Centrul Astra Film
Ro / En

                         

Astra Film Festival

Arhiva filme

0-9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

  • FAC CE VREAU ÎN MĂNĂSTIREA MEA

    Două tinere călugăriţe se întâlnesc la o întrunire catolică din Croaţia şi se îndrăgostesc. Amândouă trăiesc în mănăstiri diferite şi iată că aceste locuri pe care altădată le considerau un refugiu unde poţi atinge împlinirea spirituală se dovedesc a fi mai lumeşti decât s-ar fi aşteptat. Dezamăgite de biserică şi de abuzurile sexuale şi psihologice din mănăstire şi motivate de dragostea lor, cele două iau cea mai grea decizie din viaţa lor: să plece de la mănăstire şi să trăiască împreună pe insula Korčula. Dar este comunitatea locală pregătită să le accepte? ...

  • Facatorul de minuni

    Filmul este un portret intim al unui personaj extraordinat, Ioan Mateş, care cu ani în urmă a ales să trăiască departe de lume. Fără vreo pregătire specială, se pricepe sî facă arme de foc după orice desen sau fotografie. Oamenii i-au spus "făcătorul de minuni". Pasiunea vieţii lui au rămas armele pe care le construia şi pe care autorităţile i le-au confiscat la un moment dat. Ioan Mateş a rămas singur în lumea sa. Citeşte cărţi vechi şi vorbeşte în versuri. "Făcătorul de minuni" trăieşte la graniţa dintre vis şi realitate. ...

  • Facă-se Voia Ta

    Filmul prezintă într-un mod onest și cu o fină ironie câteva aspecte din viața unui preot de țară care este tatăl autorului și a cantorului său care atunci când se îmbată ratează slujbele, însă preotul nu are cu cine să-l înlocuiască. Dincolo de întreaga rânduială duhovnicească, cele două personaje sunt autentice și pline de viață, cu toate păcatele și virtuțile lor. ...

  • FACE T(W)O Sibiu BTS

    Realizat în parteneriat cu AFFși FITS, documentarul de genul ‘behind the scenes’ prezintă povestea oamenilor atât din spatele cât și de pe scena spectacolului FACE T(W)O, în care dansul este limbajul universal care stă la baza acestuiași care îi conectează profund, în moduri diferite, pe cei peste o sută de tineri dansatori. "People Power Partnership" (PPP) este un proiect de teatru-dans participative pentru spațiul public, care facilitează întâlniri reale și durabile, într-un context artistic. Pe parcursul proiectului, 104 de tineri (cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani), din orașele partenere ale proiectului, au creat 13 producții de dans independente, precum și un spectacol final de mari dimensiuni care este prezentat în turneu, pe parcursul a doi ani, prin toate cele 13 orașe partenere, fiind inclus în programul unor festivaluri internaționale de prestigiu. FACE T(W)O a deschis ediția din 2024 a FITS, iar AFF a răspuns invitației FITS pentru a documenta oamenii și munca din spatele acestuia și a imortaliza spectacolul-eveniment. ...

  • Facebookistan

    În vreme ce unii duc un război împotriva platformei Facebook, cei mai mulţi oameni par să se bucure de beneficiile oferite de această companie uriaşă. Cu 1,4 miliarde de utilizatori în toată lumea, Mark Zuckerberg îşi pune în aplicare strategia de a conecta lumea şi de a le „da putere oamenilor”. Adresând o întrebare spinoasă referitoare la ce se întâmplă cu adevărat cu datele partajate pe Facebook, autorul ne poartă într-o călătorie pentru a descoperi dedesubturile acestei reţele sociale. Legile care guvernează naţiunea Facebook reprezintă o polemică aprinsă în rândul utilizatorilor, de vreme ce înscrierea la această platformă este un bilet doar dus. Fiind alfa şi omega în societăţile noastre de astăzi, informaţia este un instrument puternic pentru cei care o deţin. Prin intermediul interviurilor şi imaginilor Internet de arhivă, documentarul atrage atenţia asupra unor chestiuni precum confidenţialitatea, libertatea de expresie, controlul prin date partajate şi adaptarea la tehnologia modernă. ...

  • Face-s-ar pământul cer

    Împărțindu-și timpul între rugăciune și munci gospodărești destinate parohiei, printre care culegerea măslinilor, o femeie se întreabă care e rolul dragostei și al credinței în viața sa, într-un film de imagine și de stare. ...

  • Faimos in Ahmedabad

    Pe fundalul viu colorat al Festivalului Înălțării de Zmeie, Uttarayan, din orașul Ahmedabad, India, filmul îl prezintă pe Zaid, în vârstă de 11 ani, care își urmează pasiunea de vânător de zmeie. El este dedicat în totalitate acestei îndeletniciri care necesită multă dibăcie, răbdare și iscusință în evitarea obstacolelor care pot apărea la tot pasul. „Înalță un zmeu într-o zi și devii dependent pe viață, indiferent de vârstă”, atrage atenția un personaj. Pentru Zaid, festivalul este doar un prilej de a-și demonstra abilitățile mânuirii zmeielor, dobândite prin exercițiu zilnic. Pare că nimic nu-i poate sta în cale, fiind de neoprit și vrăjit deopotrivă în goana lui după zmeie. Devenită o artă, înălțarea zmeielor transformă orașul într-un spectacol de culoare, la care participă toți locuitorii mânați într-un glas de aceeași pasiune. ...

  • FAITH ŞI BRANKO

    În 2011, Faith pleacă din Anglia în Serbia pentru a învăţa să cânte la acordeon în stilul fanfarelor ţigăneşti. Îl întâlneşte pe violonistul rom Branko şi, deşi niciunul nu vorbeşte limba celuilalt, cei doi tineri se îndrăgostesc şi decid să se căsătorească. Faith rămâne în satul lui Branko, îi învaţă limba, studiază muzica locală şi are grijă de casă. După o vreme, cuplul pleacă în Marea Britanie în căutare de noi oportunităţi. Dar, pe măsură ce trece timpul, diferenţele dintre ei devin tot mai pregnante şi fiecăruia îi e tot mai dor de propria cultură. Sunt dragostea şi muzica suficiente pentru ca ei să rămână împreună? ...

  • Familia

    Încorporând material vizual colectat pe parcursul a peste triezeci de ani, Familia spune povestea sfâsietoare a unei familii peruane care lupta sa ramâna la suprafata în circumstante potrivnice. Când mama îsi pierde slujba si este fortata sa caute de lucru în Spania, ceilalati membri ai familiei trebuie sa gaseasca un nou echilibru în absenta spiritului ei protector. Filmat cu exceptionala sensibilitate si acuitate observationala, Familia descrie un peisaj psihologic delicat si complex, unde curgerea timpului este esentiala în conturarea liniilor de forta ale relatiei dintre cei doi parinti, dintre ei si copii si, nu în ultimul rând, dintre membrii familiei si echipa de filmare. Portret sensibil al sfâsierilor interioare provocate de saracie si separare, Familia spune o poveste devastator de relevanta pentru România zilelelor noastre. ...

  • Familia 068

    Filmul prezinta viata zilnica a unei familii dintre cele care traiesc în „Chureca" (Managua), cel mai mare teren de depozitare a gunoaielor din Nicaragua. Cei peste 500 de oameni care îsi duc zilele aici poarta numere, nu si nume. Totusi, ei par multumiti cu viata pe care o duc. Sau e vorba de resemnarea Cei doi regizori îsi urmaresc subiectii pretutindeni, dar nu recurg la interviuri, la fel cum nu folosesc nici comentarii din off sau muzica. Dincolo de consideratiile politice pretentioase, fiecare spectator poate trage propriile concluzii în acest documentar deschis dialogului. Abordarea observationala e menita sa transmita experientele celor doi regizori cu familia prezentata, fara a recurge la elemente de senzatie si fara a încerca sa dea lectii de viata. ...

  • Familia Belov

    Un drum prăfuit de ţară, multă vodcă şi ceai, băi de abur ruseşti, vaci şi câini. Kossakovski ne conduce în lumea familiei Belov. . Ana Feodorovna, de două ori văduvă, regretă şi acum că nu s-a măritat cu marea iubire a vieţii ei. Mihail, fratele Anei, îşi petrece zilele între băutură, înjurături adresate surorii lui şi consideraţii filozofice asupra marilor problrmr ale omenirii. Mai sunt doi fraţi, care vin din când în când în vizită. "N-ar trebui să ne filmezi" spune unul dintre fraţii Belov. "N-avem nimic deosebit. Suntem doar nişte oameni obişnuiţi, care îşi duc viaţa acolo unde începe râul". Şi totuşi, Kossakovski i-a filmat, pentru a spune şi altora, în stilul său unic, povestea necazurilor şi bucuriilor unei familii dintr-un sat îndepărtat din Rusia. ...

  • Familia Belov

    Un drum prăfuit de ţară, multă vodcă şi ceai, băi de abur ruseşti, vaci şi câini. Kossakovski ne conduce în lumea familiei Belov. . Ana Feodorovna, de două ori văduvă, regretă şi acum că nu s-a măritat cu marea iubire a vieţii ei. Mihail, fratele Anei, îşi petrece zilele între băutură, înjurături adresate surorii lui şi consideraţii filozofice asupra marilor problrmr ale omenirii. Mai sunt doi fraţi, care vin din când în când în vizită. "N-ar trebui să ne filmezi" spune unul dintre fraţii Belov. "N-avem nimic deosebit. Suntem doar nişte oameni obişnuiţi, care îşi duc viaţa acolo unde începe râul". Şi totuşi, Kossakovski i-a filmat, pentru a spune şi altora, în stilul său unic, povestea necazurilor şi bucuriilor unei familii dintr-un sat îndepărtat din Rusia. ...

  • Familia Lapirov pleaca spre Vest

    În 1981, o familie de evrei rusi primeste în sfârsit viza de emigrare în SUA. La cinzeci de ani, Ilya Lapirov, profesor de literatura rusa, sotia sa Isabella si fiul lor de noua ani Kiecha, parasesc URSS pentru prima oara, Jean-Luc Leon îi însoteste de-alungul calatoriei lor spre Vest pâna la Los Angeles, noua lor casa, iar camera de filmat înregistreaza momentele de uimire, dar si dezisuziile adaptarii la noua lor viata. Abia în 1993 reusesc sa strânga bani suficienti pentru o vacanta de zece zile la Moscova. Filmul urmareste întâlnirea emitionanta a celor trei Lapirov cu vechile locuri si vechii prieteni, dupa mai bine de zece ani, le surprinde reactiile si constata ca "acasa" are acum semnificatii diferite pentru fiecare dintre ei. ...

  • Familia lărgită

    Odată cu schimbarea legislației elvețiene, care neagă cuplurilor LGBT accesul la statutul de părinți prin interzicerea adopțiilor și a reproducerii umane asistate medical, cuplurile de același sex sunt nevoite să găsească alternative. Cele două cupluri care sunt în vizorul filmului Familia extinsă decid să folosească bărbați din cercul lor de cunoștințe pe post de donatori de spermă, evitând astfel limitările legale printr-un subterfugiu ingenios. Sfidând status quo-ul acceptat al familiei idealizate, nucleare, filmul poziționează relațiile de familie într-o zonă gri, alternativă, care include, pe lângă cele două mame, un tată, mătuși, bunici și prieteni, confirmând veridicitatea unui proverbul african care spune că ‘este nevoie de un sat întreg pentru a crește un copil’. ...

  • Familia mea complicată și fericită

    Personajele principale ale filmului sunt trei fete din Olanda, în vârstă de 12-13 ani, cu trei situații familiale diferite și neobișnuite, toate implicând însă divorțul părinților, găsirea de noi parteneri de viață și lărgirea familiei prin „extra-părinți”. Într-o manieră veselă și relaxată, fetele se prezintă pe ele, pe membrii familiei, modul în care își împart timpul între părinți și sentimentele pe care le au. Filmul prezintă o viziune optimistă asupra vieții de după divorțul părinților, situație cu care se confruntă tot mai mulți copii, arătând că se poate merge mai departe cu relații de prietenie, colaborare, „înfrângându-ți obiceiul de a te gândi la dezavantaje”, cum spune una dintre fete și bucurându-te de avantajele pe care le oferă o astfel de situație: mai mulți părinți, mai mulți prieteni, mai multe locuințe, mai multă dragoste. ...

  • Familia mea, pe scurt

    Acest documentar de scurtmetraj este realizat de o adolescentă de 16 ani din Bârlad şi a participat la Festivalul de Film de la Cannes, în cadrul secţiunii Short Film Corner. Filmul este o încercare a Elenei de a descoperi ce influenţă a avut Fabrica (Întrepinderea de Rulmenţi Bârlad) asupra familiei ei. Numele Fabricii era o prezenţă constantă în casă, iar la un moment dat Elena a realizat că aceasta era principala sursă de venit a familiei. Însă cu timpul lucrurile s-au schimbat. Fabrica mai este pomenită uneori doar de tată care şi-a găsit deja o altă slujbă, iar mama lucrează de ceva vreme în Italia. Elena profită de o vizită acasei a mamei, de Crăciun, pentru a găsi răspunsuri la întrebările care o macină. ...

  • FAMILIA²

    Au trecut unsprezece ani de când Lola a fost adoptată de o familie belgiană pe când era doar un bebeluş. În tot acest timp şi-a imaginat cum ar fi să-şi întâlnească părinţii biologici din China. Vara aceasta, visul ei se împlineşte în sfârşit, căci cele două familii ale ei se vor întâlni pentru prima dată. Ce vor face împreună? Şi ce îi vor spune Lolei părinţii ei adevăraţi? ...

  • Fanfaron Fanfaron

    Saracia e primul lucru care-ti vine în minte atunci când te gândesti la un sat de tigani. Si e chiar primul lucru care te frapeaza atunci când intri într-un sat de tigani. Dar dincolo de saracie si de viata grea, tiganii simt ca nimeni altii muzica si ritmul. Muzica face parte din viata lor zilnica si au nevoi de ea ca de aer. Filmul exploreaza aceasta lume ascunsa, profunda si fascinanta. ...

  • FAR RIGHT NEAR US - prezintă Michael Stewart

    ...

  • Fara graba si femei

    În ultimii ani ai regimului său, Ceauşescu proiectase construirea unui lac de acumulare în sudul Bucureştiului, pe locul unui cartier de locuinţe. Cartierul a fost demolat, dar lacul nu a mai fost construit niciodată. După 1989, pe şantierul părăsit a apărut o stînă. Cronică fragmentară a vieţii ciobanilor, filmul se derulează în ritmul existenţei lor hibride, la intersecţia dintre tradiţia pastorală rurală şi dinamica metropolei post-totalitare. Elementul feminin este prezent-absent, absent din realitatea cotidiană, dar prezent în evocări şi amintiri. Un document antropologic despre ciobănia post-totalitară într-un Bucureşti al sfârşitului de mileniu şi un comentariu vizual-etnografic asupra contextului social-politic care a făcut posibilă această practică. ...

  • Fara scapare

    Karl D. trebuie sa plece. Sa-si paraseasca locuinta, sa paraseasca localitatea, sa dispara din societate. În momentul în care un acuzat de pedofilie se muta în zona împreuna cu fratele lui, Helmut si cu familia acestuia, vecinii reactioneaza imediat. Ei se tem pentru copiii lor, dar si pentru propria lor siguranta. Karl tocmai a fost eliberat din închisoare dupa o pedeapsa de 15 ani pentru molestare sexuala, dar înca e considerat un individ periculos. În timp ce o multime aparent pasnica de demonstranti se aduna în fiecare zi în fata casei lor, Helmut si familia sa trebuie sa faca fata presiunii. Captivi în propria locuinta, ei sunt nevoiti sa-i înfrunte pe manifestanti, pe reprezentantii politiei locale, ba chiar si pe cei de la protectia copilului care considera ca ar fi bine ca fiul lui Helmut sa stea departe de unchiul sau. ...

  • Fara varsare de sange

    În Europa, anii 90 au fost marcati de conflictele care au dus la dezmembrarea Iugoslaviei si care au provocat nenumarate tragedii personale. Una dintre ele a fost cea a lui Luce, al carei fiu a fost ucis în Albania. Aproape toate mamele aflate în situatia ei ar fi cautat razbunare. Luce a ales o alta cale, calea iertarii. A avut varii motive sa procedeze astfel si, datorita comportamentului ei, cel care i-a ucis fiul a gasit drumul catre izbavire. Astazi, el duce o viata obisnuita si e acceptat de societate. Femeia care a avut puterea sa îl ierte pentru uciderea fiului ei este ca o mama pentru el. În ceea ce o priveste pe Luce, ea si-a gasit vocatia, pentru ca a descoperit ca are puterea de a aduce pace în sufetul celor care, ca si ea, au pierdut pe cineva apropiat în timpul absurdelor conflicte ale acelor ani. ...

  • Fata care sfidează gravitația

    La antrenamentele intensive, Erdenchimeg face eforturi pentru a deveni cât mai flexibilă și mai puternică, pentru a avea un bun echilibru stând doar într-o mână. În timp ce pentru colegele ei contorsionismul este un hobby, pentru ea acest sport este începutul unei cariere și șansa la o viață mai bună. Adeseori, adoarme în autobuz din cauza oboselii. Fata speră că va deveni o contorsionistă celebră și bogată. Oare ce dorește să cumpere cu banii câștigați?... ...

  • Fata care sfidează gravitația

    La antrenamentele intensive, Erdenchimeg face eforturi pentru a deveni cât mai flexibilă și mai puternică, pentru a avea un bun echilibru stând doar într-o mână. În timp ce pentru colegele ei contorsionismul este un hobby, pentru ea acest sport este începutul unei cariere și șansa la o viață mai bună. Adeseori, adoarme în autobuz din cauza oboselii. Fata speră că va deveni o contorsionistă celebră și bogată. Oare ce dorește să cumpere cu banii câștigați?... ...

  • Fata cu 672 K

    „Fata de 672k” urmărește drumul inițiatic al unei tinere de 15 ani, Annegien, din Utrecht, Olanda, cu o imaginație bogată și al cărei talent inedit atrage multă atenție în peisajul virtual al paginilor web YouTube și Instagram. Fotografiile personale și artistice de pe contul ei de Instagram, Fetching_tigerss, depășesc 672.000 de followers, un număr la care majoritatea utilizatorilor Youtube visează numai. Fotografiile lui Annegien sunt vizualizate și discutate de oameni din toată lumea. Mediakraft, un canal TV online, a prins de veste de talentul lui Annegien și dorește să colaboreze cu ea. Cum le va influența succesul pe ea și pe fotografiile ei și la ce aspiră ea? ...

  • Fata cu creta

    O fată de 14 ani a devenit în mod accidental simbol al protestelor numite Mișcarea Umbrela din Hong Kong, în 2014, după ce a desenat cu creta flori pe o clădire și a fost arestată pentru vandalism. Ea povestește despre cum a continuat să urmărească acțiunile protestatarilor, despre încercările reprezentanților lor de a obține poziții în conducerea țării, pentru a putea limita controlul Chinei asupra Hong Kong-ului și a păstra cultura locală. După ce părinții ei au fost amenințați cu decăderea din drepturi și încredințarea fetei în grija instituțiilor statului, a evitat să se mai implice direct și să mai aibă probleme cu legea. Protestele sunt în desfășurare și în prezent, existând intervenții în forță și lupte între protestatari și forțele de ordine. ...

  • Fata de aur

    Andreea Răducan este o femeie de succes în vârstă de 32 de ani şi una dintre cele mai bune gimnaste ale României. A muncit întreaga viaţă pentru a deveni campioană olimpică, iar când a câştigat mult râvnitul titlu, la Jocurile Olimpice Sydney 2000, acesta i-a fost retras trei zile mai târziu. Motivul? O substanţă interzisă depistată la un test de dopaj, substanţă provenită dintr-o banală tabletă pentru răceală pe care i-o administrase doctorul lotului naţional de gimnastică. Cincisprezece ani mai târziu, Andreea vrea să confrunte autorităţile care au trădat-o, în încercarea de a-şi recâştiga medalia şi, odată cu ea, propria-i demnitate. Pe parcurs, ni se vor dezvălui traumele, strădania şi durerea ce se ascund în spatele imaginii idealizate a unei campioane mondiale. ...

  • Fata maestrului Shaolin

    Mariella a crescut în Berlin, practicând Kung Fu de la vârsta de trei ani, iar visul ei este ca, peste zece ani, să participe la festivalul internaţional de Kung Fu din templul Shaolin, China, unde a crescut şi învăţat tatăl ei, maestrul Shaolin. Dar până atunci, fata se antrenează pentru competiţii pe care le aşteaptă cu sufletul la gură, într-o emoție puternică, atunci când stă pe saltea, în fața juriului. ...

  • Fatema face surfing

    Fatema are 10 ani și este din Cox's Bazar, cel mai mare oraș la malul mării din Bangladesh. Ea iubește marea și este una dintre puținele fete din Bangladesh care practică surfing. Chiar dacă lumea îi spune că este fată și surfingul înseamnă un păcat, ea continuă să practice acest sport relativ nou, fiind pasionată de el. Îi face plăcere, iar familia ei o susține. Zi de zi, Fatema merge la „Wavefighter Surfclub” pentru a se antrena cu grupa ei. Președintele clubului încearcă să îi convingă pe părinți că surfingul le crește încrederea în sine a fetelor. ...

  • Fatou luptă împotriva secetei

    Fatou trăiește într-un sat cu 19 locuitori, în Senegal, într-una dintre cele mai aride zone din Africa. Ea muncește de dimineața până seara pentru a-și îndeplini îndatoririle legate de casă, dar și pe cele legate de școală. Cea mai complicată activitate este asigurarea apei pentru oameni și animale. Va reuși ea să obțină un rezervor de apă pentru sat și să schimbe viața comunității? ...

  • Fața ascunsă a internetului

    În vreme ce profeţia activiştilor „cypherpunks” pare să devină o realitate în vremurile noastre, oamenii încep să se întrebe dacă revoluţia Internetului este un lucru bun sau un fenomen nefast. În încercarea de a prezenta obiectiv cele două laturi ale reţelei „deep web”, apar pe tapet problematici precum lupta pentru confidenţialitate, anonimitatea şi așa-numitele cripto-piețe. Interviuri cu cripto-anarhişti, utilizatori ai Darknet-ului şi hackeri dezvăluie ce se ascunde în spatele lumii Internetului pe care pretindem că o cunoaştem atât de bine. ...

  • Față în față

    La 3 ani de la moartea mamei, regizoarea Sára Haragonics face un home-movie de tip jurnal, prin care documentează momente intime din timpul unei vacanțe de vară petrecute alături de tată, frate și iubit. Alternând secvențe din prezent cu extrase din home-movies din arhiva familiei, acest documentar extrem de personal interoghează felul în care ne raportăm din punct de vedere emoțional la ceva atât de dureros ca dispariția mamei/soției, modul în care ne confruntăm mecanismele de autoînvinovățire, dar, mai ales, ceea ce rămâne în interiorul familiei ca resoturi pentru a contracara durerea și accepta absența. Spațiul fizic al casei Haragonics și al locurilor străine (re)vizitate funcționează ca un fundal încărcat de madlene proustiene, scoțând în evidență căutarea unei familii de a păstra vie prezența mentală a mamei/soției în timp ce viața merge inevitabil înainte. ...

  • Faust. Drumul clipei

    Faust - Drumul clipei, în regia lui Laurentiu Damian, este o încercare de pătrundere în universul lui Silviu Purcărete, via Goethe, pornind de la spectacolul montat la Sibiu, în 2007. Mitul faustic, în viziunea lui Purcărete, implică o formulă specială de spectacol, desfăsurat într-un spaţiu extins de la scenă clasica, la hala industrială. Damian îl urmăreşte pe Purcărete în faza de modelare a personajelor, a mişcării, a sunetelor, a spaţiului, a lumii faustice, dar şi în spectacolul finit, în care semnele teatrale devin mărci regizorale. Repetiţia şi spectacolul sunt jumătăţile unui întreg construit în jurul personalităţii marelui om de teatru,a cărui unică formă de exprimare este cea teatrală. Întregul film exploatează fuga lui Purcărete din zona cuvântului şi retragerea în realitatea scenică. Într-o manieră unică, Silviu Purcărete anulează compromisul din mitul faustic şi impune un creator eliberat prin propria operă. ...

  • Favela. Fierbere în suburbii

    Favelele sunt mahalalele care cresc în jurul oraselor braziliene. Aici, traficantii sunt la ei acasa, iar crimele - evenimente intrate în cotidian. Anderson a a fost si el traficant,dar nu poate scapa de amintirile despre rudele si prietenii lui ucisi. Arma lui împotriva crimei si violentei este muzica hip-hop. Ritmurile strazii si ale dansului afro-brazilian sunt mobilizatoare pentru comunitate si le insufla puterea de a se ridica împotriva terorii instaurate de armate de adolescenti înarmati si sustinute de o politie corupta. Când eliberarea parea foarte aproape si miscarea afro-reggae atinsese culmile succesului, un accident tragic ameninta sa o reduca la tacere pentru totdeauna. ...

  • Fără

    Povestea începe cu Aleksandar, un pictor din Belgrad, care își pierde câinele. Pornind în căutarea lui, descoperă fragmente din realitățile Serbiei și întâlnește o serie de personaje bizare cu care poartă tot felul de dialoguri amuzante sau filosofice. Abordat cu detașare și cu mult umor, filmul ne introduce subtil într-o lume aflată la granița dintre realitate și ficțiune, populată cu oameni rătăciți într-un spațiu al solitudinii și al căutării de sine. ...

  • Fără frică

    Fanatismul religios poate lua multe forme: unii oameni se aruncă în aer strigând numele lui Allah, în timp ce alţii poartă măşti cu chipul lui Hristos. Filmul prezintă viaţa cotidiană din Nebojsa, un sătuc din sudul Slovaciei, chiar la graniţa cu Ungaria. Tânărul preot din sat şi mama lui fac măşti cu chipul lui Iisus, convinşi că acestea sunt cea mai bună "protecţie" în faţa "invaziei migranţilor". Membrii parohiei străbat în procesiune solemnă uliţele desfundate ale satului, cu măştile pe faţă, în speranţa că acest act ar putea alunga "spiritele necurate" ale islamului. Indiferent că sunt jihadişti înveştmântaţi în negru din cap până în picioare sau oameni cu masca lui Iisus pe faţă, gata de orice pentru a apăra creştinismul, fanaticii religioşi îşi arată faţa peste tot... ...

  • Făurirea unei mingi de oină

    Filmul este portretul lui Victor Ion, un meșter care confecționează mingi de oină, după un model inventat de el, folosind pentru fiecare minge opt bucăți de piele pe care le coase împreună, apoi mingea e gata să fie umplută cu vată. Camera urmărește toată această acțiune meticuloasă. Mingea de oină reprezintă un simbol pentru spațiul românesc. ...

  • Fântâna miraculoasa a Dr. Benedek

    Filmul portretizează un personaj real şi tragic despre care se ştie prea puţin în România, Persecutat de regimul comunist pentru credinţa sa, Doctorul Benedek a căpătat prin moartea sa o aură de sfânt datorită unor fenomene supranaturale petrecute în preajma mormântului său. Filmul nu doreşte să ne convingă de autenticitatea acestor fenomene şi nici nu îşi propune să demonstreze că apa din izvorul care curge în apropierea mormântului ar avea propietăţi miraculoase, ci trasează portretul unui martir cu ajutorul mărturiilor celor care l-au cunoscut. Nu în ultimul rând, filmul demonstrează că oamenii au nevoie de credinţă şi de modele. ...

  • Fellini Forward

    Fellini Forward este un proiect de pionierat care explorează geniul creativ al regretatului Federico Fellini, folosind noile tehnologii și învățarea automată pentru a imita operele unuia dintre cei mai mari cineaști din toate timpurile într-un scurtmetraj nou și unic. Pe tot parcursul procesului, membrii originali ai echipei lui Fellini au fost implicați și consultați, oferind informații cheie despre opera maestrului.

    DESPRE CAMPARI

    Campari, băutura spirtoasă italiană roșie, emblematică și de neuitat, care se află în inima unora dintre cele mai renumite cocktailuri din lume. Campari a fost fondat la Milano în 1860 de Gaspare Campari și a fost inițiat de fiul său, Davide, care a creat ceva atât de distinctiv și revoluționar. încât rețeta sa secretă nu a mai fost modificată de atunci. Cu o culoare roșie vibrantă, gustul unic și multistratificat al lui Campari este rezultatul infuziei de ierburi, plante aromatice și fructe în alcool și apă. Pe lângă faptul că este unic și distinctiv, Campari este extrem de versatil, oferind posibilități nelimitate și neașteptate. Fiind o sursă de inspirație atât de pasionată încă de la crearea sa, văzută prin geniul creativ al fondatorilor săi, artiști din diferite domenii și cei mai buni barmani din lume, Campari vă stimulează instinctele pentru a vă debloca pasiunile, inspirând creații fără limite.

    ...

  • Femei în mișcare

    Viața unei bunici din Nigerul rural se schimbă atunci când aceasta se alătură unui grup de economii pentru femei. Va fii nepoate ei cu un pas înainte în lupta contra sărăciei? ...

  • Femei pe pânza

    Trei supraveghetoare dintr-un muzeu. Filmul le dezvaluie gândurile, tristetea si micul lor univers personal, perdut în imensul palat. ...

  • Femeia - artist în România. Cotidian si utopie

    Filmul propune portretele a cinci femei artist din câteva orase ale României. Fiecare portret ste de sine statator, dar, prin structura filmului, ele se combina pentru a scoate în evidenta atitudine contrastante si aspecte diverse ale vietii artistului si ale contextului artistic contemporan. Camera se apropie cu intimitatea de protagoniste si le însoteste în viata dee zi cu zi (acasa, la atelier, la întâlniri cu prietenii) sau la evenimente speciale (vernisaje, petreceri în lumea artistica). Personajele vorbesc despre munca de creatie, despre rutina zilnica si despre dificultatea de a îmbina arta cu necesitatea de a avea o slujba care sa le asigure o sursa de venit. Autoarea se opreste si asupra greutatilor întâmpinate de femeia-artist într-o lume înca dominata de mentalitati diferite privind rolurile si relatiile dintre sexe. ...

  • Femeie în război

    ---------- Film finalist în competiția pentru Premiul LUX 2018, prezentat de Biroul de Legătură al Parlamentului European în România, în cadrul Zilelor LUXFILM. -------- Halla are 50 de ani şi este o extrem de dedicată activistă pentru protejarea mediului. Ştiută de restul lumii doar sub numele de "Femeia munţilor", Halla declară de una singură război prelucrării locale a aluminiului. În timp ce acţiunile ei devin tot mai temerare, de la simplu vandalism la sabotaj industrial în toată regula, Halla reuşeşte să oprească negocierile dintre guvernul islandez şi o corporaţie gata să construiască un combinat siderurgic în munţi. Dar exact când îşi pune la cale cea mai mare şi curajoasă operaţiune, Halla primeşte o scrisoare care schimbă totul... ...

  • Femeile, fata uitata a razboiului

    Filmul este povestea purificării etnice, văzute prin ochii femeilor de toate vârstele. Printre victimele războaielor moderne, ponderea femeilor este din ce în ce mai mare. Femeile din acest film au supravieţuit celei mai recente crize din Balcani, purificarea etnică din Kosovo. Au îndurat violuri în grup şi au fost martore la execuţia propriilor lor soţi sau fii. Filmul spune povestea adevărată a unor femei, care încearcă să revină la normal, după ce războiul le-a distrus şi le-a schimbat vieţile pentru totdeauna. ...

  • Fereastra

    Are doar unsprezece ani si lucreaza într-o mina de carbuni parasita. E un loc periculos, unde îsi risca viata zi de zi, pentru numai 20 som, adica mai putin de jumatate de dolar. Dar nu are de ales: mama lui, invalida, nu are alt sprijin pe lume. ...

  • FERICIRI

    Pretutindeni in Romania, din munti pana la Delta Dunarii, traieste o minoritate care nu are nume, iar satele ei nu exista pe harta tarii. Fara a avea drumuri care sa urce in munti, ei merg pe drumeagurile din padure. Izolati, traiesc dupa reguli proprii, nederanjati de societatea noastra. Fara medicamente, se lasa in voia lui Dumnezeu. Fara a avea bani, mananca ce reusesc sa cultive pe campurile din jurul caselor. Fara curent electric, lumea arata altfel din punctul lor de vedere, fara Internet, televizor si mediile sociale. Simtindu-se uitati, exclusi din societate, sunt obisnuiti sa traiasca fara a avea nevoi sau asteptari de la lumea noastra. Incepand cu 2005, am descoperit mai mult de 80 de catune pe teritoriul Romaniei. Chiar daca din afara pare o viata grea, sunt binecuvantati. ...

  • Fericit cu tine însuți

    O scurtă „confesiune” făcută de Irina, o fată născută în România, care trăiește acum în Irlanda împreună cu părinții ei și este elevă la o școală irlandeză. Religia, dorul de țară, căutarea identității, întrepătrunderea culturii țării natale cu cea a țării „adoptive” – toate acestea ridică întrebări la care e greu să găsești răspuns la 10 ani... ...

  • Fete de provincie

    Joanne, Charlotte si Sian nu sunt vedete, sunt persoane simple. Autoarea le urmareste vietile timp de cinci ani. Trei fete; doua orasele din nordul si din vestul Angliei. În 2001, fetele au doisprezece ani, sunt în primii ani de scoala; în 2005 se pregatesc pentru facultate. Schimbarile prin care trec sunt intense, fascinante si foarte rapide! Departe de luminile stralucitoare ale marilor orase, îsi gasesc propiul fel de a se distra, de a-si face noi prieteni si relatii; certuri, caderi si machiaj. Traiesc în atmosfera depresiunii economice, a rebeliunilor rasiste si a mortii. Pe parcursul filmului, în comportamentul lor si în relatiile cu parintii apar schimbari, unele surprinzatoare, altele tragice. ...

  • Fetele conflictului

    Gideon e evreu, are 23 de ani şi trăieşte în Ierusalim. Wisam e palestinian, are tot 23 de ani şi trăieşte în Beltehem. Gideon a fost soldat în armata israeliană. Wisam a activat în mişcarea palestiniană de eliberare. La prima vedere, cei doi se încadrează perfect în stereotipul fabricat de presă: soldatul israelian şi teroristul palestinian. Dincolo de imaginea inamicilor anonimi, filmul dezvăluie două fiinţe umane. Gideon povesteşte despre experienţa lui ca soldat în teritoriile ocupate, când cel mai greu lucru a fost să execute ordinele fără a-şi stirbi demnitatea umană. Acum lucrează într-un restaurant şi se gândeşte să părăsească Israelul, în căutarea unui loc mai sigur pentru copiii pe care îi va avea. Wisam a luptat în Intifadah. Vorbeşte despre ciocnirile cu soldaţii israelieni, despre închisoare şi tortură. Acum este ghid, iar în timpul liber participă la întâlniri unde evrei şi palestinieni discută despre conflictul în mijlocul căruia trăiesc. "Două feţe ale conflictului" este un dublu portret puternic conturat, care contrazice stereotipiile mass-media. ...

  • Fetele de la fabrica de conserve

    Filmul urmăreşte mediul în care trăiesc muncitoarele dintr-o fabrică de conserve de peşte din Franţa. În Douarnez, un orăşel de pe coasta bretonă, funcţionau cu ani în urmă douăzeci de asemenea fabrici. Astăzi, numărul lor s-a restrâns la trei. Din cei trei sute de angajaţi, majoritatea sunt femei. Camera le urmăreşte pe câteva dintre muncitoarele la banda rulantă, unde viteza şi precizia sunt calităţi esenţiale pentru funcţionarea întregului angrenaj. Treptat, filmul pătrunde dincolo de gesturile lor automate, pentru a afla la ce se gândesc muncitoarele în timp ce mâinile lor ţin ritmul liniei de producţie, cum îşi privesc propria condiţie şi cum reuşeşte fiecare să se adapteze şi să reziste la stresul muncii la bandă. Unele sunt mulţumite de slujbă, altele o văd ca pe ceva temporar. Noile angajate se străduiesc să ţină pasul cu veteranele, pentru care mişcările au devenit aproape a doua natură. Deşi nu prea e timp pentru vorbă în timpul lucrului, există totuşi o relaţie între aceste femei, care împărtăşesc speranţe şi leagă prietenii, ce trec dincolo de zidurile fabricii de conserve. ...

  • Fetele-dragon

    Directorul școlii se mândrește cu peste 26000 de elevi, care sunt pregătiți pentru a deveni campioni. Asta înseamnă antrenamente fizice până la epuizare, ascunderea oricărei slăbiciuni, condiții de trai minimaliste. Deși majoritatea elevilor sunt băieți, regizorul a ales să se concentreze asupra poveștilor a trei fete și asupra reacțiilor lor diferite la viața din internat și disciplina drastică pe care trebuie să o respecte. Xin Chenxi, de 9 ani, o acceptă și crede în ea, trecând cu stoicism peste durere și accidentări și exersând pentru a-și perfecționa mișcările. Chen Xi, de 15 ani, știe că această școală este șansa pentru o viață mai bună, dar se simte singură și abandonată de familie. Huang Luolan, 17 ani, a decis să fugă de această viață și a revenit acasă, în Shanghai, unde își petrece zilele jucându-se pe calculator. Un film impresionant despre copiii obligați să se maturizeze prea devreme. ...

  • Fetitele din Palmi

    Fetitele dintr-un orasel de pe coasta sudica a Italiei participa la o competitie pentru a juca rolul Animellei - Fecioara Maria care se înalta la Ceruri. Câstigatoarea va fi asezata pe un scaun aflat la 30 de metri înaltime, în cadrul unei ceremonii si procesiuni religioase anuale. Filmul urmareste evenimentele din culisele competitiei, vazute din perspectiva fetitelor participante si a familiilor lor, cât si un întreg context social, modul în care comunitatea locala se implica, reconfigurând o veche traditie a bisericii catolice. Astfel, fetitele se comporta ca niste mici staruri într-un concurs de Miss, iar rezultatul e un amestec de kitsch, inocenta si grandoare. ...

  • Fetița cu capul în jos

    Aceasta este povestea unei fete speciale, care se bucură de lumea înconjurătoare privind-o dintr-o altă perspectivă. Ea a apărut într-o zi de primăvară după o furtună, mergând cu capul în jos pe curcubeu și vede totul dintr-un unghi diferit, încercând să-l arate și celor care au nevoie de el. Felul acesta de a merge are multe avantaje, cel mai mare fiind poate că are cerul la picioare. Fetița cu capul în jos este hotărâtă să le redea tuturor nopțile înstelate, economisind în același timp electricitate și dezvăluind comorile ascunse ale cerului. ...

  • FII RISIPITORI

    Regizoarea Kimberly Reed se incumeta sa faca un portret familiei sale, fara concesii, insa absolut captivant. Intorcandu-se acasa in oraselul natal pentru reuniunea cu fostii colegi de liceu, Reed spera sa se impace cu fratele ei adoptat. Insa, pe parcurs, Fii ratacitori descopera o legatura de sange cu Orson Welles si Rita Hayworth, rivalitati intre frati si neprevazute intorsaturi de situatie. Reed dezvaluie nu doar momentele intime ale familiei, dar si o privire epica. Intrebari legate de identitate, traume si iubire sunt explorate fara efort pe masura ce personajele isi dezvaluie vietile in fata camerei de filmat. Frust, tulburator si provocator, Fii ratacitori este o examinare emotionanta a eforturilor facute de familie pentru a-si accepta trecutul si prezentul. Va va deschide mintea si inima. ...

  • Fiica din Yan'an

    Filmul dezvăluie o pagină din atrocităţile comise de autorităţile chineze în timpul Revoluţiei Culturale, urmărind destinul unei femei, Haixia, care trăieşte într-un sat din regiunea Yan'an. Abandonată imediat după naştere, Haixia porneşte în căutarea părinţilor ei naturali, încercînd să înţeleagă de ce a venit pe lume. În vremea Revoluţiei Culturale, părinţii ei erau înregimentaţi în Gărzile Rosii, detaşamente de tineri din Beijing, trimişi, într-o deportare mascată, să lucreze în agricultură în cele mai îndepărtate regiuni ale Chinei. Căutările Haixiei readuc în memoria celor din generaţia Gărzilor Roşii acele zile, pe care toţi ar fi dorit să le uite. Găseşte totuşi înţelegere la Huang Yuling, fost membru al Gărzilor Roşii, judecat şi condamnat pentru activităţi contraevoluţionare. După treizeci de ani de la Revoluţia Culturală, Haixia şi Yuling pornesc împreună în căutarea adevărului. ...

  • Fiicele dragonului

    Povestea a trei adolescente chineze care se antrenează din greu pentru a deveni luptătoare Kung Fu. Trăiesc departe de familii, într-o gigantică şcoală aflată chiar lângă mănăstirea shaolin unde se spune că s-ar fi născut tehnica de luptă. Trei fete între 27.000 de copii, de la care se aşteaptă respectarea întocmai a regulilor şi-a ierarhiei şi transformarea în roboţi fără sentimente. Şi totuşi, dacă cercetezi cu atenţie, îţi dai seama că ai în faţă copii cu vise şi aspiraţii. ...

  • Fiicele Partidului

    "Oare ce s-a întâmplat cu Grecia?", se întreabă cu voce tare regizorul Håvard Bustnes la începutul acestui documentar neliniştitor. În ultimii ani, imaginea Greciei de ţară a plajelor însorite şi a localnicilor ospitalieri a fost umbrită de ideologii politice terifiant de apropiate de cea nazistă. Cu mai mulţi membri proeminenţi ai partidului de extremă dreapta Zorii Aurii ispăşind pedepse la închisoare, o fiică, o soţie şi o mamă continuă să-i răspândească mesajul - şi toate trei sunt suficient de experimentate ca să nu facă gafe în timpul interviurilor. Dar deşi ele opresc conversaţia pentru a se asigura că totul iese exact cum vor, Bustnes lasă camera să meargă. Materialul rezultat, sprijinit de imagini de arhivă ce dovedesc caracterul imoral şi depravat al partidului, dezvăluie prăpastia tot mai adâncă dintre fapte şi construirea imaginii politice. Deşi este frustrant să le vezi pe aceste femei refuzând să-şi schimbe viziunea asupra lumii, ele arată cum ochelarii de cal pot afecta o întreagă societate. ...

  • Fiii lui Haji Omar

    Sons of Haji Omar David Newman, Canada, 1978, 58’ The film documents the life of a tribal family in northeastern Afghanistan. Here we discover a world where people compete for social prestige, make their own clothes, fix cracked pots, load their possessions on the back of their camels, cross rivers with their caravans, and tell exaggerated stories while slowly moving through seasons. Haji Omar, a tribal chief, is a wealthy man, has 6 wives and three sons, but is concerned about their future which he thinks is intimately bond to education. His hope resides in his youngest son who he sent to school to prepare him for the western society. There is no direct clash between the nomad life and the modern life, nonetheless there is a feeling of inevitable change. The film ends with the Buzkashi games, Afghanistan's national sport, where horsemen ride and fight for a headless goat. This is a powerful, brave and dangerous competition where pride is the last most significant value of the traditional world. ...

  • Filip si orasul negru

    Dintre multele filme și reportaje de televiziune despre Copșa Mică, localitatea purtătoare a nedoritei faime de cel mai poluat oraș al Europei, documentarul de față iese în evidență datorită protagonistului său, Filip Mădăraș, de 12 ani, din satul Agârbiciu, aflat la mai puțin de 10 km de fostul ''oraș negru''. Urmărind ceea ce spune și face Filip, filmul creează portretul unui copil care, prin preocupări și fapte, se arată mai matur decât mulți dintre adulții din viața lui. Are grijă de animalele din gospodărie, curăță râul de gunoaie împreună cu colegii lui din organizația ''Micii ecologiști'', și, cel mai important, vrea să îi facă pe ceilalți să înțeleagă de ce și cum trebuie protejat mediul înconjurător. ...

  • Film pentru Sama

    Waad al-Kateab era studentă în 2011, când a izbucnit războiul din Siria, iar ea a devenit activistă şi jurnalistă, consemnând evenimentele locale pentru diverse mass media internaţionale. Film pentru Sama este un jurnal video la persoana întâi adresat fiicei lui al-Kateab. Jurnalul explorează cinci ani din viaţa ei, ani în care se îndrăgosteşte, se mărită şi naşte şi ani în care efectele traumatizante ale războiului fac viaţa imposibilă pentru cei din jur. Sfâşiată între grija pentru siguranţa familiei şi dorinţa de a lupta pentru idealurile ei, Waad decide să părăsească împreună cu soţul zona greu încercată de război. Iată un puternic mesaj al unei tinere regizoare, al cărei simplu act de prezenţă transformă criza umanitară într-unul din cele mai captivante documentare pe acest subiect. ...

  • Film premiat

    ...

  • Filme Atelier - Sibiul văzut de liceeni 2015

    ...

  • Filme câștigătoare DocSchool 2023

    ...

  • Find Fix Finish

    Find Fix Finish explorează experienţele a trei piloţi americani de drone militare. Aflăm povestea intimă a vieţilor pe care ei le observă zi de zi. Ceea ce se vede dintr-o dronă militară nu este doar voyeuristic, ci poate şi reduce oamenii la simpli pixeli de pe un ecran, obligând piloţii la o anumită decontextualizare pentru a putea face faţă faptului că, la simpla apăsare a unui buton, pot lua o viaţă. Filmul ridică o întrebare bântuitoare: "Ai călcat vreodată pe un muşuroi de furnici şi ţi-ai văzut de drum fără să arunci o privire înapoi?" ...

  • Finn iubeste viteza

    Agenda lui Finn este extrem de încărcată: băiatul de 11 ani va deveni pilot de curse profesionist, dar pentru aceasta trebuie să se antreneze mult. Tatăl lui fiind, și el, pilot de curse, Finn are de la cine să învețe. „La curse îmi place viteza. Mirosul de benzină este minunat. Oamenii de acolo sunt foarte deschiși și cumsecade”, spune Finn, care va trece în noua grupă, mai mare, de la „Mini”. Aici, el va conduce carturi mai mari, care pot depăși 100 km/h. Vrea să fie printre primii trei finaliști. De aceea, el petrece mult timp în cartul lui, exersând virajele, cum se pune corect frâna și manevrele de depășire. Va reuși Finn să țină pasul până la startul sezonului de curse? ...

  • Firul de aur

    Filmele lui Ritwik Ghatak sunt bântuite de spectrul Împărţirii Bengalului în 1947. Subarnarekha este numele râului care străbate relativ noul stat Jharkhand, în Bengalul de Vest. Aici soseşte un grup de refugiaţi. Ishwar e un om educat, care vine cu cei doi copii ai săi, sora lui mai mica Sita şi cu un băiat dintr-o castă inferioară, pe nume Abhiram, a cărui mamă a fost luată de gorilele unui fermier din zonă. Ishwar are norocul să primească o slujbă la o uzină metalurgică din apropiere. Deşi se luptă să supravieţuiască, pe Ishwar îl macină dorul de casă. Ani mai târziu, când îşi dă seama că Abhiram şi Sita se iubesc, simte că viaţa sa e un eşec. Nu poate accepta în familia sa pe cineva dintr-o castă inferioară, deşi l-a crescut pe Abhiram ca pe fiul lui. ...

  • Fiul tatălui meu

    Gershon şi Moshe au venit din Rusia în Israel în urmă cu 15 ani şi în cele din urmă s-au stabilit într-o casă din cartierul Kiryat Moshe din Ierusalim. Gershon este un lider spiritual carismatic care îşi ocupă timpul îndrumând discipoli din întreaga lume. Moshe, fiul, îl observă de la distanţă, încercând să-i calce pe urme. Dar Moshe îşi examinează şi lumea interioară şi visează la ziua când îşi va face propriul rost în lume. ...

  • Floare de maidan

    Divizia de tineret a Centrului Cultural Subcarpați – Matei Vasilescu (țambal), Ioana Milculescu (voce), Beniamin Ambarus (doba și voce), Stefan Milutinovici (caval şi fluier), Teodor Avram (vioară), Daniel Rădulescu (acordeon) și Alexandru Marin (contrabas) – vă dă întâlnire cu o trupa nouă ce se inspiră din muzică tradițională românească - Floare de Maidan. Centrul Cultural Subcarpați este un proiect gândit pe termen lung, conceput de echipa Subcarpați sub viziunea lui Bean MC (Marius Andrei Alexe). Ideea de a crea un Centru Cultural a apărut ca o consecință logică după 10 ani de culegere și punere în valoare a mărturiilor folclorului și tradițiilor regăsite pe teritoriul țării și, totodată, ca o nevoie de a arhiva, prezenta și promova în contemporan bucăți din diversitatea folclorică și culturală națională. „Centrul Cultural Subcarpați înseamnă o viziune, o umbrelă sub care prezentăm oferta artistică și culturală pe care o construim, dublată de un spațiu, în care activitățile centrului urmează să prindă viață, un loc de creație și educație pentru moștenirea noastră culturală.”– Marius Andrei Alexe (Bean MC) Astfel, Centrul Cultural Subcarpați este un proiect gândit pentru comunitate, susținut de comunitate, iar conceptul „de la om la om” reflectă circuitul artei folclorice in natura – de la sat la oras si de la oras la sat – si este purtat din trecut, prin prezent, către viitor, și conectat la tehnologii moderne, în spiritul tradițional Subcarpați. Totodată, susține arta contemporană și educația prin cultură și creație artistică. ...

  • Flori de mac

    Filmul a fost realizat în cadrul unei cercetari antrolpologice desfasurate într-o comunitate de romi (baiesi) din orasul Orastie, judetul Hunedoara. El abordeaza probleme legate de statutul femeilor, casatorie, nastere, avort, contraceptive, violenta domestica si prostitutie prin relatarile femeilor rome. Aceste fenomene sunt explicate prin experientele traite de ele în propia comunitate, dar si fata în cu instantele unui rasism institutionalizat, observând prapastia (si lipsa de comunicare) dintre perspectivele lor si ale acelora cu care se confrunta în diversele situatii ale vietii cotidiene. De asemenea, spectatorul va identifica strategiile la care recurg aceste femei în fata discriminarilor multiple la care sunt supuse, construindu-si propia lume si reactionând, printre altele, la mecanismele de exludere si marginalizare sociala. ...

  • Flori în întuneric

    În fiecare an la Brăila se organizează un concurs de frumusețe, Miss Kyra Kyralina. Numai că atunci când concursul este dedicat femeilor nevăzătoare sau cu deficiențe de vedere miza devine frumusețea interioară. De-a lungul pregătirii lor pentru concurs, filmul prezintă concurentele așa cum sunt ele: frumoase, sensibile, puternice și pline de viață. Un film emoționant care dincolo de povestea bine spusă, oferă o experiență senzorială complexă. ...

  • Focurile din Velines

    Un film despre Ziua Comemorării morţilor (2 noiembrie). De obicei, ritualul ţine o zi sau două. În acest sat însă, comemorarea se întinde pe parcursul a 8 zile, într-o combinaţie de ritualuri păgâne şi creştine. ...

  • Focurile mortilor

    Marţi în Săptămâna Mare, noaptea. Femeile din sat aprind focuri în curţi şi apoi îşi jelesc morţii la cimitir. ...

  • Food for Profit

    Food for Profit, regizat de Pablo D'Ambrosi și Giulia Innocenzi, analizează critic dominația corporațiilor multinaționale în producția globală de alimente. Documentarul dezvăluie modul în care controlul corporativ compromite sănătatea, sustenabilitatea mediului și economiile locale. Prin combinarea unor imagini impresionante, povești personale și perspective ale experților, filmul provoacă spectatorii să reconsidere implicațiile agriculturii industriale și pledează pentru un sistem alimentar mai sustenabil și echitabil. ...

  • For Ever Little (Mici pentru totdeauna)

    Oamenii mici au exercitat întotdeauna o anume fascinație, fie ca personaje de basm, fie în carne și oase, în bâlciuri sau la circ, unde erau un punct de atracție si oamenii plăteau ca să-i vadă. În zilele noastre, mulți dintre ei se revoltă împotriva acestui statut, încercând sa ducă o viață cât mai normală. Filmul urmărește câțiva "oameni mici": o cântăreața de operă și prietenii ei, pe care îi vedem la serviciu, acasă și într-o excursie pe o insuliță, unde pregătesc o petrecere. Pas cu pas, ei îți dezvăluie personalitatea. Discută despre problemele lor: legături amoroase, despre cât de greu le este să-si găsească o slujbă, dacă să aibă sau nu copii, știind că există riscul ca aceștia să fie la fel ca ei. Filmul nu este o simplă relatare despre viața acestor oameni, ci urmărește ca spectatorul să înțeleagă cum e "să fii mic" și, ajutat de muzica și de umor, să poată privi "imperfecțiunea" cu alți ochi. ...

  • For Ever Little (Mici pentru totdeauna)

    Oamenii mici au exercitat întotdeauna o anume fascinație, fie ca personaje de basm, fie în carne și oase, în bâlciuri sau la circ, unde erau un punct de atracție si oamenii plăteau ca să-i vadă. În zilele noastre, mulți dintre ei se revoltă împotriva acestui statut, încercând sa ducă o viață cât mai normală. Filmul urmărește câțiva "oameni mici": o cântăreața de operă și prietenii ei, pe care îi vedem la serviciu, acasă și într-o excursie pe o insuliță, unde pregătesc o petrecere. Pas cu pas, ei îți dezvăluie personalitatea. Discută despre problemele lor: legături amoroase, despre cât de greu le este să-si găsească o slujbă, dacă să aibă sau nu copii, știind că există riscul ca aceștia să fie la fel ca ei. Filmul nu este o simplă relatare despre viața acestor oameni, ci urmărește ca spectatorul să înțeleagă cum e "să fii mic" și, ajutat de muzica și de umor, să poată privi "imperfecțiunea" cu alți ochi. ...

  • Forma lunii

    Pe teritoriul Indoneziei, sfârsitul regimului Suharo era anuntat de o era cu schimbari socio-politice dramatice. Filmul documentar Shape of the Moon înregistreaza aceste schimbari prin intermediul matriarhalei Rumidjah si a familiei ei. Rumidjah este de religie crestina, însa fiul ei, Bakti, se converteste la islamism pentru a se însura cu o musulmana. Shape of the Moon juxtapune drama acestei familii cu sporirea islamismului fundamentalist, lucru originar din însasi incertitudinile privind viitorul tarii. În acest timp, Rumidjah, satula de haosul din Jakarta, îsi doreste sa se întoarca în satul natal. Totusi, ramâne devotata nepoatei de 11 ani, careia o viata la tara nu i-ar putea oferi prea multe oportunitati. ...

  • Fostul Achmed

    Achmed Hamdoon, un tânar beduin din tribul Hamdoon, a crescut în nordul Israelului, în Galileea, în mica baraca a familiei, la doar câtiva metri de poarta mereu închisaa kibbutzului "Lotem". Si-a dorit toata tineretea sa traiasca în kibbutz, iar în final reuseste sa se mute în "Lotem". Îsi schimba numele cu unul tipic israelian Meidan Sade. Familia se simte insultata si îl priveste ca pe un "tradator". Dar Meidan, fostul Achmed, stie ca altfel nu are sanse în societatea israelita. Pretul pe care îl are de platit nu e mic: fetele evreice nu sunt dispuse sa îl accpte, iar beduinelor le vine greu sa-i înteleaga decizia. ...

  • Fotofobia

    În timp ce rătăcește fără țintă printre vagoanele abandonate și peroanele populate cu refugiați, Niki o întâlnește pe Vika, o fată de 11 ani, iar cei doi încep să exploreze spațiul subteran și să-l transforme, cu inocență și creativitate, în terenul lor de joacă. Acest documentar hibrid combină inteligent și discret momentele observaționale cu staging-ul, reușind să (re)creeze o lume ludică, aproape ireală. ...

  • Fotografii însângerate

    Publicul va avea acces la cel mai bine documentat eveniment fotografic din istoria Holocaustului. Fotografiile din documentar ilustrează pregătirea și implementarea pogromului, de la marcarea caselor în care nu locuiau evrei, la coloanele de evrei puși să sape gropile în care urmau să fie aruncați semenii lor, îmbarcarea în trenurile morții și asasinatele care au avut loc. Un documentar devastator. ...

  • Fotograful necunoscut

    Fotograful necunoscut este o imersiune suprarealistă în amintirile fragmentate ale unui fotograf din Primul Război Mondial. Un hibrid ficţiune - documentar ce se petrece în realitatea virtuală, acest proiect invită privitorul la un tur al unui muzeu—un peisaj de vis plin de viaţă, ale cărui imagini sunt aşezate într-un univers 3D cu structuri ca din alte lumi, arhitectură imprecisă şi sculpturi imposibile. Participanţii întâlnesc personaje alegorice captivante în timp ce păşesc într-o lume care îi invită să pună la îndoială puterea imaginilor şi pagubele războiului în vremuri din trecut, dar şi în prezent. Fotografiile folosite în acest proiect au fost preluate dintr-un album descoperit într-un hambar abandonat din nordul oraşului Montreal, Canada. ...

  • Foutura - Poveste despre lut, povestea unei vieţi

    Fortuna Sib este o femeie de 65 de ani din tribul Lobi, care a lucrat vase din lut toată viaţa. În munca olarului, religia este un factor important. Fortuna vorbeşte despre viaţa şi meşteşugurile ei, despre religie şi planuri de viitor. ...

  • FRACTALS BEHIND THE SCREEN - Meeting with Visual Artist Julius Horsthuis

    ...

  • FRAGILE

    Fragile este un proiect independent prin care povești despre vulnerabilitate prind viață în fața publicului larg. Creat sub forma unui documentar creativ modular, acesta redă, prin interpretarea Ioanei Flora, poveștile a cinci femei aflate în situații vulnerabile, care au reușit să treacă peste situațiile cu care s-au confruntat. Proiectul abordează un spectru larg de tematici, precum sindromul Wonder Woman, autismul, familia monoparentală, violența fizică sau traficul de ființe umane. ...

  • Fragmente de timp

    Un documentar despre două femei, care au multe în comun. Născute în timpul Primului Război Mondial, ele sunt contemporane cu formarea statului iugoslav, după prăbuşirea Imperiului Austro-Ungar. Fiecare şi-a urmat destinul, trăind în regiuni diferite ale ţării: în Bosnia majoritar musulmană, respectiv în Slovenia catolică. Deşi nu s-au întîlnit niciodată, copiii şi nepoţii sunt cei care le leagă. ...

  • Fragmente pe gheață

    În 1986, tatăl regizoarei, un patinator ucrainean, cumpără o cameră video cu care își filmează turneele în Occident, dar și home movies. Conceptual, documentarul se bazează pe un dialog între imaginile filmate de părinți și analiza auto-etnografică a fiicei. În timp ce privirea aparatului cu care aceștia filmează reflectă dorința lor de a emigra și fascinația pentru prosperitatea economică din afara blocului estic, Stoianova își propune să înțeleagă cum se suprapune și cum se contrazice această privire cu amintirile ei din copilărie și cu felul în care au fost reprezentate în epocă evenimente socio-politice marcante precum accidentul de la Cernobîl, lovitura de stat împotriva lui Gorbaciov din 1991 sau câștigarea independenței Ucrainei. ...

  • Franturi din Longocampo

    Frânturi din Longocampo reprezintă colecția omnibus a filmelor documentare create în timpul Academiei Internationale de Film CINEIMPACT , care a avut loc în regiunea Campulung Muscel in 2016. Filmul omnibus este dedicat unor fragmente ale marginalitatilor, bucuriilor și aspirațiilor domestice, prin confesiunile vizuale ale unor personaje locale aparținând unor variate categorii sociale. Academia de Film CINEIMPACT este un program internațional dedicat Documentarului Creativ și Antropologiei Vizuale. Cineastii care au creat în cadrul programului CINEIMPACT sunt studenti sau absolvenți ai unor programe de masterat și doctorat în Film și Antropologie Vizuală, care provin din țări precum Germania, Olanda, Italia, Suedia, Ungaria, Brazilia, Croația, Anglia, Grecia și România. ...

  • Fratele meu cefalopod

    Trăind cu convingerea că fiecare copil care se naște are un frate geamăn spiritual în corpul unei caracatițe și că toate relele care se întâmplă sunt răzbunări ale caracatiței, nomazii mărilor din Indonezia îndeplinesc anumite ritualuri pentru a trăi în pace cu gemenii lor acvatici. Cugetând la ritualurile tradiționale și permutările vieții metropolitane, filmul sugerează că problemele apar din expansiunea lumii create de om în spațiul naturii intacte. Un documentar hibrid, care combină observația cu interviul și cu imagini subiective, filmul cutreieră pe apă și în lumea subacvatică împreună cu individul în dubla sa ipostază de om și moluscă. ...

  • Fratie în subteran

    Un documentar despre minele şi minerii din Valea Jiului, structurat în patru episoade de câte 25 de minute, fiecare episod oferind o perspectivă diferită asupra subiectului: istoricul zonei miniere, procesul de extracţie a cărbunelui, viaţa grea a minerilor care lucrează în subteran şi experienţa personală a realizatorilor din timpul filmărilor. Filmul este, în acelaşi timp, o încercare de a oferi o perspectivă corectă asupra minerilor, după imaginea deformată sau parţială pe care presa românească le-a construit-o în ultimii 20 de ani. O perspectivă inedită asupra vieţii acestor oameni, alcătuită din imagini filmate în majoritatea lor în subteran. ...

  • Fratii Manakia. Jurnalul unei lungi priviri înapoi

    O fotografie misterioasă a străbunicilor ei, făcută în anii 1920 undeva în Balcani, îndreaptă gândurile autoarei către celebrii fotografi armâni ai epocii, Milton și Ianaki Manakia. În încercarea de a verifica ipoteza că străbunicii ei, și ei de origine armânească, ar fi fost fotografiați de celebrii frați, regizoarea pornește într-o călătorie balcanică, prin România, Bulgaria, Macedonia și Grecia, punând cap la cap fragmente din povestea vieții fraților Manakia, primii cineaști ai regiunii și primii ei documentariști, moștenirea lor cinematografică acoperind cele mai dramatice momente care au dus la reconfigurarea Balcanilor în prima parte a sec. 20. ...

  • Frații

    Jabir, Usama și Useir s-au născut într-o familie de păstori din Bosnia și au fost crescuți de tatăl lor, Ibrahim - un predicator salafist radical, după reguli religioase foarte stricte. Când acesta este condamnat la închisoare pentru terorism, cei trei tineri rămân pe cont propriu și își dau silința să trăiască în conformitate cu dorințele tatălui, realizând, în același timp, că normele enclavei lor religioase s-ar putea să nu fie potrivite pentru ei. Brotherhood este un studiu intim ce explorează efectele condiționării și limitele inocenței, cu o empatie distantă și o precizie uluitoare a detaliului narativ. ...

  • Frații Dabija

    Trei frați se întâlnesc și discută la o masă, în bucătăria casei în care au crescut și în care doi dintre ei încă locuiesc. E o conversație banală, legată de delalii, situații și probleme de zi cu zi, mai mult sau mai puțin importante. Însă timpul petrecut împreună dezvăluie progresiv o relație alienată, disfuncțională, un deficit de comunicare, ca o consecință a tehnologiei, superficialității și consumerismului. ...

  • Frăția

    O echipă neobișnuită de fotbal se antrenează la marginea unui cartier bucureștean, pe un teren improvizat, traversat din când în când de câteva oi. Echipa joacă în divizia a cincea și se numește Frăția. Cum rasa, vârsta și dizabilitatea fizică nu constituie impedimente în selectarea jucătorilor, Frăția este alcătuită dintr-un portar cu un singur braț, un violonist cu doctorat, câțiva romi marginalizați și alți jucători, mai plinuți sau mai slăbuți. Protejat de un patron-lăutar care și-a vândut casa pentru a putea investi bani în amenajarea stadionului și care spală echipamentul jucătorilor cu mâna, proiectul echipei Frăția devine o foarte oportună lecție de toleranță și egalitate de șanse. ...

  • FREDONEAZA CU MINE

    Aceasta este povestea unei nopti din viata a cinci oameni din Israel. Ei se intalnesc o data pe saptamana pe undele programului national de radio numit Cineva cu care sa fredonezi. Se considera o familie, familia "Fredonatorilor". Cand vorbesc cu moderatorul, isi deschid inimile, apoi aleg o melodie si o fredoneaza. Cuvintele nu sunt necesare, doar o melodie plina de suflet. Ii cunoastem, unul dupa altul, pe masura ce inaintam tot mai adanc in noapte. Ii vedem cum construiesc impreuna o sfera a solidaritatii in noaptea plina de singuratate. ...

  • Freedom in Childshoes (Libertate în pantofi de copil)

    Filmul este povestea lui Uwe Pelger, născut la Mediaș în anul 1971, care a părăsit România înainte de căderea „Cortinei de Fier” și s-a stabilit în Germania. Acolo a învățat o meserie, și-a întemeiat o familie și a trăit mai bine de douăzeci de ani fară a privi înapoi, fără a se interesa de ceea ce a lăsat în urmă. După 25 de ani, Uwe Pelger se întoarce pe meleagurile natale pentru a privi atât în trecut, cât și în prezentul României, așa cum este el în momentul de față. ...

  • Fructele din Nairobi

    Două femei și un bărbat se luptă pentru a obține fructele promise unul altuia. "Nairoberry" se referă la rata ridicată a crimelor și a jafurilor iar "Nairobi Berries" reprezintă visul că într-o zi vom trăi cu generozitate culegând roadele pe care orașul le oferă: Fructele din Nairobi. ...

  • Frumoasa Dyana

    Un film despre refugiaţii ţigani din Kosovo, care trăiesc în adăposturi improvizate, într-o suburbie din Belgrad. După o astfel de introducere, ne-am fi aşteptat să vedem imagini tragice despre viaţa lor nefericită. În schimb, ajungem într-un spaţiu bizar, unde aflăm că piesele uzate de Citroen sunt bune pentru aproape orice, de la construcţia de vehicole desprinse parcă din filmele SF, până la utilizarea bateriei pe post de generator electric. Nu e vorba de un hobby excentric, ci de o modalitate de supravieţuire. Personajele filmului pornesc prin Belgrad, în căutare de maşini Citroen 2 CV şi Dyana abandonate. Îi vedem negociind cu proprietarii şi discutând cu poliţiştii, care nu sunt cei mai fervenţi admiratori ai vehicolelor lor improvizate. Filmul îi prezintă cu umor şi simpatie, dezvăluind ingeniozitatea şi capacitatea lor de adaptare. ...

  • Frumoasa Dyana

    Un film despre refugiaţii ţigani din Kosovo, care trăiesc în adăposturi improvizate, într-o suburbie din Belgrad. După o astfel de introducere, ne-am fi aşteptat să vedem imagini tragice despre viaţa lor nefericită. În schimb, ajungem într-un spaţiu bizar, unde aflăm că piesele uzate de Citroen sunt bune pentru aproape orice, de la construcţia de vehicole desprinse parcă din filmele SF, până la utilizarea bateriei pe post de generator electric. Nu e vorba de un hobby excentric, ci de o modalitate de supravieţuire. Personajele filmului pornesc prin Belgrad, în căutare de maşini Citroen 2 CV şi Dyana abandonate. Îi vedem negociind cu proprietarii şi discutând cu poliţiştii, care nu sunt cei mai fervenţi admiratori ai vehicolelor lor improvizate. Filmul îi prezintă cu umor şi simpatie, dezvăluind ingeniozitatea şi capacitatea lor de adaptare. ...

  • Frumuseţea florilor

    Ubuhle Bembali înseamnă “frumuseţea florilor” şi este numele unui grup de muzicieni Zulu din Africa de Sud. Membrii grupului sunt muncitori flotanţi, care trăiesc într-o colonie muncitorească. Cîntecele şi dansurile lor reflectă traume sociale. Filmul explorează legătura dintre creaţie şi realitatea care o inspiră. ...

  • FUGA DIN RAI

    Republica Socialista Romania, anii '80. „Raiul" lui Ceausescu era o tara lipsita de speranta, fara mancare, un loc unde, pentru a crea „omul nou", a fost sacrificat viitorul oamenilor. Atotputernica Securitate, serviciul secret al lui Ceausescu, supraveghea totul si pe toti. Romania era o tara inchisa, o mare inchisoare din care nimeni nu putea evada... Si totusi... Niste oameni extraordinar de curajosi au incercat! Unii dintre ei au reusit, altii, nu, platind cu propria viata! In barci, inotand sau alergand, oamenii au incercat sa lase in urma „raiul" comunist si sa-si gaseasca fericirea in tarile vestice. Doua povesti despre curaj si sacrificiu, despre tradatori si trisori, despre nebunia absoluta a unui regim totalitar si, mai ales, despre nevoia de libertate! ...

  • FULL PASS

    Acces la oricare dintre filmele AFF2024, la masterclass-uri și la DOME. Pentru garantarea locului în sală, recomandăm achiziționarea din timp a unui bilet cu valoare 0 lei ...

  • Funeralii naționale

    Când Iosif Stalin a murit în martie 1953, evenimentul a aruncat Uniunea Sovietică într-un doliu generalizat. Greaua pierdere a fost exprimată copios pe întreaga suprafaţă a ţării, iar patru zile apoi doliul a culminat cu funeraliile de stat din Piaţa Roşie. Aproape şapte decenii mai târziu, Sergei Loznitsa disecă această "Mare Despărţire" prin montajul meticulos al unor imagini de arhivă rare sau de mult uitate. Fără luări de poziţie explicite, documentarul creează înţeles din asocierea sunetelor şi a imaginilor, reuşind să prezinte istoria ca pe un ritual dominat de maşina de propagandă a unei figuri tiranice a cărei moştenire îşi mai face simţită prezenţa bântuitoare chiar şi în zilele noastre. ...

  • Fuocoammare

    Câştigător al Ursului de Aur la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin în 2016, Fire At Sea descrie viaţa pe insula Lampedusa, prin ochii unui băiat în vârstă de 12 ani, Samuele, locuitor al acestei insule din mijlocul mării. Situată la aproape 200 km în largul coastei de sud a Italiei, aceasta nu este o insulă ca oricare alta, ci graniţa cea mai simbolică a Europei, trecută în ultimii 20 de ani de mii de migranţi aflaţi în căutarea libertăţii. Gianfranco Rosi a locuit pe această insulă luni întregi, intrând treptat în legătură cu localnicii, pe de o parte, ajungând să le cunoască ritmul, viaţa de zi cu zi, felul lor de a vedea lucrurile, şi, pe de altă parte, cu oaspeţii de pe insulă, cu obiceiurile, religiile şi tragediile lor. Regizorul reuşeşte să surprindă adevărul şi realitatea, dar şi umanitatea inerentă. Andrew Pulver, scriind pentru The Guardian, a descris documentarul ca având „un stil cinematografic distinct, uman” şi ca fiind „o colecţie de mici detalii care se metamorfozează, aproape ca prin osmoză, într-o excavaţie şocantă a mecanicii crizei”. ...

  • Furnicar

    Tânguielile unei viori răsună printr-o clădire imensă din beton, în timp ce un bărbat ascultă melancolic, iar un altul cade din picioare, sticla aproape goală de vodcă rostogolindu-se pe ciment. Cadre scăldate în întuneric și tuşe succinte de lumină alternează cu încadraturi naturaliste pentru a prezenta un “undeva” din Tallinn, unde o mică parte a Uniunii Sovietice trăiește în continuare. "Anthill" este un documentar de direct cinema care observă un grup mic de personaje ale căror vieţi gravitează în jurul unui uriaș complex de garaje lipsit de orice spectaculozitate. Fără vreun şarm propunţat, clădirea se dovedește a fi o adevărată vistierie unde sunt puse la păstrare, în sigunanţă, toate bunurile, idealurile și obsesiile personajelor. Compozițiile construite cu grijă alternează cu momente candide de lumesc, surprinzând juxtapunerile involuntar-absurde ale vieții cu ...

  • Furtuni solare

    Proiecție cu narațiunea originală, lectura Benedict Cumberbatch. Pe suprafața Soarelui se întrețese o tornadă care eliberează curenți electrici, gaz electrificat, aurore și alte particule sclipitoare. Spectacolul prezintă unul dintre cele mai intense eforturi făcute vreodată pentru a vizualiza funcționarea interioară a stelei noastre incluzând o serie de vizualizări științifice revoluționare. ...

  • Furtuni solare (dublat RO)

    Pe suprafața Soarelui se întrețese o tornada care eliberează curenți electrici, gaz electrificat, aurore si alte particule sclipitoare. Spectacolul prezintă unul dintre cele mai intense eforturi făcute vreodată pentru a vizualiza funcționarea interioară a stelei noastre incluzând o serie de vizualizări științifice revoluționare. ...