Centrul Astra Film
Ro / En

                         

Astra Film Festival

Filme

  • BăieÈ›i de cartier

    A respecta standardul de masculinitate impus de societate în timp ce au de-a face cu nesiguranţa specifică vârste poate fi mai mult decât pot duce băieţii de vârsta adolescenţei. Fără niciun scop, câţiva băieţi din Zemun, o localitate de lângă Belgrad, îşi pierd vremea în parcuri şi locuri abandonate, fumează, joacă baschet şi spun bancuri. Taurunum Boys îi surprinde în timp ce îşi croiesc anevoie drum spre maturitate, presaţi de familie să-şi decidă viitorul şi aparent deloc conştienţi că sfârşitul anilor de şcoală le-ar putea ameninţa prietenia. ...

  • Conflict îngheÅ£at

    Un soldat român, unul transnistrean şi unul rus stau de gardă pe malul râului. Dar unde e duşmanul? Documentarul explorează "conflictul îngheţat" dintre Republica Moldova şi Transnistria, atât din perspectiva personală, cât şi din cea politică. Declaraţii contradictorii, dar şi interesate ale politicienilor au menţinut conflictul, condamnând regiunea la impas politic cvasipermanent. Problematici mai mici sau mai mari ajută filmul să caute modele de comportament care întreţin conflictul şi ne influenţează gândirea. ...

  • De va fi război

    Peter pare să aibă existenţa tipică a adolescentului european: locuieşte cu părinţii, are o prietenă atrăgătoare şi a intrat la facultate. Dar pe Peter îl preocupă un alt aspect al vieţii sale, căci este şeful unei grupări paramilitare numite Slovenski Branci. Cu aprobarea tacită a autorităţilor, aceasta recrutează sute de tineri slovaci, având ca scop pregătirea pentru vremuri de război şi crearea unei comunităţi exemplare bazate pe pregătire militară, obedienţă şi frică. Peter visează ca într-o zi să devină un politician influent şi să-şi atragă de partea lui întreaga societate. ...

  • Dragostea înseamnă cartofi

    Deşi au trecut mai multe decenii de atunci, Love is Potatoes atinge un subiect încă foarte dureros în regiune, viaţa sub regimul lui Stalin. Întorcându-se în Rusia natală a mamei sale, de unde are doar puţine amintiri, regizoarea descoperă o traumă trăită de generaţii. Paginile din jurnalul mamei, fimările observaţionale ale împrejurimilor şi interviurile cu familia şi vecinii relevă un sentiment persistent de frică. Animaţiile emblematice alb-negru pătate de roşu-sângeriu încearcă să exprime prin imagini ceea ce mintea nu a trăit. Love is Potatoes se dovedeşte o privire atentă și nuanţată în modurile paradoxale şi conflictuale în care istoria este ţinută minte și înrădăcinată în individ. Acumulată în sine şi lăsată ca moştenire. O rană ce trebuie vindecată colectiv. ...

  • Hugo

    Zdzislaw Misiak, mai cunoscut sub numele de Dzidek, este regele pensionat al parcurilor de distracţie. După moartea fiicei sale, nepoţelul de şapte ani, Hugo, vine să stea cu el într-una din dependinţele parcului. În decorul fascinant al atracţiilor acestuia, între copil şi bunic se creează o legătură strânsă, care îi face să treacă mai uşor peste pierderea tragică. Dar curând li se aduce la cunoştinţă că sistemul nu i-a uitat, iar pacea din Dzidekland este distrusă. Hugo este un film despre dragoste şi curajul de a trăi după propriile reguli, sfidând modelele tradiţionale de educaţie ai căror prizonieri mulţi dintre noi suntem încă. ...

  • ÃŽn depărtare latră câinii

    Oleg are zece ani şi trăieşte în Ucraina de est, o zonă de război în care adesea răsună rafale de armă şi explozii de rachete. Mulţi au părăsit acest loc periculos, dar Oleg rămâne aici cu bunica lui, care are grijă de el de când i-a murit mama. Chiar nu au unde să plece. În timp ce aşteaptă ca războiul să se sfârşească, Oleg îşi petrece timpul cu vărul mai mic Yarik şi prietenul lor mai mare Kostia. Împreună au tot felul de peripeţii, vorbesc despre ce înseamnă să fii bărbat adevărat şi se testează reciproc, uneori întrecând limita. Mereu aproape de Oleg, documentarul arată efectul războiului asupra copiilor. ...

  • LecÈ›ii simple

    Mama sa a ajutat-o să fugă din Somalia pentru a scăpa de o căsătorie aranjată cu un bărbat mai în vârstă. Acum trebuie să ia totul de la zero, într-o lume total opusă celei în care a trăit; să învețe limba, obiceiurile, istoria, cultura acestei lumi. Ajunsă în Ungaria, Kafiya este găzduită în orfelinate și case de corecție pentru adolescenți. Aici învață și se pregătește să dea examenul de bacalaureat – printre mame adolescente și tinere certate cu legea. Învață să înoate și să își expună corpul în public ca fotomodel – un lucru de neconceput în țara musulmană din care provine. Găsește iubirea și, odată cu ea, o nouă religie – cea despre care părinții îi spuneau că e păgână. Fiecare pas spre adaptare este o renunțare la viața din trecut. Unde se află totuși limita? ...

  • Lumea albilor după Daliborek

    Dalibor realizează horror-uri de amator, compune cântece furioase, este pictor şi neonazist radical. Se apropie de 40 de ani, dar locuieşte tot cu mama lui. Îşi urăşte slujba, ţiganii, evreii, refugiaţii, homosexualii, pe Merkel, păianjenii şi dentiştii. Îşi urăşte viaţa, dar habar nu are cum s-o schimbe. Lumea albă văzută de Daliborek are în centrul atenţiei un bărbat care şi-a dedicat viaţa urii, minciunilor, jocurilor pe PlayStation şi timpului petrecut pe Facebook. Iată o perspectivă tragicomică asupra vieţii "cehilor obişnuiţi" cărora le lipseşte Adolf Hitler. ...

  • Martorii lui Putin

    Evenimentele din film încep pe 31 decembrie 1999, când Rusia îşi întâlneşte noul preşedinte, pe Vladimir Putin. Documentarul se bazează exclusiv pe filmări de arhivă, mărturii unice ale adevăratelor cauze şi consecinţe ale operaţiunii "Succesorul", al cărei rezultat a fost că Rusia s-a ales cu un preşedinte care încă o conduce. Protagoniştii sunt Mihail Gorbaciov, Boris Ielţân, Vladimir Putin şi poporul rus, ca întotdeauna un martor tăcut al propriului său destin. Montajul filmului subliniază discret momente care, privind în urmă, par de-a dreptul profetice pentru era Putin. ...

  • Sârboaica

    În iarna lui 1991, o fetiţă de origine sârbă în vârstă de 12 ani a fost ucisă în Zagreb. 25 de ani mai târziu regizorul Oliver Frljić pune în scenă o piesă de teatru despre acest caz. Repetiţiile devin şedinţe de psihoterapie colectivă, iar Nina, o actriţă de 12 ani, este de părere că războiul nu s-a sfârşit niciodată. Srbenka este un film despre agresiunea infantilă îndreptată asupra copiilor de altă naţionalitate din Croaţia. Aflăm cum generaţia născută după război încearcă să facă faţă umbrelor întunecate ale istoriei. ...