Peter Biella
Peter Biella conduce programul de antropologie vizuală la State University of San Francisco. Biella a filmat în Statele Unite, Egipt, El Salvador, Peru È™i România, dar lucrează în principal cu Maasai din Tanzania. Împreună cu Leonard Kamerling a produs mai multe filme educaÈ›ionale, încurajându-i pe Maasai să îÈ™i schimbe atitudinea față de HIV. Cei doi au co-regizat Changa Revisited, documentar etnografic despre o familie Maasai filmată la interval de 30 de ani, film distins cu premiul pentru cel mai bun documentar internaÈ›ional la Festivalul de Film Astra 2016.
Vassilis Economou
Vassilis Economou este critic È™i jurnalist de film independent È™i un cinefil pasionat. A studiat critica de film È™i cinema-ul documentar la Torino, Italia È™i a absolvit atelierele de film oferite de Sarajevo Talents È™i NISI MASA. Interesul său se îndreaptă către cinema-ul de artă independent din FranÈ›a, Italia, dar în special din Europa de Est È™i din Balcani. Este corespondent È™i reporter pe teme de industrie pentru portalul european Cineuropa.org È™i membru al echipei de programare a festivalului internaÈ›ional Tallinn Black Nights. A fost membru în juriile mai multor festivaluri din Europa.
Leonard Kamerling
Leonard Kamerling este curator de film la University of Alaska Museum of the North. Filmele sale despre culturile indigene din Alaska sunt apreciate È™i premiate peste tot în lume. Împreună cu Peter Biella, a regizat Changa Revisited, film distins cu premiul pentru cel mai bun documentar internaÈ›ional la Festivalul de Film Astra 2016. De-a lungul carierei, a fost preocupat în special de chestiuni de reprezentare culturală în film È™i de rolul pe care filmul îl poate avea în eliminarea stereotipurilor, prin interpretarea credibilă a unei culturi în faÈ›a alteia.
Artchil Khetagouri
Artchil Khetagouri este directorul festivalului de film documentar CinéDOC-Tbilisi (Georgia). A studiat la Academia de Teatru È™i Film din Amsterdam. Filmul său de absolvire Heritage a avut premiera la Festivalul International de Film de la Rotterdam În 2006, Artchil a revenit la Tbilisi, unde a regizat documentarul Akhmeteli 4 cu care a câÈ™tigat premiul Regards Neufs la Visions du Réel, Nyon. În 2011, a bus bazele FundaÈ›iei Noosfera, iniÈ›iind È™i manageriind proiecte ca ‘Cinemobile Caucasus’; iniÈ›iativa pentru studiul documentarului ‘DocStories Black Sea’ È™i festivalul de film documentar ‘CinéDOC- Tbilisi’. A fost membru al juriului la mai multe festivaluri: Dok.fest Munich, Docudays UA, festivalul International de Film Listapad etc.
Réka Lemhényi
Réka Lemhényi este o monteuză de film È™i profesoară la Universitatea de Teatru È™i Film, Budapesta. A absolvit Universitatea de Teatru È™i Film din Budapesta ca editor È™i a studiat teatrologia la Universitatea Pannnonia din Veszprem. A lucrat la filme de ficÈ›iune, documentare, seriale tv È™i reclame. Réka a colaborat cu regizori renumiÈ›i, precum laureatul cu Oscar István Szabó, cîÈ™tigătorul Leului de aur de la VeneÈ›ia Jerzy Skolimowski sau György Pálfi. Lemhényi a câÈ™tigăt numeroase premii naÈ›ionale È™i internaÈ›ionale pentru montaj. Este membră a Academiei Europene de Film, dar È™i a Academiei de Film din Ungaria, È™i a făcut parte din juriul mai multor festivaluri de film internaÈ›ional.
Ionuţ Mareş
IonuÅ£ MareÅŸ (n.1985) este jurnalist ÅŸi critic de film. Scrie cronici de film, interviuri cu cineaÅŸti ÅŸi relatări de la festivaluri, în special pentru cotidianul online de cultură Ziarul Metropolis (ziarulmetropolis.ro). Este co-selecÅ£ioner al festivalurilor de film Anonimul (Sfântu-Gheorghe), Ceau, Cinema (TimiÅŸoara) ÅŸi Zilele Filmului Românesc de la ChiÅŸinău (Republica Moldova). A contribuit cu texte despre mari cineaÅŸti precum Bertrand Tavernier, Abbas Kiarostami ÅŸi Béla Tarr pentru broÅŸurile speciale lansate de festivalul Les Films de Cannes à Bucarest. În 2017 a publicat un studiu critic despre filmul "Oslo, 31 august", de Joachim Trier, în cadrul programului de educaÅ£ie cinematografică Éducation à l'image.
Bill Nichols
Bill Nichols a editat Movies and Methods, vol. 1 È™i 2, cărÈ›i care au contribuit la recunoaÈ™terea studiului de film ca o disciplină academică. A publicat între timp peste 100 de articole È™i a È›inut prelegeri pe diverse subiecte de film în întreaga lume. Se consultă frecvent cu regizori de film documentar. Cartea sa Representing Reality (Indiana University Press, 1992) a lansat studiul contemporan de film documentar, iar Introduction to Documentary (IUP, a treia ediÈ›ie,2017) a devenit cel mai răspândit manual introductiv în domeniul studiului de film documentar. Cartea sa de introducere generală în studiul de film, Engaging Cinema, a fost publicată în 2010. Aceasta este prima introducere în filmologie care integrează o analiză a calităților formale ale filmului cu imensa sa importanță socială ca un mediu de reprezentare È™i expresie. Cartea sa Speaking Truths with Film: Evidence, Ethics, Politics in Documentary (University of California Press, 2016) abordează aspecte importante ale filmului documentar. Scrierile sale, despre film sau alte subiecte, pot fi găsite pe blogul personal, billnichols.net.
Kumjana Novakova
Kumjana Novakova e co-fondatoarea È™i managerul Festivalului de film Pravo Ljudski (Sarajevo). Colaborează cu mai multe festivaluri de film È™i platforme de cinema, È›ine cursuri de film documentar politic la È™coala de film a lui Béla Tarr, film.factory. Născută în Macedonia, Iugoslavia È™i stabilită la Sarajevo, ea lucrează în domeniul documentarului creativ, al cinema-ului È™i artelor media din 2006. A combinat studiul È™tiinÈ›elor sociale cu cercetarea sociologică la instituÈ›ii din Sofia, Sarajevo, Bologna È™i Amsterdam. Înainte de implicarea în proiecte de cinema, a lucrat ca cercetător È™i a predat metode de cercetare È™i studiul identității, în cadrul programelor de master în Sarajevo, Italia È™i SUA. Ca autor, Kumjana dezvoltă proiecte intermediale, între cinema È™i artă contemporană, explorând dinamica dintre identitate, memorie È™i ego-ul colectiv.
Christophe Postic
Christophe Postic este directorul artistic al “États généraux du film documentaire de Lussas‘’, Festivalul InternaÈ›ional de Film Documentar Lussas (FranÈ›a) din 2007 È™i coordonator artistic la acelaÈ™i festival din 1999. Este trainer pentru ateliere de scenariu de film documentar în Kazakhstan È™i Siberia de peste 10 ani, conferenÈ›iar ocazional la La Fémis - École nationale supérieure des métiers de l’image et du son, programul de film documentar. Este membru al echipei editoriale Tënk, noua platformă franceză de VOD pentru filme documentare, È™i în acelaÈ™i timp lucrează ca producător de filme documentare.
Alina Predescu
Alina Predescu predă cursuri de Film documentar È™i Analiză de film la University of California, Berkeley. A absolvit sectia de Comunicatii audiovizuale a UNATC È™i are o diplomă de master în studii de film de la San Francisco State University. Este doctorand al programului de Film and Media studies al California University, Berkeley. Ca membru al comitetului de nominalizare condus de Bill Nichols, a selectat documentare de televiziune pentru Premiul Peabody. A fost membru al juriului pentru United Nations Association Film Festival, Festivalul internaÈ›ional de film documentar din Palo Alto, California. Înainte de a emigra în California, a fost critic de film la revista ProCinema È™i cercetător în istoria filmului la Arhiva NaÈ›ională de Filme din BucureÈ™ti.
Ada Solomon
Ada Solomon este producătoare de film pentru Hi Film È™i directoarea Festivalului de Scurtmetraj NEXT. A produs filme care au fost prezentate È™i premiate la cele mai prestigioase festivaluri de film, cum ar fi Berlin, Cannes, VeneÈ›ia È™i Sundance. Printre cele mai importante realizări ale ei sunt: Ursul de Aur pentru filmul POZIÈšIA COPILULUI de Călin Netzer, Ursul de Argint pentru cea mai bună regie la AFERIM! de Radu Jude È™i ca producător executiv pentru filmul TONI ERDMANN. Ada Solomon este coordonator naÈ›ional al EAVE (European Audiovisual Entrepreneurs), a absolvit ACE (Facultatea de Automatică È™i Calculatoare), este membru al comitetului Academiei Europene de Film È™i în 2013 a primit premiul pentru coproducÈ›ie oferit de Eurimages la EFA (European Film Awards).
Michael Stewart
Michael Stewart este directorul fondator al Open City Documentary Festival din Londra È™i directorul Open City Doc School la University College London, unde conduce studii de master în film etnografic È™i film documentar. În prezent, programul oferă training pentru aproape o sută de studenÈ›i în categorii ale cinemaul de non-ficÈ›iune: documentar de teelviziune, reportaj cinematografic È™i naraÈ›iune imersivă (inclusiv VR). În 2018, acestora li se va adăuga un masterat în arte. Michael a studiat antropologia È™i a lucrat la televiziunea britanică în calitate de consultant È™i producător.
Corina Șuteu
Corina Șuteu este preÈ™edinte fondator al FilmETC È™i al festivalului MAKING WAVES: New Romanian Cinema din SUA È™i co-fondator al Festivalului de film documentar fARAD din Arad. Este consultant cultural internaÈ›ional cu o amplă carieră ca iniÈ›iator, coordonator È™i leader de instituÈ›ii È™i programe culturale, expert, evaluator european È™i formator în management È™i politici culturale. A fost Ministru al culturii în 2016.