Peter Biella
Peter Biella conduce programul de antropologie vizuală la State University of San Francisco. Biella a filmat în Statele Unite, Egipt, El Salvador, Peru și România, dar lucrează în principal cu Maasai din Tanzania. Împreună cu Leonard Kamerling a produs mai multe filme educaționale, încurajându-i pe Maasai să își schimbe atitudinea față de HIV. Cei doi au co-regizat Changa Revisited, documentar etnografic despre o familie Maasai filmată la interval de 30 de ani, film distins cu premiul pentru cel mai bun documentar internațional la Festivalul de Film Astra 2016.
Vassilis Economou
Vassilis Economou este critic și jurnalist de film independent și un cinefil pasionat. A studiat critica de film și cinema-ul documentar la Torino, Italia și a absolvit atelierele de film oferite de Sarajevo Talents și NISI MASA. Interesul său se îndreaptă către cinema-ul de artă independent din Franța, Italia, dar în special din Europa de Est și din Balcani. Este corespondent și reporter pe teme de industrie pentru portalul european Cineuropa.org și membru al echipei de programare a festivalului internațional Tallinn Black Nights. A fost membru în juriile mai multor festivaluri din Europa.
Leonard Kamerling
Leonard Kamerling este curator de film la University of Alaska Museum of the North. Filmele sale despre culturile indigene din Alaska sunt apreciate și premiate peste tot în lume. Împreună cu Peter Biella, a regizat Changa Revisited, film distins cu premiul pentru cel mai bun documentar internațional la Festivalul de Film Astra 2016. De-a lungul carierei, a fost preocupat în special de chestiuni de reprezentare culturală în film și de rolul pe care filmul îl poate avea în eliminarea stereotipurilor, prin interpretarea credibilă a unei culturi în fața alteia.
Artchil Khetagouri
Artchil Khetagouri este directorul festivalului de film documentar CinéDOC-Tbilisi (Georgia). A studiat la Academia de Teatru și Film din Amsterdam. Filmul său de absolvire Heritage a avut premiera la Festivalul International de Film de la Rotterdam În 2006, Artchil a revenit la Tbilisi, unde a regizat documentarul Akhmeteli 4 cu care a câștigat premiul Regards Neufs la Visions du Réel, Nyon. În 2011, a bus bazele Fundației Noosfera, inițiind și manageriind proiecte ca ‘Cinemobile Caucasus’; inițiativa pentru studiul documentarului ‘DocStories Black Sea’ și festivalul de film documentar ‘CinéDOC- Tbilisi’. A fost membru al juriului la mai multe festivaluri: Dok.fest Munich, Docudays UA, festivalul International de Film Listapad etc.
Réka Lemhényi
Réka Lemhényi este o monteuză de film și profesoară la Universitatea de Teatru și Film, Budapesta. A absolvit Universitatea de Teatru și Film din Budapesta ca editor și a studiat teatrologia la Universitatea Pannnonia din Veszprem. A lucrat la filme de ficțiune, documentare, seriale tv și reclame. Réka a colaborat cu regizori renumiți, precum laureatul cu Oscar István Szabó, cîștigătorul Leului de aur de la Veneția Jerzy Skolimowski sau György Pálfi. Lemhényi a câștigăt numeroase premii naționale și internaționale pentru montaj. Este membră a Academiei Europene de Film, dar și a Academiei de Film din Ungaria, și a făcut parte din juriul mai multor festivaluri de film internațional.
Ionuţ Mareş
Ionuţ Mareş (n.1985) este jurnalist şi critic de film. Scrie cronici de film, interviuri cu cineaşti şi relatări de la festivaluri, în special pentru cotidianul online de cultură Ziarul Metropolis (ziarulmetropolis.ro). Este co-selecţioner al festivalurilor de film Anonimul (Sfântu-Gheorghe), Ceau, Cinema (Timişoara) şi Zilele Filmului Românesc de la Chişinău (Republica Moldova). A contribuit cu texte despre mari cineaşti precum Bertrand Tavernier, Abbas Kiarostami şi Béla Tarr pentru broşurile speciale lansate de festivalul Les Films de Cannes à Bucarest. În 2017 a publicat un studiu critic despre filmul "Oslo, 31 august", de Joachim Trier, în cadrul programului de educaţie cinematografică Éducation à l'image.
Bill Nichols
Bill Nichols a editat Movies and Methods, vol. 1 și 2, cărți care au contribuit la recunoașterea studiului de film ca o disciplină academică. A publicat între timp peste 100 de articole și a ținut prelegeri pe diverse subiecte de film în întreaga lume. Se consultă frecvent cu regizori de film documentar. Cartea sa Representing Reality (Indiana University Press, 1992) a lansat studiul contemporan de film documentar, iar Introduction to Documentary (IUP, a treia ediție,2017) a devenit cel mai răspândit manual introductiv în domeniul studiului de film documentar. Cartea sa de introducere generală în studiul de film, Engaging Cinema, a fost publicată în 2010. Aceasta este prima introducere în filmologie care integrează o analiză a calităților formale ale filmului cu imensa sa importanță socială ca un mediu de reprezentare și expresie. Cartea sa Speaking Truths with Film: Evidence, Ethics, Politics in Documentary (University of California Press, 2016) abordează aspecte importante ale filmului documentar. Scrierile sale, despre film sau alte subiecte, pot fi găsite pe blogul personal, billnichols.net.
Kumjana Novakova
Kumjana Novakova e co-fondatoarea și managerul Festivalului de film Pravo Ljudski (Sarajevo). Colaborează cu mai multe festivaluri de film și platforme de cinema, ține cursuri de film documentar politic la școala de film a lui Béla Tarr, film.factory. Născută în Macedonia, Iugoslavia și stabilită la Sarajevo, ea lucrează în domeniul documentarului creativ, al cinema-ului și artelor media din 2006. A combinat studiul științelor sociale cu cercetarea sociologică la instituții din Sofia, Sarajevo, Bologna și Amsterdam. Înainte de implicarea în proiecte de cinema, a lucrat ca cercetător și a predat metode de cercetare și studiul identității, în cadrul programelor de master în Sarajevo, Italia și SUA. Ca autor, Kumjana dezvoltă proiecte intermediale, între cinema și artă contemporană, explorând dinamica dintre identitate, memorie și ego-ul colectiv.
Christophe Postic
Christophe Postic este directorul artistic al “États généraux du film documentaire de Lussas‘’, Festivalul Internațional de Film Documentar Lussas (Franța) din 2007 și coordonator artistic la același festival din 1999. Este trainer pentru ateliere de scenariu de film documentar în Kazakhstan și Siberia de peste 10 ani, conferențiar ocazional la La Fémis - École nationale supérieure des métiers de l’image et du son, programul de film documentar. Este membru al echipei editoriale Tënk, noua platformă franceză de VOD pentru filme documentare, și în același timp lucrează ca producător de filme documentare.
Alina Predescu
Alina Predescu predă cursuri de Film documentar și Analiză de film la University of California, Berkeley. A absolvit sectia de Comunicatii audiovizuale a UNATC și are o diplomă de master în studii de film de la San Francisco State University. Este doctorand al programului de Film and Media studies al California University, Berkeley. Ca membru al comitetului de nominalizare condus de Bill Nichols, a selectat documentare de televiziune pentru Premiul Peabody. A fost membru al juriului pentru United Nations Association Film Festival, Festivalul internațional de film documentar din Palo Alto, California. Înainte de a emigra în California, a fost critic de film la revista ProCinema și cercetător în istoria filmului la Arhiva Națională de Filme din București.
Ada Solomon
Ada Solomon este producătoare de film pentru Hi Film și directoarea Festivalului de Scurtmetraj NEXT. A produs filme care au fost prezentate și premiate la cele mai prestigioase festivaluri de film, cum ar fi Berlin, Cannes, Veneția și Sundance. Printre cele mai importante realizări ale ei sunt: Ursul de Aur pentru filmul POZIȚIA COPILULUI de Călin Netzer, Ursul de Argint pentru cea mai bună regie la AFERIM! de Radu Jude și ca producător executiv pentru filmul TONI ERDMANN. Ada Solomon este coordonator național al EAVE (European Audiovisual Entrepreneurs), a absolvit ACE (Facultatea de Automatică și Calculatoare), este membru al comitetului Academiei Europene de Film și în 2013 a primit premiul pentru coproducție oferit de Eurimages la EFA (European Film Awards).
Michael Stewart
Michael Stewart este directorul fondator al Open City Documentary Festival din Londra și directorul Open City Doc School la University College London, unde conduce studii de master în film etnografic și film documentar. În prezent, programul oferă training pentru aproape o sută de studenți în categorii ale cinemaul de non-ficțiune: documentar de teelviziune, reportaj cinematografic și narațiune imersivă (inclusiv VR). În 2018, acestora li se va adăuga un masterat în arte. Michael a studiat antropologia și a lucrat la televiziunea britanică în calitate de consultant și producător.
Corina Șuteu
Corina Șuteu este președinte fondator al FilmETC și al festivalului MAKING WAVES: New Romanian Cinema din SUA și co-fondator al Festivalului de film documentar fARAD din Arad. Este consultant cultural internațional cu o amplă carieră ca inițiator, coordonator și leader de instituții și programe culturale, expert, evaluator european și formator în management și politici culturale. A fost Ministru al culturii în 2016.