Centrul Astra Film
Ro / En

                         

Astra Film Festival

Arhiva filme

0-9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

  • O afacere infloritoare

    Kenya e lider mondial în exportul de flori, o afacere de miliarde de dolari, din care populatia locala nu se alege, din pacate, cu cine stie ce profit. În industria cultivarii si exportului de flori, exploatarea oamenilor atinge dimensiuni socante. Filmul abordeaza într-o nota personala efectele devastatoare ale industriei florilor asupra unui oras kenyan, îmbinând poezia cu o radiografiere frusta a realitatii. ...

  • O avertizare

    Un grup de africani au părăsit Pământul pentru a crea o colonie pe o planetă îndepărtată. Ei răspund cu neliniște la sosirea unui invitat nepoftit prin secvențe repetitive și ritualuri demult uitate. ...

  • O casa aparte

    În tumultul pregatirii Sibiului pentru anul 2007, când urma sa fie Capitala Culturala Europeana, viata locuitorilor merge mai departe. Nu netulburata. Centrul orasului este un santier, totul se reface. Dar ce se întâmpla dincolo de ziduri? La etajul unei case istorice din Piata Mica, ocolita de renovari tocmai fiindca este prea distrusa, locuieste septuagenarul Ioan Drasovean, care cauta sa tina pasul cu schimbarile. Filmul îl urmareste peste tot: acasa, unde pisica îi tine companie, primind vizitele câtorva prieteni sau cunoscuti, ducând un aspirator vechi la reparat sau discutând cu amicii în parc despre politica internationala si facturile la telefonul mobil, ba chiar si învatând sa trimita SMS-uri. Un film despre Sibiu si despre locuitorii sai, cu problemele si sperantele lor. O poveste delicata, plina de tandrete si umor, despre schimbare si adaptare. Povestea lui Ioan Drasovean poate fi povestea României la intrarea în UE. ...

  • O căutare străină

    O căutare străină, regizat de Andrea Gatopoulos, îl urmărește pe David Rumsey, un colecționar pasionat de hărți a cărui vastă arhivă de hărți istorice simbolizează magia pierdută a explorării. Hărțile, mai mult decât simple obiecte de colecție, devin simboluri ale căutării și explorării, reflectând dorința umană de a înțelege necunoscutul. Regizorul dezvăluie cum munca meticuloasă a lui Rumsey,transformăfiecare hartă într-o poveste cu un sens profund.Filmul este o meditație poetică asupra scopului, a existenței și a atracției atemporale de a explora noi orizonturi, reflectând asupra motivelor care ne atrag către descoperire și cum aceste căutări contribuie la înțelegerea noastră despre sine și lume. ...

  • O ceașcă de ceai cu Fred Taikon

    Fred Taikon, ziarist şi militant din Suedia, povesteşte copilăria sa în cortul de la marginea oraşului Stockholm şi adaptarea la noul stil de viaţă început odată cu mutarea în prima casă, casă pentru care tatăl şi bunicul său au luptat cu autorităţile suedeze. Cum crezi că este viaţa când te trezeşti în fiecare zi în maşină? ...

  • O droaie de copii, o maimuţă şi un castel

    Aceasta este o poveste despre Julita, lidera unei familii ale cărei trei dorinţe din copilărie s-au şi împlinit: o droaie de copii, o maimuţă şi un castel în Spania. Când face 81 de ani, unul dintre fiii ei o vizitează pentru a descoperi unde a pus vertebrele străbunicii asasinate, care s-au rătăcit printre miile de obiecte bizare strânse de Julita de-a lungul vieţii. În timp ce noi explorăm istoria unei familii mai mult decât pitoreşti, această bătrânică fără pereche va descoperi sensul vieţii. Un film-cronică doldora de umor absurd ce serveşte şi ca o alegorie a situaţiei contemporane în Spania. ...

  • O familie aproape perfectă

    La aniversarea de 20 de ani de la căsnicie a părinților săi, regizorul Tudor Platon i-a filmat în timp ce dansau și se sărutau. După aproape zece ani de la acel moment, află că părinții săi vor divorța. Se întâmplă asta exact în perioada în care el se îndrăgostește, întemeiază o familie, și se naște primul copil. Documentarul „O familie aproape perfectă” explorează diferitele forme pe care le poate lua iubirea unui părinte, cele trăite, sau practici moștenite, de multe ori nereflectate. Camera observațională a lui Platon ajută să fie surprins spațiul reflexiei emoționale și al vindecării prin dialoguri, iar prin cadre lungi cu tăceri, acest spațiu devine chiar palpabil. ...

  • O fată

    Patru fete din patru țări care sunt depărtate una de alta, dar care au același fus orar: Mariana, 12 ani, din Jina, România; Noura, 13 ani, de lângă Ierusalim, Palestina; Oona, 12 ani, din Rovaniemi, Finlanda; Sunday, 13 ani, din Isohe, Sudan. Prin prezentarea în paralel a unei zile din viața fiecărei fete, cu aceleași repere (masa de dimineață, mersul la școală, masa de prânz, efectuarea temelor, munca în gospodărie, cina în familie) și din câteva cuvinte ale fetelor aflăm că, în ciuda asemănărilor și a desfășurării temporale aproape identice, viețile, mediul în care trăiesc și șansele lor de viitor sunt foarte diferite: Sunday și frații ei se află în grija surorii mai mari, pentru că mama este aproape oarbă, iar tatăl a dispărut în timpul războiului civil; părinții Marianei lipsesc toată ziua, îngrijind ferma de animale; Noura trăiește în comunitatea de beduini de lângă Ierusalim, permanent hărțuită de autoritățile israeliene; Oona trăiește lângă cercul arctic, într-un mediu natural dur, cu nopți foarte lungi, dar în confortul vieții occidentale. Printr-o simplă alternare de imagini din viața fiecărei fete, filmul ne permite să comparăm sistemele de educație, relațiile familiale, perspectivele de viitor, modul de viață și mediul natural din cele patru țări. ...

  • O fată cu aspiraţii

    Lisa are 12 ani și trăiește în Pakistan. Petrece mult timp cu sora ei, Lena. Își dorește să vadă lumea și să obțină o bursă de studii pe care știe că o poate primi prin intermediul echipei de fotbal la care joacă, dacă reușesc să câștige campionatul. Dar ea nu e, de fapt, bună la fotbal. Aflăm cum începe să se antreneze și ce face echipa până la finalul competiției într-un documentar emoționant și mobilizator. ...

  • O fată departe de casă

    Nastia este o gimnastă din Kiev care are 13 ani. Se antrenează intens cu prietenele și colegele ei și, împreună, câștigă campionatul ucrainean de gimnastică ritmică. Dar bucuria lor e spulberată repede de începerea războiului și destrămarea grupului. Pentru a o proteja, părinții o trimit pe Nastia să trăiască o vreme cu bunica ei, în Germania. Adaptarea nu este deloc ușoară însă, în momentul în care își dă voie să reia antrenamentele de gimnastică într-o grupă germană, lucrurile încep să se schimbe. ...

  • O gospodină perfectă

    În timpul adolescenţei petrecute în Israel, Jane nu s-a conformat niciodată tradiţiilor patriarhale împărtăşite de familia ei. A refuzat să se mărite şi s-a înrolat în armată, după care a studiat regie. La 38 de ani rămâne însărcinată şi se întoarce în sânul familiei cu o cameră de luat vederi, încercând să treacă peste anii de tăcere şi să-şi înţeleagă mama, pe sine însăşi şi relaţia lor imposibilă. Lipsită de temeri şi dând dovadă de spirit atât în confruntarea cu familia, cât şi în modul cum se expune, Jane pune în balanţă decizia ei de a deveni o femeie independentă şi aşteptările familiei ca ea să le respecte sau măcar să le accepte obiceiurile. Poate că Jane îşi dezaprobă mama în mai toate situaţiile, dar filmul este şi o ocazie de a lua în considerare perspectiva acesteia. ...

  • O lume minunată

    Dându-și seama că generația ei nu va avea viitor dacă politicienii lumii nu iau imediat măsuri legate de schimbările climatice, adolescenta de 15 ani Greta Thunberg a absentat de la școală în august 2018 pentru a protesta în fața clădirii Parlamentului suedez. Ceea ce a început ca greva unei persoane s-a răspândit rapid în toată lumea. Îi urmărim pe Greta și pe organizatorii demonstrațiilor pentru climă ale elevilor în timp ce dezvoltă această mișcare mondială până la protestul global care a avut loc în data de 15 martie 2019. A fost cea mai mare grevă pentru climă din istorie, implicând circa 1,6 elevi din peste 125 țări. ...

  • O lume pierduta

    Filmul spune povestea reconstructiei barajului Kopaszi, aflat în centrul Budapestei, si mai ales povestea oamenilor a caror soarta este legata de baraj. Autorul a petrecut zece ani în zona, vietile celor care traiesc în pontoane si baraci devenindu-i familiara. Filmul îi prezinta pe acesti oameni care trebuie sa reziste în fata naturii si împotriva investitorilor care se lupta sa îi evacueze cu orice pret. ...

  • O luna din viata lui Ephtim D.

    Ephtim D., 73 de ani, fost poştaş, acum pensionar, trăieşte împreună cu soţia lui într-un apartament de trei camere într-un cartier din Sofia. Ca vechi socialist, este complet derutat de "nebunia" democraţiei şi de incertitudinile tranziţiei. Adunate, pensia lui şi a soţiei lui abia dacă ajung la 66$. Ephtim duce o luptă continuă pentru menţinerea bugetului familiei pe linia de plutire. Strategia pe care şi-a făcut-o pentru a supravieţui se bazează pe două componente vitale: asistenţa medicală gratuită şi masa de prînz de la cantina socială. Acest portret al unui pensionar bulgar se profilează pe fundalul disperării generale şi al nostalgiei pentru trecutul comunist. ...

  • O luna din viata lui Ephtim D.

    Ephtim D., 73 de ani, fost poştaş, acum pensionar, trăieşte împreună cu soţia lui într-un apartament de trei camere într-un cartier din Sofia. Ca vechi socialist, este complet derutat de "nebunia" democraţiei şi de incertitudinile tranziţiei. Adunate, pensia lui şi a soţiei lui abia dacă ajung la 66$. Ephtim duce o luptă continuă pentru menţinerea bugetului familiei pe linia de plutire. Strategia pe care şi-a făcut-o pentru a supravieţui se bazează pe două componente vitale: asistenţa medicală gratuită şi masa de prînz de la cantina socială. Acest portret al unui pensionar bulgar se profilează pe fundalul disperării generale şi al nostalgiei pentru trecutul comunist. ...

  • O mie de fete ca mine

    Khatera are 23 de ani şi se opune familiei şi tradiţiilor afgane cerând dreptate după 13 ani de abuzuri sexuale din partea tatălui ei. Iniţiativa aruncă lumină asupra sistemului juridic local, care eşuează adesea să protejeze femeile, iar perseverenţa eroinei în a se face auzită dovedeşte că unica soluţie pentru a-ţi învinge frica este să acţionezi. Aflăm că, atunci când comunitatea refuză să te asculte, unica reacţie posibilă este să strigi mai tare. ...

  • O minte tânără

    Curiozitate nestăvilită, dorinţa de a-şi lărgi în permanenţă orizonturile, un mod anume de a relaţiona cu oamenii şi un zâmbet nelipsit. Aceste câteva cuvinte îl descriu perfect pe documentaristul Nicholas Dimancescu. Născut într-o familie cu dragoste pentru cunoaştere şi călătorii şi având şi privilegiul de a cultiva această dragoste, Nick se dovedeşte de la o vârstă fragedă talentat şi spiritual, cu o minte ascuţită. Înregistrările personale din arhiva de familie se îmbină cu interviurile actuale cu cei care i-au influenţat viaţa pentru a-i urmări dezvoltarea de la un copil minune la un artist promiţător. A Young Mind reuşeşte să rezume o viaţă în mai puţin de o oră şi o face cu măiestrie. Fiind martorii momentelor care i-au modelat viziunea asupra lumii şi auzind oamenii ce l-au format vorbind despre el, avem posibilitatea nu doar să ne formăm o idee despre cine a fost Nick, ci şi să formăm o legătură intimă cu spiritul său curios. ...

  • O moarte notabila

    Jarreth Merz, actor de origine elvetiana si nigeriana, traieste la Los Angeles. Descendenta sa africana devine dintr-o data pregnanta, odata cu vestea mortii tatalui sau. În Nigeria, traditia cere ca primul nascut sa organizeze înmormîntarea. Tot lui îi revine responsabilitatea de a avea grija de familia tatalui sau. Jarreth porneste în descoperirea unei tari si a unei culturi care sunt parte din el, dar carora nu le apartine. ...

  • O moarte notabila

    Jarreth Merz, actor de origine elvetiana si nigeriana, traieste la Los Angeles. Descendenta sa africana devine dintr-o data pregnanta, odata cu vestea mortii tatalui sau. În Nigeria, traditia cere ca primul nascut sa organizeze înmormîntarea. Tot lui îi revine responsabilitatea de a avea grija de familia tatalui sau. Jarreth porneste în descoperirea unei tari si a unei culturi care sunt parte din el, dar carora nu le apartine. ...

  • O poveste de acasă

    Povestea imaginată de copii este simplă, dar ne spune multe despre cum văd ei lumea celor mari: Mireasa şi extraterestrul Ruki plănuiesc să se căsătorească, dar Gogobela, personajul negativ, încearcă să îi despartă. Prietenii Miresei o ajută pe aceasta să afle adevărul. Ca în toate poveştile, totul se termină cu bine şi Gogobela este mâncată de către Balena Bali. În cele din urmă, Mireasa şi Ruki se căsătoresc şi îşi promit unul altuia că „nu îşi vor pierde niciodată capul”. ...

  • O poveste despre vânatorii de capete

    Hamat'sa (sau "Dansul canibalului" este cea mai importanta si bine reprezentata ceremonie a populatiei Kwakwaka'wakw (Kwakiutl) din Columbia Britanica. Filmul urmareste istoria descrierilor antropologice ale dansului si, printr-un proces de restitutie, pune comunitatea fata în fata cu materiale de arhiva pentru a analiza în ce masura pot ele influenta atitudinea comunitatii fata de ritual si ceremonia în sine. Al doilea punct de interes este experienta pe care antropologul o traieste pe teren si întrebarile pe care si le pune cu privire la etica reprezentarii antropologice si la negocierea relatiei dintre antroplog si cei care fac obiectul cercetarii sale. Desi Hamat'sa a fost interzis prin lege de autoritatile canadiene din 1884 pâna în 1951 în cadrul unei ample politici de asimilare, Kwakwaka'wakw si-au pastrat cunostintele despre acest dans ceremonial, în parte datorita participarii lor la reprezentatii de factura etnografica prilejuite de productia unor filme sau de specatcole în cadrul târgurilor mondiale. În aceeasi perioada, ceremonia afacut obiectul unor cercetari antropologice intense, materializate, printre altele, în lucrarile lui Franz Boas si fotografiile lui Edward S. Curtis. Din anii 1950, dansul a reaparut în contexte ceremoniale si interculturale si a devenit o emblema culturala a populatiei Kwakwaka'wakw. ...

  • O singură voce

    Într-una dintre cele mai aride regiuni din nordul Argentinei locuiesc 5000 de indigeni, reprezentând 5 culturi diferite. Pentru a revendica teritoriile ce le-au apartinut dintotdeauna, s-au organizat dupa legile albilor. Este pentru prima oară când le-au permis albilor să le filmeze discuţiile. ...

  • O vara în fata usii

    Zece tineri din Austria, Germania si Ungaria, s-au angajat la Crucea Malteza pe perioada verii, pentru strângere de fonduri într-o regiune împadurita din Bavaria. La prima vedere e ca în tabara, dar de fapt e vorba de o munca serioasa. În fiecare dimineata se duc cu masina în zona care le-a fost repartizata si apoi merg din casa în casa, suna la sute de usi si încearca sa ajunga la inimile oamenilor. Misiunea lor este sa convinga pe cât mai multi sa faca donatii anuale direct în contul bancar al organizatiei. Sunt platiti în functie de rezultate. Daca nu reusesc sa înscrie noi membri, nu primesc niciun ban. E un joc unde unii pierd, iar altii câstiga. Unii renunta, în timp ce altii îsi gasesc talente de negustori ambulanti de caritate. ...

  • O viata în aer curat

    Astăzi, războaiele din Iugoslavia par ceva îndepărtat. Multe s-au întâmplat în lume de pe vremea când conflictele iugoslave ţineau prima pagina a ziarelor. Pentru localnici, însă, urmările sunt foarte prezente. Una e să discuţi despre conflicte etnice şi refugiaţi la mese rotunde şi la întâlniri oficiale şi e cu totul altceva să ai de-a face cu ele concret. Satul Djulovac din estul Croaţiei e departe de tumultul politic şi administrativ al capitalei. Comunitatea de aici se confruntă cu probleme etnice, cărora trebuie să le găsească soluţii. Localnicii sunt croaţi, dar în sat traiesc şi sârbi, iar amintirea conflictului din 1991 nu s-a şters. Refugiaţii croaţi din Kosovo, veniţi aici cu speranţa unui nou început, complică şi mai mult situaţia. Filmul urmăreşte poveştile oamenilor din Djuvolac şi încercările autorităţilor locale de a găsi soluţii pentru a menţine deschisă comunicarea între toţi locuitorii satului. ...

  • O viață în staționare

    Petar Doychev este un șofer de tir din Bulgaria care își petrece timpul în cabina camionului său, departe de casă și de familie. El este doar unul dintre sutele de mii de bărbați din est care străbat autostrăzile Europei, pentru le a asigura un trai decent celor de acasă. Pe măsură ce lunile trec, Peter își dă seama că distanța și perioadele lungi de absență îi afectează relația cu soția și îl îndepărtează de propriul său copil. Rătăcit permanent în peisajul autostrăzilor, al zonelor industriale și parcărilor, Petar se regăsește suspendat într-un spațiu provizoriu, al singurătății și înstrăinării. ...

  • O viață normală

    Acest documentar este bazat pe o poveste adevărată și prezintă viața normală a unei familii tipice din nordul Chinei. Protagonistul nu e căsătorit la 44 de ani și un vecin îi face cunoștință cu o femeie divorțată care are o fată de 7 ani. În pofida faptului că el se plânge neîncetat de diverse aspecte ale vieții, ea doar zâmbește, neputând vorbi foarte bine și simțind încă durerea violenței familiei fostului ei soț. Regizorul încearcă, folosind tehnici de cameră simple, să surprindă câteva probleme tipice apărute în China în dezvoltare - muncitorii imigranți, violența în familie, furtul în mediul rural, familiile coincidentale și problemele persoanelor cu dizabilități - într-un singur film. ...

  • O zi în Republica Populara Polona

    One Day In People's Poland prezinta povestea unei zile obisnuite din viata unor oameni obisnuiti, din Polonia comunista. Dupa un studiu lung de 30 de ani, prin materiale de arhiva din perioada comunista, regizorul alege sa reconstruiasca ziua de 27 octombrie 1962. Era o zi ca oricare alta, când nu s-a întâmplat nimic iesit din comun. Totusi, fiecare lucrusor personal dezvaluie lucruri memorabile despre absurditatile acelor vremuri. Filmul combina fimari originale, scrisori si documente oficiale. Cel care au trecut prin comunism vor recunoaste multe lucruri care pe atunci le guvernau viata. Cât despre tinerii spectatori, lor li se va oferi o privire asupra unei perioade pe care nu o cunosc si nici nu o înteleg. ...

  • O zi la Alep

    După cinci luni de asediu sufocant şi bombardamente zilnice, un grup de copii din oraşul sirian Alep încep să coloreze zidurile oraşului. Este un joc care îi ajută să uite de lupta zilnică pentru supravieţuire, un joc care poate insufla optimism sutelor de mii de oameni prizonieri în oraş. Filmul descrie efectele devastatoare ale războiului şi le pune în faţa publicului. Cum ultimul an a adus o inflaţie de reportaje pe acest subiect, poate că publicul nu mai este mişcat de imaginile cu clădiri prăbuşindu-se şi victime anonime smulse de sub dărâmături de echipe de salvare. Dar One Day in Aleppo se concentrează pe oameni obişnuiţi şi pe activităţile lor, iar experienţa devine mai mult decât personală. Ne identificăm cu aceşti oameni şi ne sâcâie o întrebare insistentă: ce am face dacă am fi în locul lor? ...

  • Oameni care aduc ploaia

    Dealurile Vumba din centrul Mozambicului, aproape de granita cu Zimbabwe sunt teritoriul lui Mambo ( Seful) Chirara. Pozitia de conducere a lui Mambo este recunoscuta de catre guvern. Pe lânga faptul ca este liderul spiritual cel mai important al regiunii, Mambo are drept de judecata pentru cauze minore referitoare la spirite si probleme domestice. Este ajutat de mai multi adjuncti si conducatori de ritualuri. În cel mai nordic colt al teritoriului lui Mambo traieste Mbuya Gondo, o femeie de peste 70 de ani, care este medium. Mambo Chirara nu agreaza activitatile batrânei. Dupa parerea lui e prea independenta si cere prea multi bani pentru ceremonii. Filmul îi urmareste pe cei doi lideri într-o perioada în care se pregatesc ritualurile anuale de invocare a ploii. ...

  • Oameni cu rotile

    Doi militari sunt de 30 de ani în scaune cu rotile. Pe primul l-a împuşcat un trăgător necunoscut pe acoperişul unui bloc de 10 etaje din Craiova. Pe al doilea, agent de circulaţie, l-au împuşcat militari de la unitatea 01512 din Sibiu. Cu mai mult de zece gloanţe. Când i-au făcut transfuzie, medicii s-au speriat. Ţâşnea sângele de peste tot din corpul lui. Ei ştiu adevărul despre Revoluţia din 1989. ...

  • Oameni de cuvânt

    Filmul dezvaluie cum o veche traditie din Peninsula Araba, aceea a unor adunari ale poetilor, în timpul carora fiecare îsi recita poeziile în fata celorlalti, s-a transformat, în Yemenul din zilele noastre, în forum de dezbatere a problemelor sociale si politice actuale. Filmul scoate în evidenta semnificatia pe care o are cuvântul în cultura contemporana yemenita, circulatia cuvântului vorbit si oratoria utilizata ca mijloc de libera exprimare într-o tara cu perpective sumbre, dominata de saracie si instabilitate politica. Structura filmului urmareste o sedinta tipica de qat chewing (în timpul carora se mesteca frunze de chata edulis, planta psihotropa), care se desfasoara în regiunea muntoasa a Yemenului. În timpul întâlnirii, se recita versuri cu voce tare. Poeziile sunt un prilej de a întelege problemele cotidiene care îi framânta pe oamenii locului: seceta, politica regionala si dragostea. ...

  • Oameni din Valea Jiului

    La scurt timp dupa nastere, parintii au abandonat-o . A crescut la orfelinat. A suferit abuzuri sexuale, i s-a pus un diagnostic de handicap mintal, a trait într-un mediu violent, a fost supusa suferintelor fizice si psihice. Filmul face portretul acestei femei pornind de la propriul ei jurnal. Acum are 38 de ani si se poate spune ca a reusit. A terminat universitatea si e profesoara. Dar durerile trecutului sunt înca prezente în amintiri si în paginile celor saptesprezece caiete de jurnal. ...

  • Oameni mici, visuri mari

    Un milionar a dorit să creeze o utopie pentru oamenii mici în China - un loc în care să poată trăi și lucra între ei, departe de discriminarea din societate. Așa s-a născut ”Imperiul piticilor”. Acesta este un parc tematic neobișnuit în care zeci de oameni locuiesc și creează spectacol pentru oricine plătește intrarea. Acest documentar observațional urmărește drumul câtorva angajați în puncte de turnură din viața lor. O răzgândire, o escapadă secretă, o luptă pentru a găsi dragostea adevărată și o aventură dincolo de limitele ”Imperiului piticilor” conduc la experiențe profund diferite. Legați de dorința de a-și urmări visurile și de a-și găsi fericirea, acești oameni mici își încearcă norocul într-o lume nesigură. Destinul unora se va schimba pentru totdeauna. ...

  • Oameni, vise, fapte

    Interesat de un model de societate orientat catre viitor, regizorul Andreas Stiglmayr descopera, la 150 de kilometri vest de Berlin, în regiunea Altmark, o comunitate alternativa înfiintata în urma cu un deceniu de asa-numitul „Club 99". Locuitorii celui mai tân?r sat al Germaniei (43 de femei, 35 de barbati si 33 de copii) au ca prioritati ecologismul si conservarea resurselor, autonomia si independenta. Totusi, lucrurile nu sunt chiar atât de roze pe cât sunt de... verzi. Observând fara a judeca, ascultând fara a comenta, integrându-se fara a pierde controlul, autorul descopera ca în sânul comunitatii exista mari diferente de opinie privind responsabilitatea conducerii, exploatarea animalelor sau educarea copiilor. Adversarii din exterior, alaturi de dezamagitii sau disidentii din interior, au si ei un cuvânt de spus în acest documentar despre provocarile si consecintele schimbarii. ...

  • Oamenii din Romania

    Sapte filme scurte despre sapte minoritati etnice din România. Stramosii lor s-au stabilit aici în urma cu multi ani, în speranta unei vieti mai bune. Filmul da detalii asupra istoricului celor sapte comunitati si subliniaza trasaturile identitatii culturale ale fiecareia dintre ele. ...

  • Oamenii Dreptății. În dialog cu Liana Alexandru

    ...

  • Oamenii drumului: Terra Banatica

    Cu un traseu de 1400 de km, de la Putna până la Drobeta-Turnu Severin, Via Transilvanica este descris de cei care l-au parcurs ca fiind revelator, vindecător și cu peisaje deosebite. Este o călătorie la pas, legată de istorie și inițiere. Un drum de echilibrare interioară prin forțarea unor limite fizice. Documentarul prezintă o mică parte din munca inițiatorilor de la Tășuleasa Social, în amenajarea traseului din Caraș-Severin, dar în paralel cu eforturile și realizările acestora, urmărim și parcursul unui ghid și al unui grup de patru femei, care redescoperă farmecul României pitorești experimentând acest drum. Un film ce categoric ne dă dor de ducă. ...

  • Oare cei înalți sunt fericiți?

    Un interviu cu lingvistul și activistul Noam Chomsky devine o ocazie pentru regizorul Michel Gondy de a folosi metode complexe și inedite pentru a acompania discuția. Regizorul folosește desenul de mână, animația digitală și camera de 16 mm pentru a traduce viziunea lui Chomsky într-un imaginar cinematografic îndrăzneț. Copaci care cresc din formele stilizate ale creierului uman pentru a se transforma în forme geometrice complexe redevin grupuri de oameni într-o revizualizare cinematografică continuă care explică felul în care percepem lumea prin intermediul limbajului. ...

  • Oare cine suntem?

    Înainte de 1939, în Polonia traiau 3.500.000 de evrei. 350.000 au supravietuit Holocaustului. Câti evrei numara Polonia astazi? Nu se stie cu precizie. Filmul este conceput ca o experienta personala, o încercare de a descoperi viata asa-numitilor "evrei-noi" din Polonia zilelor noastre, la sase decenii dupa Holocaust si cinsprezece ani dupa caderea comunismului. În 2001, presedintele Poloniei a recunoscut oficial pogromurile din Polonia. A fost un semnal al reconcilierii, iar comunitatea evreiasca încearca de atunci încoace sa reînvie traditia evreilor polonezi. Ce semnificatie au demersurile lor pentru cele câteva mii de evrei din Polonia de azi? Filmul cauta raspunsuri posibile la aceasta întrebare. ...

  • Oaza

    Raphaël şi Rémi, din Canada, au o relaţie specială bazată pe iubire, înţelegere şi acceptare. Ajunşi în pragul adolescenţei, băieţii petrec ultima vacanţă de vară împreună, înainte ca Raphaël, suferind de o dizabilitate, să fie trimis la o şcoală cu îngrijire specială. Este o perioadă de reflecţie asupra destinelor lor, în care cei doi fraţi sunt invitaţi să îşi evalueze relaţia puternică dintre ei. Pe de o parte, Rémi acceptă că fratele său trebuie să înveţe să devină independent, iar pe de altă parte, Raphaël dă dovadă de maturitate atunci când conştientizează că, odată cu înaintarea în vârstă, va trebui să se obişnuiască cu lipsa prezenţei protectoare a fratelui său. Recomandat pentru înțelegerea ideii de incluziune socială. Acest film se difuzează împreună cu un alt film, la preţ de o proiecţie. Vă rugăm să consultaţi programul. ...

  • Obcina

    Obcina este un catun ascuns în munte. Vara traiesc si lucreaza acolo zeci de ruteni. Când se apropie iarna, parasesc catunul din cauza conditiiolr foarte aspre. Numai familia dogarului Stefan Cut ramâne, ca în fiecare an, pe munte. Familia a reusit sa supravietuiasca pe munte iarna dupa iarna, pâna când o întâmplare neasteptata le-a amenintat existenta. Beat fiind, Stefan a adormit în zapada pe o poteca de munte. Degetele de la o mâna i-au degerat, iar amputaerea era singura solutie. Stefan s-a hotarât cu greu sa accpte operatia. Pe de-o parte îi era frica, pe de alta, era îngrijorat pentru familia lui. Cum aveau sa se descurce daca el nu mai putea munci? În final, operatia s-a facut si a reusit, iar Stefan si-a putut folosi din nou mâna. Dupa ce totul a trecut cu bine, familia se întreaba daca vor mai ramâne de acum încolo iernile pe munte. ...

  • Ocean Hill Drive

    Prin cadre statice emanând un aer sinistru și concentrându-se pe umbre ce pulsează și a căror sursă filmul decide să nu o divulge, ci doar să o sugereze, Ocean Hill Drive abordează un fenomen foarte puțin cunoscut numit “shadowflicker’, care are loc în suburbiile orașului Boston. Imagini cu restaurante și locuințe goale, sugerând o atmosferă de calm, sunt întrerupte de scurte umbre recurente, abia perceptibile și totuși neliniștitoare. Sentimentul de amenințare instilat de imagini este potențat de o voce feminină care compilează interviuri cu locuitorii acestui spațiu, din care umanul este absent. Auzim povești ale unor oameni înfricoșați să constate că locuiesc într-un mediu devenit brusc ostil. Ocean Hill Drive poate fi simultan o reușită poveste de groază, o glumă cinematografică (nu ar fi totuși posibil ca ceea ce vedem să fie un efect special?) și un documentar despre o centrală electroeoliană amplasată greșit. ...

  • Oceane în spațiu

    Două dintre cele mai profunde întrebări pe care şi le pot adresa oamenii sunt "De unde venim?" şi "Suntem singuri?". E cât se poate de firesc să străbatem cu privirea nemărginirea spaţiului în căutarea altor lumi locuite. Oceane în spaţiu este o călătorie de explorare a unor locuri unde condiţiile ar putea fi favorabile apariţiei vieţii. ...

  • Oceanul mare

    Spatiul urban românesc, marcat de varii influente culturale, fie ele occidentale, fie orientale, a fost, începând cu anii '90, locul în care foarte multi imigranti chinezi si-au gasit rostul. Evitând problemele generale pe care toti strainii le au, filmul urmareste discret si profund trei istorii ale unor chinezi aflati în confruntarea zilnica cu concurenta comerciala, cu nedreptatea si ilegalitatile sau cu dezacordurile religioase. Toate drumurile celor trei duc, într-un fel sau altul, la centrul comercial Europa, epicentrul vietii sociale, nu lipsite de singuratate sau pericole. ...

  • Ochiul zilei

    Chiar si pe fundalul unei atmosfere politice încarcate, a protestelor intense din partea partidul opozitiei dictatorului indonezian Suharto si a alegerilor care îl vor aduce pe Magawati la conducerea Indoneziei, filmul documentar The eye of the day are ca subiect viata de zi cu zi a lui Rumidjah, a familiei si prietenilor ei. Rumidjah este o vaduva de 62 de ani, care locuieste alaturi de copii si nepoti într-un cartier muncitoresc din orasul Jakarta. Filmul acopera în acelasi timp viata din sufrageria lui Rumidjah, confuntarile politice de pe strazile Jakartei si truda nocturna a gunoierilor. Obiectivul camerei de filmat mânuita de Helmrich cu multa rabdare, dezvaluie dramatism si imagini socante în fiecare dintre aceste locatii. ...

  • Odesa mea dragă

    În acest documentar personal, regizorul filmează pe străzile din Odesa, în casa copilăriei sale, în piața de pește sau în talciocul de vechituri, cu puțin timp înainte de începerea războiului, întrebându-se în ce măsură orașul său natal mai reprezintă „acasă”. Mama sa și prietenul său cel mai bun din copilărie se transformă în niște ghizi prin oraș care este adevăratul personaj al filmului, surprins prin cadre și detalii sugestive, locuri emblematice, pisici fără stăpân, călătorii cu tramvaiul, chipuri de oameni. Cunoaștem o lume încremenită în timp, în descompunere, de o frumusețe și o melancolie aparte, pe cale să dispară, iar autorul reușește să transmită toată emoția și dragostea lui pentru acest oraș. ...

  • Oeconomia

    Sistemul nostru economic devine tot mai derutant şi de-a lungul ultimilor ani tot mai mulţi dintre noi observăm cu nemulţumire că situaţia se deteriorează. Dar care să fie cauza? Documentarul dezvăluie regulile jocului în capitalism şi arată un paradox bizar: economia creşte şi profitul este posibil doar când ne îndatorăm. Dar dacă acest joc periculos este jucat până la epuizare? Şi dacă jocul se apropie vertiginos de sfârşit? ...

  • Oh, Jezera, satul meu de la malul marii

    Jezera este un sat de pe insula Murter, în nordul Dalmaţiei. Aici totul este în strânsă legătură cu marea: istoria locului, folclorul, obiceiurile şi gândurile oamenilor. Aproape toate cântecele au ca subiect marea şi gândul îndreptat spre cei dragi plecaţi cu barca în larg. Pe mal, femeile aprind farul, pentru ca bărbaţii lor să poată găsi drumul spre casă. ...

  • Oi zburătoare

    Filmul Alexandrei Gulea ne invită să călătorim într-o istorie încărcată de atmosferă și ecouri suprapuse, o lume văzută dintr-o perspectivă poetică personală. Ńeale azbuirătoare este un eseu complex, sedimentat în mai multe straturi țesute în imagini, cuvinte, cântece și emoții ce recompun un pasaj din epopeea aromânilor, un neam aflat într-un exil permanent, dar care a supraviețuit în mod miraculos timpului și istoriei. ...

  • Olarul din Binis

    Un film-portret despre un olar din Banat, pe nume Ionica Stepan, care la 80 de ani tine în spate traditia a numai putin de sase generatii de mesteri olari. Bunicul sau strabatea drumurile Imperiului Austro-Ungar pentru a-si vinde marfa. Primea în schimb bani sau grâne. Potrivit traditiei de odinioara, nu te puteai însura pâna nu învatai sa faci oale. Filmul vorbeste despre ceea ce s-a mai pastrat azi din traditia de altadata. ...

  • OM LA LUNA

    ...

  • Omagiu pentru un apartament

    Regizoarea aduce un tribut bunicilor ei care locuiesc de mulți ani în același apartament socialist de la etajul 12, cu o priveliște uluitoare spre Dunăre și spre Austria, o lume liberă în momentul în care aceștia erau tineri și tancurile sovietice ocupau Cehoslovacia. Filmările din prezent ne arăta peisajul mereu în schimbare care se vede de la fereastră și detalii din interior, provocând un dialog intim și amintiri disparate care nu au o logică anume, poate doar una interioară. De aici ia naștere un film de autor care reușește să descopere o conexiune între generații, între Est și Vest și să transmită o stare contemplativă. ...

  • Omagiu pentru un apartament & Hoda - mamă pe lista de așteptare & Sfârșit de vacanță

    ...

  • Omul care a vrut să fie liber

    De-a lungul vieţii sale, Cezar Mititelu nu a deţinut niciun fel de proprietate. A refuzat să fie vreodată angajat, considerând că munca plătită este un fel de "corupţie". În ochii autorităţilor comuniste, a fost întotdeauna un "parazit social" şi drept consecinţă a fost urmărit toată viaţa de Securitate şi trimis la închisoare de două ori. Pentru un grup de oameni însă, Cezar Mititelu a fost un dascăl, un purtător de lumină într-o lume îngropată în minciuni şi ignoranţă. Pentru adepţii săi, acest om a fost dovada că o viaţă trăită în libertate deplină era cu adevărat posibilă. Cu o singură condiţie: să poţi rupe plasa de minciuni şi ipocrizie creată de "lumea modernă" şi să începi căutarea umanităţii adevărate care stă ascunsă în fiecare dintre noi. ...

  • Omul care știa 75 de limbi

    Documentar de animație, filmul spune povestea emoționantă a lui Georg Julius Justus Sauerwein, lingvist de geniu care și-a sacrificat cariera academică în favoarea unei vieți în apropierea minorităților etnice, apărând cu dăruire drepturile oamenilor la educație și cultură în limba maternă. Grație talentului său excepțional, a fost angajat ca tutore al frumoasei și talentatei prințese germane Elisabeth de Wied, care avea să devină regina scriitoare și artistă Carmen Sylva, prima Regină a României. Georg Sauerwein a fost tutorele, inspirația și prietenul ei de o viață, cei doi urmând aceeași stea călăuzitoare în apărarea celor vulnerabili și a păcii. Pornind de la scrisorile lui Sauerwein, filmul îmbină trăsăturile clasice ale unui basm cu realismul documentarului, atât în scenariu, cât și în conceptul vizual, lărgind asfel limitele specifice filmului documentar. ...

  • OMUL CU APARATUL DE FILMAT

    O entitate enigmatică rătăceşte prin provinciile olandeze, îndreptându-şi camera de filmat spre orice întâlneşte în cale. Nu trece mult şi se trezeşte în faţa unei uşi. Dar cum reacţionează localnicii la interacţiunea cu acest videoamator neinvitat, pe faţa căruia nu se citeşte nimic? Amuzant şi neliniştitor, în acelaşi timp prozaic şi ieşit din comun, documentarul este o provocare ce nu încetează nicio clipă să surprindă: răstoarnă dinamicile familiare ale genului, sondează adânc natura umană şi, nu în ultimul rând, oferă o ataşantă întâlnire cu realitatea. ...

  • Omul cu o mie de ochi

    Supranumit decanul fotoreporterilor, Iosif Berman a fost aproape de mişcarea de avangardă şi a avut o contribuţie însemnată la fotografia etnografică. A trăit în România între 1890 şi 1941. Ca fotograf, Berman a fost prezent la cele mai fabuloase experienţe sociale, a fost martor al unor întîmplări istorice cruciale şi a cunoscut toate personalităţiile, care au influenţat destinul României de atunci. Un film despre viaţa unui om, care a avut sens atîta timp cît a putut fotografia, şi despre viaţa fotografiilor lui, martori ai destinului unui om şi al unei epoci. ...

  • Omul cu umbra

    Dragoș Hanciu devine umbra lui Jorj și implicit observatorul evenimentelor care se petrec în zona laboratorului de fotografie de la UNATC. După 25 de ani de activitate cu studenții și o viață care nu a ezitat să-l provoace, pentru Jorj se apropie momentul pensionării. Digitalul anulează nevoia de developare și utilitatea laboratorului nu se mai justifică pentru conducerea școlii, așa că lupta lui să reziste capătă altă miză și devine mai intensă. Cum intervin studenții în tot acest context? Un film despre viață, despre schimbare și inevitabilul punct în care trebuie să tragem linie. ...

  • Omul Grizzly

    Documentar multipremiat al regizorului german Werner Herzog, Grizzly Man spune povestea lui Timothy Treadwell, un idealist plin de carismă, care se vedea pe sine însuși ca singurul apărător al urșilor grizzly. 85 de ore de filmări, o mare parte fiind realizate de Treadwell însuși (care își înregistra interacțiunile cu urșii) și interviuri cu oameni care l-au cunoscut sau au fost implicați direct în aventurile sale estivale, au fost condensate de către Herzog într-o poveste de viață adevărată și convingătoare cu final tragic. Timp de peste 10 ani, Treadwell a trăit și a filmat în mijlocul urșilor grizzly din Alaska cu totală nechibzuință, până când, în 2003, s-a produs inevitabilul: împreună cu prietena lui, au fost uciși și mâncați de un urs. ...

  • On A Clear Day You Can See the Revolution From Here

    O călătorie prin nemărginita stepă kazahă, documentarul excavează straturi succesive de legendă, istorie şi ţărână pentru a scoate în evidenţă faliile dintre guvern, popor şi pământ. Filmul se concentrează pe efortul Kazahstanului de a-şi crea o identitate postsovietică şi pe programul cultural sponsorizat de stat care încearcă pe de o parte să reconecteze ţara la folclorul străvechi, din epoca Drumului Mătăsii, iar pe de alta să încurajeze adoptarea valorilor capitalismului occidental. ...

  • OPEN DISCUSSION with LUX Guest

    ...

  • Orasul care nu exista

    Locuitorii orasului rusesc Prirechnyy au primit scrisoare din partea autoritatilor regiunii Murmansk, prin care sunt anuntati ca orasul lor nu mai exista. Cu toate acestea, o mâna de pensionari refuza sa paraseasca orasul, care a cunoscut si vremuri mai bune. Întâlnim patru dintre ei, în micul lor univers absurd din nordul Rusiei. ...

  • Orasul Mariei

    San Nicholas era cunoscut ca “oraş al oţelului”, până când a început să se răspândească ştirea, că Sf. Fecioară i se arată lui Gladys Motta, o femeie obişnuită dintr-un cartier modest. În fiecare zi, tot mai mulţi oameni se înghesuie la poarta femeii, cu mesaje pentru Fecioară. Oraşul se umple de pelerini veniţi din toată ţara. Ca la un semnal, se pune în mişcare o întreagă industrie de fabricare şi vânzare de mituri şi miracole. De la micii întreprinzători, care vând plicuri şi hârtie de scris chiar la poarta lui Gladys, până la fabrica unde se fac pe bandă rulantă statuete ale Mariei, comerţul religios e în floare. Autorităţile sesizează momentul şi încearcă să profite de pe urma industriei nou-apărute. Televiziunile transmit poveşti reale şi poveşti fabricate. Sursa întregii isterii, Galdys Motta, rămâne invizibilă, ceea ce sporeşte misterul şi stimulează şi mai mult apetitul nesecat al oamenilor pentru noi şi noi mituri şi legende. ...

  • Oraşul furnicilor

    Răsărit din deşertul ce înconjoară Lima (Peru), oraşul El Salvador - 1500 de acri suprafaţă urbanizată - a fost deja vizitat de numeroşi jurnalişti, cercetători şi organizaţii neguvernamentale din toată lumea. De fapt, această mahala "auto-organizată" cu 350000 de locuitori e considerată un model de dezvoltare pentru America Latină. Urmând un "program de dezvoltare" pentru America latină, organizat şi susţinut de o multitudine de comitele şi asociaţii, locuitorii din El Salvador, porecliţi de unii "furnici ale deşertului", au construit din nimic un adevărat oraş, ci infrastructurile sale şi sistemul său de servicii publice, în numai 20 de ani. ...

  • Orașul-fantomă

    Moartea vine din toate părțile în Siria: de la regimul Assad, de la intervențiile internaționale, de la ISIS. Situația a trecut dincolo de a fi de coşmar până la a fi de neconceput. Contracarând propaganda de recrutare ISIS cu înregistrări sustrase în secret de la faţa locului, "Raqqa is Being Slaughtered Silently", un grup de jurnaliști civili auto-organizați, oferă singura fereastră către realitatea monstruoasă a sediului noului Califat ISIS. Visceral, calvaresc, intransigent "City of Ghosts" nu se sfieşte să folosească filmări explicite, dar nu o face pentru a mitiza protagoniștii. Nu sunt eroi de carton sau victime. Plâng și tremură din cauza stresului post-traumatic, dar îşi ridică din nou camerele de filmat. În același timp, filmul este o reflexie a răspunsului Occidentului: de a închide ochii, de a considera recunoașterea oficială (de exemplu, premiile jurnalistice) drept reacție suficientă (în cele din urmă auto-măgulitoare), propriul extremism. "Bombele nu vor opri ISIS, ISIS este o idee", spune unul dintre protagoniști. Așa cum ne arată o mână de oameni curajoși, o idee de combătut, păstrându-ne umanitatea. ...

  • Orchestra subterana

    Filmul aduce în prim plan o varietate de personaje: un cântareţ la harpă din Venezuela, un violonist din Sarajevo, un cântăreţ din Malayezia şi un lăutar din România. S-ar putea crede că e un film despre cei care îşi câştigă existenţa în metroul parizian, mai ales că şi titlul ne duce cu gândul într-acolo. Treptat, însă, revenim la suprafaţă. În primul rând, pentru că in metro filmările sunt interzise din cauza recentelor atentate cu bombă, dar mai ales pentru că şi aici poate fi găsită o "lume subterană".Aproape toţi eroii filmului au fugit din ţările lor din motive politice, şi locuiesc ilegal în Franţa, în apartamente minuscule, de mansardă, sau în camere închiriate la suprapreţ, în hoteluri mizere. Puţin câte puţin, viaţa lor muzicală prinde contur. Îi regăsim în studiourile de înregistrări sau în sălile de concerte. Sau sub arcadele unei clădiri în Place des Vosges, unde concertează reuniţi într-o adevărată "orchestră subterană". ...

  • Orice căsnicie reuşita începe cu lacrimi

    Migratia e vazuta de obicei prin prisma problemelor materiale imediate pe care le ridica.Doar în ultima perioada se vorbeste de o alta problema legata de acest fenomen: carei culturi apartin copiii emigrantilor din anii 1950-1970? Europei sau cele a parintilor? Filmul e un exemplu foarte pertinent de ceea ce înseamna "ciocnirea culturilor" în lumea contemporana. ...

  • Orice căsnicie reuşita începe cu lacrimi

    Migratia e vazuta de obicei prin prisma problemelor materiale imediate pe care le ridica.Doar în ultima perioada se vorbeste de o alta problema legata de acest fenomen: carei culturi apartin copiii emigrantilor din anii 1950-1970? Europei sau cele a parintilor? Filmul e un exemplu foarte pertinent de ceea ce înseamna "ciocnirea culturilor" în lumea contemporana. ...

  • Orizont

    Filmat în localităţile Jæren şi Lista, documentarul descrie într-o serie de imagini poetice peisajul de coastă din sud-vestul Norvegiei, cu balizele, navele, păsările, animalele şi câmpurile lui. Fără dialoguri, cu un concept inspirat din muzică şi pictură, filmul este un tribut închinat frumuseţilor naturii şi, în acelasi timp, un îndemn la conservarea şi protejarea lor. ...

  • Orlando, biografia mea politică

    Filmul-manifest al lui Paul B. Preciado celebrează eterogenul și transformarea în contra categoriilor socio-culturale binare și a politicilor de gen conservatoare. Sub forma unei biografii colective animate de o sensibilitate postmodernistă, filmul subminează granițele dintre istorii anonime, romanul lui Woolf și varii epoci culturale cu agilitate intelectuală și virtuozitate stilistică. Problematica performativității și a performance-ului este interogată ingenios atât în raport cu rolurile de gen, cât și în raport cu practici și convenții de reprezentare audiovizuală ca procesul de casting, tradiția tablourilor vivante sau formatul de interviu. ...

  • Ostrov - Insula pierdută

    Ivan este pescar din tată în fiu și pentru a asigura traiul familiei trebuie să iasă zilnic pe mare, riscându-și viața și libertatea. În timp ce tinerii visează să plece în străinătate sau să lucreze în oraș, Ivan și cei din generația lui, influențați de propaganda transmisă la televizor, continuă să creadă necondiționat în măreția Rusiei și în bunăvoința președintelui Putin, pe care îl văd ca pe un salvatorul poporului rus. Dincolo de un portret emoționant de familie, Ostrov ne prezintă o lume izolată, rătăcită într-un spațiu al contradicțiilor și mistificării, o metaforă amară a Rusiei contemporane. ...

  • Ouăle lui Tarzan

    Într-un stat nerecunoscut ca atare, un fel de paradis în ruină, într-un institut de medicină experimentală cu angajaţi creaţionişti, documentarul “Ouăle lui Tarzan” surprinde un microcosmos al paradoxurilor. Abkhazia, regiune care face parte din Georgia, are o istorie de războaie civile cu aceasta. Laboratoarele în care s-au făcut descoperiri medicale importante sunt şi locul unde s-a încercat încrucișarea omului cu maimuțe. Cadre înduioșătoare cu pui de maimuță arătați în toată vulnerabilitatea lor sunt urmate de cadre în care aceiași pui de maimuță sunt supuși experimentelor. Acest spaţiu al contradicțiilor se dovedește a fi în același timp un memento al eșecului idealurilor utopice din secolul trecut: comunismul, controlarea naturii, dar mai ales a omului ca ființă bună şi rațională. În mod semnificativ, documentarul nu afirmă, ci doar observă cu istețime şi tocmai astfel devin vizibile contradicții de obicei trecute cu vederea, ca de asemenea firescul derutant al faptului că ele există simultan. Ghidat printr-un proces analitic şi auto-analitic dificil, spectatorul înțelege că oroarea şi plăcerea izvorăsc din același loc. ...

  • OVULE PENTRU MAI TARZIU

    In acest documentar intim, regizoarea Marieke Schellart dezvaluie lupta ei impotriva ceasului biologic. Ar vrea sa aiba copii, dar nu a gasit inca barbatul potrivit. Pentru a avea mai mult timp la dispozitie, ea vrea sa isi prelungeasca perioada de fertilitate prin inghetarea ovulelor, operatie interzisa in Olanda. Marieke vorbeste cu sinceritate despre planurile si indoielile ei cu prietenii si familia, fiind sustinuta de acestia, dar intampinand si rezistenta pe parcurs. Pentru Marieke incepe o calatorie lunga care o va duce si in strainatate in incercarea de a gasi o solutie pentru o problema care preocupa multe femei in ziua de azi. ...

  • OVULE PENTRU MAI TARZIU

    In acest documentar intim, regizoarea Marieke Schellart dezvaluie lupta ei impotriva ceasului biologic. Ar vrea sa aiba copii, dar nu a gasit inca barbatul potrivit. Pentru a avea mai mult timp la dispozitie, ea vrea sa isi prelungeasca perioada de fertilitate prin inghetarea ovulelor, operatie interzisa in Olanda. Marieke vorbeste cu sinceritate despre planurile si indoielile ei cu prietenii si familia, fiind sustinuta de acestia, dar intampinand si rezistenta pe parcurs. Pentru Marieke incepe o calatorie lunga care o va duce si in strainatate in incercarea de a gasi o solutie pentru o problema care preocupa multe femei in ziua de azi. ...