Centrul Astra Film
Ro / En

                         

Astra Film Festival

Arhiva filme

0-9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

  • Oaza

    Raphaël şi Rémi, din Canada, au o relaţie specială bazată pe iubire, înţelegere şi acceptare. Ajunşi în pragul adolescenţei, băieţii petrec ultima vacanţă de vară împreună, înainte ca Raphaël, suferind de o dizabilitate, să fie trimis la o şcoală cu îngrijire specială. Este o perioadă de reflecţie asupra destinelor lor, în care cei doi fraţi sunt invitaţi să îşi evalueze relaţia puternică dintre ei. Pe de o parte, Rémi acceptă că fratele său trebuie să înveţe să devină independent, iar pe de altă parte, Raphaël dă dovadă de maturitate atunci când conştientizează că, odată cu înaintarea în vârstă, va trebui să se obişnuiască cu lipsa prezenţei protectoare a fratelui său. Recomandat pentru înțelegerea ideii de incluziune socială. Acest film se difuzează împreună cu un alt film, la preţ de o proiecţie. Vă rugăm să consultaţi programul. ...

  • Odesa mea dragă

    În acest documentar personal, regizorul filmează pe străzile din Odesa, în casa copilăriei sale, în piața de pește sau în talciocul de vechituri, cu puțin timp înainte de începerea războiului, întrebându-se în ce măsură orașul său natal mai reprezintă „acasă”. Mama sa și prietenul său cel mai bun din copilărie se transformă în niște ghizi prin oraș care este adevăratul personaj al filmului, surprins prin cadre și detalii sugestive, locuri emblematice, pisici fără stăpân, călătorii cu tramvaiul, chipuri de oameni. Cunoaștem o lume încremenită în timp, în descompunere, de o frumusețe și o melancolie aparte, pe cale să dispară, iar autorul reușește să transmită toată emoția și dragostea lui pentru acest oraș. ...

  • Orlando, biografia mea politică

    Filmul-manifest al lui Paul B. Preciado celebrează eterogenul și transformarea în contra categoriilor socio-culturale binare și a politicilor de gen conservatoare. Sub forma unei biografii colective animate de o sensibilitate postmodernistă, filmul subminează granițele dintre istorii anonime, romanul lui Woolf și varii epoci culturale cu agilitate intelectuală și virtuozitate stilistică. Problematica performativității și a performance-ului este interogată ingenios atât în raport cu rolurile de gen, cât și în raport cu practici și convenții de reprezentare audiovizuală ca procesul de casting, tradiția tablourilor vivante sau formatul de interviu. ...