Centrul Astra Film
Ro / En

                         

Astra Film Festival

Arhiva filme

0-9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

  • Paradisul naivilor

    Arta este terapeutică și salvează vieți, ceea ce putem vedea și în acest documentar, din mai multe perspective care se completează. Explorăm opinii specializate - un preot, un psihoterapeut, un trainer - și poveștile de viață ale unor persoane care au transformat verdicte categorice în artă. Sunt exemple de oameni puternici, care au ales să fie peste boală sau peste lipsa de libertate și care astăzi sunt artiști care își expun lucrările. Filmul inspiră prin mesajul transmis, prin forța celor care sunt într-o situație dificilă și care aleg să picteze, să ia lucrurile altfel și să își dea o șansă. Și reușesc. ...

  • Patimi și sfinți

    „Patimi și Sfinți” este un proiect cinematografic, un film documentar de lung metraj care surprinde, într-o perspectivă artistică modernă, diagrama emoțională a societății din Republica Moldova, raportată la întreg spațiul românesc. „Patimi și Sfinți” este un film documentar despre oamenii din Republica Moldova, despre trăirile, lacrimile și patimile lor. Un film care decriptează cum și în ce măsură aceștia înțeleg implicarea actuală a României pentru sprijinirea Republicii Moldova, în această perioadă extrem de dificilă. Proiectul este unul în care comunicarea valorilor și identității românești se face într-un mod care să permită, cu maximă claritate, formularea singurei opinii corecte față de realitate. Iar realitatea este una singură, aceea că România a fost, este și va fi principalul susținător al Republicii Moldova în călătoria acesteia către spațiul civilizat al Europei moderne. ...

  • Pavel – pictorul care iubeşte animalele

    Pavel, un băiat talentat şi plin de iniţiativă din Rusia, are grijă de animalele fără stăpân, pe care îi place să le picteze. Din dragoste pentru animale, are propriul său proiect caritabil. Cu o parte din banii câştigaţi din vânzarea tablourilor sale pictate la comandă cumpără hrană pentru animalele îngrijite în adăpostul din oraşul său. Băiatul scrie despre problema animalelor abandonate şi face prezentări în faţa elevilor din clasa I, dar şi în cadrul unor evenimente caritabile din oraş cum ar fi Festivalul de rock, pentru drepturile animalelor. Recomandat copiilor care îşi doresc să înţeleagă importanţa asumării responsabilităţii. Acest film este potrivit pentru a fi vizionat şi de către elevii din clasele V-VI. ...

  • Pământul de care aparținem

    Elena este o tânără italiancă născută în București și adoptată la şase luni. Odată ce îl descoperă pe Gerard, fratele ei adoptat în Belgia, se hotărăște să plece împreună cu acesta într-o călătorie în orașul natal pentru a afla ce determină cine sunt cu adevărat. Pornim alături de ei și descoperim o poveste intensă, surprinsă de camera de filmat în timp real, dar și situațiile la care aceștia trebuie să facă față o dată ajunși în România. Este o poveste plină, încărcată de trăirile regizoarei care trăiește o experiență marcantă. ...

  • Pâinea noastră cea de toate zilele

    MamaPan este o brutărie artizanală în care angajatele sunt cazuri sociale care cu greu și-ar găsi un loc de muncă având în vedere că, de exemplu, nu știu să scrie sau să citească. Vedem realitatea dură a acestor femei, instabilitatea de care dau dovadă și incapacitatea lor de adaptare, care rezultă din toate problemele cu care vin de acasă. Filmul prezintă perspectiva acestora în contact cu perspectiva economică și antreprenorială și arată încă o dată problemele din sistemul social legate de integrarea persoanelor vulnerabile din România. ...

  • Pe lumea cealaltă

    ...

  • Pentru ai noștri

    Filmul este alcătuit din interviuri ale unor tineri soldați armeni care au luptat în regiunea autonomă Nagorno-Karabakh, alternate cu imagini sugestive de pe front. Mărturiile sunt sincere, alcătuite din detalii aparent lipsite de importanță, precum conservele cu mâncare, gânduri legate de cei rămași acasă, frica resimțiță pe câmpul de luptă. Totuși, perspectivă soldaților asupra vieții se schimbă după ce au luat parte în mod activ la un război. Documentarul creează o imagine realistă a războiului care nu e caracterizat prin eroism, ci mai degrabă prin lucruri mărunte, umane. ...

  • Petrecere retro

    Evenimentul este inspirat de filmul Playback (r. Iulia Rugină) ce va fi proiectat în aceeași zi, la Sala Thalia, de la ora 19:00. Gabriela Atanasov și Horia Stan apreciază muzica de la granița unui trecut controversat și pasul spre o nouă eră a românilor. Ei îmbină, ca nimeni alții în generația lor, muzica anilor '80-'90 cu fotografia și moda. Ea, influencer în lumea modei. El, fotograf în aceeași lume. S-au întâlnit și au realizat că îi unește și pasiunea pentru aceeași muzică, nu doar pentru fashion. Mai mult decât atât, și-au propus să revigoreze atmosfera de la discotecile din sate. ...

  • Pink Floyd – The Dark Side of the Moon

    Cu ajutorul tehnologiei, trupa a îmbrățișat ideea unui spectacol care combină priveliști uluitoare ale sistemului solar și nu numai, redate în 42 de minute de The Dark Side Of The Moon în sunet surround. ...

  • Playback

    Fiecare generație are o miză și o realitate care dau specificul și emoția unor vremuri. În perioada comunistă, accesul la muzica pop/rock era foarte limitat așa că singura variantă ca oamenii să poată asculta muzica interzisă de sistem erau discotecile. Călătorim alături de Sorin Lupașcu, unul dintre cei mai cunoscuți și populari DJ ai vremurilor, printre discuri, echipamente, amintiri și locuri care făceau deliciul acelor vremuri. Filmul relevă o imagine a transformărilor societății est-europene pe parcursul ultimilor 50 de ani, prin povestea DJ-ului, imagini de arhivă și imagini din prezent. ...

  • Podurile Prutului

    Episodul realizat la Podul de la Leova-Bumbăta pornește de la Adrian Teodorovici, fratele artiștilor Petre și Ion Aldea Teodorovici. Povestea acestuia este legată de râul pe care îl consideră un membru al familiei, și pentru care a suferit atunci când gardul de sîrmă ghimpată îl împiedica să meargă pe malul lui. „Sârma ghimpată așa de bine era făcută, că nu putea trece nici măcar vrabia pe acolo. Noi am trăit chiar lângă sârma ghimpată toată viața. Eu de la Prut nu mă pot duce și creația mea este mai mult legată de Prut. Multe cântece am, frumusețea lui te atrage. Dacă noi ne uitam la Prut, aveau ei acolo un turn, la pichet, și de la turnul acela se uitau cu ocheanul și ne trezeam cu soldați la ușa noastră, că...de ce ne-am uitat la Prut?… N-aveam drept să ne uităm și în partea aceea și au venit comuniștii și făceau bancheturi acolo, să nu-i deranjeze nimeni… Dar oamenii simpli – nu, nu aveam dreptul niciodată să ne uităm, nu să ne ducem acolo. (...) Acuma nu ne putem sătura și ne uităm la la Valea Prutului”, spune Adrian Teodorovici, arătându-ne, ca mulți alții care și-au spus poveștile, că istoria nu este făurită doar din cifre sau hărți, ci și de oameni, cu povești tulburătoare. ...

  • Program aniversar: AFF30 și documentarul românesc

    Programul cuprinde lansarea cărţilor "Experiența Astra Film Festival (interviuri şi testimonii)" şi "Filmele care vorbesc despre tine" (Bogdan Brătescu şi Călin Hera). De asemenea, evenimentul include masă rotundă şi dezbatere pe tema „Documentarul românesc la Astra Film Festival - 30 de ani”. Cu ocazia aniversării a 30 de ani de la prima ediție a Astra Film Festival, avem o privire asupra istoriei evenimentului și încercăm să evocăm transformările post-decembriste ale documentarului românesc. Festivalul Astra Film a fost un catalizator al transformărilor acestui gen cinematografic atât de profund, martor privilegiat și principală platformă de prezentare. Festivalul nu putea să existe și să se dezvolte fără efortul, creativitatea și implicarea extraordinară a documentariștilor români. Scopul discuției noastre este acela de a retrasa acest parcurs consubstanțial dintre un gen cinematografic dinamic și o platformă de expunere care și-a dorit să țină mereu pasul cu vremurile. ...

  • Ptitsa

    Autoarea își filmează viața domestică din timpul pandemiei și conviețuirea cu mama sa care are 68 de ani și predă lecții de pian online. Cele două femei nu prea reușesc să comunice, trec una pe lângă alta în spațiul care creează senzația de colivie, de captivitate, orașul se întrezărește în permanență dincolo de fereastră. Unei prietene de familie îi moare fiica într-un accident de motocicletă, regizoarea vorbește cu ea le telefon, sunt scene de dialog care alungă treptat înstrăinarea din casă. Filmul transmite o emoție, o stare, mama și fiica încep să se apropie una de cealaltă, iar tăcerile își au rostul lor. ...