Centrul Astra Film
Ro / En

                         

Astra Film Festival

Arhiva filme

0-9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

  • Paradis într-o gradina

    După ani de cercetare în Noua Guinee, acesta este al doilea film realizat de Stephane Breton în aceeaşi comunitate din ţinuturile muntoase, în acelaşi stil personal şi subiectiv. Conform propriilor sale declaraţii, autorul nu crede în obiectivitatea camerei şi cu atât mai puţin într-o presupusă detaşare a cercetătorului faţă de subiect. Este imposibil – spune Breton – să te transformi într-un observator invizibil, care se rezumă la a constata ce se întâmplă în jurul său, fără nici un fel de implicare. De aceea, autorul refuză descrierea pur etnografică, preferând o analiză a propriei sale relaţii cu cei pe care îi studiază. Din relatarea sa aflăm că, din cauza recentelor schimbări politice din Noua Guinee, nu va putea reveni, aşa cum a făcut-o sistematic în ultimii ani. Filmul devine astfel un rămas bun pe care autorul îl adresează terenului de cercetare şi oamenilor locului, care i-au devenit între timp prieteni. ...

  • Parfumul trandafirilor

    În 1971, la Copenhaga, un grup de tineri s-au instalat într-o bază militară abandonată din centrul oraşului, unde au fondat Christiania, o comunitate autonomă, bazată pe libertate şi convieţuire. Autorităţile au fost reticente încă de la început, dar în cele din urmă au trebuit să accepte existenţa noii comunităţi, pe care au etichetat-o ca fiind un “experiment social”. De-a lungul anilor, Christiania a fost ameninţată nu odată cu desfiinţarea, dar comunitatea a reuşit să supravieţuiască de fiecare dată. Astăzi, planurile de urbanizare le ameninţă din nou existenţa. Filmul aduce în discuţie din perspectiva antropologului probleme precum forţa socială a comunităţii şi libertatea individului. Sunt prezentaţi cei mai importanţi membri ai Christianiei şi convingerile lor sociale şi politice. ...

  • Pe muchie de cutit

    Un sat pe malul unui râu. Apus de soare. Un ţăran mulge vaca. Într-o curte, un beţiv se împleticeşte printre gunoaie. Filmul schiţează din câteva trăsături secvenţe din viaţa cotidiană într.un sat izolat din Bielorusia. Cadrele lungi culminează cu un montaj alert al secvenţei cu cireada de vite care traversează râul. O realizare excelentă, plină de forţă şi de atmosferă. ...

  • Peisaj

    Un oraş de provincie din Rusia. O zi friguroasă de iarnă. Oameni care aşteaptă autobuzul. Camera panorează chipuri şi auzim frânturi de conversaţii. Sub aparenţele unei filmări cu camera ascunsă, descoperim ochiul pătrunzător al autorului, care surprinde în detalii relevante griljile de zi cu zi ale oamenilor. Filmul este un experiment cinematografic, autorul utilizând aproape exclusiv panoramări de la stânga la dreapa în cadre lungi, montate în aşa fel încât să dea impresia unei mişcări continue. ...

  • Piter

    “Piter” este o poreclă pentru Sankt Petersburg, un oraş la fel de spectaculos precum cronica naşterii sale. Realizatorii explorează metropola urmărind viaţa de zi cu zi a locuitorilor săi. Alexander Ivanov, fost membru de partid, este acum proprietarul unui imperiu al florăriilor. Anatoli, în trecut editor la un ziar local, a ajuns şomer, trăind din mila altora şi din vânzarea sticlelor goale. Elena Yakovlevna este o nostalgică. Are 87 de ani şi în opinia ei viaţa era mult mai bună pe vremea lui Stalin. Singura legătură dintre personajele filmului este aceea că toţi trăiesc în acelaşi mediu al tranziţiei. La cincisprezece ani după perestroika lui Gorbaciov, trebuie să se adapteze şi să-şi redefinească aşteptările. ...

  • Pittsburg Police Series: After the Game

    Politia face razie intr-o casa unde se presupune ca ar fi droguri. Ei aresteaza un grup de baieti care tocmai se intorceau de la un meci de basket, fiind acuzati ca au tinut o petrecere deranjanta si au consumat droguri. ...

  • Pittsburg Police Series: The 4th and the 5th and the Exclusionary Rule

    Acest film este alcatuit di secvente ale Politiei din Pittsburgh intretaiate de cateva discutii moderate de profesorul James Vorenberg de la facultatea de Drept din cadrul Universitatii Harvard. Reprezentanti ai comunitatii, politia, studenti si avocati discuta despre problemele ridicate de cele patru secvente, alaturi de implicarea amendamentele constitutionale 4 si 5 cat si proceduri de interogare... Filmul demonstreaza rolurile multiple din cadrul serviciului politiei si examineaza conflictele dintre cum politia isi defineste prioritatile si care sunt expectativele opiniei publice. ...

  • Pittsburg Police Series: Three Domestics

    This film shows Pittsburgh police intervening in three domestic situations: (1) A woman wants the police to remove the man she has been living with in common law. They arrange for his arrest on an assault and battery charge; (2) A woman accuses her boyfriend of beating her and the man accuses her of lying. The police remove the man with some difficulty; (3) A boisterous and drunken father is removed from his house to spend the night in jail at the insistence of his wife and older son. Throughout the sequence, the father is cared for by his younger son. ...

  • Pittsburg Police Series: Vagrant Woman

    O femeie somera care a locuit in masina este interogata de politie. Politia o sfatuieste si o conduce spre Armata Salvarii. ...

  • Pittsburg Police Series: Youth and the Man of Property

    Un cuplu din suburbie cheama Politia pentru a interveni intr-o problema de hartuire... ...

  • Portrete tibetane

    În prezent, trăiesc în exil în Kathmandu, Nepal aproape 18.000 de tibetani. Mulţi dintre ei nu ştiu despre Tibet decât ceea ce le-au spus părinţii. Antropologul Berit Madsen prezintă o serie de trei filme, fiecare vorbind despre experienţa individuală a tinerilor exilaţi tibetani. Viaţa mea în mănăstirea albă este portretul unui călugăr de 12 ani, care povesteşte despre fuga din Tibet şi meditează asupra vieţii lui de la mănăstire.În Camera de rugăciune a tatălui meu, o tânără explică ritualurile religioase zilnice ale tibetanilor. Elevă la o şcoală din India, ea a venit la Kathmandu doar pentru a sărbători Anul Nou Tibetan împreună cu familia.Ziua celor o sută de mii de lămpi prezintă pregătirile pentru sărbătoarea dedicată unui important zeu tibetan. 100.000 de candele trebuie aşezate în stupă, monumentul care adăposteşte relicvele budhiste. Copiii care aşează candelele sunt foarte mândri de misiunea lor.Dincolo de experienţele individuale, cele trei filme-portret spun una şi aceeaşi poveste despre exil, despre identitatea tibetană şi despre natura umană. ...

  • Prima Liturghie

    Întâia liturghie oficiată de un preot proaspăt hirotonit e ca un spectacol de debut, susţinut în faţa privirilor scrutătoare ale enoriaşilor. Filmul urmăreşte pregătirile febrile ale comunităţii catolice din Hagstedt, un orăşel din Saxonia Inferioară, pentru prima slujbă pe care o va oficia preotul proaspăt venit în parohie. Momentul devine cu atât mai important cu cât tânărul cleric le e concetăţean. Filmul se înscrie în stilul documentarului observaţional, apropiindu-se de subiect cu căldură şi cu un umor bine dozat. Autorii urmăresc toate etapele pregătirilor, care antrenează întreaga comunitate şi urmează regulile complicate ale sistemului german al vecinătăţilor. Punctul culminant este chiar oficierea slujbei, moment iniţiatic pentru tânărul preot, fostul “baiat simpatic din vecini” devenind una din notabilităţile oraşului. ...

  • Principiile Verei

    În anii'50, Vera Rybatchek a devenir Erou al Muncii Socialsite şi a fost decorată cu Steaua de aur, pentru producţiile record pe care le obţinuse lucrând ântr-o lăptărie. Mai târiziu a fost declarată mamă-eroină. Vera a fsot unul dintre chipurile folosite de propaganda comunistă pentru promovarea "omului-nou" sovietic. Astăzi decoraţiile ei nu mai au nici o importanţă şi puţini îşi mai amintesc de ele. Gurile rele pun chiar la îndoială veridicitatea producţiilor record de pe vremuri. Vera şi familia ei se zbat pentru supravieţuire. Filmul combină imagini de jurnal din epoca sovietică cu imagini ale vieţii ei prezente. Din convorbirile cu Vera, cu familia ei şi cu oamenii din sat, filmul compune portretul unei femei care a muncit din greu toată viaţa. Maşinăria propagandei sovietice o făcuse odinioară celebră, iar azi trăieşte, uitată de toţi, într-un sat din Rusia. Au dispărut şi decoraţiile, pe care a trebuit să le dea la schimb pentru un sat de zahăr. ...