Centrul Astra Film
Ro / En

                         

Astra Film Festival

Arhiva filme

0-9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

  • #innestengt

    ...

  • #NEWTOGETHER

    În timpul perioadei de carantină instituite după declararea pandemiei de COVID-19 în Europa, Forumul Cultural Austriac București a invitat 60 de artiști din Austria şi România să reflecteze la propriul lor viitor artistic, precum și la modul în care arta lor și comunitățile noastre se pot transforma în timpul şi după finalul crizei sanitare. Intervenţiile lor video stau la baza acestui documentar de amploare. ...

  • ACUM ŞTII

    Suntem ca o corabie ce se îndreaptă spre o furtună dezlănţuită: nu va trece mult şi schimbările climatice vor arunca întreaga lume în colaps. În acest documentar poetic şi tulburător, patru renumiţi cercetători din domeniile schimbărilor climatice şi al energiei regenerabile arată cum găsesc adevăr, haos şi speranţă în munca lor. Cea mai grea întrebare? „Ce sens mai are tot ce faci când s-ar putea să fie prea târziu?” Această întrebare bântuitoare îl provoacă pe regizorul Emmanuel Cappelin să îşi reevalueze toate aşteptările despre lumea înconjurătoare, iar publicul este invitat să facă la fel... ...

  • AL PATRULEA PERSONAJ

    Trei monologuri urmărite în paralel dezvăluie experiențe personale ale unor necunoscuți: pierderea cuiva drag, sentimentul de vină, credința și speranța ispășirii. Poveștile lor se insinuează în țesătura urbană ateniană, într-un demers cinematografic care suprapune lumea interioară a personajelor pe fundalul metropolitan. Periplul și micile ritualuri ale vieții lor cotidiene relevă dimensiuni noi și neașteptate ale Atenei. ...

  • ALL INCLUSIVE

    Doi băieţi inocenţi, unul turc şi celălalt kurd, se angajează la un hotel all inclusive din Turcia. Li se deschide în faţă o nouă lume, iar asta îi va schimba o dată pentru totdeauna. Ismail are 17 ani şi a renunţat la şcoală ca să-şi întreţină familia. Hakan are 25 de ani şi e cel mai mic din 12 fraţi. Amândoi visează să înveţe engleză şi să-şi facă un rost în viaţă. Dar Hakan şi Ismail se vor schimba curând. Amabilitatea înnăscută de la început devine indiferenţă şi, în timp ce renunţă la valorile cu care au crescut, amândoi caută moduri să nu mai servească, ci să fie serviţi. ...

  • ANONIMII ATENIENI

    Urmărind viața zilnică a câinilor vagabonzi din centrul Atenei, acești atenieni anonomi, documentarul descoperă aspecte necunoscute ale orașului în plin proces de schimbare, ascunse chiar în centrul metropolei. "Animalele fără adăpost m-au învățat tot ceea ce oamenii n-au fost în stare să mă învețe: răbdarea, toleranța, stoicismul și aptitudinea de a te adapta la situații neașteptate. Am înțeles ce înseamnă să fii aruncat în stradă ca un gunoi. A fost o lecție de viață importantă și mi-a fost de folos în timpul pandemiei". (regizoarea Angeliki Antoniou) ...

  • ASFINŢIT

    Sandor are opt copii şi a preluat postul de paznic pentru a apăra comunitatea unde locuieşte cu familia sa. Însoţit de fiul mai mare, Sandor patrulează graniţa dintre Ungaria şi Serbia cu maşina, cercetând depărtările cu ochelarii cu vedere nocturnă pentru a se asigura că nimic suspect nu se petrece în zonă. Chiar dacă nu vedem intruşi, iar aceştia sunt pomeniţi în termeni voalaţi, ameninţarea este palpabilă, mai ales pentru copii. ...

  • Asho

    ...

  • ATENŢIE, PASAGERI

    Trenul se năpusteşte cu 100 de kilometri pe oră către o persoană care vrea să se sinucidă. Dacă frânează o fracţiune de secundă prea târziu, mecanicul locomotivei va avea pentru tot restul vieţii coşmaruri despre acest eveniment traumatizant. Documentarul explorează cum poate face cineva faţă unei astfel de experienţe: întâlnim mai mulţi mecanici care vorbesc despre neputinţa resimţită atunci când frânează, dar nu au idee dacă nu cumva a fost prea târziu... ...

  • Azat und die Youtubers aus Tatarstan

    ...

  • Băiatul cu păsările (Ep. 7 Kids on the Silk Road, Seria 2)

    ...

  • Blue Heart - The Fight for Europe’s Last Wild Rivers

    ...

  • CÂNTECUL STUPULUI

    Anul 1990, imediat după căderea regimului Ceauşescu. Susanna se mărită cu Udo, iar nunta lor este ultimul eveniment de acest gen celebrat între doi saşi în satul lor natal, Richiş. Curând apoi, cuplul pleacă în Germania, exact cum fac sute de mii de alţi saşi transilvăneni care au lăsat în urmă opt secole de istorie. Trei decenii mai târziu, Udo şi Suzanna nu mai simt nimic unul pentru celălalt şi regretă că fiicele lor se consideră 100% nemţoaice, fără să ştie o iotă din limba natală a părinţilor. Iată povestea unei familii şi a unor oameni care au fost nevoiţi să se adapteze pentru a nu dispărea. ...

  • CEA CARE NU E AICI

    „După ani de zile de când ne-am văzut ultima oară, m-am hotărât să-mi vizitez sora mai mare. Locuieşte într-o dubiţă şi e dependentă de morfină. Am început să vorbim aşa cum nu am mai făcut-o până acum, până târziu în noapte.” (regizorul Rareş Ienasoaie) ...

  • CE-AI FĂCUT?

    „Un loc care nu e nici urban şi nici rural, la periferia capitalei Indiei. Filmul încearcă să exploreze dinamicile dintre resursele naturale şi intervenţia omului în acest loc care pentru mine înseamnă acasă. Cine e de vină? Ei, tu, eu, noi toţi?” (regizoarea Aditi Bhande) ...

  • CERTITUDINEA PROBABILITĂȚILOR

    Ca instrument de dominare ideologică, limbajul definește, descrie și, deseori, disimulează modalitatea în care este percepută realitatea socială, politică și economică a unei societăți. Critica ideologiei unui grup dominant se face prin fragmentarea și recontextualizarea discursului acestuia. Alcătuit în întregime din materiale produse de studioul cinematografic „Alexandru Sahia“ în anul 1968, cel mai prosper și optimist an al epocii socialiste, filmul analizează eforturile depuse de către un întreg aparat de stat pentru a asigura stabilitatea socială într-o societate ce susținea că a eliminat relaţiile de muncă exploatative și alienante. ...

  • CETĂȚEAN DE PRIM RANG

    După ce regizoarea Diana Maria Olsson supravieţuieşte violenţei conjugale, ea vrea să încurajeze şi alte soţii abuzate să-şi părăsească partenerii. Dar iată că descoperă treptat sistemul din Suedia, filmul ei se transformă din investigaţie jurnalistică în tragedie personală, iar procedurile judiciare schimbă o lupta unei femei într-un thriller geopolitic. Copii luaţi abuziv în grija statului, ierarhii, tăcerea neînduplecată, violenţa funciară şi violarea sistematică a unor drepturi fundamentale, toate fac parte din expunerea acestui sumbru scandal suedez. ...

  • CINE-CABARET CU TRANDAFIRI

    Filmat pe parcursul mai multor ani, acest documentar pseudo-muzical urmărește artistele trupei de cabaret cu accente punk The Dakh Daughters în demersurile lor creatoare de artă angajată. Le vedem cum protestează în celebrul Maidan, cum transpun sonorizări tradiționale pentru urechile publicului de azi, cum privesc cu îngrijorare la situația actuală a țării și, nu în ultimul rând, ca protagoniste ale unor show-uri electrizante. Autoarea imaginilor este chiar regizoarea Irina Setsenko, care a realizat filmările pe când însoțea trupa în calitate de producător de sunet. Rezultatul este o privire proaspătă, inteligentă și captivantă asupra situației de azi din Ucraina, reflectată de un grup de artiste puternice și originale. ...

  • COPIII AMĂGIRII

    Iată povestea celui mai renumit specialist în fertilitate al Olandei în anii '70 şi '80, doctorul Karbaat. Neştiut de nimeni, acesta şi-a folosit propria spermă pentru a-şi lăsa însărcinate peste 65 dintre paciente. În epocă, medicul era considerat o emblemă a progresismului, pentru că ajuta nu doar cupluri heterosexuale, ci şi cupluri gay sau mame singure. A venit vremea ca aceste paciente, cunoscute acum sub numele generic de mame ale „copiilor lui Karbaat”, să dezvăluie cum dorinţa lor de a avea un copil le-a determinat să suporte fără să crâcnească oribilul tratament al medicului care folosea, în unele situaţii, intimidarea sexuală şi chiar abuzul... ...

  • COPILUL NOSTRU

    După ce concepe un copil cu ajutorul unui donator de spermă anonim, regizoarea Marina Belobrovaja explorează perspective sociale ale familiei şi ale statutului de părinte. Însoţind-o în iniţiativa ei, descoperim multitudinea de noţiuni şi faţete ale acestui statut: tată biologic, tată genetic, donator de spermă, progenitor, tată recunoscut, dar fără drepturi de custodie şi aşa mai departe. Descoperim şi neaşteptatul efect emoţional pe care naşterea unui copil îl are asupra unui bărbat. Iată o incursiune în sânul unei noi societăţi bazate pe familii neconvenţionale. ...

  • CREȘA DE NOAPTE

    În fiecare seară, într-un cartier popular din oraşul Bobo-Dioulasso din Burkina Faso, doamna Coda primeşte copiii prostituatelor la ea acasă. Tinerele femei îşi văd de treabă pe Black, o alee animată din centru, iar în zorii zilei se întorc să-şi recupereze fiii şi fiicele. Să le întâlnim pe Adam's, Odile şi Fatim şi să le aflăm poveştile. Cum au ajuns aici? Şi au ele vreo şansă la o viaţă mai bună? Night Nursery este cinema observaţional la cel mai înalt nivel şi are puterea de a-şi transporta publicul în mijlocul unei lumi nefamiliare. ...

  • Dance Lessons (Ep. 8 Kids on the Silk Road, Season 2)

    ...

  • DISTANȚA PÂNĂ LA TINE

    O fereastră în lumea a patru femei evreice ultraortodoxe: iată-le conflictele, dilemele şi visele, dar şi periculoasa echilibristică între Dumnezeu şi artă, între aşteptările comunităţii ultraortodoxe şi dorinţele cele mai ascunse ale acestor femei. The Distance to You este un documentar liric despre primii paşi şovăielnici pe durerosul drum spre adevăr şi împlinirea de sine. ...

  • DRAGI COPII DIN VIITOR

    Cu atâtea proteste organizate peste tot în lume, Dear Future Children este un film despre noua generaţie aflată în epicentrul unei schimbări politice impresionante. Rayen manifestează pentru dreptate socială în Chile, Pepper luptă pentru democraţie în Hong Kong, iar Hilda se opune devastatoarelor consecinţe ale încălzirii globale din Uganda. Au şanse minime de reuşită, iar activismul politic le afectează vieţile din temelii, dar aceste tinere femei nu se lasă şi a venit vremea să ne spună de ce. ...

  • FAC CE VREAU ÎN MĂNĂSTIREA MEA

    Două tinere călugăriţe se întâlnesc la o întrunire catolică din Croaţia şi se îndrăgostesc. Amândouă trăiesc în mănăstiri diferite şi iată că aceste locuri pe care altădată le considerau un refugiu unde poţi atinge împlinirea spirituală se dovedesc a fi mai lumeşti decât s-ar fi aşteptat. Dezamăgite de biserică şi de abuzurile sexuale şi psihologice din mănăstire şi motivate de dragostea lor, cele două iau cea mai grea decizie din viaţa lor: să plece de la mănăstire şi să trăiască împreună pe insula Korčula. Dar este comunitatea locală pregătită să le accepte? ...

  • FAITH ŞI BRANKO

    În 2011, Faith pleacă din Anglia în Serbia pentru a învăţa să cânte la acordeon în stilul fanfarelor ţigăneşti. Îl întâlneşte pe violonistul rom Branko şi, deşi niciunul nu vorbeşte limba celuilalt, cei doi tineri se îndrăgostesc şi decid să se căsătorească. Faith rămâne în satul lui Branko, îi învaţă limba, studiază muzica locală şi are grijă de casă. După o vreme, cuplul pleacă în Marea Britanie în căutare de noi oportunităţi. Dar, pe măsură ce trece timpul, diferenţele dintre ei devin tot mai pregnante şi fiecăruia îi e tot mai dor de propria cultură. Sunt dragostea şi muzica suficiente pentru ca ei să rămână împreună? ...

  • FAMILIA²

    Au trecut unsprezece ani de când Lola a fost adoptată de o familie belgiană pe când era doar un bebeluş. În tot acest timp şi-a imaginat cum ar fi să-şi întâlnească părinţii biologici din China. Vara aceasta, visul ei se împlineşte în sfârşit, căci cele două familii ale ei se vor întâlni pentru prima dată. Ce vor face împreună? Şi ce îi vor spune Lolei părinţii ei adevăraţi? ...

  • FRAGILE

    Fragile este un proiect independent prin care povești despre vulnerabilitate prind viață în fața publicului larg. Creat sub forma unui documentar creativ modular, acesta redă, prin interpretarea Ioanei Flora, poveștile a cinci femei aflate în situații vulnerabile, care au reușit să treacă peste situațiile cu care s-au confruntat. Proiectul abordează un spectru larg de tematici, precum sindromul Wonder Woman, autismul, familia monoparentală, violența fizică sau traficul de ființe umane. ...

  • Gods Of Molenbeek

    ...

  • GRANIȚA MORȚII

    Mărturii zguduitoare despre vremurile când România era o gigantică pușcărie îngrădită cu sârmă ghimpată și păzită de grăniceri gata oricând să mitralieze visul de libertate al oricărui nechibzuit care îndrăznea să evadeze din absurdul dictaturii comuniste. Unii au reușit să fugă. Alții au sfârșit împușcați ori înecați în Dunăre. Unii au supraviețuit tentativelor de trecere a frontierei, dar au rămas traumatizaţi şi mutilați pe viață. Iată-le povestea. ...

  • HOMO SOVIETICUS

    La aproape trei decenii de la dezmembrarea Uniunii Sovietice, simbolurile erei totalitare şi retorica liderului autoritar revin în atenţie. Este această revenire ajutată de faptul că suntem încă tributari spiritului servil al acelor vremuri? Regizorul Ivo Briedis şi jurnalista Rita Ruduša, amândoi născuţi în URSS, explorează fenomenul Homo Sovieticus şi încearcă să răspundă la întrebarea dacă predispoziţia şi atracţia către mentalitatea totalitară este specifică doar anumitor regiuni geografice. ...

  • ÎNTRE NOI FIE VORBA

    Care sunt ingredientele unei relaţii împlinite? Poate dragostea să reziste timpului? Trei cupluri cu vârste şi experienţe diferite îşi mărturisesc în faţa camerei temerile şi visurile legate de viitorul lor împreună. Regizoarea Dorota Proba îşi abordează protagoniştii cu imensă sensibilitate, iar ei răspund cât se poate de sincer. Rezultatul este un film intim şi cald care nu evită întrebările dificile şi care oferă răspunsuri surprinzătoare, emoţii intense şi umor, exact ca viaţa însăşi. ...

  • Jan, der Nordsee-Ranger

    ...

  • Julieta & de schildpadden in de plastic soep

    ...

  • Justiție nevăzută

    ...

  • KODOKUSHI - SINGURĂTATEA EXTREMĂ

    Norihito lucrează pentru o companie care face curat în apartamentele celor care au murit de curând. Lungul şir de vârstnici decedaţi fără să-i pese cuiva de ei îl determină să-şi înfrunte propria traumă familială. Bătrânul Muramatsu îşi petrece zilele în completă izolare, dar următorul festival al cireşilor înfloriţi i-ar putea schimba soarta. Poate el găsi un motiv să trăiască? Regizorul întreţese cu impresionantă subtilitate poveştile mai multor personaje preocupate de marea întrebare: cum să nu mori singur? Şi iată cum această imensă singurătate, această existenţă practic în afara societăţii, devine personajul principal al filmului. ...

  • LA CAPĂTUL LUMII

    La o oră de Vilnius, laşi în urmă „Vestul liber” pentru a te aventura în Belarus, „ultima dictatură a Europei”, ceea ce presupune un control de graniţă foarte strict, proces cvasiabsurd ce consumă o mulţime de timp. Dar iată că există oameni care trebuie să traverseze graniţa zi de zi, din moment ce ea trece literalmente prin curtea lor. Vizitele la rude sau prieteni şi mersul la biserică sau la cimitir sunt acum adevărate încercări ce presupun orare de funcţionare exacte, vize şi alte provocări birocratice. Iar asta doar pentru că această graniţă delimitează zona Schengen de ţara aflată încă sub controlul dicatorului Lukaşenko. ...

  • MÂNA LUI DUMNEZEU

    Csángáló, celebrul violist rom din trupa Szászcsávás, locuieşte într-un sătuc izolat din Transilvania. Într-o zi mâna începe să-i tremure şi diagnosticul este categoric: Csángáló suferă de maladia Parkinson. Şi cum un cântăreţ căruia îi cade arcuşul din mână nu are ce căuta pe scenă, Csángáló e dat afară din Szászcsávás de bunul său prieten, Dumnezeu, liderul trupei. Ultima speranţă a bătrânului este ca nepotul său Bálint, şi el foarte talentat, să facă să dăinuiască tradiţia unui stil muzical unic în lume. Şi când totul pare pierdut, doar un miracol venit direct de la Dumnezeu mai poate repara lucrurile... ...

  • MOTELURI (18+)

    Moteluri este un film etnografic care exploreză un aspect relevant, dar adesea trecut cu vederea al culturii columbiene: reţeaua locală de moteluri. Suntem martorii diverselor experienţe ale clienţilor, în timp ce documentarul încearcă în acelaşi timp să surprindă şi să explice cum sunt organizate aceste spaţii, ce tipuri de practici se desfăşoară aici, dar şi relaţia motelurilor cu teme universal valabile legate de sexualitate şi gen. ...

  • MUZICA LUCRURILOR

    Ce ar putea avea în comun un muzician, un tâmplar și un fotograf? Toți trei sunt complet absorbiți de pasiunea pentru ceea ce fac, în asemenea măsură încât o privire în lumea lor dezvăluie o multitudine de detalii la care nici nu ne-am fi gândit. În absența cuvintelor, imaginea și sunetul capătă semnificații noi, iar muzica devine un catalizator al apropierii de celălalt. Filmul ne poartă într-o călătorie fără o destinație precisă, unde universul trăiește în detalii. ...

  • My Favorite War

    ...

  • NANU TUDOR

    Olga se întoarce în casa străbunicilor, unde şi-a petrecut copilăria. Mult-aşteptata reuniune de familie este umbrită de încercările ei de a-şi confrunta unchiul, care şi-a ascuns cu grijă personalitatea dublă. „Am decis să fac un film despre cea mai mare durere a mea - amintiri din copilărie pe care le-am ascuns zeci de ani. În filmul meu încerc să spun că nu străinii, aşa cum se crede, ci persoanele apropiate sunt mai susceptibile să traumatizeze copiii. Aceste persoane - rude, prieteni de familie, învăţători – beneficiază deja de încrederea părinţilor, care îşi învaţă copiii să aibă încredere în ele şi să le asculte, fără să ştie că poate ascund ceva.” (Olga Lucovnicova) ...

  • NĂVALA LUPILOR

    S-au întors lupii! După ce acum mai bine de două secole au dispărut fără urmă din regiunea Broumov din Cehia, lupii au început să-şi facă apariţia în păduri şi pe câmpuri, afectând vieţile localnicilor. Documentarul Wolves at the Borders explorează cât de polarizate sunt reacţiile la această invazie: pentru unii lupii reprezintă un motiv de speranţă şi convingerea că natura va fi mai sănătoasă, în timp ce alţii îi văd doar ca pe nişte intruşi gata să ucidă animale domestice care numai cu greu ar putea fi protejate. Putem oare să convieţuim cu lupii şi cu cei care gândesc altfel decât o facem noi? ...

  • NOI ÎMPOTRIVA NOASTRĂ

    Autoarea filmului și tatăl ei iau câte o cameră și se filmează reciproc. O serie de interviuri iau naștere, în care cei doi discută despre schizofrenie, propriile lor trecuturi și concepțiile lor despre fericire. Filmul este o declarație personală a unui părinte ce se confruntă cu o afecțiune mintală și a unei fiice care a crescut cu un tată adesea absent. În timp ce filmează, cei doi își dezvăluie rănile cauzate în trecut și încearcă să se înțeleagă reciproc. ...

  • OMUL CU APARATUL DE FILMAT

    O entitate enigmatică rătăceşte prin provinciile olandeze, îndreptându-şi camera de filmat spre orice întâlneşte în cale. Nu trece mult şi se trezeşte în faţa unei uşi. Dar cum reacţionează localnicii la interacţiunea cu acest videoamator neinvitat, pe faţa căruia nu se citeşte nimic? Amuzant şi neliniştitor, în acelaşi timp prozaic şi ieşit din comun, documentarul este o provocare ce nu încetează nicio clipă să surprindă: răstoarnă dinamicile familiare ale genului, sondează adânc natura umană şi, nu în ultimul rând, oferă o ataşantă întâlnire cu realitatea. ...

  • PĂDUREA DOMESTICĂ

    Un reprezentant al noii elite post-comuniste se dedică unui hobby neobişnuit: cumpără copaci bătrâni, unii dintre ei înalţi şi de 45 de metri, de la comunităţile de pe litoralul Georgiei, îi excavează şi îi transplantează în grădina sa privată. Dar nu poţi muta copaci de asemenea dimensiuni fără să afectezi zona din jurul lor, iar comunităţile sunt nevoite să se adapteze la această schimbare drastică. Pe măsură ce documentarul detaliază întregul proces de transplantare, descoperim o societate în care puternicii zilei își permit să sfideze nu doar semenii ci însăși natura. ...

  • PEISAJ ZERO

    O porţiune de litoral a fost distrusă de apariţia unor clădiri industriale. Filmul prezintă vieţile localnicilor, care ori luptă pentru supravieţuire printre clădirile periculoase, ori coexistă cu ele în armonie. Scene cotidiane alternează cu performance-uri artistice variate, arătând cum oamenii şi animalele se adaptează peisajului în continuă degradare. Titlul este o referinţă la „punctul zero”, ce denumeşte locul unde a avut loc o explozie sau de unde a pornit o epidemie. Sau titlul ar putea fi punctul de pornire al interpretării contextului antropologic al relaţiei dintre om, natură, cultură, industrie şi activism ecologic. Toate aceste teme se regăsesc în film. ...

  • PENTRU CONFORTUL ȘI SIGURANȚA DUMNEAVOASTRĂ

    La Palais de Tokyo, intens vizitatul centru de artă modernă din Paris, agenţii de pază veghează asupra operelor de artă şi percheziţionează şi supraveghează vizitatorii. Ce observă ei? Şi ce cred despre ceea ce se întâmplă în jur? Sunt cu toţii imigranţi şi persoane de culoare. Cadrele lungi cu scene familiare de muzeu sunt acompaniate în voice over de gândurile gardienilor. Această perspectivă inedită ajută publicul să redescopere muzeul ca întreg, ca instituţie culturală unde accesul la artă este posibil numai datorită acestor oameni fără feţe şi fără voce veniţi din lumea a treia. ...

  • PLANUL DE ZBOR

    Ovidiu are şaisprezece ani şi îşi ocupă timpul cu două mari pasiuni: columbofilia și muzica. Adolescentul pendulează între complicatul proces de pregătire a porumbeilor voiajori pentru competițiile de zbor și repetițiile la saxofon. ...

  • POST MORTEM BERLIN

    Post Mortem Berlin înfăţişează coregrafia ultimului drum făcut de trupul nostru. Experimentăm procesul incinerării de la sosirea sicriului până la transferul cenuşii în urnă. Acest proces igienic şi mecanizat transformă ultima experienţă a unei persoane decedate într-un ritual industrial. ...

  • RADIOGRAFIA UNEI FAMILII

    „Sunt rezultatul direct al conflictului dintre secularism şi ideologia islamică din Iran. Povestea de dragoste a părinţilor mei a început în timpul domniei ultimului şah şi a supravieţuit Revoluţiei Islamice şi atotdistrugătorului război dintre Iran şi Irak. Când eram copil, trebuia să aleg între părinţii mei. În fiecare zi, unul mă întâmpina doar cu critici şi observaţii, iar celălalt îmi oferea acceptarea sa necondiţionată." (Firouzeh Khosrovani, regizoarea) ...

  • REFUGIUL

    Într-un apartament abandonat de la periferia Belgradului, vestigii din trecut retrezesc la viaţă amintiri, unele idilice, altele traumatizante. Camera de luat vederi a unui bunic, animale de companie, reuniuni de familie şi frânturi din încercaţii ani 1998 şi 1999 aproximează viaţa unui om obişnuit ce încă resimte reverberaţiile unui eveniment istoric. ...

  • Regele-Maimuță (Ep. 6 Kids on Silk Road, Seria 2)

    ...

  • Selfie

    ...

  • SENZA LATTE

    O perspectivă asupra masivului fenomen de emigrare văzut prin ochii Auricăi Matei, o femeie în vârstă de 83 de ani care locuieşte într-un sat cu soţul ei şi mai în vârstă. Ca multe alte familii din ţară, cei doi soţi au fost nevoiţi să-şi crească nepoţelul de la o vârstă fragedă, după ce mama lui a plecat la muncă în Italia. După două decenii, ea încă nu s-a întors, iar bunicii se confruntă cu o dilemă chinuitoare: dacă să-şi vândă sau nu vaca pe care acum sunt prea bătrâni să o mai mulgă. Ultima speranţă a bunicii Aurica să-şi păstreze sursa de lapte e reîntoarcerea acasă, o dată pentru totdeauna, a norei sale. ...

  • Sing Me a Song

    ...

  • SPIONI DE OCAZIE

    În primăvara anului 1944, soarta multor piloţi aliaţi căzuţi în Europa de Est era necunoscută. Biroul MI9 din Cairo a decis recrutarea unor agenţi din rândul sioniştilor care emigraseră din aceste ţări în Palestina, înainte de război. Misiunea lor? Să găsească prizonierii şi să organizeze o potenţială evadare. Spionii de ocazie s-au trezit prinşi între război, politică şi viaţa personală. Iată-le povestea. ...

  • STELA, ÎN NUMELE TATĂLUI

    Iat-o pe Stela, cu ochii ei mari umbriți de gene dese şi cu o țigară mereu lipită de colțul gurii. Viața ei a fost mult timp un haos de sex, droguri, tâlhării, HIV şi puşcărie. Dar Stela este o pasăre Phoenix pentru că Stela iubeşte amărâții, copiii, pe Ana, pe Bărbosul de sus şi pe tatăl ei plecat mult prea devreme. ...

  • SUNT ALĂTURI DE TINE

    O psihologă şi o poliţistă au o misiune dificilă: să reducă numărul record de sinucideri în orăşelul lor de provincie din Lituania. Valija şi Gintare merg din casă în casă, gata să ofere empatie şi compasiune celor pe care singurătatea extremă i-ar putea împinge spre un act definitiv. Teama că vor pierde o nouă viaţă le face pe cele două femei tot mai inventive în interacţiunile lor cu vecinii şi iată că împreună dovedesc că prevenirea sinuciderilor este posibilă. Camera observaţională oferă un acces extraordinar în vieţile acestor oameni, iar publicul înţelege cum a fost posibil ca cele două eroine să găsească soluţia unei probleme sociale complexe. ...

  • ŞI APOI SE LASĂ SEARA

    Printre dealurile cu vegetaţie luxuriantă din Bosnia de Est, două femei în vârstă îşi ţin una alteia companie. Grija pe care şi-o poartă nu se exprimă în cuvinte, ci în fiecare gest făcut de-a lungul zilei. Amândouă se află în continuă conversaţie cu ceea ce le înconjoară, binecuvântând vocile naturii şi cântecele unor amintiri ce vor dispărea curând. ...

  • TRIPLEX CONFINIUM

    Absurdul graniţelor, văzut prin ochii unui bărbat în vârstă din Beba Veche, locul unde România, Ungaria şi Serbia se ating. O zi pe an această graniţă întreită se deschide, iar localnicii realizează încă o dată cât de alienante pot fi regulile impuse de Uniunea Europeană. ...

  • ULTIMA CASETĂ VHS DIN BOSNIA

    În noiembrie 1995 s-a semnat acordul care a pus capăt Războiului din Bosnia, dar garantează acest acord ratificat de marile puteri ale lumii o pace viitoare? Este o întrebare care o preocupă şi pe Sifa Suljic, o femeie din Srebrenica care a fugit în timpul războiului şi şi-a construit o nouă viaţă în Catalonia. Se întoarce acum în oraşul de baştină pentru înmormântarea unui membru al familiei dispărut în masacru. În această călătorie menită să desluşească mistere din trecut, vedem prin ochii lui Sifa cum convieţuiesc în prezent vecinii care au crescut împreună şi cu toate acestea au ajuns să se dispreţuiască şi să se ucidă reciproc în timpul războiului. ...

  • ULTIMII CAVALERI AI DREPTEI

    Deşi arată aproape la fel când îşi pun cagulele, au ajuns la convingeri de extremă dreapta pe căi foarte diferite. Timp de şase luni, regizorul Michał Edelman a documentat activităţile brigăzii Taberei Naţional-Radicale din Łódź: de la evenimente de propagandă la încercări de subminare a paradei gay din Radomsko sau un marş pe străzile din Varşovia. Dar sunt naţionaliştii doar un grup de amici ce împărtăşesc aceleaşi opinii categorice? ...

  • UN IISUS NEGRU

    Sunt secole de când locuitorii dintr-un sat sicilian venerează o statuie neagră a lui Iisus. Într-o zi, Edward, refugiat din Ghana în vârstă de 19 ani şi rezident în centrul de refugiaţi care provoacă mare nemulţumire în sat, cere să care statuia la următoarea procesiune anuală şi să se alăture alaiului de credincioşi. Comunitatea locală pare să nu ştie cum să răspundă la această cerere... Iată un documentar superb echilibrat, un portret colectiv al unei mici aşezări din Sicilia realizat printr-o succesiune de schiţe atente ale unor personaje excelent alese, gata să dezvăluie ţesătura socială locală. Dinamicile acestei poveşti clare sunt subliniate sugestiv de muzica originală. ...

  • UN PERSONAJ MISTERIOS

    Seif Eddine Shawkat s-a născut în Cluj-Napoca în 1913, fiind primul fiu al consulului turc Ahmed D. Dzselaleddin şi al actriţei maghiare Incze Gabriella. Shawkat a regizat mai bine de 40 de filme în România, Egipt, Turcia, Liban şi Siria. A devenit cunoscut şi datorită romanului „Madonna din Ţara Călatei”, pe care regizorul Rodriguez Endre avea să-l transforme curând într-un film popular în Ungaria. Să-l urmăm pe Shawkat în Budapesta, Egipt şi Liban. ...

  • UNDE LUMINOASE

    Pentru Frida, o fetiţă de 12 ani, întunericul reprezintă confort pentru că nu simte nevoia să vadă prea multe. Uneori chiar o dor ochii de la atâta lumină. Frida este oarbă, vede doar contururi, umbre şi culori, dar atunci când visează imaginile difuze de peste zi devin cât se poate de clare. Tocmai pentru că nu vede la fel de bine ca alţii, Frida percepe lumea înconjurătoare în felul ei, iar asta o face să observe lucruri care altora le scapă. ...

  • UNDE LUMINOASE

    Pentru Frida, o fetiţă de 12 ani, întunericul reprezintă confort pentru că nu simte nevoia să vadă prea multe. Uneori chiar o dor ochii de la atâta lumină. Frida este oarbă, vede doar contururi, umbre şi culori, dar atunci când visează imaginile difuze de peste zi devin cât se poate de clare. Tocmai pentru că nu vede la fel de bine ca alţii, Frida percepe lumea înconjurătoare în felul ei, iar asta o face să observe lucruri care altora le scapă. ...

  • URȘII

    Regizorul Alin Duruian se întoarce în satul în care a copilărit, Rucăr, pentru a explora un fenomen ce îi afectează pe localnici: numărul tot mai mare de urşi care vin din păduri, le distrug gospodăriile şi le pun vieţile în pericol. Şi ce e de făcut, când oamenii obişnuiţi nu pot lua problema în propriile mâini fără a fi pedepsiţi de lege, iar ONG-urile de mediu reacţionează vehement la orice propunere de ucidere sau relocare a animalelor sălbatice? ...

  • VALURI AFF

    ...

  • VIAȚA ÎN BULĂ

    Bun-venit în cel mai prietenos oraş din Florida! The Bubble explorează viaţa vârstnicilor locuitori din The Villages, cea mai mare comunitate de pensionari din SUA. O suprafaţă de 83 de kilometri pătraţi, perfect îngrijită şi scăldată în soare tot timpul anului, înseamnă acasă pentru 150.000 de rezidenţi de vârsta a treia. Dar este viaţa lor atât de idilică şi demnă de invidiat cum pare la prima vedere? The Bubble oferă o incursiune captivantă, provocatoare şi plină de compasiune într-un aspect al vieţii americane, fără să ocolească subiecte precum îmbătrânirea şi moartea. ...

  • We are not Legends

    ...

  • Аяна

    ...