Centrul Astra Film
Ro / En

                         

Astra Film Festival

Arhiva filme

0-9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

  • La Auschwitz

    Au trecut mai mult de 70 de ani de la eliberarea orașului Auschwitz. Trei supraviețuitori ai Holocaustului vor transmite direct experiențele personale noilor generații prin intermediul tehnologiei VR. ...

  • La Berkeley

    Universitatea Berkley din California, cea mai veche și prestigioasă membră a unui sistem de educație public cu zece campusuri este, de asemenea, una dintre cele mai bune instituții de învățământ și cercetare din lume. Documentarul "At Berkley" înfățișează cele mai importante aspecte ale vieții academice, misiunea lor intelectuală și socială, obligația față de stat și față de ideile mărețe cu privire la învățământul superior și ilustrează modul în care administrația ia decizii și le implementează în colaborare cu diversele sale circumscripții. ...

  • La capatul lumii

    La marginea oraşului Bocşa trăieşte o comunitate de peste 1800 de ţigani, care nu vorbesc ţigăneşte. Drama acestor oameni fără identitate etnică este accentuată de faptul că sunt şomeri, au mulţi copii şi sunt nevoiţi să trăiască de pe o zi pe alta, hrănindu-se cu urzici, ciuperci şi fructe de pădure. ...

  • LA CAPĂTUL LUMII

    La o oră de Vilnius, laşi în urmă „Vestul liber” pentru a te aventura în Belarus, „ultima dictatură a Europei”, ceea ce presupune un control de graniţă foarte strict, proces cvasiabsurd ce consumă o mulţime de timp. Dar iată că există oameni care trebuie să traverseze graniţa zi de zi, din moment ce ea trece literalmente prin curtea lor. Vizitele la rude sau prieteni şi mersul la biserică sau la cimitir sunt acum adevărate încercări ce presupun orare de funcţionare exacte, vize şi alte provocări birocratice. Iar asta doar pentru că această graniţă delimitează zona Schengen de ţara aflată încă sub controlul dicatorului Lukaşenko. ...

  • La căpșuni

    Lenuţa este o mamă singură din România. Viaţa ei este departe de a fi uşoară, dar găseşte timp şi energie să se ocupe de cele mai mici unghere din oraş. Programul ei zilnic va fi dat în curând peste cap, căci Lenuţa trebuie să-şi înveţe fiul, pe Alex, să îşi facă singur un rost în viaţă. Lenunţa refuză să plece sau să renunţe şi e gata să îşi asume un risc major pentru ca viaţa ei şi-a celor dragi să fie mai bună. ...

  • La drum

    Ciobanii din Carpaţi pleacă în fiecare iarnă în transhumanţă, la mii de kilometri depărtare de casă, în căutarea ierbii. Acest “drum al oilor” este oarecum asemănător cu “Drumul mătăsii” sau cu “Drumul sării”. În martie 1997, stăpânul unei turme a fost jefuit şi asasinat într-o pădure. Fiul său cel mic îi găseşte trupul după şapte zile de căutare. Mai mult decît reconstituirea unei crime, filmul prezintă viaţa ciobanilor transhumanţi din sudul Transilvaniei. În cele şapte luni de drum, ciobanii se confruntă zi de zi cu întîmplări neaşteptate şi trebuie să parcurgă cîte 25-50 km zilnic, să doarmă sub cerul liber şi să înfrunte autorități haine, vremea şi animalele sălbatice. ...

  • La drum

    Ciobanii din Carpaţi pleacă în fiecare iarnă în transhumanţă, la mii de kilometri depărtare de casă, în căutarea ierbii. Acest “drum al oilor” este oarecum asemănător cu “Drumul mătăsii” sau cu “Drumul sării”. În martie 1997, stăpânul unei turme a fost jefuit şi asasinat într-o pădure. Fiul său cel mic îi găseşte trupul după şapte zile de căutare. Mai mult decît reconstituirea unei crime, filmul prezintă viaţa ciobanilor transhumanţi din sudul Transilvaniei. În cele şapte luni de drum, ciobanii se confruntă zi de zi cu întîmplări neaşteptate şi trebuie să parcurgă cîte 25-50 km zilnic, să doarmă sub cerul liber şi să înfrunte autorități haine, vremea şi animalele sălbatice. ...

  • La drum

    Ciobanii din Carpaţi pleacă în fiecare iarnă în transhumanţă, la mii de kilometri depărtare de casă, în căutarea ierbii. Acest “drum al oilor” este oarecum asemănător cu “Drumul mătăsii” sau cu “Drumul sării”. În martie 1997, stăpânul unei turme a fost jefuit şi asasinat într-o pădure. Fiul său cel mic îi găseşte trupul după şapte zile de căutare. Mai mult decît reconstituirea unei crime, filmul prezintă viaţa ciobanilor transhumanţi din sudul Transilvaniei. În cele şapte luni de drum, ciobanii se confruntă zi de zi cu întîmplări neaşteptate şi trebuie să parcurgă cîte 25-50 km zilnic, să doarmă sub cerul liber şi să înfrunte autorități haine, vremea şi animalele sălbatice. ...

  • La drum

    Ciobanii din Carpaţi pleacă în fiecare iarnă în transhumanţă, la mii de kilometri depărtare de casă, în căutarea ierbii. Acest “drum al oilor” este oarecum asemănător cu “Drumul mătăsii” sau cu “Drumul sării”. În martie 1997, stăpânul unei turme a fost jefuit şi asasinat într-o pădure. Fiul său cel mic îi găseşte trupul după şapte zile de căutare. Mai mult decît reconstituirea unei crime, filmul prezintă viaţa ciobanilor transhumanţi din sudul Transilvaniei. În cele şapte luni de drum, ciobanii se confruntă zi de zi cu întîmplări neaşteptate şi trebuie să parcurgă cîte 25-50 km zilnic, să doarmă sub cerul liber şi să înfrunte autorități haine, vremea şi animalele sălbatice. ...

  • La început a fost minciuna

    Portretul bunicii regizoarei, neînduplecat cap de familie care nu acceptă expunerea în casă de fotografii și reprezentări, se întrepătrunde cu perspectivele rudelor apropiate. Atenția regizoarei se concentrează mai cu seamă asupra unor evenimente de revoltă populară din 1981, așa-numitele Revolte ale pâinii, cauzate de starea economică precară din Maroc, revolte înăbușite violent de forțele de ordine și mușamalizate la nivel oficial. Filmul pornește de la puținele fotografii private și publice existente care documentează eronat istoria familiei și prea puțin istoria acestei revolte, într-o încercare de a reconstitui compensatoriu trecutul. ...

  • LA MILE DEPARTARE

    La mile departare este un documentar observational care priveste, de foarte aproape, conflictul dintre generatii si culturi in China, o tara aflata in schimbare. Cu doisprezece ani in urma, Laomao si sotia lui, Meizi, si-au lasat cei doi copii la tara si au inceput o afacere la 600 de mile departare, in Beijing. Cand fiica lor, Ying Ying, li se alatura, devine evident faptul ca ea nu impartaseste etica muncii care ii defineste pe parintii ei. Frustrarea lui Meizi creste pe masura ce isi impinge fiica sa lucreze. In plus, fiul ei, Lei Lei, nu prea invata. Separarea familiilor chineze cauzata de migrare afecteaza un sfert din familiile din mediul rural, majoritatea putand empatiza cu frustrarea cauzata de munca asidua pentru copii aparent nerecunoscatori. ...

  • La pescuit de macrou

    Ca să nu fie urmăriţi de ghinion, pescarii norvegieni recurg şi azi la superstiţii, chiar dacă au la dispoziţie tehnologia cea mai modernă şi metode ştiinţifice care să le asigure succesul la pescuit. Filmul însoţeşte echipajul navei Havdron, care începe un nou sezon de pescuit. Macroul este una din sursele lor principale de venit. Pescuitul e şi azi o meserie grea. Riscurilor din larg li se adaugă instabilitatea preţurilor pe piaţa internaţională a peştelui. În încercarea de a ţine sub control riscurile şi incertitudinile, oamenii apelează la elemente magice. Filmul investighează ponderea acestora din urmă în viaţa echipajului navei de pescuit şi, prin extensie, locul pe care îl ocupă credinţele şi superstiţiile în viaţa omului modern. ...

  • La Prova

    Rutina de zi cu zi marchează ultimii ani din viața a doi bătrâni, soț și soție care încearcă să se gospodărească singuri și să comunice unul cu celălalt. Filmul propune două portrete, realiste și amuzante, cu o abordare onestă și o apropiere caldă, un amestec de duioșie și ironie, față de personaje. ...

  • La Prova & Geamăna

    La Prova

    Rosa și Peppe îmbătrânesc împreună undeva la țară, în Sudul Italiei, iar singura lor avere este un porc pe care se hotărăsc să-l taie. Rutina de zi cu zi marchează ultimii ani din viața a doi bătrâni, soț și soție care încearcă să se gospodărească singuri și să comunice unul cu celălalt. Filmul propune două portrete, realiste și amuzante, cu o abordare onestă și o apropiere caldă, un amestec de duioșie și ironie, față de personaje.

    Geamăna

    Un sat din munții Apuseni se scufundă și dispare treptat într-o apă toxică din cauza reziduurilor de la mina de cupru din apropiere. În trecut, în Geamăna trăiau în jur de o mie de oameni, astăzi, o bătrână care mai are doar o vacă și un câine, unul dintre ultimii locuitori ai satului, se pregătește să plece. Însă deocamdată ea ne este ghid într-un film de imagine, cu cadre lungi și sugestive care descriu locul și îi surprind povestea.

    ...

  • La răsărit de Eden

    Tranzitia economica este în general un proces dificil pentru majoritatea cetatenilor din tarile foste socilaliste în drumul lor spre capitalismul liberal a cfarui consecinta e somajul, realitatea dura a economiei de piata si dificila obosnuinta cu un nou stil de viata. Angajatii de la Celarevo Brewery sunt un exemplu, deloc tipic, de oameni care s-su îmbogatit în procesul tranzitiei, dupa ce si-au vândut actiunile la compania internationala Carlsberg pentru un total de 53 milioane de euro. Peste noapte, vietile lor s-au schimbat dramatic. ...

  • La revedere, Transilvania

    Dupa caderea comunismului în România, mii de etnici germani au emigrat din Transilvania spre Germania. Exodul a continuat an dupa an. Tinerii sasi erau nerabdatori sa parasesca România, visând la un viitor prosper în Occident. Pentru cei mai în vârsta, însa, emigrarea a fost o experienta traumatizanta. "La revedere, Transilvania" analizeaza aceasta situatie dramatica, vazuta prin ochii unei cuplu în vârsta din Agârbiciu. Hans si Maria Kenzel sunt doi dintre cei putini care au decis sa ramâna. Sotii Kenzel se ocupa de biserica-cetate din sat, trag clopotele si au grija ca ceasul sa nu se opreasca. Stersul prafului adunat pe stranele din biserica pare sa fi ramas singura lor legatura cu vremurile de demult. Alternativa care le sta în fata celor doi e simpla: sa lase totul în urma sau sa plece sau sa ramâna. ...

  • La umbra Cartii Sfinte

    Turkmenistan: o tara cu peste 5 milioane de locuitori (dintre care aproape 90% musulmani), cu rezerve bogate de gaze naturale si petrol (dar si multa saracie), cu un dictator pe viata (autoproclamat „Turkmenbashi", adica „parintele tuturor turkmenilor") si cu o „carte sfânta" scrisa de acesta, Ruhnama, studiata în scoli si menita sa rivalizeze cu Coranul. Greu de crezut, însa câteva dintre cele mai mari companii multinationale, care ar trebui sa fie campioni ai democratiei si ai drepturilor omului, finanteaza traducerea acestei aberante opere de propaganda în zeci de limbi, încurajând astfel mentinerea unuia dintre cele mai dure regimuri totalitare ale planetei. Regizorul Arto Halonen, sprijinit de jurnalistul si avocatul Kevin Frazier, explica situatia aparent paradoxala într-un documentar de investigatie captivant si cutremurator totodata, care ne poarta din Finlanda prin Rusia, Turcia, Austria, Germania, Franta, Suedia, Cehia, SUA, ajungând, desigur, si în Turkemenistan. ...

  • La un click distanță

    Folosindu-se de scurte interviuri și de clipuri din spațiul virtual, din diferite colțuri ale lumii, filmul își propune o scurtă disertație despre moarte și lumea de dincolo de ea, la un nivel personal, dar și universal. ...

  • La un click distanță & De ce n-ai rămas de dragul meu?

    De ce n-ai rămas de dragul meu?

    Rebekka, Stef, Hesel și Annabel au în comun aceeași tristă poveste – tații lor i-au părăsit, alegând să se sinucidă. Pornind de la o traumă personală, autoarea realizează o serie de interviuri cu întrebări fruste, adresate unor copii de 10-13 ani ai căror părinți s-au sinucis, încercând, într-un film curajos și cu o temă sensibilă, să afle modul în care copiii înțeleg acest gest extrem și cum reușesc să-l depășească.

    La un click distanță

    Într-o lume a tehnologiei în care orice informație se poate găsi la un click distanță, autorul filmului se întreabă care mai este percepția noastră asupra morții. Folosindu-se de scurte interviuri și de clipuri din spațiul virtual, din diferite colțuri ale lumii, filmul își propune o scurtă disertație despre moarte și lumea de dincolo de ea, la un nivel personal, dar și universal.

    ...

  • La vest de Iordan

    La vest de Iordan are structura unui film de călătorie. În absența unei voințe politice de pace, oamenii obișnuiți sunt nevoiți să caute soluții pe plan local. De aici pornind demersul, regizorul voiajează în compania unei foarte mici echipe (formate dintr-un cameraman și un inginer de sunet), cu întrebări simple și directe pe care le pune unor locuitori din sate și orașe: „Cum e viața lor? Ce speranțe au? De ce se tem? Ce simt pentru vecinii lor?” În pofida poziției evident antiguvernamentale a lui Gitai, regizorul acordă spațiu de expresie și celeilalte părți. Și în pofida violenței unor reacții, el știe să descopere explozii de speranță uimitoare. „Camera îmi dădea putere... Era ca și cum aș fi avut o armă în mâini” – spune una din ucenicele reportere, dând voce unui gând al lui Gitai însuși. ...

  • Labirint

    Filmul aduce în atenţie comunitatea Pomac din satul multietnic Breznitsa, situat în sud-vestul Bulgariei. Pomacii vorbesc limba bulgară, sunt musulmani şi susţin că sunt la origine turci. Cu toate că autorităţile comuniste au pus în aplicare un plan de asimilare forţată a musulmanilor, Pomacii şi-au păstrat aproape nealterată identitatea culturală şi religioasă. După căderea comunismului, comunitatea a început să se bucure de o mai mare libertate civilă şi culturală, astfel încât asistăm la un reviriment al islamismului, în directă relaţie cu originea pe care comunitatea şi-o proclamă. Filmul este rezultatul colaborării dintre antropologul canadian Asen Balikci şi regizorul bulgar Antonii Donchev. Imaginea e semnată de Ibrahim Djunin, un tânăr Pomac, care a participat la cursurile de iniţiere în realizarea de film etnografic, organizate cu aproape zece ani în urmă chiar în satele locuite de Pomaci. Filmul analizează schimbările survenite în regiune începînd cu anii 1990. S-a utilizat material filmat în cadrul programului din 1995, precum şi filmări actuale. ...

  • Lacrimile lungi. O poveste Ndbele

    Arta, cultura si traditiile populatiei Ndebele sunt urmarite timp de cinci ani prin prisma vietii unei singure familii. Filmul dezvaluie de asemenea povestea luptei lor de acum un secol împotriva burilor, care i-au învins si i-au transformat în sclavi la ferme, unde au avut parte de un tratament inuman. Astazi, în contextul schimbarilor din Africa de Sud, pictura murala si costumul traditional Ndebele sunt în declin. Filmul ofera o privire inedita asupra unei culturi africane, dintr-o perspectiva moderna si bazata pe relatia personala cu membrii familiei studiate. Este o poveste sud-africana, iar povestitorii sunt eroii însisi, care ne-o dezvaluie cu cuvintele lor. ...

  • Lapte natural

    Spre deosebire de alte filme cu ciobani mioritici autentici, care-si poarta turmele prin locuri paradisiace, cele doua personaje ale acestui film sunt "ciobani de Bucuresti". Ei îsi duc vacile la pascut în peisajul dezolant, plin de pungi si de tot felul de gunoaie, din vecinatatea Capitalei. Cu toate acestea, Mihai si Titinel au clientii lor, care au ramas conservatori si refuza cu consecventa sa cumpere laptele pasteurizat sau nu de la magazin. Frumos cadrat, foarte bine îngrijit din punct de vedere estetic, filmul surprinde în zece minute destinul unor oameni cu ocupatii traditionale într-o tara proaspat intrata în UE. ...

  • Laptele desertului

    Frederic a venit din Franta pentru a intra novice în manastirea abisiniana Sf. Moise din desertul sirian. Filmul urmareste viata lui Frederic la manastire, alaturi de calugarul sirian Boutrous. Mulsul caprelor, prepararea brânzei si rugaciunile fac parte din rutina fiecarei zile. Viata celor doi poate fi un reper pentru relatiile dintre crestinii si musulmanii din zona. ...

  • Lapü

    Doris, o tânără din tribul Wayuu, are un vis despre verişoara ei decedată şi se hotărăşte să-i dezhumeze rămăşiţele pământeşti pentru a o întâlni încă o dată înainte de a-şi lua rămas-bun pentru totdeauna. Filmat în deşertul columbian La Guajira, documentarul regizorilor Juan Pablo Polanco şi César Alejandro Jaimes este o călătorie mistică printre ritualurile unei comunităţi indigene, călătorie ritmată de eforturile lui Doris de a duce la bun sfârşit anticul ritual Wayuu al reîngropării. Filmul construieşte o imagine hipnotică pusă în valoare de detaşarea acustică ce o acompaniază în timp ce face un slalom între viaţă şi moarte, realitate şi vis. ...

  • Lăsatul secului la Kruscica

    La şapte săptămâni de la Paştele ortodox, în Duminica Curată, are loc un obicei al sârbilor din Voivodina, care s-a păstrat în nimai câteva sate din Banat. Un obicei păgân, care, cândva demult, trebuia să ajute la trezirea naturii şi şi-a continuat dăinuirea schimbându-se şi căpătând o semnificaţie nouă, dar într-un ritm care bătea în vinele omului din vremurile foarte demult trecute. ...

  • Lăsaţi cântecele noastre să trăiască

    Filmul a fost realizat la invitaţia indienilor Siriono, care trăiesc la Ibiato, un sat cu 500 locuitori din jungla boliviană. Indienii Siriono au fost pe vremuri o populaţie nomadă. Acum trăiesc într-un sat fondat de un misionar nord-american. Pentru vizitatorul grăbit, Ibiato pare un sat ca oricare altul. Dacă pătrundem dincolo de aparenţe, descoperim vie vechea cultură şi religie. Asistăm la un ritual de înmormântare, la vindecarea unui pacient de către "curandera" şi la lungile expediţii în junglă. ...

  • Lecții de zbor

    Septuagenara Philly Abe riscă să-și piardă apartamentul cu chirie fixă din Lower East Side. Cândva un star al peisajului cultural efervescent din anii ’80-’90, Abe a lucrat ca muziciană și a jucat în filme independente făcute de cineasta Todd Verrow, Nelson Sullivan sau George Kuchar. În continuare o voce activă a protestului și artistă mixed-media, o întâlnește pe regizoarea Elizabeth Nichols, cu care are o legătură afectivă timp de mai mulți ani. Flying Lessons începe ca un demers de critică a gentrificării corporatiste din New York și, prin îmbinarea de materiale audiovizuale de arhivă și confesiuni din prezent, se transformă pe parcurs într-un portret tandru despre anarhie și sensibilitate. ...

  • Lecții simple

    Mama sa a ajutat-o să fugă din Somalia pentru a scăpa de o căsătorie aranjată cu un bărbat mai în vârstă. Acum trebuie să ia totul de la zero, într-o lume total opusă celei în care a trăit; să învețe limba, obiceiurile, istoria, cultura acestei lumi. Ajunsă în Ungaria, Kafiya este găzduită în orfelinate și case de corecție pentru adolescenți. Aici învață și se pregătește să dea examenul de bacalaureat – printre mame adolescente și tinere certate cu legea. Învață să înoate și să își expună corpul în public ca fotomodel – un lucru de neconceput în țara musulmană din care provine. Găsește iubirea și, odată cu ea, o nouă religie – cea despre care părinții îi spuneau că e păgână. Fiecare pas spre adaptare este o renunțare la viața din trecut. Unde se află totuși limita? ...

  • Lecții simple

    Mama sa a ajutat-o să fugă din Somalia pentru a scăpa de o căsătorie aranjată cu un bărbat mai în vârstă. Acum trebuie să ia totul de la zero, într-o lume total opusă celei în care a trăit; să învețe limba, obiceiurile, istoria, cultura acestei lumi. Ajunsă în Ungaria, Kafiya este găzduită în orfelinate și case de corecție pentru adolescenți. Aici învață și se pregătește să dea examenul de bacalaureat – printre mame adolescente și tinere certate cu legea. Învață să înoate și să își expună corpul în public ca fotomodel – un lucru de neconceput în țara musulmană din care provine. Găsește iubirea și, odată cu ea, o nouă religie – cea despre care părinții îi spuneau că e păgână. Fiecare pas spre adaptare este o renunțare la viața din trecut. Unde se află totuși limita? ...

  • Lecții simple

    Mama sa a ajutat-o să fugă din Somalia pentru a scăpa de o căsătorie aranjată cu un bărbat mai în vârstă. Acum trebuie să ia totul de la zero, într-o lume total opusă celei în care a trăit; să învețe limba, obiceiurile, istoria, cultura acestei lumi. Ajunsă în Ungaria, Kafiya este găzduită în orfelinate și case de corecție pentru adolescenți. Aici învață și se pregătește să dea examenul de bacalaureat – printre mame adolescente și tinere certate cu legea. Învață să înoate și să își expună corpul în public ca fotomodel – un lucru de neconceput în țara musulmană din care provine. Găsește iubirea și, odată cu ea, o nouă religie – cea despre care părinții îi spuneau că e păgână. Fiecare pas spre adaptare este o renunțare la viața din trecut. Unde se află totuși limita? ...

  • Legamânt

    Filmul descrie cu acurateţe etnografică un obicei tradiţional al etniei Yuruk, populaţie ce trăieşte în sud-estul Macedoniei. Yurukii au fost la origine triburi de nomazi, care au migrat din Anatolia spre Balcani cu cinci secole în urmă. Ca populaţie sedentară, au trăit în comunităţi închise şi şi-au păstrat aproape nealterată identitatea culturală. Obiceiul descris în film reproduce o nuntă în care mireasa este o fetiţa. Ritualul, un legământ închinat Atotputernicului, este menit să asigure bunăstarea familiei. Aparatul de filmat observă atent ritualul şi pe toţi cei care participă la desfăşurarea lui, fie ca actori, fie ca spectatori. ...

  • Legamânt însângerat

    Filmul urmăreşte destinele a doi deţinuţi etiopieni condamnaţi pentru crimă în Israel. Unul dintre ei şi-a ucis iubita. Celălalt şi-a omorât soţia cu o duzină de lovituri de cuţit. În Israel, 80% dintre imigranţii etiopieni au suferit condamnări pentru acte de violentă domestică. Coroborând relatările celor doi condamnaţi cu cele ale familiilor lor şi cu variantele oferite de familiile victimelor, filmul atacă problematica imigraţiei etiopiene în Israel. Politica Statului Evreu de încurajare a imigraţiei a atras un număr mare de etiopieni, care trăiesc în Israel după normele sociale şi culturale aduse de acasă. Şomajul, sărăcia, alienarea şi atitudinea rasistă a majoritarilor au făcut acomodarea şi mai dificilă. Femeile sunt mai receptive, dar pe măsură ce prind gustul libertăţii oferite de societatea modernă, bărbaţii lor devin tot mai încrâncenaţi în apărarea privilegiilor de care se bucurau în cultura lor tradiţională. Filmul analizează statutul comunităţii etiopiene în Israel şi relaţia antagonică dintre cele două culturi. ...

  • Legături de familie

    Legături de familie este portretul dulce-amărui al unui cuplu în vârstă, după 45 de ani de căsătorie, un fel de studiu de caz care are în centru o pereche care a rezistat testului rimpului în ciuda mai multor obstacole. După o aventură amoroasă de opt ani, soțul se vede nevoit să se întoarcă acasă, la soția lui, unde nu scapă de mustrările soției care îi reproșează constant greșelile trecutului. Ca în orice cuplu stabil, tabieturile și interacțiunile zilnice se învârt în jurul unor banalități, cum ar fi sugestiile soțului de rearanjare a mobilei sau cine e responsabil de plata facturilor. În esență, Legături de familie observă dificultățile de conviețuire, și, în ciuda faptului că obiectivul pătrunde în spațiul strâns, familial, camera păstrează o anumită distanță și privește cu nostalgie spre un trecut imperfect. ...

  • Legenda recifului fermecat

    Singura lor șansă este să pornească împreună într-o călătorie periculoasă în căutarea unui alt cămin – din adâncurile neprimitoare ale oceanului poluat, până departe, în sistemul nostru solar. În călătoria lor se întâlnesc cu creaturi exotice, trec prin tot felul de peripeții şi prin cele mai înspăimântătoare momente. ...

  • Legende ale cerului nordic

    O poveste a contemplării cerului și a naturii pentru căutarea înțelegerii, inspirației și a înțelepciunii. Haideți alături de noi în Dome pentru un adevărat spectacol al stelelor și al constelațiilor ce se observă din emisfera nordică. ...

  • Legendele tărâmului înstelat

    Le știm drept Carul Mare și Carul Mic, dar dacă, de fapt, aceste constelații reprezintă o ursoaică împreună cu puiul ei, poate singurii urși cu coadă pe care îi putem vedea (cu un pic de imaginație). Mai departe, prințesa Andromeda, înspăimântătorul Minotaur și egoistul rege Midas ne spun poveștile lor animate, dar și care e locul lor pe cer. ...

  • Lemn

    Defrişările ilegale sunt o afacere globală de miliarde. Alexander von Bismarck, descendent al Cancelarului de Fier și directorul executiv al Environmental Investigation Agency din Washington, reușește să urmărească mașinațiunile comerțului internațional cu lemn. Scopul lui principal nu este să expună o situație scandaloasă, ci să promoveze o schimbare în conștiința societății politice și civile și să ducă la un nou cod de conduită pentru economia globală și consumatorii din lumea întreagă. ...

  • Leo Records: Doar pentru prietenii noștri

    Un documentar dinamic și revigorant, despre muzică, URSS, KGB, BBC, și despre Leo, un octogenar simpatic și pasionat de jazz, pasiune. Leo are 83 de ani și și-a dedicat întreaga viață promovării muzicii de jazz experimental. În 1973, el a fost forțat de KGB să părăsească URSS și să fugă în Israel, de unde apoi se refugiază la Londra și se angajează la BBC. În 1979 pune bazele unei companii independente de muzică de avangardă și începe să colecționeze casete din întreaga lume, iar după 42 de ani de activitate, Leo Records are în palmares unele dintre cele mai cunoscute nume de jazz de pe întreg mapamondul și un depozit plin cu mii de plăci foarte valoroase, dar imposibil de vândut. ...

  • Letopisețul lui Hrib

    Documentarul lui Slavomir Popovici, din 1973, este transpunerea cinematografică a cronicii lui Toader Hrib, ţăran din satul Arbore, judeţul Suceava, şi întemeietor al unui muzeu local. Dezinvolat în faţa camerei de filmat, prin oralitatea limbajului său, Hrib e un povestitor de talia marilor ărani povestitori din linia lui Creangă, însă pe marginea consideraţiilor lui de ţăran sfătos, regizorul suprapune scene de o modernitate contrastantă. Rezultatul e un documentar inclasabil, în care anacronismul şi progresul tehnic fuzionează în cele mai surprinzătoare şi mai plastice moduri. www.slavomir-popovici.ro ...

  • Leusteanul

    La patruzeci de zile dupa Pasti în Duminica Înaltarii, satenii din Sibiel iau parte la un ritual unic, ce îsi tradeaza originea pagâna si dupa triumful crestinismului. Crucea si leusteanul sunt celebrate într-un ritual la început de vara, amintind de riturile protectiei si fecunditatii agrare transmise de folclorul mitic. ...

  • Leviatan

    New Bedford, Massachusetts: odinioară capitala globală a vânătorii de balene şi sursă de inspiraţie pentru romanul lui Melville "Moby Dick", oraşul este azi principalul port american destinat pescuitului, cu mai bine de 500 de nave aventurându-se în larg lună de lună. Leviatan se concentrează pe un astfel de vas, un trauler masiv ce străbate apele întunecate într-o expediţie ce durează săptămâni întregi. Dacă unii autori ar fi tentaţi să prezinte această activitate într-o lumină favorabilă, regizorii Lucien Castaing-Taylor şi Verena Paravel preferă o abordare fără menajamente, aproape caleidoscopică a ceea ce se întâmplă pe mare, a maşinăriilor şi a eroilor, fie ei umani sau acvatici. ...

  • Leviatan

    New Bedford, Massachusetts: odinioară capitala globală a vânătorii de balene şi sursă de inspiraţie pentru romanul lui Melville "Moby Dick", oraşul este azi principalul port american destinat pescuitului, cu mai bine de 500 de nave aventurându-se în larg lună de lună. Leviatan se concentrează pe un astfel de vas, un trauler masiv ce străbate apele întunecate într-o expediţie ce durează săptămâni întregi. Dacă unii autori ar fi tentaţi să prezinte această activitate într-o lumină favorabilă, regizorii Lucien Castaing-Taylor şi Verena Paravel preferă o abordare fără menajamente, aproape caleidoscopică a ceea ce se întâmplă pe mare, a maşinăriilor şi a eroilor, fie ei umani sau acvatici. ...

  • Levitație urbană

    Un scurtmetraj Full Dome şi o poveste vizuală arhitecturală inspirată de proiectul conceptual "Sports Tower", unul din finaliştii competiţiei eVolo 2011, şi de modelul arhitectural al insulei Manhattan. Regizorul, Serghei Prokofiev, este arhitect şi director de creaţie al studioului Schwitalla din Berlin. Explorează noi tipuri de comunicare arhitecturală şi narativă, pe care le reambalează în forma unor clipuri imersive. ...

  • Libertate, te halesc!

    În fiecare an, la început de septembrie, elita politică şi financiară a romilor din România se adună lângă Mănăstirea Costeşti din judeţul Argeş, pentru a sărbători ceea ce ei numesc Ziua Romilor de pretutindeni. E o ocazie de a etala, ca într-un fel de competiţie, maşini luxoase, salbe grele din aur si teancuri de bancnote, şi de a promova o anume imagine a etniei în ochii majorităţii. În realitate, cei mai mulţi romi din România trăiesc sub limita sărăciei şi nu au prea multe în comun cu aceşti oameni, care susţin că îi reprezintă. Întâlnirea celor mai bogaţi şi mai puternici romi din ţară stârneşte curiozitatea tuturor. Pentru unii politicieni români, e o ocazie bună de a-şi asigura voturile celei mai numeroase minorităţi din ţară. Evangheliştii găsesc aici un teren bun pentru a face prozelitism. Din interviurile luate participanţilor la sărbătoare, foarte doritori şi foarte mândri să vorbească în faţa camerei, reiese că, în accepţiunea lor, libertatea e aproape sinonimă cu bogăţia. O bogăţie, pe care o afişează cu ostentaţie, şi care trezeşte invidia multora. ...

  • Licitatie cu suflete

    Consignaţiile din Bucureşti sunt pline de obiecte de artă, de la mobilier, tablouri, pendule, porţelanuri, până la bijuterii. Consignaţiile au estetica lor specială. Cine cumpără şi cine vinde aceste obiecte? Într-o societate supusă schimbării coexistă multiple lumi paralele, unele pe cale de dispariţie, altele în formare. Filmul are ca temă transferul de obiecte de artă de la o lume la alta. ...

  • Licu, o poveste românească

    Licu, o poveste românească este o metaforă despre propria condiție și efemeritate, o lecție de viață, dar și un veac de supraviețuire. Timp de 92 de ani Licu a suferit, a iubit, a râs și a plâns. Iată România ultimului secol, aşa cum o vede Licu. Cel care a trăit atâtea extreme ale secolului al 20-lea are multe poveşti de spus: Războiul Mondial, strămutările, obsesia lui Ceauşescu în ce priveşte industria şi supravegherea, revoluţia din 1989 şi anii de postcomunism dominaţi de lipsuri şi corupţie. Şi Licu îşi aminteşte ca nimeni altul... ...

  • Liminal

    Filmat atât în locaţii urbane şi litoral în Ţara Galilor, Delhi şi Goa, Liminality este un scurtmetraj ce aprofundează estetica dansului contemporan. Cu ajutorul a peste 20 de dansatori, filmul explorează influenţele celor două culturi punând laolaltă teme tributare spiritualităţii şi industriei. Coreografii captivante şi trupurile dansatorilor sunt gata să arate cât de frumos poate fi dansul. ...

  • Lindenfeld 1994

    Doi bărbaţi şi o femeie, toţi trei bătrâni, sunt ultimii locuitori ai satului Lindenfeld, odinioară o aşezare prosperă, întemeiată în 1828 de un grup de etnici germani. Trei bătrâni cărora, trăind izolaţi, nu le-a mai rămas decât ura unuia faţă de celălalt şi speranţa în Dumnezeul de tablă, care atârnă crucificat doar într-o rână, în faţa bisericii părăsite a satului. ...

  • Lipsită de viaţă

    Filmul retrasează ultimele momente ale vieţii unei prostituate care a fost ucisă cu bestialitate de un soldat american în tabăra Dongducheon din Coreea de Sud în 1992. Înfăţişându-i ultimele ore din viaţă în tabără, acest film VR transpune o problemă istorică şi politică într-o experienţă personală concretă. ...

  • Lisdoonvarna, pelerinaj în cautarea dragostei

    County Clare este o regiune îndepartata si putin populata de pe Coasta de Vest a Irlandei. Femeile sunt putine, iar singura speranta a burlacilor ramîne Festivalul anual de la Lisdoonvarna, cu o traditie de doua sute de ani. Willy Dale are o cîrciuma, e negustor de cai si petitor. Placerea lui e sa îi ajute pe burlaci sa-si gaseasca partenera potrivita. Mihal Nagle e muncitor la o cariera de piatra. Traieste singur cu doi cîini si doi magari. Are probleme cu bautura si îi plac jocurile de noroc. E convins ca o femeie i-ar putea schimba viata într-o buna zi. Fermierul Paddy Coughlan e introvertit si bisericos. Si-a îngrijit parintii mult timp si la 67 de ani îi este greu sa mai conceapa viata alaturi de o nevasta. Totusi, a fost la festival de mai multe ori, dar fara succes. Jamesie Keeting a trait sub dominatia absoluta a mamei lui, dar spera sa întîlneasca dragostea într-o buna zi. Cei trei sunt hotarîti sa-si gaseasca perechea la Festivalul din Lisdoonvarna. ...

  • Lobotomie

    Un documentar despre războiul dintre Rusia şi Georgia, prin care autorul ridică întrebarea: cum s-a putut întâmpla ca 140 de milioane de cetăţeni ruşi să fie cu toţii supuşi unei operaţii de lobotomie? Regizorul Yury Khashchavatski porneşte de la acest război în analizarea metodelor şi tehnicilor folosite de media rusească întru spălarea creierelor oamenilor. ...

  • Loc de pierzanie

    Aysel locuieste în sudul Germaniei si duce viata unei mame si gospodine de provincie, pîns în momentul în care afls ca Teatrul de Stat din Stuttgart e în cautarea unei actrite neprofesioniste pentru rolul Medeea. Aysel reuseste sa obtina rolul si începe repetitiile, dar ceea ce parea doar o evadare din rutina zilnica se transforma în ceva mult mai complicat. În noul mediu, Aysel afla povestile - adesea tragice - ale altor femei musulmane. În plus, fiind singura care poarta valul musulman, este pusa în situatia de a apara valorile în care crede în fara colegelor ei care au renuntat demult la traditia turca în favoarea culturii occidentale. În plina atmosfera a montarii unei piese de teatru, spatiu al libertatii de expresie si al introspectiei, regizorul documentarului o urmareste pe Aysel în încercarea ei de a face un compromis între valorile traditionale la care tine si emanciparea occidentala pe care si-o doreste. ...

  • Locul de onoare

    Locul de onoare este primul proiect al lui Longinotto, realizat în perioda studentiei la National School of Television and Film. În adolescenta, autoarea a trecut prin experienta unei scoli internat, care functiona într-un castel vechi si izolat din Backinghamshire. Adolescenta Longinotto a avut întelepciunea sa evadeze din acel loc, iar câtiva ani mai târziu avea sa se razbune pentru cele îndurate. În tuse întunecate, autoarea prezinta scoala-internat din perspectiva elevelor: un stat în miniatura guvernat de legi aberante, mâncare nedigerabila si pedepse absurde. La un an dupa lansarea filmului, scoala a fost închisa. Locul de onoare deschide galeria filmelor în care autoarea este preocupata de revolta individului asupra opresiunii si a închistarii, care au facut-o celebra. ...

  • Locul unde nimeni nu zice

    Regizorul de origine amerindiană Sergio Guataquira Sarmiento pornește la drum cu scopul de a realiza o cercetare etnografică informală despre cauzele valurilor alarmante de suicid din rândurile populației indigene columbiene. Sub aparența unui coming-of age, filmul devine, progresiv, arena unui dialog intra- și transcultural, complex și emoționant, despre identitate, iubire, tradiții și limbaj. Problematica (ne-)înțelegerii Celuilalt este pusă în scenă într-o cheie poetică, senzorială și intimistă, atingând în cele din urmă notele unei căutări existențiale profunde. ...

  • Locul unde soarele intarzie pe cer

    Un mic sat, ratacit undeva în Slovacia. Un loc unde traiesc oameni obisnuiti, iar zilele trec una dupa alta, si ele la fel de obisnuite. Un loc unde pare sa nu se întâmple nimic, iar micile evenimente ale comunitatii sunt anuntate de o voce neutra în difuzoare: un anunt de angajare la cimitir, plata unor taxe, moartea unei batrâne... Nimic nu pare sa mai tulbure mersul lenes al zilelor. În linistea în care se aude si musca, timpul pare suspendat între filele de calendar în care încap, cu naturalete, si viata, si iubirea, si frumusetea naturii si, în cele din urma, chiar moartea. O metafora a apusului unei epoci în care traditiile, ofilite, si-au pierdut suflul si vigoarea. ...

  • Logodnicele grase

    Pentru populatia Bahima din Uganda de vest, "frumos" este sinonim cu "gras", mai ales în privinta femeilor. Unitatea de masura cu care barbatii apreciaza frumusetea unei femei sunt kilogramele, care tre buie sa fie cât mai multe. De aceea, tinerele care se pregatesc pentru casatorie sunt supuse unui regim care sa le asigure aceasta calitate mult apreciata: sunt scutite pe cât posibil de orice activitate, în schimb sunt hranite pîna la refuz. În momentul casatoriei, tânara mireasa devine atît de grasa încât cu greu se mai poate tine pe picioare. Odata casatorita, statura impozanta a tinerei sotii trebuie mentinuta cu cantitati mari de lapte si cât mai putina munca fizica. O nevasta obeza e un simbol al prosperitatii sotului ei. Filmul o prezinta pe Sheila, care, la 17 ani, este supusa regimului de îngrasare pentru casatoria ei cu Moses. Dar ea îsi doreste altceva. Ar prefera sa ramâna cu parintii si sa mearga la scoala. Filmul prezinta o fateta a conflictului dintre traditie si modernitate. ...

  • Lotumi si dansul rosu

    Lotumi are 13 ani și își petrece majoritatea timpului cu Ales, cel mai bun prieten al lui. Tinerii aparțin poporului Masai, originar din Kenya și Tanzania. De multă vreme, Lotumi nu se mai poate gândi la altceva: vrea să devină războinic, adică un Moran! „Asta e cea mai frumoasă perioadă din viață! Când devii războinic, dansezi toată noaptea, poți să-ți lași părul lung, să porți bijuterii și să-ți pictezi pielea cu vopsea din ocru. Fetelor li se pare foarte atrăgător!”, se însuflețește Lotumi. Războinicii joacă un dans cu salturi înalte, îmbrăcați în roșu, și i-ar plăcea și lui să ia parte la el. Dar e încă un copil și are de îndeplinit sarcini în sat. Pentru a intra în frăția războinicilor, trebuie să treacă întâi de probele la care îl supun bătrânii satului. ...

  • Love & Marriage

    ...

  • Lovitura norocoasa

    Desi nerecunoscut si nestudiat de psihologi si socilogi, sindromul tineretii prelungite este frecvent în Serbia. Termenul se refera la oameni care se apropie de 30 de ani sau au ajuns aproape de 40 si sunt constrânsi sa locuiasca cu parintii în lipsa unei alternative locative. Familia Jelenei locuieste în Belgrad. Trei generatii locuiesc sub acelasi acoperis. La 27 de ani, Jelena vrea o locuinta doar pentru ea. Tatal refuza sa-i împrumute bani pentru chirie, însa mama o sustine cum poate, adica colectionând pungi goale de acfea pentru o campanie promotionala. Daca ar câstiga premiul pus în joc, problema Jelenei ar fi ca si rezolvata. ...

  • Lucy Castle - Hotea

    Lucy Castle, o emglezoaică de 26 de ani, a venit în România în satul Hoteni din Maramureş pentru a-şi pregăti teza de doctorat în etnomuzicografie. Aici, ea a sfârşit prin a se mărita cu un simplu ţăran, Ion Hotea, orfan, de 22 de ani, fără studii şi, după spusele localnicilor dezamăgiţi de alegerea lui Lucy, un tip violent şi beţiv. Acum, familia Castle-Hotea este în Anglia. Localnicii spun că Ion a urmărit asta de la bun început, în timp ce Lucy şi-ar fi dorit să se stabilească în sat pentru tot restul vieţii. ...

  • LUDIENII

    Ludienii sunt o populatie putin numeroasa din Carelia. In perioada Uniunii Sovietice, identitatea lor a fost stearsa, insa limba si miturile lor traiesc inca. ...

  • Lumânarea

    Tehnica de fabricare a lumânărilor la o mănăstire din Serbia. Toate comunităţile din jur participă la acest proces, prin donaţii de ceară colectată de la fiecare familie. ...

  • Lume, pui și corcodușe

    Într-un sat românesc, viața socială este diversă și bogată. De la bârfele din fața porții sau îngrijitul găinilor, la culesul corcodușelor pentru țuică, acest documentar observațional explorează interacțiunile dintre săteni și relațiile lor cu viața și moartea. ...

  • Lumea albilor după Daliborek

    Dalibor realizează horror-uri de amator, compune cântece furioase, este pictor şi neonazist radical. Se apropie de 40 de ani, dar locuieşte tot cu mama lui. Îşi urăşte slujba, ţiganii, evreii, refugiaţii, homosexualii, pe Merkel, păianjenii şi dentiştii. Îşi urăşte viaţa, dar habar nu are cum s-o schimbe. Lumea albă văzută de Daliborek are în centrul atenţiei un bărbat care şi-a dedicat viaţa urii, minciunilor, jocurilor pe PlayStation şi timpului petrecut pe Facebook. Iată o perspectivă tragicomică asupra vieţii "cehilor obişnuiţi" cărora le lipseşte Adolf Hitler. ...

  • Lumea in versiune 2

    V-ati dorit vreodata sa vizitati cele mai frumoase locuri din lume? Sa conduceti un Ferrari? Sa faceti comert cu parti din corpul uman? Sa va desprindeti de pe pamânt si sa va luati zborul? Sa va schimbati rapid frizura, culoarea pielii sau chiar sexul? Bine ati venit în lumea în care totul este permis! Lumea posibilitatilor limitate doar de forta imaginatiei este incredibil de aproape. Filmul ne prezinta viata într-o lume virtuala. Aici, fiecare utilizator este reprezentat de un avatar, care-i poate satisface cele mai ascunse dorinte si cele mai bizare vise. Ceea ce nu exclude pericolul depeizarii: fenomenul Second Life (jocul si comunitatea online aferenta) risca sa-si transforme fanii în niste oameni rupti complet de realitate. ...

  • Lumea lui Storm se topeşte – Oceanul Arctic şi clima

    Storm, în vârstă de 12 ani, locuieşte pe Insula Spitzbergen din Oceanul Arctic, scrie articole pentru un ziar local şi are grijă de 300 de câini husky, împreună cu familia lui. Însă acestea nu sunt singurele preocupări ale lui Storm. Împreună cu prietenul său, Thorvaldur, băiatul vrea să atragă atenţia asupra efectelor grave ale schimbărilor climatice prin realizarea unui videoclip pentru pagina web a ziarului local. Îl urmărim pe Storm lucrând, povestind despre zona în care trăieşte, documentându-se, filmând. Recomandat pentru înţelegerea schimbărilor climatice. ...

  • Lumea lui Yuri Vella

    Antropologul Liivo Niglas cercetează de mai mulţi ani comunitatea Nenet din Siberia. În acest film, personajul central este Yuri Vella, un scriitor care se implică activ în proiecte sociale. În urmă cu zece ani, Yuri Vella a plecat din satul lui natal. De atunci trăieşte o viata nomadă, asemenea crescătorilor de reni din vestul taigalei siberiene. Localnicii siberieni îşi trăiesc viaţa sub ameninţarea alcoolismului şi a şomajului. Yuri Vella se zbate să-şi construiască lumea lui, ferită de astfel de pericole. În tabăra de iarnă, a înfiinţat o şcoală pentru nepoţii lui, cărora vrea să le ofere atât educaţia elementară, cât şi cunoştinţele obligatorii pentru orice crescător de reni iscusit. Din păcate, lumea lui Yuri Vella e doar o oază de viaţă tradiţională în mijlocul celei mai întinse zone de exploatare petroliferă a Rusiei. Filmul este construit în jurul unui personaj puternic, care găseşte resurse să-şi împlinească idealul. ...

  • Lumea sunetelor, instrumente de muzica traditionala româneasca

    Filmul este o prezentare enciclopedică a instrumentelor muzicale tradiţionale din România. Sunetul propriu fiecărui instrument e analizat din perspectiva rolului său în armonia specifică a regiunii de unde provine. În afara instrumentelor clasice de suflat sau cu coarde, lucruri mărunte precum frunza sau solzul de peste pot produce la rândul lor muzică. Descriind marea varietate a instrumentelor tradiţionale, filmul trasează o adevărată hartă a muzicii din România. ...

  • Lumea vazuta de Ion B.

    Filmul urmareste în viata reala visul oricarui om al strazii: sa devina cândva celebru si sa scape definitiv de saracie, mizerie si umilinta. Ion Bârladeanu va deveni probabil unul dintre cei mai importanti artisti români contemporani, dar în mai 2008 era înca un anonim om al strazilor din Bucuresti. ...

  • Lumea văzută de Amazon

    "Totul, acum". Amazon a anticipat revoluţia digitală şi a pariat pe consumerism şi satisfacerea imediată a nevoilor, construind cel mai mare supermarket din istoria omenirii, unde totul poate fi achiziţionat de oriunde, cu un simplu click. Lider al acestui imperiu este Jeff Bezos, cel mai bogat om de pe Terra, cu o putere la fel de mare ca cea a celor mai influenţi şefi de state ai omenirii. Dar care e preţul acestui succes fulminant? Care sunt consecinţele, implicaţiile şi mizele sale? Ce rezistenţă întâmpină el? Acest film este rezultatul a ani de zile de investigaţii în activitatea celei mai mari corporaţii de pe glob... ...

  • Lumi de gheaţă

    Cum se formează un fulg perfect și ce e dincolo de magia răcoritoare a cuburilor de gheață din paharele toride ale verii? Ne vor fascina chimia și arhitectura dintr-o formă a apei care ne menține în viață, dar pe care o prețuim mult prea puțin. O poveste despre relația indisolubilă dintre om și această substanță cu o dinamică uluitoare, spusă într-o fascinantă manieră artistică. ...

  • Lumina cade vertical

    Ernesto, un bărbat care a cunoscut violența domestică atât din rolul de martor cât și din cel de abuzator, o contactează pe regizoarea Efthymia Zymvragaki pentru a-l ajuta să dea o formă cinematografică experiențelor sale traumatice. Deopotrivă portret cât și jurnal, filmul tratează problematica violenței domestice și a sănătății psihice, alternând firul narativ al lui Ernesto cu cel al autobiografiei regizoarei. În întretăierea celor două istorii, indisponibilitatea emoțională a taților, violența și inadecvarea acestora sunt contracarate de evadarea din prizonieratul memoriei prin mijloace performative, confesive și poetice. ...

  • Lumina Olandei

    O veche legendă spune că lumina olandeză ar fi unică. Pictorii i-au descoperit calităţi cu totul speciale. Fără ea, pictura olandeză ar fi arătat cu totul altfel. Artistul german Joseph Beuys susţine că pictura olandeză şi-ar fi pierdut strălucirea pe la mijlocul secolului XX. Dacă teoria lui e adevărată, înseamnă că asistăm la sfârşitul unei mari culturi vizuale. Filmul analizează în profunzime fenomenul unicităţii luminii olandeze. Artişti, istorici de de artă şi oameni de ştiinţă dau răspunsuri. Este într-adevăr lumina diferită în Olanda faţă de alte locuri? Ce anume o face atât de specială? Să-şi fi pierdut într-adevăr lumina olandeză strălucirea, aşa cum susţine Beuys ? Filmul Lumina Olandei propune o experienţă vizuală. Este un film care îndeamnă la observaţie atentă şi meticuloasă, atrăgând privitorul într-un vârtej de idei, teorii, culori, imagini, peisaje şi multă lumină. ...

  • Lumina orbitoare a amurgului

    Flancată de un asistent flegmatic, Dariko e singurul reporter de teren al unei televiziuni locale din Georgia. Resursele sunt aproape inexistente, ceea ce nu o împiedică să alerge de la o știre la alta și să transmită cu sinceritate, dacă nu cu obiectivitate, ceea ce se întâmplă, de la capturarea unei bufnițe uriașe la morții zilei, ocazie cu care aflăm de înmormântarea soldatului care a fluturat steagul sovietic pe clădirea Reichstagului în 1945. Această mică tragi-comedie e o reflexie a unei întregi națiuni și a unor vremuri când aparențelor li se dă mai multă greutate decât conținutului. ...

  • Luminokaya

    Un uimitor colaj de artă psihedelică creat de Luminokaya Lab şi studioul 360 Art, care include o varietate de simboluri, creaturi şi figurine reunite prin elemente de geometrie fractală. Show-ul îşi poartă publicul la templul cambodgian Angkor Wat, antic model al lumii cosmice şi univers în miniatură sculptat în piatră. Să explorăm misteriosul templu şi să-i aflăm secretele în imagini care ne vor lua suflarea. ...

  • Lungul drum spre casă

    Acum douăzeci de ani, când filmam la un orfelinat, am fost martorii momentului în care Svetlana, o mamă romă, şi-a abandonat fiul, pe Ilya. Patru ani mai târziu, acesta a fost adoptat în Franţa. Belebuşul roma abandonat a devenit un francez arătos, educat şi manierat, care comentează sigur pe el propria adopţie. Mama adoptivă a lui Ilya a încercat ani la rând să o cunoască pe mama naturală a băiatului şi să îi viziteze cei şapte fraţi şi surori din Bulgaria. Filmul revelează aceste întâlniri emoţionante. precum şi suspiciunile şi surprizele ciocnirii dintre culturi... De asemenea, încearcă să afle soarta copiilor adoptaţi în faţa camerelor în timpul filmărilor la acest documentar. Bulgaria este singurul membru UE care aprobă adopţiile internaţionale. ...

  • Luni

    Filmul prezinta o zi din viaaa lui Tudor Sisu, cântaretul din trupa La Familia care a fost de doua ori în puscarie. Arestat în 2003, pentru trafic de droguri si detinere de droguri pentru consum propriu, a fost eliberat în 2005, pentru ca în 2006 sa fie arestat din nou. Eliberat în noiembrie 2007, se afla acum într-un program de supraveghere, pe durata procesului. În fiecare zi de luni, el trebuie sa mearga la sectia de politie. Documentarul prezinta o astfel de zi de luni, din zori pâna noaptea târziu, începând cu vizita la sectia de politie, continuând cu lucrul în studio, unde Sisu, în mare forma, înregistreaza doua piese, si încheind cu aventurile sale nocturne, alaturi de câtiva prieteni, într-un apartament din Bucuresti, unde nu lipsesc drogurile. Un film în alb-negru, care nu judeca, ci arata. ...