Centrul Astra Film
Ro / En

                         

Astra Film Festival

Arhiva filme

0-9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

  • Napps - Memoriile unui om invizibil

    Filmul spune povestea Domnului X, dar identitatea sa și figura sa nu sunt niciodată dezvăluite. Domnul X este un aplicant pentru azil din vestul Africii care locuiește și lucrează în Berlin fără permis de muncă. Dat fiind faptul că expunerea publică l-ar putea pune în pericol, el este cel care ține camera în loc să apară în fața ei. Domnul X filmează peisaje și oameni din Berlin pentru a spune povești despre tabăra de refugiați din Italia, despre bunica lui din vestul Africii, despre cum a cunoscut traficanții de droguri din Parcul Görlitzer și despre relația dintre el, statutul lui legal și camera de filmat. ...

  • Neorealism and New Realisms

    Această retrospectivă încearcă să creeze o hartă care să descrie itinerarul semințelor plantate de experimentul neorealist, prezentând lucrări care chestionează conceptul de documentar ca gen de film privilegiat, având în vedere relația acestui gen cu realitatea și, în acest sens, axându-se pe reprezentarea unei astfel de realități. Aceasta este o selecție limitată – atât în timp, cât și în spațiu – a cărui scop este de a sugera alte relații create între alte filmografii. Condițiile tehnice de mobilitate și echipele de film restrânse au permis cinematografiei postura de critic, martor și cercetător, față de cele care fuseseră până atunci invizibile: un „cinema portabil” care creează poezie pentru imaginația populară și capacitatea oamenilor de a fi auto-reflexivi: La Terra trema, Umberto D. Subarnarekha face parte dintr-o trilogie despre refugiați, regizată de Ritwik Ghatak, și e unul dintre filmele esențiale ale Parallel Cinema din India. Ghatak însuși a fost refugiat pe timpul marei crize est-bengaleze din 47. În filmul Adela, Adolfo Alix Jr. o filmează pe Anita Linda (o fostă divă a radioului) în cartierele sărace din Manila, construind o analiză a sistemului de clasă violent din Filipine, într-un joc de auto-ficțiune care îi implică pe cei filmați. În 1961, Mackenzie a regizat documentarul Exilații, care îi are ca protagoniști pe Nativ-americanii care locuiesc la marginea orașului Los Angeles: cei care nu aparțin nicăieri, portretizați în cadre lungi care creează un „realism de durată” (R. Koehler). Moartea Domnului Lăzărescu, de Cristi Puiu, reprezintă cheia înțelegerii Noului Val Românesc. Punctul de vedere al autorului și al camerei de filmat reprezintă alternative la imaginarul statului totalitar, printr-un principiu minimalist (atât narativ, cât și pictorial) care reflectă un posibil realism în cinema. Din Portugalia, Os Mutantes, de Teresa Villaverde: într-o țară dezamăgită de o revoluție neîmplinită și amorțită de visul european, adolescenți delicvenți proscriși se plimbă într-o realitate paralelă Lisabonei anilor 90. Dedicată realității, cinematografia a refuzat estetica și constrângerile politice ale documentarului tradițional și a intrat într-un pact cu oamenii și cu însăși cinematografia. Retrospectiva Neorealism și Nou-realism este un program "carte de blanche" al Doclisboa International Film Festival ...

  • Noi suntem băieți

    Jim de 12 ani și Sam de 10 ani din Olanda sunt prieteni foarte buni. Prin acest film intrăm în cele mai intime momente ale lor: când se duc la pescuit, când fac năzdrăvanii, când deranjează vecinii, sau chiar când vorbesc despre fete. Un film fain despre o prietenie adevărată, plin de aventuri haioase și băieți de gașcă. ...

  • Nu te supăra, dar …

    Nu sînt chiar prieteni, doar siliţi să trăiască împreună. Ocsy mătură treptele de la biserică zilnic, mereu la costum şi cravată, sporovăind cu Dumnezeu. Alex are o adevărată pasiune pentru ştiinţă şi pentru un regim de viaţă sănătos. Abel îi hrăneşte pe toţi şi, la nevoie, le schimbă scutecele. Ignat mută pietre. De la stînga la dreapta, apoi de la dreapta la stînga. Un mic univers cu legi perfect valide, dar care scapă total logicii normale. În fond, cine poate spune cu certitudine ce e normal şi ce nu? ...

  • Nud

    Denice, în vârstă de 25 de ani, a jucat în sute de filme porno, dar în ultimii trei ani a fost ocupată cu fondarea propriei ei companii în Danemarca. Denice se decide să se întoarcă în Porn Valley în Los Angeles ca să facă niște bani rapid - își împachetează bagajele și se îndreaptă către LA unde se mută într-o vilă deținută de agentul de filme porno și proprietarul LA Direct Models, Derek Hay. Zece tinere modele porno, unele dintre ele abia de 18 ani, locuiesc în casă împreună cu Denice. La cei 25 de ani ai săi, cu corpul încă natural, nemodificat, ea e cea cu cea mai multă experiență. Dar după trei ani departe de industrie vede totul cu alți ochi. ...