Centrul Astra Film
Ro / En

                         

Astra Film Festival

Arhiva filme

0-9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

  • Vânătorul de aplauze

    Antoon De Pauw era cunoscut pentru numeroasele lui încercări de a „fura” aplauze la evenimente publice. Îmbrăcat în smoching, sărea pe scenă să primească aplauzele publicului. Scopul lui a rămas mereu un mister. Revoltă împotriva media? Goană după atenție? Sau era pur și simplu nebun? Dependent de senzație și prins în furtuna controversată a presei, s-a pierdut cu firea. Moartea lui subită în 2009 a lăsat un șir de întrebări fără răspuns. Un film care aduce o lumină nouă asupra vieții și poveștii acestui personaj-cult căzut în uitare. ...

  • Vârste

    „Toată lumea vrea să trăiască mult, dar nimeni nu vrea să fie bătrân”. AGE, un eseu antropologic caleidoscopic, chestionează cum ni se modifică de-a lungul timpului perspectiva asupra noțiunilor de fericire, iubire sau moarte și asupra felului în care valorizăm viața, cu ajutorul a peste o sută de persoane cu vârste între 0 și 100 de ani. Deși filmul surprinde necunoscuți, structura narativă a unei cronologii lineare ideale face ca orice spectator să poată empatiza cu momentele-cheie în care se află fiecare dintre acești necunoscuți, ele funcționând ca niște borne kilometrice care marchează diferite etape de vârstă sau rituri de trecere. Consistent din punct de vedere conceptual și beneficiind de un camerawork și de un montaj depotrivă fluide și fragmentare, filmul reflectă, de asemenea, schimbarea constantă a modului în care ne raportăm la dimensiunea ludică a vieții, la convenții sociale, la concepte normative sau la propriul corp, nelăsându-ne nicio clipă să uităm o premisă pe care de regulă tindem să o reprimăm, și anume că procesul de îmbătrânire începe de îndată ce ne naștem. ...

  • Viața sub cerul arctic

    Acest documentar își poartă spectatorul într-o călătorie fascinantă, la 300 km nord de cercul polar, pe coastele zimțate ale norvegiei, soarele nu apune timp de cîteva săptămâni în șir în timpul verii polare, astfel încât la miezul nopții zăpada reflectă lumina soarelui. Aici e patria populației Sami, răspândită pe teritorii din nordul Norvegiei, Suedia, Finlanda și Rusia. Sami reprezintă una dintre ultimele populații indigene ale Europei, crescători de reni, care timp de mii de ani au trăit un stil de viață nomad în pustietatea arctică. Pentru ei, noțiunea timpului nu are legătură cu ciclurile solare, ci cu ceva mult mai important pentru ei: mișcarea turmelor de reni. ...

  • Violență domestică

    DOMESTIC VIOLENCE prezintă acțiunile poliției din Tampa, Florida, ca răspuns la apelurile care reclamă cazuri de violență domestică, precum și activitatea centrului numit The Spring, principalul adăpost din zonă pentru femeile și copiii victime ale abuzurilor. Este documentat modul cum poliția răspunde la apeluri, intervențiile și încercările de aplanare a conflictelor. La adăpost, secvențele filmate includ interviuri, sesiuni de counseling și de mamagement al furiei, terapie de grup, dar și ședințe ale personalului, activități școlare și terapii și counseling pe care adăpostul le pune la dispoziție pentru victimele-copii. (Zipporah Films) Expresia „Abuzul generează abuz” stă la baza acestei portretizări cutremurătoare a unor femei şi a copiilor lor, în timp ce trec de la o viaţă plină de suferinţă la o viaţă de alinare şi control asupra propriilor vieţi la centrul „The Spring”. Victime ale violenţei domestice, cu o stimă de sine scăzută fiind supuse unei terori intense, ele au găsit un sanctuar în care încearcă să-şi depăşeaşcă durerea fizică şi durerea emoţională. Prin urmărirea interviurilor, a şedinţelor individuale de consiliere, a terapiei de grup, a instruirii pentru gestiunea furiei, suntem martori la felul în care aceste femei îşi recuperează vieţile prin analizarea situaţiei lor şi prin schimbarea atitudinii faţă de aşa-zişii iubiţi. Pentru ele, centrul este o oază de înţelegere şi încredere în care pot să renunţe la bagajul emoţional şi să găsească o semnificaţie pentru toate rănile şi cicatricele. Nu există nici o scenă violentă pe ecran, însă violenţa este prezentă în întreg filmul, simţită prin relatările victimelor despre abuzuri. Ceea ce învaţă aceste femei la centru este un suflu de aer proaspăt, deşi firul narativ se întoarce la punctul de plecare. „Cele mai puternice momente se pot ridica pe neaşteptate şi se pot sparge peste tine, apoi se retrag cu o viteză aproape înfricoşătoare. Ele surprind spectatorul deoarece îi surprind pe oamenii de pe ecran.” –David Edelstein, The New York Times ...

  • Violență domestică 2

    DOMESTIC VIOLENCE 2 este filmat în tribunalele de acuzare şi intervenţie în cazul delictelor din districtul Hillsborough, Tampa, Florida. Tribunalele se confruntă cu probleme precum angajamentele de cauţiune, eliberări în timpul procesului penal, contextul specific al intervenţiilor prin care se reglementează data şi locul vizitelor parentale, ordine de restricţie, legătura cu copiii, pensiile alimentare şi deciziile Curţii privind vinovăţia şi pedepsele aplicate. Judecătorii şi avocaţii adresează întrebări care dau în vileag poveştile relaţiilor de cuplu şi forma specifică de violenţă din cadrul acestora. (Zipporah Films) Violenţă Domestică 2 ne pune faţă în faţă cu implicaţiile juridice ale acestei chestiuni, care pare să fi devenit teribil de comună. Filmat în tribunalele din districtul Hillsborough, Tampa, Florida, prin acest film suntem martori la felul în care legea pentru violenţă domestică se aplică după ce judecătorii ascultă depoziţiile. Reacţiile lor evoluează îndeosebi în direcţia deciziei de a despărţi cuplurile, de obicei spre binele copiilor şi adesea ciocnindu-se cu dorinţa cuplurilor de a rămâne împreună. Sarcina dificilă a judecătorilor este să vină cu soluţii rapide la probleme care au apărut cu ani în urmă, lăsând o amprentă în structura cuplurilor, atât de adâncă, încât nu o pot şterge punând pur şi simplu capăt relaţiei lor. În vreme ce judecătorii trebuie să ia decizii privind ordine de restricţie, dreptul de vizită, pensia alimentară şi pedepse, aceştia adresează întrebări care dezvăluie poveştile legăturilor de cuplu şi forma precisă de violenţă care a avut loc în cupluri. „În DOMESTIC VIOLENCE 2, un judecător […] încheie cazul dând un ordin prin care i se interzice unui cuplu să păstreze legătura. „Va fi dificil”, spune bărbatul, „pentru că noi doi ne vom întâlni.”” –Sam Adams, Philadelphia City Paper ...