testimoniale È™i împleteÈ™te marile evenimente istorice cu tragediile personale ale celor care au fost prinÈ™i în acele zile în schimburi de focuri pe când încercau să fugă din Estul comunist.ProiecÈ›ia este urmată de o discuÈ›ie cu regizoarea Erzsebet Racz È™i cu Judith Urban, Consul al Republicii Federale Germania la Sibiu, martor direct la evenimente în calitate de tânăr asistent al Ambasadei Germaniei de Vest la Budapesta. Memoria vizuală a României comuniste, din arhive de film personale: Ioan Matei Agapi Ioan Agapi este un personaj unic printre regizorii români de documentar din era comunistă. Într-o perioadă în care majoritatea artiÅŸtilor ÅŸi cineaÅŸtilor era nevoită să lucreze sub directa supraveghere a instituÅ£iilor oficiale, Agapi a reuÅŸit să îÅŸi câÅŸtige statutul de artist vizual independent ÅŸi să ÅŸi-l păstreze. Astfel, a avut privilegiul să imortalizeze pe peliculă evenimente politice ÅŸi sociale dintr-o perspectivă mult mai personală ÅŸi mai intimă decât a altor regizori. AgenÅ£ii propagandei comuniste erau convinÅŸi că se folosesc de el, însă adevărul era că el se folosea de ei, că profita de tehnica de filmare pe care i-o puneau la dispoziÅ£ie pentru a îÅŸi dezvolta propria manieră de autor de documentar.Agapi s-a născut în 1936 la HuÈ™i. A studiat regia de documentar la BucureÅŸti în anii ’60. După absolvire, s-a angajat ca profesor la Școala populară de arte din IaÈ™i ÅŸi la Casa de cultură din HuÈ™i, unde avea, printre altele, sarcina de a realiza filme de propagandă. Din 1968 până în 1993 a realizat documentare ÅŸi reportaje pe 16 mm. Opera sa cuprinde filme de propagandă realizate la congresele Partidului Comunist sau înfăţiÅŸând oficiali comuniÅŸti de rang înalt la diverse petreceri oficiale, dar ÅŸi documentare despre evenimente culturale, obiceiuri tradiÅ£ionale, demolări de case ÅŸi chiar scene de zi cu zi de pe stradă. După prăbuÅŸirea regimului comunist, Agapi a încercat să îÅŸi recupereze documentarele de la instituÅ£iile care le comandaseră, însă a descoperit că majoritatea se pierduseră sau fuseseră aruncată pentru că nu mai foloseau la nimic. Din fericire, Agapi este ÅŸi un pasionat colecÅ£ionar. Arhiva sa cuprinde 21.000 de metri de peliculă, echivalentul a 32 de ore de film (recent restaurată digital) ÅŸi câteva scurtmetraje finalizate. O selecÅ£ie a acestora e prezentată de către Nora È™i Ioan Agapi. Slavomir Popovici (1930-1983) este unul dintre cei mai valoroÈ™i regizori români (de origine sârbă) de film documentar. Angajat la Studioul de film documentar „Alexandru Sahia”, el a inovat în fiecare dintre filmele sale, indiferent dacă erau comandate sau propuneri personale. Aceasta i-a adus o permanentă luptă cu cenzura, nu doar în filmele inspirate din realitatea imediată, ci È™i după ce a hotărât să realizeze exclusiv filme de artă veche ÅŸi etnografie.Vizionarea unei selecÈ›ii a filmelor regizorului (Uzina, LetopiseÈ›ul lui Hrib, Soarele negru) va fi însoÈ›ită de o analiză a modului în care se făceau documentare la Studioul Sahia în perioada comunistă (anii 1960-1989). Din dialogurile cu câÈ›iva angajaÈ›i ai studioului de odinioară, regizori, redactori, operatori, dincolo de detalii privind felul în care funcÈ›iona sistemul de propagandă, producÈ›ie, cenzură È™i distribuÈ›ie, am descoperit că exista, totuÈ™i, o atmosferă colegială. Se puteau ”strecura” È™i filme mai bune, sau, în orice caz, decente, atâta timp cât se respectau condiÈ›iile, de multe ori absurde, ale epocii: să nu se vadă sărăcie, mizerie, biserici, moarte, capitalism...Care era, până la urmă, statutul unui regizor de film documentar pe vremea aceea? Era un angajat la stat, dar cu o poziÈ›ie privilegiată, care implica un anume grad de libertate È™i boemie È™i un venit peste medie. Privilegiată - atâta timp cât respectivul realizator înÈ›elegea mecansimele autocenzurii, limitele È™i sacrificiile creaÈ›iei într-un sistem totalitar, chiar într-o variantă mai călduță.
Read more ...
-
Sub standardul de înălțime
1% din locuitorii planetei se nasc cu o deficienţă de creÅŸtere din cauza unei afecÅ£iuni genetice. Li se spune 'pitici' È™i trăiesc în lumea noastră, adică într-un univers standardizat bazat pe limitele de înălÈ›ime pe care le considerăm ‚normale'.AÈ™a stând lucrurile, sunt nevoiÈ›i să se adapteze. Scăunelul de plastic trebuie să fie permanent la îndemână, atât în propria bucătărie cât È™i la supermarket; maÈ™inile È™i bicicletele trebuie adaptate, ca să ajungă la pedale. Pe unii, condiÈ›ia lor îi întristează, alÈ›ii se retrag în compania animalelor, pentru că în compania oamenilor sunt mai tot timpul expuÈ™i privirilor curioase sau comentarilor neplăcute. Tânjesc după o viață ‚normală'. Organizează petreceri È™i preferă compania celor care sunt ca ei, aflăm din filmul For Ever Little.De când lumea, piticii au atras simpatia oamenilor. În poveÈ™tile clasice, piticii sunt cele mai simpatice personaje din galeria celor care sunt ‚altfel' din naÈ™tere. În viaÈ›a reală însă, exploatarea piticilor în spectacole de teatru È™i de circ este o poveste lungă È™i prea puÈ›in cunoscută, care continuă È™i astăzi. Filmul Little people big dreams prezintă un parc uriaÈ™ de distracÈ›ii din China zilelor noastre, creat după tipicul Disneyland, atâta doar că nu e È›ara personajelor lui Walt Disney, ci Dwarvesland, ‚Èšara piticilor', unde toÈ›i animatorii sunt pitici. Filmul le urmăreÈ™te viaÈ›a din culise È™i conturează portrete emoÈ›ionante. Cei mai mulÈ›i se confruntă cu aceeaÈ™i dilemă: să renunÈ›e la o slujbă care îi exploatează È™i îi expune zi de zi curiozității jignitoare a turiÈ™tilor sau să rămână de dragul echipei È™i a plăcerii de se simÈ›i integraÈ›i într-o comunitate?A treia poveste cu pitici din acest program e de domeniul fantasticului. Este povestea familiei Ovitz din MaramureÈ™, evocată în filmul Seven Dwarfs of Auschwitz. Înaintea celui de-Al Doilea Război Mondial, cei È™apte fraÈ›i pitici, cântăreÈ›i È™i interpreÈ›i talentaÈ›i, făceau turnee prin România, Ungaria È™i Cehoslovacia cu trupa lor, Liliput. În timpul ocupaÈ›iei naziste, părea că soarta le-a fost pecetluită. Erau pitici È™i, pe deasupra, erau È™i evrei. Au fost deportaÈ›i la Auschwitz, unde au scăpat de camera de gazare doar pentru că au atras interesul doctorului Mengele, care i-a adăugat colecÈ›iei lui de cobai umani È™i i-a supus la tot felul de experimente. Ce au trăit în lagăr È™i mai apoi, după eliberare, până când s-au stabilit în Israel la sfârÈ™itul anilor '40 e o adevărată odisee. Povestea fraÈ›ilor Ovitz e spusă de actorul Warwick Davies, el însuÈ™i pitic, ceea ce nu l-a împiedicat să facă o carieră de invidiat pe marele ecran. El e de părere că acceptând deficienÈ›ele È™i talentele cu care te naÈ™ti È™i străduindu-te să le cultivi pe cele din urmă, lucrurile devin limpezi în viață.“Dacă aÈ™ putea să mă mai nasc odată, tot pitic aÈ™ vrea să fiu.” - declara Warwick Davies într-un interviu.
Read more ...
-
Din culise
Moartea Domnului Lăzărescu, un making of Cel mai premiat film românesc, Moartea Domnului Lăzărescu (2005) în regia lui Cristi Puiu, a fost filmat în 39 de nopÈ›i, în perioada noiembrie-decembrie 2004. Andrea Păduraru a fost prezentă cu camera la toate filmările È™i a adunat 200 de ore de filmări pentru making-of. Evenimentul Din culise supune discuÈ›iei întrebări legate de procesul de creare a unei realități ce urma să ia forma unui film de ficÈ›iune.Cât de util a fost scenariul ca instrument de introducere a echipei în lumea filmului care urma să se nască?Care sunt secretele regizorale prin care universul filmului de ficÈ›iune devine o realitate în care spectatorul, captivat, intră, rezonează la toate detaliile È™i trăieÈ™te povestea de pe poziÈ›ia unui martor neobservat?În ce măsură È™tiau sau intuiau membrii echipei prezenÈ›i la filmări (director de imagine, operatori, actori, asistent de regie etc.) ce va apărea în pelicula finală? Cât de mult poate reda un making of, construit pe firul trăirilor emoÈ›ionale È™i al interacÈ›iunii echipei, realitatea perioadei de filmare în ansamblul ei?
Read more ...
-
Aristoteles Workshop 10.
Aristoteles Workshop este un atelier de film documentar dedicat tinerilorcineaÈ™ti din Europa Centrală È™i de Est. Programul AW, iniÈ›iat în parteneriat cuARTE FranÈ›a, trece participanÈ›ii prin întreg parcursul realizării unui film, de lacăutarea de idei, până la filmare, montaj È™i, în final, proiecÈ›ia unui documentarscurt, totul sub supervizarea unor renumiÈ›i realizatori È™i experÈ›i de filmedocumentare.De la prima ediÈ›ie, în 2006, È™i până astăzi, peste 130 de participanÈ›i auprodus 36 de filme dintre care mai mult de jumătate au fost selecÈ›ionate È™ipremiate la festivaluri din toată lumea.Anul acesta, AW împlineÈ™te 10 ani, iar aniversarea va fi găzduită deASTRA Film Festival. Pe 9 È™i 10 octombrie, în Sibiu, organizatorii AW, însoÈ›iti deinvitaÈ›i speciali È™i foÈ™ti studenti ai workshopului, se vor întruni pentru o serie deproiecÈ›ii de filme, discuÈ›ii cu realizatorii È™i dialoguri despre filmul documentar È™ireÈ›eta succesului unui atelier de film documentar.
Read more ...
-
Doc & Academic Research Open Session
În Romania sunt ocazii puÈ›ine pentru tineri să înveÈ›e să facă film documentar. În aceasta sesiune deschisă se prezintă trei Universități din Romania, felul în care au conceput să folosească iniÈ›ierea studenÈ›ilor în producÈ›ie de film documentar. În cazul departamentelor de antropologie sau de jurnalistică, studenÈ›ii sunt încurajaÈ›i să facă filmul documentar ca exerciÈ›iu practic în cadrul cercetării de teren, dar È™i publicării rezultatelor cercetării, iar scopul programul de master de la UBB Cluj este iniÈ›ierea complexă în producÈ›ia de film documentar.
Read more ...
-
Housing Stories - webdocumentar
Status: (work in progress) Housing Stories este un serial documentar despre diversitatea experienÈ›ei de locuire din oraÈ™ul BucureÈ™ti È™i imprejurimi. Constituit din È™apte episoade axate pe diferite tipuri de spaÈ›ii - blocuri construite în perioada socialistă, noi ansambluri rezidenÈ›iale, zone de tip „ghetou”, cămine studenÈ›esti, spaÅ£ii publice (locuirea „în aer liber”), fostele case naÈ›ionalizate È™i cele din zona periurbană -, proiectul îÈ™i propune să documenteze diversitatea culturală a practicilor de locuire din urbanul românesc contemporan. Fiecare episod, lansat lunar pe platforma http://bucharesthousingstories.ro, pune accent pe diversitatea experienÈ›elor de vecinătate sau de rutină È™i pe relaÈ›iile cu spaÈ›iul locativ dezvoltate de persoane cu profiluri diverse.Serialul este produs de AsociaÅ£ia VIRA în cadrul proiectului „Case Vii. Diversitatea culturală a spaÅ£iilor de locuit din BucureÅŸti È™i împrejurimi” finanÈ›at prin Granturile SEE 2009-2014, în cadrul programului programul PA17/RO 13 Promovarea Diversității Cultură È™i Artă din cadrul Patrimoniului Cultural European, în parteneriat cu AsociaÅ£ia M.A.I.E. ÅŸi M.N.T.R.
Read more ...
-
Concerte
Astra Film păstrează tradiÅ£ia ÅŸi în cea de-a 22 ediÅ£ie a festivalului, oferind publicului ocazia să vizioneze cea mai buna selecÅ£ie de filme documentare. Noutatea de anul acesta este că seară de seară, trupe renumite vor susÅ£ine concerte care vor întregi atmosfera de sărbătoare din săptămâna 5-11 octombrie. Muzicieni ÅŸi instrumentiÅŸti extrem de apreciaÅ£i au pregătit spectacole pentru toate gusturile, mozaicul de genuri muzicale potrivindu-se perfect cu diversitatea programului Astra Film Festival.
Read more ...
-
Fondul Media: dezvoltare proiect film documentar
Valentina Miu, coordonator MEDIA România în cadrul Biroului Europa Creativă România (Unitatea de Management a Proiectului - Ministerul Culturii), va prezenta oportunităţile europene oferite realizatorilor de film documentar de către Programul Europa Creativă (2014-2020)- Subprogramul MEDIA al UE.Studiu de caz- la seminar va participa Oana Giurgiu, regizor si producător (Libra Film), care va împărtăşi experienÅ£a colaborării cu MEDIA È™i va prezenta felul în care a folosit fondul de dezvoltare de proiect film documentar de la Mediadesk pe filmul documentar „Aliyah Dada”, pe care a regizat È™i a produs.Prezentarea va fi în limba engleză.
Read more ...