Centrul Astra Film
Ro / En

                         

Astra Film Festival

Arhiva filme

0-9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

  • NANU TUDOR

    Olga se întoarce în casa străbunicilor, unde şi-a petrecut copilăria. Mult-aşteptata reuniune de familie este umbrită de încercările ei de a-şi confrunta unchiul, care şi-a ascuns cu grijă personalitatea dublă. „Am decis să fac un film despre cea mai mare durere a mea - amintiri din copilărie pe care le-am ascuns zeci de ani. În filmul meu încerc să spun că nu străinii, aşa cum se crede, ci persoanele apropiate sunt mai susceptibile să traumatizeze copiii. Aceste persoane - rude, prieteni de familie, învăţători – beneficiază deja de încrederea părinţilor, care îşi învaţă copiii să aibă încredere în ele şi să le asculte, fără să ştie că poate ascund ceva.” (Olga Lucovnicova) ...

  • Napps - Memoriile unui om invizibil

    Filmul spune povestea Domnului X, dar identitatea sa și figura sa nu sunt niciodată dezvăluite. Domnul X este un aplicant pentru azil din vestul Africii care locuiește și lucrează în Berlin fără permis de muncă. Dat fiind faptul că expunerea publică l-ar putea pune în pericol, el este cel care ține camera în loc să apară în fața ei. Domnul X filmează peisaje și oameni din Berlin pentru a spune povești despre tabăra de refugiați din Italia, despre bunica lui din vestul Africii, despre cum a cunoscut traficanții de droguri din Parcul Görlitzer și despre relația dintre el, statutul lui legal și camera de filmat. ...

  • Nascuti la comanda. Decreteii

    Un film despre soarta femeii în societatea comunista. Pe vremea lui Ceausescu, maternitatea devenea o problema de stat, materializata în celebrul Decret 770. Mii de femei au platit cu viata pentru ca au încercat sa scape de o sarcina nedorita. Atunci au venit pe lume copii numiti "decreteii", dublând natalitatea. Ceausescu voia sa creeze astfel "omul nou". Dar "decreteii" sunt, în majoritate, chiat cei care l-au înlaturat de la putere pe Ceausescu, în decembrie 1989. Marturii emotionante ale unor doctori si asistente medicale, precum si ale unor vedete ale timpului si ale unor oameni obisnuiti, presarate cu amintiri dintr-o epoca nu foarte îndepartata. ...

  • Nascuti pentru a sluji

    Institutia servitutii are o lunga traditie în Transilvania. Regiunea Székelyföld (rom. Covasna si Harghita) nu face exceptie. La începutul secolului, mai mult de jumatatea din locuitorii satului Kibed (rom. Chibet) lucrau ca servitori sau fusesera servitori în copilarie. Povestea începe în 1999, cu adolescentul Levente Fülöp care se angajeaza ca servitor si dureaza pâna în 2004, când Levente e deja adult. Împreuna cu fratele lui, Csaba, sunt prinsi într-un fel de sclavie moderna, de care este greu - sau aproape imposibil - sa scapi. Autorul face o paralela între soarta celor doi si cea a fratilor lor, mai norocosi, care au avut parte de conditii mai bune si au putut sa mearga la scoala. Departe de parinti, cei patru frati vor trebui sa gaseasca singuri drumul catre o viata mai buna. ...

  • Nasturele de sidef

    Apa, metafora centrală în Nasturele de Sidef, reprezintă portalul către istoria şi cultura chiliană. Patricio Guzmán explorează semnificaţia apei ca fiind un curs de amintiri din istorie şi reflecţii poetice, redate printr-o clarviziune cinematografică. Membrii câtorva „triburi de apă”, decimate de colonizarea europeană, au supravieţuit pentru a-şi păstra limba şi obiceiurile străvechi. Genocidul lor este juxtapus de tragedia mai recentă a dictaturii lui Pinochet din anii ’70, când mii de prizonieri politici au fost ucişi, iar multe dintre cadavrele lor au fost aruncate în mare. Folosindu-se de relatări jurnalistice ale acestor crime, Guzmán împleteşte cu îndemânare mai multe tipuri de documentar: cel pitoresc, cel politic şi cel poetic, reieşind o non-ficţiune mai meditativă, eseistică. Portrete ale popoarelor băştinaşe cu măşti şi cu trupurile pictate în modele elaborate ne sporesc capacitatea de a recunoaşte omenescul. Un documentar care transcende timpul, Nasturele de Sidef este o poartă vie, essenţială către înţelegerea moştenirii unei naţiuni, dar şi a artei filmelor de non-ficţiune. „Intuiţia extraordinară a regizorului privind sincronia istoriei, a geografiei şi a universului fizic – o relaţie misterioasă care nu are nimic de-a face cu cauza şi efectul – este cea care le dă acestui film şi celui precedent o putere incontestabilă.” – Deborah Young, Hollywood Reporter ...

  • Nat, aventurierul

    Nat, în vârstă de 11 ani, este din Noua Zeelandă și, așa cum ne spune chiar el, este „un sportiv veritabil”. Singur sau împreună cu întreaga familie, el face mereu ieșiri în natură pentru a practica diverse sporturi. El filmează fiecare ieșire, apoi prelucrează prelucrează singur materialele și le publică pe internet. Aranjamentul muzical îl pregătește cântând la chitară împreună cu tatăl său. Nat se gândește deja că aceste activități ar putea fi cariera lui mai târziu, prin care ar putea să transforme plăcerea unui hobby într-un mod de a-și câștiga existența. Deocamdată, spre deosebire de copiii care se joacă pe console, Nat se bucură de acțiune în mod direct, în mijlocul naturii. ...

  • Navigatorii

    Exploratoarea Moko porneşte într-o aventură în Pacific, pe urmele Căpitanului Cook şi ale exploratorului olandez Abel Tasman, în căutarea tradiţiilor şi metodelor lor ştiinţifice, la bordul ambarcaţiunilor waka pe care le folosesc navigatorii din Pacific. Vedem cum decurge călătoria, ce descoperiri fac ei pe parcurs și ce decizii iau, într-o animație captivantă atât pentru cei mici, cât și pentru cei mari. ...

  • NĂVALA LUPILOR

    S-au întors lupii! După ce acum mai bine de două secole au dispărut fără urmă din regiunea Broumov din Cehia, lupii au început să-şi facă apariţia în păduri şi pe câmpuri, afectând vieţile localnicilor. Documentarul Wolves at the Borders explorează cât de polarizate sunt reacţiile la această invazie: pentru unii lupii reprezintă un motiv de speranţă şi convingerea că natura va fi mai sănătoasă, în timp ce alţii îi văd doar ca pe nişte intruşi gata să ucidă animale domestice care numai cu greu ar putea fi protejate. Putem oare să convieţuim cu lupii şi cu cei care gândesc altfel decât o facem noi? ...

  • Ne era scris să fim regine

    O călătorie autoetnografică printre casetele video ce au supravieţuit din copilăria regizoarei. Filmul chestionează resorturile sociale ce se pun în mişcare încă din frageda copilărie pentru ca o fată să devină femeia perfectă, în contextul paradei Las Fallas din Valencia, unde obiectificarea tinerelor este deplină. Dar reginele, castelele şi prinţii dispar ca prin minune, lăsând loc liber femeii mature. ...

  • Nebunia capetelor

    Lena Constante, victima nevinovată a luptei pentru putere din sânul Partidului Comunist Român, a fost arestata în ianuarie 1948 şi implicată în procesul intentat lui Lucretiu Pătrăşcanu. Dupa ani îndelungaţi de detenţie (este eliberată abia în 1961), unica supravieţuitoare a acestui proces, ea va scrie o cutremurătoare carte, "Evadare tăcută" ce stă la baza acestui film şi care se consituie într-o uimitoare mărturie despre puterea de a supravieţui, în închisoare, evadând prin creaţie. ...

  • Nebunia capetelor

    Lena Constante, victima nevinovată a luptei pentru putere din sânul Partidului Comunist Român, a fost arestata în ianuarie 1948 şi implicată în procesul intentat lui Lucretiu Pătrăşcanu. Dupa ani îndelungaţi de detenţie (este eliberată abia în 1961), unica supravieţuitoare a acestui proces, ea va scrie o cutremurătoare carte, "Evadare tăcută" ce stă la baza acestui film şi care se consituie într-o uimitoare mărturie despre puterea de a supravieţui, în închisoare, evadând prin creaţie. ...

  • Nebunia Facebook

    Facebook, cea mai cunoscută reţea de socializare din lume a schimbat fundamental modul în care comunică oamenii. În prezent, peste trei sferturi de miliard de utilizatori de Internet din întreaga lume au conturi pe Facebook care e uşor de utilizat şi poate fi accesat de oricine. Relaţiile noastre, gândurile, pasiunile, amintirile, viaţa, chiar şi moartea sunt înregistrate zilnic pe Facebook, devenind o rutină. Filmul prezintă o serie de interviuri despre consecinţele pe care le poate avea publicarea pe Facebook a informaţiilor personale, oameni a căror lipsă de prevedere i-a costat slujba, căsnicia sau libertatea, dar şi cazul fericit al unui om care şi-a regăsit familia după 50 de ani, datorită Facebook. ...

  • Nebunie

    Desi subiectul este violenta, filmul nu o arata în mod explicit. Povestea urmareste experientele traite de cîtiva militari olandezi din trupele ONU în puncte de conflict din toata lumea. Heddy Honigmann a intervievat "castile albastre" la ei acasa. Imaginile ororilor din Coreea, Cambodgia, Liban si Bosnia sunt sugerate mai ales prin povestirile lor, iar materialele despre regiunile implicate în conflict, fotografii si filmari de amator, au fost realizate de ei însisi. Amintirile sunt declansate de muzica pe care o ascultau acolo. În mintea fiecaruia, anumite bucati muzicale vor ramîne legate pentru totdeauna de întîmplarile traite în razboi. Nebunie atrage atentia asupra lipsei de ratiune a razboiului, pune sub semnul întrebarii utilitatea asa-ziselor misiuni de pace si dezvaluie forta cu care muzica îi ajuta pe oameni sa supravietuiasca în cele mai dificile situatii. ...

  • Negustorii de miracole

    Între sarlatanie de import si traditii locale, miracolele se pot vinde în Africa la fel ca orice alta marfa. Unii cred în discursurile zgomotoase, altii nu. Dar spectacolul oferit de „negustorii de miracole" e uneori fascinant, iar filmul îl surprinde în toata „splendoarea" lui. Te cucereste sau îti repugna - merita, oricum, sa-l privesti. ...

  • Nemuritor

    Un documentar-eseu ce analizează structurile stricte din spatele comportamentului oamenilor dintr-un mic oraş industrial din Rusia. Atent la compoziţia vizuală, filmul Xeniei Okapkina observă efectele propagandei de stat prin parcurgerea subtilă a unor situaţii cotidiene inofensive, precum acţiunile unor fete ce învaţă despre disciplină la şcoala de balet sau ale unor băieţi pregătindu-se pentru armată, în combinaţie cu peisaje înzăpezite şi desfăşurarea riguroasă a operaţiunilor din uzina locală. Omniprezentă şi în acelaşi timp greu observabilă în vieţile oamenilor, încă de la cea mai fragedă vârstă, ideologia devine periculoasă. Uitând de naraţiune, regizoarea reuşeşte să construiască o dare de seamă a fragilităţii liberului arbitru sub influenţa propagandei de stat. ...

  • Nemuritor

    Un documentar-eseu ce analizează structurile stricte din spatele comportamentului oamenilor dintr-un mic oraş industrial din Rusia. Atent la compoziţia vizuală, filmul Xeniei Okapkina observă efectele propagandei de stat prin parcurgerea subtilă a unor situaţii cotidiene inofensive, precum acţiunile unor fete ce învaţă despre disciplină la şcoala de balet sau ale unor băieţi pregătindu-se pentru armată, în combinaţie cu peisaje înzăpezite şi desfăşurarea riguroasă a operaţiunilor din uzina locală. Omniprezentă şi în acelaşi timp greu observabilă în vieţile oamenilor, încă de la cea mai fragedă vârstă, ideologia devine periculoasă. Uitând de naraţiune, regizoarea reuşeşte să construiască o dare de seamă a fragilităţii liberului arbitru sub influenţa propagandei de stat. ...

  • Nenette

    Născută în anul 1969 în pădurile din Borneo, Nénette a împlinit 40 de ani. Vedeta incontestabilă a menajeriei Grădinii botanice de la Prais, ea vede în fiecare zi sute de vizitatori care defilează în fața țarcului său. Filmul se bazează pe disjuncția între imagine și sunet; vedem animalele fără a le auzi și auzim oamenii fără a-i vedea. Nu există cadre inverse. Nu există tranziții. Reacțiile și comentariile spontane ale vizitatorilor reprezintă coloana sonoră. Din spatele geamului său, Nénette este o oglindă. Un ecran de proiecție. Îi atribuim tot felul de sentimente, intenții și gânduri. Vorbind despre ea, vorbim de fapt despre noi. Uitându-ne la ea, ne includem în tablou. Acesta este un film despre privire, despre reprezentare. O metaforă a cinematografului, în special a filmului documentar ca și mod de a surprinde imaginea și ca imagine surprinsă; deoarece filmându-l pe altul, îl transformi în captiv, îl închizi în cadru, îl fixezi în spațiu și timp. ...

  • Neobişnuitul oaspete

    Un film despre modernismul în arhitectura Bucureştiului interbelic (1927 - 1940), despre condiţiile care au generat spiritul innoitor care a caracteriyat intreaga cultură a epocii, racordată în mod esenţial la valorile contemporane ale culturii europene. ...

  • Neorealism and New Realisms

    Această retrospectivă încearcă să creeze o hartă care să descrie itinerarul semințelor plantate de experimentul neorealist, prezentând lucrări care chestionează conceptul de documentar ca gen de film privilegiat, având în vedere relația acestui gen cu realitatea și, în acest sens, axându-se pe reprezentarea unei astfel de realități. Aceasta este o selecție limitată – atât în timp, cât și în spațiu – a cărui scop este de a sugera alte relații create între alte filmografii. Condițiile tehnice de mobilitate și echipele de film restrânse au permis cinematografiei postura de critic, martor și cercetător, față de cele care fuseseră până atunci invizibile: un „cinema portabil” care creează poezie pentru imaginația populară și capacitatea oamenilor de a fi auto-reflexivi: La Terra trema, Umberto D. Subarnarekha face parte dintr-o trilogie despre refugiați, regizată de Ritwik Ghatak, și e unul dintre filmele esențiale ale Parallel Cinema din India. Ghatak însuși a fost refugiat pe timpul marei crize est-bengaleze din 47. În filmul Adela, Adolfo Alix Jr. o filmează pe Anita Linda (o fostă divă a radioului) în cartierele sărace din Manila, construind o analiză a sistemului de clasă violent din Filipine, într-un joc de auto-ficțiune care îi implică pe cei filmați. În 1961, Mackenzie a regizat documentarul Exilații, care îi are ca protagoniști pe Nativ-americanii care locuiesc la marginea orașului Los Angeles: cei care nu aparțin nicăieri, portretizați în cadre lungi care creează un „realism de durată” (R. Koehler). Moartea Domnului Lăzărescu, de Cristi Puiu, reprezintă cheia înțelegerii Noului Val Românesc. Punctul de vedere al autorului și al camerei de filmat reprezintă alternative la imaginarul statului totalitar, printr-un principiu minimalist (atât narativ, cât și pictorial) care reflectă un posibil realism în cinema. Din Portugalia, Os Mutantes, de Teresa Villaverde: într-o țară dezamăgită de o revoluție neîmplinită și amorțită de visul european, adolescenți delicvenți proscriși se plimbă într-o realitate paralelă Lisabonei anilor 90. Dedicată realității, cinematografia a refuzat estetica și constrângerile politice ale documentarului tradițional și a intrat într-un pact cu oamenii și cu însăși cinematografia. Retrospectiva Neorealism și Nou-realism este un program "carte de blanche" al Doclisboa International Film Festival ...

  • Netsilik Eskimo Series

    These films reveal the live reality of traditional Eskimo life before the European acculturation. The Netsilik Eskimos of the Pelly Bay region in the Canadian Arctic had long lived apart from other people and had depended entirely on the land and their own ingenuity to sustain life through the rigors of the Arctic year. The filming was done during the summers of 1963 and 1964 and in the late winter of 1965 under the ethnographic direction of Dr. Asen Balikci of the University of Montréal, assisted by Guy Mary-Rousseliere, O.M.I., both anthropologists of wide Arctic experience. Quentin Brown was Producer-Director, and Kevin Smith the Executive Producer for the series. A minimum of cultural reconstruction was required during the filming; the Netsilik families readily agreed to live in the old way once more and showed considerable aptitude in recalling and representing the earlier ways of life. All videos are in color, with the natural sounds of the region and of the Eskimos' activities but with no voice other than those of the Eskimos. The films were originally released in 1967. The effect of this film series is that of a field trip where students can observe Eskimo ways at their leisure and form their own impressions. The pace is unhurried; many of the Eskimo activities are shown in close detail. The films are useful for courses in economic anthropology, development of technology and North American aboriginal cultures, in general studies of the circumpolar culture area, as well as for high school and upper elementary grades. ...

  • Neuropeisaj urban

    Explorăm alături de arhitecți și specialiști în diverse domenii asociate modul în care percepem mediul înconjurător urban și ce efect are această percepție asupra noastră. O abordare transdisciplinară a orașelor și locuirii în noile orașe „smart”. Le construim, dar suntem cu adevărat pregătiți să locuim în ele? ...

  • Neuropeisaj urban + Insula interioară + Suprematism

    Trei producții scurte, imaginate de Sergey Prokofyev, prezentate într-un pachet cu imagini și idei captivate care ar fi bine să îți dea de gândit! ...

  • Nevasta din Tokio

    Kazuko Hohki goes back to Tokyo with her band , the 'Frank Chickens' after living in England for 15 years. This wry and delighted film records her re-experiencing of Japan after a log absence, examinig traditional attitudes to women and those of Kazuko's friends who are trying to live differently. ...

  • Nevestele lui Haj-Abbas

    Pentru cele două soţii ale sale, Haj-Abbas a construit o casă cu două aripi identice. Le-a cumpărat aceleaşi cadouri şi s-a străduit să trăiască în armonie cu amândouă. După moartea sa, cele două văduve, rămân singure în casa cu aripi gemene, nici una neavând copii. Viaţa lor zilnică dezvăluie o relaţie complexă, în care veşnica rivalitate şi eternele certuri sunt dublate de o stranie afecţiune. Gesturi mărunte compun treptat tabloul unei vieţi întregi petrecute împreună. Dincolo de momentele comice şi situaţiile ridicole, filmul spune povestea a două femei, care au fost nevoite să înveţe să trăiască sub acelaşi acoperiş, înţelegând că în faţa bătrâneţii, a bolii şi a morţii nu se au decât una pe cealaltă. ...

  • Nico - acasă la serviciu

    Nico este menajeră într-o casă dintr-un cartier de oameni bogați. Cinci ore pe zi, cinci zile pe săptămână, ea are în grijă un cămin care nu îi aparține. Acest documentar portret arată modul în care viața domestică a unei femei este transferată din spațiul ei personal, de acasă, într-un loc cu totul străin unde aplică aceleași strategii care țin de propriile sale gusturi. În același timp, intrând mereu în contact cu intimitatea altor oameni, Nico trăiește în permanență experiența de a fi în pielea altcuiva. ...

  • Nicolae al lui Ion al lui Iacob / Nicolae Pițis din Lăpuș

    Nicolae, fiul lui Ion care la rândul său e fiul lui Iacob este un bătrân din Lăpuş ce ne însoţeşte într-o călătorie uimitoare prin propriile sale amintiri ale unei vieţi simple, de la ţară. Plin de emoţie, el ne povesteşte despre o lume ce nu i-a oferit o şansa la educaţie, dar în care, în schimb, a deprins de unul singur meşteşugul muzicii populare. Bătrânul îşi dezvăluie sufletul în faţa camerei de filmat pe măsură ce cântă la diferite instrumente de suflat melodii compuse chiar de el. ...

  • Nisip şi sânge

    Reţelele de socializare permit refugiaţilor să fie la curent în timp real cu ceea ce se întâmplă în ţările de baştină. Sand and Blood este un montaj de filmări personale de pe diverse platforme online, narate de refugiaţi care acum trăiesc în Austria. Această abordare formală permite o perspectivă nouă şi intimă asupra istoriei recente din Siria şi Irak: un montaj de imagini bântuitoare pline de distrugere, groază şi ură. Acesta dă privitorului ocazia să pună întrebări mai complexe decât titlurile de pe prima pagină a ziarelor. Fiecare personaj are şansa de a-şi explica propriul punct de vedere fără a fi judecat. Sand and Blood reuneşte aceste istorii într-o sumbră şi emoţionantă tapiserie care obligă privitorul să chestioneze natura binelui şi-a răului şi statutul victimei şi-al agresorului. ...

  • Noaptea

    Când mama lui Steffan a murit, acesta nu a simţit nimic. Nici tristeţe, nici uşurare. Cum s-a ajuns aici? The Night este povestea lui Steffan Strandberg, povestea copilăriei alături de o mamă alcoolică şi povestea nopţii în care totul s-a schimbat pentru el şi fratele său mai mic. Deschizând o adevărată cutie a Pandorei a memoriei, Steffan descoperă aventuri inocente, dar şi experienţe chinuitoare. Cu ajutorul filmărilor de arhivă şi al animaţiei, filmul combină amintirile din copilărie cu o perspectivă matură, în timp ce Steffan încearcă o reconciliere cu trecutul şi cu mama sa. ...

  • Noaptea cea mai lungă: Poveste de iarnă

    Filmul este o fabulă despre curaj, generozitate și renaștere, realizat într-o combinație originală de tehnici care se întrețes într-o experiență vizuală unică. Documentarul pornește de la conceptul că Pământul are perioade de odihnă (iarna) și de renaștere (primăvara), care alternează ritmic. Personajul principal, fiica unei familii de povestitori nomazi, pornește într-o căutare care o conduce la un cuib de dragon. Acolo va descoperi ceva important, care ar putea să o ajute să salveze întregul sat. Filmul este rezultatul colaborării dintre Morehead Planetarium și Paperhand Puppet Intervention, fiind o combinație de filmări reale cu marionete mânuite de păpușari și animație în format fulldome, care se completează reciproc pentru a crea acest spectacol fascinant. ...

  • Noaptea cea mare

    Împreună. Pentru toată viaţa. Cine e în stare de asta? Cine îşi doreşte asta? Ceea ce azi nouă ni se pare o ciudăţenie, în generaţia bunicilor noştri era ceva mai mult decât firesc. Acest documentar prezintă patru cupluri din Japonia, SUA, India şi Germania, toate patru sărbătorindu-şi deja a 60-a aniversare împreună. Avem acces la o experienţă amuzantă şi relaxată, care ne dezvăluie secretele dragostei şi, nu în ultimul rând, ale unei relaţii pe termen lung. ...

  • Noi doi

    Prin acest documentar, autorul deschide o breşă în zidul prejudecăţilor şi al intoleranţei, înfăţişând viaţa lui Cristi şi George, doi tineri a căror singură "crimă" este aceea că se iubesc foarte mult. ...

  • Noi îi spunem Hanka

    Asumându-și rolul de narator și o viziune poetică personală, Grit Lemke pornește într-o călătorie prin Germania și explorează, alături de personajele sale, viața și tradițiile sorabilor, un popor aproape uitat, dar care a reușit să supraviețuiască de-a lungul istoriei apărându-și cu o tenacitate pasivă, dar rezilientă, identitatea, limba și cultura. În acest film avem șansa să urmărim tineri sorabi, care cu drag asumă și încearcă să trăiască identiatea sorabă, chiar dacă asta pune la încercări de multe ori. ...

  • NOI ÎMPOTRIVA NOASTRĂ

    Autoarea filmului și tatăl ei iau câte o cameră și se filmează reciproc. O serie de interviuri iau naștere, în care cei doi discută despre schizofrenie, propriile lor trecuturi și concepțiile lor despre fericire. Filmul este o declarație personală a unui părinte ce se confruntă cu o afecțiune mintală și a unei fiice care a crescut cu un tată adesea absent. În timp ce filmează, cei doi își dezvăluie rănile cauzate în trecut și încearcă să se înțeleagă reciproc. ...

  • Noi suntem băieți

    Jim de 12 ani și Sam de 10 ani din Olanda sunt prieteni foarte buni. Prin acest film intrăm în cele mai intime momente ale lor: când se duc la pescuit, când fac năzdrăvanii, când deranjează vecinii, sau chiar când vorbesc despre fete. Un film fain despre o prietenie adevărată, plin de aventuri haioase și băieți de gașcă. ...

  • Noi suntem indienii

    "Îmi plac filmele cu James Bond, filmele de actiune si chiar si cele romantice, dar filmul meu favorit este, fara îndoiala, Misiunea. Unchiul meu joaca în film si toata lumea-i spune Burnt Arse", spune Marcelo Gonzales. Este membru al tribului indian Mbya Guarani si locuieste cu familia sa în asezarea Red Earth, în partea de nord-est a Argentine. Comunitatea este adesea o atractie turistica pentru vizitatorii japonezi. Uneori, barbatii merg în padure sa vâneze tatoo sau pume, sau pleaca în grup sa lucreze la plantatiile de ceai. Totusi, cei mai multi nu primesc plata pentru zilele de munca grea. We Are The Indians ofera o privire unica asupra conflictelor dintre cultura traditionala indiana si civilizatia vestica si dau indicii pentru a întelege indienii si teme universale precum identitatea, prietenia, maturitatea, 9/11, moartea si religia. ...

  • Noi și stelele

    Din ce suntem făcuţi? De unde a apărut totul? Explorează secretele chimiei noastre cosmice şi originile noastre explozive. Sincronizează viaţa pe Pământ cu evoluţia universului urmărind formarea atomilor de hidrogen până la sinteza carbonului şi apariţia primelor molecule ale vieţii. Suntem pregătiţi să descoperim secretele existenţei noastre? ...

  • Noi, în relație cu Oceanul

    ...

  • NOOSFERA

    Iubirea adevarata este posibila. Asta le spune profesorul de sociologie Nicolae Dumitru studentilor sai. Dar cum poate fi gasita? Profesorul si-a dezvoltat propria teorie, bazata pe cercetare stiintifica si pe propriile predictii asupra viitorului. Cu toate acestea, in viata lui particulara, lucrurile au luat adesea o turnura diferita si teoria lui nu a fost intotdeauna de ajutor. Fiecare esec din casnicii i-au afectat si marimea apartamentului in care locuieste, acesta micsorandu-se cu fiecare divort. Cand, in cele din urma, profesorul intalneste dragostea adevarata, teoria lui pare a se adeveri... pana cand viata isi spune din nou cuvantul. ...

  • Nopti de Craciun la Vokthoma

    Sarbatorile de Craciun cu jocurile lor rituale erau foarte populare pâna la mijlocul acestui veac în viata taranilor din satul Vokhtoma. Filmul descrie fragmente ale vechilor obiceiuri: ghicitul norocului, dansuri si spectacole cu masti. Personajele principale sunt "mastile rele" : ursul, cocorul, Satana si batrâna si "mastile bune" : calul, feciorul si gazda. Peisajele de iarna, momentele de viata surprinse pe pelicula, costumele de sarbatoare, mastile pregatite de tarani cu o imaginatie fara margini, dansul, râsetele si glumele, toate acestea compun un spectacol ce ofera privitorului energie pentru un an întreg. ...

  • Nord-Sud.com

    Internet-Cafe-urile din Camerun sunt locuri aglomerate. Clientela o formeaza, în mare parte, femei în cautare de soti. Candidatul ideal trebuie sa fie alb si, preferabil, dintr-o tara bogata. Filmul urmareste povestea cîtorva cupluri care s-au cunoscut online. Uneori, întîlnirile prin Internet se sfîrsesc prost. Cyberspatiul poate fi un loc periculos, unde prostitutia e doar la distanta de un click. Barbati si femei, din nord si din sud, îsi împartasesc visele, iluziile, disperarrea si speranta. ...

  • Norvegia la scara mica

    În fiecare an, în luna mai, în Petersburg, Alaska, locuitorii îsi celebreaza originea norvegiana. De Ziua Independentei Norvegiei are loc un festival traditional, ajuns acum la a cincizecea editie: Little Norway Festival. Mostenirea norvegiana este sarbatorita cu mare entuziasm, cu obiceiuri, costume si cântece populare, precum si cu preparate culinare specifice. Filmul vorbeste despre importanta în prezent a culturii, simbolurilor si vechilor traditii norvegiene si rolul acestora în pastrarea unei identitati, desi legaturile cu actuala Norvegie sunt limitate. Nevoia oamenilor de-a se simti speciali si de a nu-si pierde trecutul, chiar daca acesta se hraneste dintr-o foarte îngusta bucata de timp, aceasta este tema centrala a filmului cu Vikingi si Valkirii, muzica si voie buna. ...

  • Nostalgia dictaturii

    Un documentar care explorează o perspectivă a prezentului asupra regimului comunist. Unii români regretă regimul şi avantajele sale (slujbele stabile, repartizarea unei locuinţe, o pensie bună, vacanţele frecvente). Alţii nu-l regretă, pentru că îşi amintesc prea bine lipsa libertăţii de exprimare, interferenţele serviciilor secrete în viaţa privată şi teroarea omniprezentă. Totuşi, şi ei au ocazia să analizeze critic regimul în relaţie cu prezentul, mai ales că în ultimele decenii guvernanţii nu au reuşit să satisfacă aşteptările oamenilor. ...

  • Nothingwood

    La 100 km de Kabul, Salim Shaheen, cel mai prolific și popular actor-regizor-producător din Afghanistan, își arată câteva din cele 110 filme și, în treacăt, îl filmează pe următorul. Și-a adus grupul obișnuit de actori, unul mai excentric și mai lipsit de control decât celălalt. Această călătorie este o ocazie de a-l cunoașt pe Shaheen, cinefilul care a făcut neobosit filme Z într-o țară aflată în război de peste treizeci de ani. “Directorul de imagine Alexandru Nanau utilizează impresionant filmarea de tip fly-on-the-wall, stil pe care l-a folosit și în documentarul ‘Toto și surorile lui’ pe care l-a regizat, și pe care îl aduce pe meleagurile afgane […]. Ironia este că un cineast cu un ochi subtil pentru încadratură filmează un personaj neștiutor într-ale compoziției.'' (Jay Weissberg, Variety). ...

  • Noul Eldorado

    Un sat cu case vechi de secole şi cu oameni care îşi preţuiesc pământul, tradiţiile şi biserica trăieşte ascuns în munţi. Dar munţii mai ascund şi altceva: tone de minereu de aur şi argint, care au atras atenţia corporaţiilor internaţionale. Una dintre ele, trustul canadiano-român Roşia Montană Gold Corporation, vrea să deschidă în Roşia Montană cea mai mare mină de aur din Europa. Planurile presupun dinamitarea sistematică a zonei timp de 15 ani, construirea unui rezervor de 800 de hectare pentru apa contaminată cu cianuri şi strămutarea satului. Evident că toate vestigiile istorice şi culturale ar urma să fie şterse de pe suprafaţa pământului, împreună cu casele, biserica şi cimitirul satului. În compensaţie, corporaţia promite bani, case noi şi sujbe. Societatea civilă şi organizaţiile de mediu reacţionează. Noul Eldorado arată începuturile unui conflict clasic între susţinătorii şi oponenţii proiectului minier. Prinşi la mijloc, localnicii sunt primele victime. Şi probabil singurele... "Am crezut întotdeauna că arta şi cooperarea dintre oameni sunt forţe care pot muta munţii. Astăzi am aflat că aceleaşi forţe au puterea de a împiedica munţii să fie strămutaţi." (Tibor Kocsis, comentariu la reacţia internaţională extraordinară generată de proiecţia filmului) ...

  • Noul Eldorado

    Un sat cu case vechi de secole şi cu oameni care îşi preţuiesc pământul, tradiţiile şi biserica trăieşte ascuns în munţi. Dar munţii mai ascund şi altceva: tone de minereu de aur şi argint, care au atras atenţia corporaţiilor internaţionale. Una dintre ele, trustul canadiano-român Roşia Montană Gold Corporation, vrea să deschidă în Roşia Montană cea mai mare mină de aur din Europa. Planurile presupun dinamitarea sistematică a zonei timp de 15 ani, construirea unui rezervor de 800 de hectare pentru apa contaminată cu cianuri şi strămutarea satului. Evident că toate vestigiile istorice şi culturale ar urma să fie şterse de pe suprafaţa pământului, împreună cu casele, biserica şi cimitirul satului. În compensaţie, corporaţia promite bani, case noi şi sujbe. Societatea civilă şi organizaţiile de mediu reacţionează. Noul Eldorado arată începuturile unui conflict clasic între susţinătorii şi oponenţii proiectului minier. Prinşi la mijloc, localnicii sunt primele victime. Şi probabil singurele... "Am crezut întotdeauna că arta şi cooperarea dintre oameni sunt forţe care pot muta munţii. Astăzi am aflat că aceleaşi forţe au puterea de a împiedica munţii să fie strămutaţi." (Tibor Kocsis, comentariu la reacţia internaţională extraordinară generată de proiecţia filmului) ...

  • Noul Eldorado

    Un sat cu case vechi de secole şi cu oameni care îşi preţuiesc pământul, tradiţiile şi biserica trăieşte ascuns în munţi. Dar munţii mai ascund şi altceva: tone de minereu de aur şi argint, care au atras atenţia corporaţiilor internaţionale. Una dintre ele, trustul canadiano-român Roşia Montană Gold Corporation, vrea să deschidă în Roşia Montană cea mai mare mină de aur din Europa. Planurile presupun dinamitarea sistematică a zonei timp de 15 ani, construirea unui rezervor de 800 de hectare pentru apa contaminată cu cianuri şi strămutarea satului. Evident că toate vestigiile istorice şi culturale ar urma să fie şterse de pe suprafaţa pământului, împreună cu casele, biserica şi cimitirul satului. În compensaţie, corporaţia promite bani, case noi şi sujbe. Societatea civilă şi organizaţiile de mediu reacţionează. Noul Eldorado arată începuturile unui conflict clasic între susţinătorii şi oponenţii proiectului minier. Prinşi la mijloc, localnicii sunt primele victime. Şi probabil singurele... "Am crezut întotdeauna că arta şi cooperarea dintre oameni sunt forţe care pot muta munţii. Astăzi am aflat că aceleaşi forţe au puterea de a împiedica munţii să fie strămutaţi." (Tibor Kocsis, comentariu la reacţia internaţională extraordinară generată de proiecţia filmului) ...

  • Nova Huta, orasul rosu

    Orasul metalurgic Nowa Huta, un alt esec al comunismului, a fost plasat în apropierea Cracoviei din motive pur ideologice. Din punct de verere economic, locul era total nepotrivit. Efectele proastei asezari au început sa se faca simtite înca din anii '80, iar de atunci situatia a continuat sa se agraveze. Dupa douazeci de ani de la caderea Zidului Berlinului, autorul documentarului vrea sa afle despre oamenii din Nowa Huta cum traiesc, la ce aspira si ce sperante au sa-si vada visurile împlinite. ...

  • Nu am murit nici astăzi

    Un ursuleț de pluș se plimbă cu bicicleta, se dă în leagăn, vorbește la telefon cu mama, merge la terapeut și la un date, dar mai ales e înduioșător de trist. Regizoarea își documentează depresia într-un film experimental și creativ în care face un transfer de personalitate, împrumutându-i unei jucării emblematice a copilăriei vocea și emoțiile ei și punându-l în situații cât mai umane. Atingând tema eutanasiei asistate și cu o atenție specială acordată decupajului și detaliilor, filmul încearcă să răspundă la întrebarea – viața chiar merită trăită? ...

  • Nu conteaza rasa

    Timp de mai multe secole, au existat teorii conform cărora unele rase erau inferioare altora. Documentarul evidenţiază greşelile acestor teorii, focalizându-se şi asupra descendenţilor familiilor mixte evrei-creştini, numiţi de naziţti "corcituri". Filmul accentuează contrastul dintre noile teorii şi greşelile făcute de cercetători în trecut. ...

  • Nu eram oameni, eram numere… Auschwitz

    Auschwitz, Holocaust. Întrebari si raspunsuri. Întrebari fara r?spuns. Trei evrei, de diferite vârste si cu diferite experiente de viata, povestesc o istorie deloc îndepartata. Pentru ca „primul lucru pe care trebuie sa îl facem este sa vorbim". Fie ca parintii sau bunicii lor s-au stins în cumplitul lagar, fie ca acum ei sunt cei ce însotesc grupurile de elevi la Auschwitz, marturiile celor trei - însotite de imagini de arhiva, din timpul r?zboiului, sau actuale, din lagarul devenit muzeu - alcatuiesc un tablou a ceea ce reprezinta astazi Holocaustul. Documentarul este dedicat scriitorului Elie Wiesel, supravietuitor al Holocaustului, îmbarcat în trenurile ororii în 1944, din Sighetu Marmatiei, laureat al Premiului Nobel pentru Pace în 1986. Filmul a fost încheiat chiar în anul în care Elie Wiesel împlinea 80 de ani. ...

  • Nu înțeleg

    Nu înțeleg este o poezie vizuală care cheamă spectatorii să reflecteze asupra comportamentului uman, față de planeta Pământ. O perspectivă interesantă în care autoarea atrage publicul spre o experiență hipnotică și captivantă, unde întrebările sunt ridicate subtil, cu fantezie și lirism. ...

  • Nu mă atinge-mă

    ...

  • Nu mă uita

    Regizorul David Sieveking face portretul mamei sale - Gretel, o femeie în vârstă care suferă de Alzheimer. În tinerețe, părinții lui David au participat într-un mod activ la mișcarea studențească din anii 60 și avut o „relație deschisă” care este acum rememorată, într-o manieră dramatică, prin intermediul maladiei de care suferă Gretel. David își prezintă părinții cu umor și afecțiune, explorând latura umană și shimbările petrecute între timp care îi obligă pe membrii familiei să se confrunte cu propriile lor conflicte și să învețe noi modalități prin care să își exprime sentimentele și experiențele intime. ...

  • Nu mă uita

    Ce determină o mamă să-şi dea copilul spre adopţie? Iată marea întrebare din copleşitorul film al lui Sun Hee Engelstoft despre trei coreence care au rămas însărcinate în afara mariajului. Ele se ascund departe de lume până când vor da naştere, trăind într-un centru pentru mame necăsătorite de pe o insulă unde peisajul superb este în deplin contrast cu groaznica dilemă pe care femeile trebuie să o înfrunte: îşi vor păstra copiii sau îi vor da spre adopţie? ...

  • Nu poți deveni ceea ce ești deja

    Într-o bună zi, Emilie s-a hotărât să se accepte așa cum e. Acum locuiește cu soțul ei, e lider LGBT și face voluntariat la fundația Emmaus. Duce o viață fericită. E o învingătoare. Emilie își rememorează copilăria, când se numea Emile și era băiat, dar spune că s-a simțit femeie toată viața, un fapt care nu trebuie demonstrat printr-o schimbare de sex, susține ea, pentru că sexul și genul sunt noțiuni diferite. ...

  • Nu sunt tot ce-aș vrea să fiu

    O compilație a fotografiilor și a textelor de jurnal ale lui Jarcovjáková realizate între 1968-1989 în Cehoslovacia, RDG, RFG și Japonia, filmul documentează parcursul ei biografic și artistic, concentrându-se asupra câtorva teme centrale: dorința de a deveni fotografă, inadaptarea la socialism, dar și la capitalism, alegerea de a nu avea copii, nevoia de explorare sexuală și a identității queer— pe scurt, libertatea de a putea trăi după propriile norme. Jarcovjáková e interesată să surprindă simultan atât cotidianul—cel din viața de noapte pragheză, din petrecerile de apartament sau din relațiile intime¬— cât și luptele sale interioare, care o fac să penduleze între îndoială și încredere în sine. Deși lucrează cu imagini statice, regizoarea Klára Tasovská pune în valoare dinamismul și intensitatea din spatele lor, care trădează dorința de a supraviețui, de a aparține și de a relaționa. ...

  • Nu te supăra, dar …

    Nu sînt chiar prieteni, doar siliţi să trăiască împreună. Ocsy mătură treptele de la biserică zilnic, mereu la costum şi cravată, sporovăind cu Dumnezeu. Alex are o adevărată pasiune pentru ştiinţă şi pentru un regim de viaţă sănătos. Abel îi hrăneşte pe toţi şi, la nevoie, le schimbă scutecele. Ignat mută pietre. De la stînga la dreapta, apoi de la dreapta la stînga. Un mic univers cu legi perfect valide, dar care scapă total logicii normale. În fond, cine poate spune cu certitudine ce e normal şi ce nu? ...

  • Nuba, poporul celor puri

    În timpul primei sale vizite în muntii Nubiei în anul 1980, Tomo Križnar a conoscut un popor de oameni sanatosi si multumiti de viata lor. I-a numit "oamenii puri". Dupa nouasprezece ani si dupa ce razboiul civil din Sudan facuse doua milioane de victime, Tomo patrunde pe ascuns în zonele asediate, pe o bicicleta. El trece granita dintre teritoriile aflate sub supraveghere si cele necontrolate, pentru a surprinde pe pelicula scenele unui genocid îngrozitor, poate cel mai brutal petrecut vreodata. Cu toate acestea, politicienii din lumea întreaga par sa îl ignore. ...

  • Nud

    Denice, în vârstă de 25 de ani, a jucat în sute de filme porno, dar în ultimii trei ani a fost ocupată cu fondarea propriei ei companii în Danemarca. Denice se decide să se întoarcă în Porn Valley în Los Angeles ca să facă niște bani rapid - își împachetează bagajele și se îndreaptă către LA unde se mută într-o vilă deținută de agentul de filme porno și proprietarul LA Direct Models, Derek Hay. Zece tinere modele porno, unele dintre ele abia de 18 ani, locuiesc în casă împreună cu Denice. La cei 25 de ani ai săi, cu corpul încă natural, nemodificat, ea e cea cu cea mai multă experiență. Dar după trei ani departe de industrie vede totul cu alți ochi. ...

  • Numai minciuni

    Pentru mulți, fenomenul Fake News (Știri false) a apărut din neant numai ca să domine mediile de transmisie, mărimea articolelor și internetul. Însă nu a făcut asta. Acum, un nou documentar află care sunt originile știrilor false, pornind de la Al Doilea Război Mondial, trecând la Estonia, războiul din Ucraina și zborul MH17 și până la președintele Donald Trump. Experți internaționali explică ce sunt Știrile False, cum se bucură ele de succes și cum să facem față acestei probleme tot mai mari. ...

  • Numar impar

    Filmul, o restitutie necesara, a fost realizat în Africa de Sud, în cartierul numit Cape Flats, o zona aflata la sud-vest de Cape Town, utilizata pe vremuri de catre regimul de apartheid ca „groapa de gunoi" pentru negri si pentru cei cu sânge amestecat. Între 1948 si 1993, sute de oameni etichetati ca „non-albi" au fost stramutati din casele lor pe terenuri neprielnice. Aceste zone s-au extins, fara a oferi acces la educatie si fara infrastructura sau economie. De multi ani, gastile de infractori fac legea în Cape Flats. Drogul si crima fiind la ordinea zilei, pentru ca cei mai saraci locuitori ai Africii de Sud sunt nevoiti sa faca orice pentru a supravietui. ...

  • Nunta anului

    În majoritatea anului Ţara Oaşului se depopulează, se umple de viaţă numai în august, când oamenii se întorc din străinătate pentru câteva săptămâni. Se mută în vilele de lux de acasă aflate în construcţie şi creştere continuă, se întâlnesc cu vecinii, sărbătoresc. În această perioadă în fiecare sat, în fiecare zi se ţin chiar şi mai multe nunți, toată regiunea se transformă într-o nuntă imensă. În timp ce urmărim evenimentele, localnicii evocă istoricul emigrărilor din anii '90, când au plecat din România pentru o viaţă mai bună în străinătate. ...

  • Nunta lui Oulay

    ...

  • Nuntă pe dos

    În fiecare an, o comunitate mică din regiunea Banatului face pregătire speciale înainte de intrarea în Postul Paştelui. Toţi participă la o nuntă pe dos, în care bărbaţii se travestesc şi joacă toate rolurile evenimentului, inclusiv mireasa. Împrumutând stilul nunţilor filmate pe casetă video, documentarul satirizează tandru stilul şi tradiţiile acestor filme de familie în timp ce explorează tradiţiile etnografice ale comunităţii pe care o observă. ...

  • Nunti, muzici si casete video

    Filmul este o calatorie în culisele industriei nuntilor românesti, pe granita alunecoasa dintre arta si kitsch. În prim plan, o serie de fotografi, cameramani si cântareti, de la Sibiu la Iasi, de la Piatra Neamt la Bucuresti. De la fotografiile devenite deja clasice – la fântâna arteziana sau în parcul din centrul orasului -, la unele mai noncoformiste – pe stadion -, de la imagini dulcege, cu generice agresiv colorate si sloganuri ridicole, la filmari mai rafinate, lipsite de dichisurile stridente. Toti protagonistii încearca sa le ofere mirilor acelasi lucru, în propria viziune: amintirea perfecta a unei zile de neuitat. Povesti de viata, stiluri de lucru, meserii abandonate sau meserii paralele. Un film deosebit de amuzant, despre oameni care cauta perfectiunea si despre rezultatele adesea hilare. ...

  • Nussbaum 95736

    În 1940, familia tânărului László Nussbaum s-a mutat din orașul Turda, rămas în România, la Cluj, oraș care tocmai revenise Ungariei, cu speranța unei vieți mai bune într-o țară în care se simțeau acasă și a cărui limbă o vorbeau. Aici s-a pregătit pentru viață adolescentul László, ale cărui povești creionează evenimentele din anii care au urmat arbitrajului de la Viena. După săptămânile petrecute în ghettoul clujean, întreaga familie a ajuns într-un mărfar compus din vagoane pentru vite cu destinația Auschwitz-Birkenau. Singurul supraviețuitor al familiei sale, László, deținutul nr. 95736 relatează o poveste despre luptă, speranță și iertare. ...