Centrul Astra Film
Ro / En

                         

Astra Film Festival

Arhiva filme

0-9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

  • Echilibru de forțe

    Conform sondajelor de opinie din Ucraina, corupția e una din problemele majore ale societății. Sunt create organisme noi pentru lupta împotriva corupției la nivel înalt. La un an și jumătate după revoluție este înființată Procuratura Anticorupție. Pentru prima oară în Ucraina, Procurorul Șef urmează să fie învestit pe bază de concurs. Și tot ca o premieră, audierile pentru post sunt publice, făcând posibilă participarea activiștilor, a revoluționarilor și a reprezentanților publicului. Filmul redă tensiunea crescândă din timpul audierilor, atât candidații cât și membrii comisiei fiind sub presiunea unei așteptări uriașe din partea opiniei publice. ...

  • Ecouri îndepărtate

    La 70 km distanță de granița separatistă ucraineană şi de războiul în plină desfășurare, se află orașul Dobropolie, prins între ecourile trecutului comunist, prezentului revoluționar şi idealurile pentru un viitor orientat spre Vest. Subversiv prin umorul său sec, "Long Echo" colează portretele individuale ale cetățenilor într-un model mai larg de credințe, comportamente și mecanisme de adaptare. Trăind într-o lume improvizată, locuitorii se laudă cu prezența în cartea recordurilor pentru cea mai scurtă linie de tramvai din lume, deschid grădini zoologice și centre de wellness în curtea din spatele casei și elogiază figurinele din plastilină ale copiilor ca dovezi incontestabile ale unui viitor artistic genial. Încadraturile atent compuse alternează între perspectiva insiderului și cea a outsiderului, între afectivitate brută și observația ageră. Însă, atunci când eşti gata să te implici în poveştile personajelor, se întâmplă ceva ce rupe ritmul şi te face să iei distanță. Aşa ajungem blocaţi într-o stare continuă de paralizie emoțională, o reflexie a paraliziei temporale și ideologice a orașului. ...

  • Educație

    La o școală primară, copiii primesc ca temă pentru acasă învățarea pe de rost a poeziei ‘’Știință’’ a poetului Julian Tuwim, figură legendară a literaturii poloneze. Pe alocuri, frazarea e aproape incomprehensibilă și unele cuvinte au nevoie a fi explicate, dar, din fericire, părinții le vin copiilor în ajutor. Din nefericire, însă, nu toate metaforele se lasă ușor explicate, iar poezia se izbește de proza vieții, mai ales că la televizor e un meci al echipei Legia Warszawa. Ca urmare, unii copii iau note mici, alții pică testul, dar fiecare are ceva de învățat. ...

  • El, ea, eu

    El Ea Eu se apleacă cu sinceritate asupra ideii de interpretare subiectivă și se face ecoul afirmației lui Nietzsche ‘Nu există fapte, ci doar interpretări’. Carlotta Kittel își intervieviază părinții, care s-au despărțit înainte de nașterea ei, și încearcă să reconstruiască prin perspectivele lor distincte o istorie a poveștii lor eșuate. Uneori amuzant, alteori melancolic sau chiar caustic, cei doi părinți narează într-o progresie interconectată propria lor perspectivă asupra poveștii. Creând o conversație între cei doi prin folosirea inteligentă a montajului în paralel, filmul dezvăluie o încercare și în final un eșec al fiecărui părinte de a manipula povestea. În căutarea adevărului, filmul subliniază dificultățile acceptării și a comunicării deschise în mijlocul dinamicilor familiale. ...

  • Erwin Primar

    Într-un ritm antrenant, documentarul Erwin Primar îl urmărește pe Erwin Albu, personaj nu lipsit de carismă, pe parcursul campaniei electorale pentru funcția de primar al orașului Codlea. Deși susține că dorește numai binele comunității în care trăiește, Erwin este un personaj oarecum alunecos, în ale cărui bune intenții lunga observație a filmului nu ne lasă să ne încredem complet. Erwin Primar ne arată suișurile și coborâșurile campaniei electorale, surprinzând atât momente de un umor sec precum transformarea unui fost club de striptease în sediu de partid, cât și întâmplări mai puțin fericite, precum cearta dintre Erwin și un grup de muncitori care devin violenți. Filmul este totodată o comedie neagră și un portret al unui individ determinat să își atingă scopul sfidând scepticismul celor din jur. ...

  • Esmeralda

    Pe măsură ce camera panoramează peste câmpiile din Dobrogea, un om își narează biografia. El e domnul Diniță, un fost bibliotecar care lucrează de 16 ani la situl arheologic al orașului antic Histria. Un exercițiu în cinematografie, filmul este portretul unui om care e fascinat de istorie, în care el cugetă la momentele semnificative ale vieții sale în cadrul unor interviuri candide și povestește câteva amintiri importante. În parte țăran, în parte arheolog amator, domnul Diniță călătorește dintr-un loc în altul pe bicicleta sa de încredere, Esmeralda. ...

  • Eu sunt Hercule

    Nostalgia e mai puternică decât realitatea în "Eu sunt Hercule", un documentar atent la ironia fină a absurdităților zilnice, plasat într-un Paradis pierdut al idealurilor. Pe vremuri o staţiune de lux pentru familii regale, unde se zice că însuşi Hercule și-a revigorat puterile, Băile Herculane este un bazar al incongruențelor, unde e mai ușor să crezi în mituri decât în ceea ce se află chiar în fața ta. Arhitectura barocă deteriorată, dar încă fermecătoare, servește drept fundal pentru „saloanele” improvizate de masaj ale celor trei protagoniști septuagenari: Mitică, acum supraponderal, pe vremuri model pentru o frizerie dintr-un orăşel minier, Relu, dresor amator de şerpi ce venerează decupaje din carton cu modele masculine de fitness, și Gelu, bărbat divorţat, taxidermist amator ce crede în idealul femeii-ca-zeiță. Aceşti bărbaţi self-made nu reprezintă doar cel mai bun echivalent modern disponibil al lui Hercule, ci și o anumită mentalitate. Frumusețea stă în ochii celui care priveşte, iar uneori pentru propriii ochi suntem semizei. ...

  • Eu te-am facut, eu te omor

    Eu te-am făcut, eu te omor este o confesiune personală a unei copilării traumatice, dominată de violență domestică, o recurență comună în anumite nivele ale societății românești. Prin intermediul mai multor relatări din voice-over și interpretării amintirilor prin desene animații și poze de familie, filmul îmbină o narațiune care subliniază că în acest tărâm violența domestică reprezintă mai degrabă standardul decât o anomalie. Înrădăcinată într-o ordine adânc înfiptă, această atitudine de bătaie a copilului reprezintă o perpetuare a unui comportament învățat, așa cum figura-paternă povestește despre niște bătăi și abuzuri similare suferite copil fiind. În încercarea de a depăși trecutul, Alexandru Petru Bădeliță găsește eliberare printr-un catharsis emoțional, în care arta devine o formă de descărcare creativă. ...

  • Expirat

    „Risipa poate fi transformată în resursă”: aceasta pare să fie ideea care-i determină pe patru tineri norvegieni să facă ceva pentru a atrage atenția asupra unei probleme grave, generate de consumerism și pentru a iniția schimbări la nivel de societate și de voință politică în același timp. Ei plănuiesc un tur ciclist de cinci săptămâni, aproximativ 3000 de kilometri, pe toată lungimea Norvegiei, de la nord la sud – un efort uriaș care necesită hrană serioasă pentru cicliști pe toată perioada călătoriei. Piatra de încercare este regula pe care cei patru prieteni își impun să o respecte cu strictețe: toată hrana lor trebuie să fie recuperată din containerele cu marfă expirată ale magazinelor. ...