Centrul Astra Film
Ro / En

                         

Astra Film Festival

Arhiva filme

0-9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

  • Patrula Zula

    Patrulele Zula trebuie să o găsească pe nelegiuita Deliria Light și să o captureze, înainte ca acțiunile ei să cauzeze consecințe catastrofale. În acest proces, eroii noștri învață despre formarea și dezvoltarea Pământului, despre formele de viață pe care le numesc acasă. ...

  • Pe urmele aurului transilvan

    O poveste-thriller – cu suspans, umor și dramă despre furtul și traficarea unor artefacte arheologice și mai ales despre investigațiile care au urmat, cu o durată de peste zece ani și desfășurate pe două continente: Europa și America de Nord. Investigațiile, conduse de cel care avea să devină procurorul general al României, pe atunci procuror general al județului Alba Iulia, au urmărit traiectoria celor 24 spirale misterioase de aur găsite de un pădurar în Carpații Transilvaniei, în apropierea Sarmizegetusei Regia. ...

  • Permutări

    Un mic oraș de lângă mare ne este prezentat prin câteva cadre statice care sunt tot atâtea glume cinematografice. O scenă în care vedem câțiva copii jucând fotbal este brusc întreruptă de spargerea unui geam plasat în fața camerei. Un autobuz pleacă din stație, dar aceiași oameni rămân pe trotuar să aștepte următorul autobuz. Sursa muzicii pe care începem să o auzim la un moment dat, un trompetist pe bicicletă, trece prin cadru în mare viteză. Permutations ne arată că viața este plină de ironie, atunci când e privită dintr-o anumită perspectivă (a camerei de filmat). În timp ce muzica se aude la aceeași intensitate mult după ce biciclistul a dispărut din cadru, filmul pare să atragă atenția că, înainte de a examina realitatea, cinemaul ar putea să se aplece asupra propriilor mijloace de expresie. ...

  • Phoenixxx

    Când viața nu oferă opțiuni, care sunt soluțiile de supraviețuire? Georgiana și Mona, două femei tinere care au sosit în București cu dorința de a reuși în viață, ajung să lucreze în industria de live chat. Pentru Mona, această muncă devine curând imposibilă, deoarece fiica ei crește și încercările de a-și proteja copilul de viața dublă pe care o duce devin din ce în ce mai greu de realizat. În ciuda faptului că cele două portrete subliniază personalități foarte diferite - Georgiana fiind de o onestitate explicită, iar Mona având o atitudine mult mai delicată - cele două femei au o relație aproape fraternă, o excepție într-o industrie atât de nemiloasă. Prin accesul fără precedent în această lume, cele două femei permit o reprezentare în prim-plan a vieții și muncii lor, aducând privitorul într-un mediu pe care altfel nu ar avea șansa să-l întrezărească. ...

  • Planeta Petrila

    “Oamenii pentru ei sunt nişte cifre într-un tabel”, spune unul dintre puținii muncitori rămaşi la mina de cărbune Petrila, cu puţin timp înainte de închiderea sa, o frază cu atât mai puternică în contextul istoric al minerilor folosiţi drept pioni politici în anii de după Revoluţia din ’89. Într-o Românie post-industrială, post-comunistă ce încă încearcă să îşi găsească locul în UE, “Planeta Petrila” observă dezmorţirea autorităţii individuale într-un mic oraş minier. În acest deşert cultural, Ion Barbu, artist ireverențios, se implică în activism de gherilă, organizând happening-uri, spectacole şi un festival de teatru, cu efecte frizând suprarealismul. În acelaşi timp, minerul Cătălin Cenuşă sindicalizează muncitorii, hotărât să nu devină o altă "generație de sacrificiu" în malaxorul istoriei. Documentarul urmăreşte cu atenţie decalajul dintre activismul artistic flamboaiant și rezistența taciturnă a muncitorilor, observând cum ajung să se armonizeze într-un efort comun de a păstra, dar şi de a redefini identitatea personală şi locală. ...

  • Povestea lui Fatat

    Fatat își petrece zilele și nopțile îngrijindu-și soțul bolnav la pat. După moartea lui, trebuie să găsească o cale de surpaviețuire pentru ea și pentru fiul ei. După o perioadă de sărăcie cruntă, lipsită de orice sprijin, Fatat ia hotărârea de a pleca din Liban către Europa. Povestea lui Fatat este, printre altele, un foarte subtil film despre războiul care se desfășoară exclusiv în afara cadrului. Astfel, cadrele înguste în care o vedem pe femeie după moartea soțului ei nu au numai rolul de a exprima disperarea, sufocarea ei, ele atrag atenția asupra ororilor războiului, pe care filmul nu ne lasă să le vedem, ci numai să le auzim. Pe măsură ce cadrele redevin largi, îi vedem pe Fatat și pe fiul ei urcându-se pe o barcă ce poate le va permite să ajungă în Europa și realizăm că femeia face o ultimă încercare de a-și sfida destinul și de a găsi fericirea. ...

  • Prima Împărtășanie

    Pe un ton în același timp familiar și oarecum solemn, Communion (Prima împărtășanie) este despre eforturile unei tinere de a menține laolaltă o familie disfuncțională. Matură dincolo de vârsta ei, Ola, care are 14 ani, gătește, face curățenie, are grijă de fratele ei autist, în vreme ce tatăl e inutil iar mama lipsește cu desăvârșire. Tot ei îi revine sarcina de a-l ajuta pe fratele ei să fie acceptat pentru prima împărtășanie. În Polonia catolică, Prima împărtășania este un pas important în viața fiecărei persoane și o ocazie pentru reuniunea întregii familii. Ola vede în acest eveniment oportunitatea de a o convinge pe mama lor să se întoarcă acasă. Filmul captează în culori estompate un portret delicat și intim al unei tinere excepționale care duce povara unei familii în perpetuă primejdie de dezintegrare. ...

  • Prin iarba cea lungă

    Cu o mare delicatețe observațională, Prin iarba lungă surprinde momentele imprecise care marchează sfârșitul copilăriei pentru doi frați, un băiat și o fată, care încep să se auto-perceapă ca ființe distincte. Odată ce fata începe școala și preocupările ei încep să se deosebească de cele pe care le împărtășea până de curând cu fratele ei în lumea lor de basm, frânturile disparate ce ne înfățișează copiii prinși în jocuri pe care numai ei le pot înțelege, lasă loc pentru ceva similar unei narațiuni. Pe măsură ce fata se indepărtează de camera de filmat, îndreptându-se singură și cufundată în gânduri către pădurea întunecoasă și difuză, realizăm că asistăm chiar la acel moment unic, când un adolescent părăsește siguranța caldă și împărtașită a copilăriei, îndreptându-se spre un viitor imprevizibil. ...

  • Prințul Gopal

    Această poveste se bazează pe legende indiene antice în versuri și este primul film animat educativ dintr-o serie despre istoria națiunilor. Pe frumoasa planetă Goloka, pe coasta Dealului Sacru Govardhan, micul prinț Gopal, împreună cu prietenii lui, are grijă de vacile care pasc. Încălcând o tradiție anuală prin care se aduc ofrande Zeului Indra și slujindu-l pe Govardhan în locui lui, Gopal l-a înfuriat atât de tare pe Indra, încât acesta a hotărât să se răzbune pe Gopal și pe săteni. Cine îi va ajuta pe Gopal și prietenii lui să-l oprească pe nemilosul Zeu Indra? ...

  • Procesul

    Filmul analizează cazul lui Mihai Moldoveanu, fost ofițer în Armata Română, condamnat la 25 de ani de închisoare pentru o crimă pe care susține că nu a comis-o. După încercări repetate de a-și dovedi nevinovăția, Curtea Europeană a Drepturilor Omului a decis în iunie 2012 că în cazul Moldoveanu vs. Statul Român a fost încălcat dreptul la un proces echitabil, mai precis acuzatul nu a avut avocat, nu a fost audiat și nu au existat împotriva lui dovezi directe. Documentarul îl urmărește pe Mihai Moldoveanu după eliberarea provizorie, re-examinează cazul și consecințele noii sentințe și transpune spectatorul în rolul de jurat în acest caz complicat și controversat. ...