Centrul Astra Film
Ro / En

                         

Astra Film Festival

Arhiva filme

0-9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

  • Easy Str.

    When Charlie the Tramp wanders into a mission he is smitten by Edna and puts back the collection box which he has taken. Reformed, he becomes a policeman and is assigned to rough-and-tumble Easy Street. Unable to trick or beat Eric the Tough, he puts Eric's head in a gas pipe and anesthetizes him. A hero, he now helps many poor people living on Easy Street. Eric escapes jail, Edna is kidnapped, but Charlie (recharged after sitting on a doper's needle) conquers all. Easy Street is transformed as is Eric. ...

  • Echilibru de forțe

    Conform sondajelor de opinie din Ucraina, corupția e una din problemele majore ale societății. Sunt create organisme noi pentru lupta împotriva corupției la nivel înalt. La un an și jumătate după revoluție este înființată Procuratura Anticorupție. Pentru prima oară în Ucraina, Procurorul Șef urmează să fie învestit pe bază de concurs. Și tot ca o premieră, audierile pentru post sunt publice, făcând posibilă participarea activiștilor, a revoluționarilor și a reprezentanților publicului. Filmul redă tensiunea crescândă din timpul audierilor, atât candidații cât și membrii comisiei fiind sub presiunea unei așteptări uriașe din partea opiniei publice. ...

  • ECLIPSA SOLARA

    In 2006, Milan si Tomas au introdus curent electric in scoala si spitalul unui sat din Zambia. Dupa patru ani, ei se intorc acolo pentru ultima data si afla despre defectiunile sistemului electric, il repara si il predau comunitatii in cele din urma. Filmul ii urmareste de-a lungul zilelor haotice si a noptilor cufundate in bezna, oferind un punct de vedere nou asupra capcanelor proiectelor umanitare de dezvoltare. Scurtcircuite de tot felul, amestecul si dizolvarea unor lumi diferite, ritualuri de multumire si conceperea de solutii. Fara a incerca sa declare sau sa evalueze ceva, Eclipsa solara devine un instrument care examineaza diferite forme de lumina si intuneric. Vor reusi cei doi cehi sa lumineze savana zambiana? ...

  • Ecopolis China

    Un profesor finlandez și un magnat chinez plănuiesc forme diferite de orașe ecologice care să întâmpine posibilul dezastru natural cauzat de mutarea a două milarde de chinezi de la sat la oraș în următorii 15 ani. Idealul profesorului este un oraș laborator situat într-o regiune fertilă, pe când afaceristul chinez a proiectat un zgârie-nori autosuficient, cel mai înalt din lume. Care dintre acestea reprezintă viitorul urbanistic al Chinei? ...

  • Ecouri îndepărtate

    La 70 km distanță de granița separatistă ucraineană şi de războiul în plină desfășurare, se află orașul Dobropolie, prins între ecourile trecutului comunist, prezentului revoluționar şi idealurile pentru un viitor orientat spre Vest. Subversiv prin umorul său sec, "Long Echo" colează portretele individuale ale cetățenilor într-un model mai larg de credințe, comportamente și mecanisme de adaptare. Trăind într-o lume improvizată, locuitorii se laudă cu prezența în cartea recordurilor pentru cea mai scurtă linie de tramvai din lume, deschid grădini zoologice și centre de wellness în curtea din spatele casei și elogiază figurinele din plastilină ale copiilor ca dovezi incontestabile ale unui viitor artistic genial. Încadraturile atent compuse alternează între perspectiva insiderului și cea a outsiderului, între afectivitate brută și observația ageră. Însă, atunci când eşti gata să te implici în poveştile personajelor, se întâmplă ceva ce rupe ritmul şi te face să iei distanță. Aşa ajungem blocaţi într-o stare continuă de paralizie emoțională, o reflexie a paraliziei temporale și ideologice a orașului. ...

  • Educație

    La o școală primară, copiii primesc ca temă pentru acasă învățarea pe de rost a poeziei ‘’Știință’’ a poetului Julian Tuwim, figură legendară a literaturii poloneze. Pe alocuri, frazarea e aproape incomprehensibilă și unele cuvinte au nevoie a fi explicate, dar, din fericire, părinții le vin copiilor în ajutor. Din nefericire, însă, nu toate metaforele se lasă ușor explicate, iar poezia se izbește de proza vieții, mai ales că la televizor e un meci al echipei Legia Warszawa. Ca urmare, unii copii iau note mici, alții pică testul, dar fiecare are ceva de învățat. ...

  • Efectul Cherenkov

    După Cherenkov explorează schimbările aduse ideii de "viaţă" ca urmare a dezastrului de la centrala nucleară Fukushima Daiichi, din 2011 în Japonia, printr-un captivant film de dans care s-a născut din colaborarea dintre un artist vizual şi mai mulţi dansatori. Cum s-a schimbat viaţa în acea zi fatidică de 11 martie, când mii de oameni s-au trezit nevoiţi să înfrunte moartea? ...

  • Efectul domino

    În Abhazia, republică autonomă din nord-vestul Georgiei, Rafael – ministrul sportului depune toate eforturile pentru a organiza un campionat internațional de domino. Perspectiva campionatului stimulează din plin mândria și spiritul patriotic al conaționalilor săi, iar el speră ca în urma acestui eveniment țara lui să devină mai cunoscută în lume. Filmul este, în același timp, o satiră și un comentariu socio-politic, reușind să surprindă și relația lui Rafeal cu soția sa, o rusoaică care a renunțat la țara natală și la trecutul ei pentru a începe o nouă viață într-un loc uitat de pe malul Mării Negre. ...

  • Efectul Schweighofer

    Documentarul prezintă viziunea acţionarilor asupra consecinţelor tăierilor de pădure şi ale prelucrării lemnului în localitatea Reci, din judeţul Covasna. Exploatarea pădurilor în această zonă este realizată de către compania austriacă Hozindustrie Schweighofer. ...

  • Ei și cu mine

    Filmul dezvăluie partea nevăzută a muncii de cercetare antropologică. Cum poate cercetătorul să cîştige încrederea celor pe care îi studiază? În ce măsură se poate el integra în societatea cercetată? Este posibilă păstrarea unei distanţe obiective, fără a altera valorile comunităţii prin impunerea propriilor valori? Obiectivul lui Frederic Compain oferă o privire asupra modului de viaţă şi a comportamentului populaţiei aborigene pe care o studiază, lărgind ulterior sfera abordării, cu ajutorul interviurilor, dar şi al comentariului personal, prin care antopologul introduce propriile sale gînduri şi reacţii. Combinînd interviurile cu jurnalul oral al autorului, filmul se constituie într-o abordare interesantă a metodologiei de cercetare de teren şi a realizării de film antropologic. ...

  • Ei și cu mine

    Filmul dezvăluie partea nevăzută a muncii de cercetare antropologică. Cum poate cercetătorul să cîştige încrederea celor pe care îi studiază? În ce măsură se poate el integra în societatea cercetată? Este posibilă păstrarea unei distanţe obiective, fără a altera valorile comunităţii prin impunerea propriilor valori? Obiectivul lui Frederic Compain oferă o privire asupra modului de viaţă şi a comportamentului populaţiei aborigene pe care o studiază, lărgind ulterior sfera abordării, cu ajutorul interviurilor, dar şi al comentariului personal, prin care antopologul introduce propriile sale gînduri şi reacţii. Combinînd interviurile cu jurnalul oral al autorului, filmul se constituie într-o abordare interesantă a metodologiei de cercetare de teren şi a realizării de film antropologic. ...

  • El, ea, eu

    El Ea Eu se apleacă cu sinceritate asupra ideii de interpretare subiectivă și se face ecoul afirmației lui Nietzsche ‘Nu există fapte, ci doar interpretări’. Carlotta Kittel își intervieviază părinții, care s-au despărțit înainte de nașterea ei, și încearcă să reconstruiască prin perspectivele lor distincte o istorie a poveștii lor eșuate. Uneori amuzant, alteori melancolic sau chiar caustic, cei doi părinți narează într-o progresie interconectată propria lor perspectivă asupra poveștii. Creând o conversație între cei doi prin folosirea inteligentă a montajului în paralel, filmul dezvăluie o încercare și în final un eșec al fiecărui părinte de a manipula povestea. În căutarea adevărului, filmul subliniază dificultățile acceptării și a comunicării deschise în mijlocul dinamicilor familiale. ...

  • Electro

    Primul documentar aplicat ce investigeaza fenomenul Electro din România impresioneaza în primul rân prin harnicia autorului care s-a documentat în amanunt si a retinut pe film numeroase interviuri cu personajele scenei electro românesti (dar si fani sai artisti straini în vizita), fragmente din concerte, înregistrari sau live acts. Stilul este sigur, modern si îngrijit, în perfect acord cu subiectul. În spatele unui ambalaj el însusi "electro", cum nu s-a mai vazut în România, se ascunde o radiografie precisa si ampla a fenomenului electro autuhton. ...

  • Elicopterele Apache

    În sudul provinciei Kosovo, într-o vale învecinată cu graniţa macedoneană, există o enclavă sârbească, formată din doisprezece sate. Două dintre ele se bucură de o oarecare protecţie naturală datorită poziţiei lor, ceea ce nu este valabil şi pentru celelalte zece. Vulnerabilitatea acestor localităţi a devenit evidentă mai ales odată cu izbucnirea conflictului din zonă, care a deteriorat grav relaţiile interetnice. Din 1999 încoace, oamenii din satele sârbeşti trăiesc aproape izolaţi. Toate drumurile care leagă localităţiile lor de restul ţării trec prin teritoriul kosovar, fiind prin urmare nesigure şi chiar periculoase pentru sârbi. Astfel, o simplă deplasare devine o adevărată aventură. Oamenii trebuie să călătorească în convoaie, sub protecţia armată a forţelor KFOR. Filmul prezintă un alt fel de victime ale războiului din Kosovo, evidenţiind absurdul confictelor interetnice, care distrug vieţile oamenilor. ...

  • Elogiu

    O analiză a dezrădăcinării imigranţilor filipinezi redată prin povestea lui Markod, un filipinez din tribul Igorot, adus în SUA ca exponat la Expoziţia Mondială de la St. Louis din 1904. Un testament al poveştilor nerostite şi aproape uitate ale celor închişi în rezervaţie, obligaţi să însceneze în fiecare zi ritualurile de naştere, căsătorie şi moarte pentru vizitatori, dar cărora li se refuză celebrarea ritualului lor tradiţional, atunci când moartea venea cu adevărat. ...

  • Emanuel

    Emanuel este un deținut din penitenciarul Rahova din București. Diploma de inginer nu i-a fost suficientă pentru un trai decent. Încercând să câștige bani rapid, a devenit traficant de droguri, însă a fost prins. Acum povestește cum a ajuns după gratii, cum banii i-au schimbat viața și ce-l așteaptă când va ieși. ...

  • Engelthal - Valea Îngerului

    Un documentar despre starea actuală a unui sat izolat de pe Valea Hârtibaciului, județul Sibiu, atestat documentar încă din sec. al XIV-lea cu numele Engenthal (în germană Valea Îngustă). Pe la mijlocul sec. al XIX-lea, satul apare sub denumirea de Engelthal, în traducere Valea Îngerului. Așezarea a fost întotdeauna cea mai mică și mai puțin populată din zonă, dar astăzi a devenit un veritabil sat-fantomă. Cele câteva case și biserica săsească sunt în ruină. Și totuși, există o rază de speranță pentru Engelthal. Ea se datorează proiectului de restaurare conceput cu entuziasm și hotărâre de artistul Tara von Neudorf. ...

  • Epopee sârbeasca

    În acest documentar, a carui actiune se desfasoara în Bosnia în timpul razboiului, Pawlikowski se abtae clar de la cliseele reportajului de razboi. Subiectul filmului e abordat dintr-o perspectiva antropologica, autorul nebazându-se pe comentariu ci pe puterea imaginilor. "Serbian epics" (1992) a fost considerat cel mai original si de succes film al lui Pawlikowski, realizat în cel mai important moment al razboiului din Bosnia. Studiul ironic, imagistic, uneori aproape hipnotic a crearii miturilor si a crimei, a iscat o multime de controverse si neîntelegeri la acea vreme, o marturie importanta a razboiului din Bosnia. ...

  • Erwin Primar

    Într-un ritm antrenant, documentarul Erwin Primar îl urmărește pe Erwin Albu, personaj nu lipsit de carismă, pe parcursul campaniei electorale pentru funcția de primar al orașului Codlea. Deși susține că dorește numai binele comunității în care trăiește, Erwin este un personaj oarecum alunecos, în ale cărui bune intenții lunga observație a filmului nu ne lasă să ne încredem complet. Erwin Primar ne arată suișurile și coborâșurile campaniei electorale, surprinzând atât momente de un umor sec precum transformarea unui fost club de striptease în sediu de partid, cât și întâmplări mai puțin fericite, precum cearta dintre Erwin și un grup de muncitori care devin violenți. Filmul este totodată o comedie neagră și un portret al unui individ determinat să își atingă scopul sfidând scepticismul celor din jur. ...

  • Escapade

    Inspirat de cinemtografia lui Lumiere şi de ideile gânditorului indian al secolului al 20-lea Krishnamurti, David MacDougall explorează de această dată o faimoasă şcoală progresistă din Sudul Indiei, Rishi Valley School. Acesta este un film dedicat unui simplu act de privire, în care fiecare scenă este compusă dintr-un singur cadru. ...

  • Eseu despre peisaj

    O privire cotidiană, dar şi exotică, privire instantanee sau obsesivă, viziune microscopcă sau panoramică. Peisajul există doar prin prisma emoţiilor şi reprezentărilor noastre. Forţa peisajului din Buonx stă în armonia sa, în corespondenţa pe care o găsim între memoria apei, ce se scurge printre faliile acestui ţinut de calcar şi memoria umană, ce dispare în adâncurle istoriei. De fapt, urmele trecutului sunt mult mai tangibile în peisaj decât semnele contemporane ale organizării umane. ...

  • Esmeralda

    Pe măsură ce camera panoramează peste câmpiile din Dobrogea, un om își narează biografia. El e domnul Diniță, un fost bibliotecar care lucrează de 16 ani la situl arheologic al orașului antic Histria. Un exercițiu în cinematografie, filmul este portretul unui om care e fascinat de istorie, în care el cugetă la momentele semnificative ale vieții sale în cadrul unor interviuri candide și povestește câteva amintiri importante. În parte țăran, în parte arheolog amator, domnul Diniță călătorește dintr-un loc în altul pe bicicleta sa de încredere, Esmeralda. ...

  • ESPERANTO. COPIII APEI. BRETANIA, SENEGAL, GUADELUPE, MAROC.

    Arthur, Rachid, Stanislas si Clyd traiesc in cele 4 colturi ale Atlanticului. Desi au doar 10 ani, ei incearca sa salveze mediul in care traiesc. Fac o ancheta de teren si se confrunta cu probleme ecologice majore legate de tara lor. Realitatea lasa apoi loc fictiunii, cand fiecare devine actor intr-o poveste inedita. Toti sunt uniti de aceeasi grija majora: salvarea bunul lor cel mai de pret - APA. Fiecare dintre cele 4 episoade ale serialului ESPERANTO, COPIII APEI prezinta un copil care se confrunta cu o problema legata de apa, in Bretania, in Senegal, in Maroc si in Guadelupa: Artur si algele verzi; Stanislas si padurea de mangrove; Rachid si seceta; Clyd si coralii. In fiecare etapa a periplului nostru, intalnim, asadar, cate un copil care il interpreteaza pe Esperanto (tanarul si cutezatorul razboinic pe care Zeita Akvon il trimite in tinuturi indepartate pentru a ajuta popoarele lumii sa-si salveze apele aflate in pericol). Cine este copilul? Cum este viata lui? La ce viseaza el? Cum isi imagineaza lumea? Atatea intrebari care-si vor gasi raspunsul vizionand documentarul ESPERANTO, COPIII APEI. Mesajul filmului este acesta: fiecare dintre copii poate fi un Esperanto, un erou care salveaza Terra, planeta albastra. Documentarul este prezentat in premiera in Romania, fiind lansat in Franta in 22 martie anul acesta, de ziua mondiala a apei. ESPERANTO, COPIII APEI. Clyd si coralii - Guadelupa / 26' Problema: disparitia coralilor Amenintate de deversarile reziduale in ocean, constatam o degradare rapida a ecosistemelor coraliene. Adevarate schelete de ecosisteme remarcabile, recifele coraliene sunt locul de dezvoltare a numeroase specii de pesti si sunt cele care protejeaza litoralul de cicloane. In Guadelupa, copiii descopera si pun in scena povestea «Vraja semintei albe » si pericolul in care se afla poporul lui Pedro si Koro. ...

  • Etno-peisaj

    Regizoarea desprinde, din mozaicul intercultural de pe strazile Londrei, câteva portrete feminine semnificative. Ele vin din Italia, Spania, Brazilia sau Nigeria, au ocupatii diferite (atlet, economist sau stilist), dar toate sunt tinere si deschise în fata camerei. Povestile, amintirile si identitatile lor se împletesc cu paradoxuri si stereotipuri. De exemplu, prejudecatile despre Londra si londonezi par aceleasi, indiferent de originea persoanei care le enunta. Prin montarea dinamica a acestor portrete, regizoarea obtine un tablou compozit, un peisaj (inter)etnic metropolitan ce reflecta lumea în care traim. ...

  • Eu si televizorul

    Alexa e dependentă de show-uri de televiziune. Peste zi lucrează la un oficiu poştal, unde sortează scrisorile şi le duce la destinaţie. Odată plecată de acolo, devine o cu totul altă persoană. Toată viaţa Alexei se învârte în jurul spectacolelor şi vedetelor de televiziune. În ultimii ani, a fost de sute de ori în publicul diverselor show-uri TV. Se înconjoară de afişe, decupează fotografii pe care le lipeşte în albume, adună amintiri legate de vedetele ei preferate. Ba chiar merge în "pelerinaj" în oraşele natale ale vedetelor TV. Filmul face portretul unei femei, care trăieşte fericită în lumea ei iluzorie, analizând în acelaşi timp impactl televiziunii şi al vedetelor fabricate de industria media asupra oamenilor. ...

  • Eu stiu tot

    Boro Miranovic, fost actor, îşi pregăteşte candidatura pentru alegerile prezidenţiale din Muntenegru. Oferta lui electorală e transpusă în spoturi TV realizate în stilul benzilor desenate, care îl înfăţişează în costum de gladiator sau în timpul antrenamentelor de body building, emiţînd soluţii simpliste pentru problemele cu care se confruntă ţara. Pentru a rămîne în cursă, Miranovic ar fi avut nevoie de două mii de adeziuni, dar la verificarea listelor se descoperă că semnăturile valabile abia depăşesc două sute. Dincolo de cheia comică în care tratează subiectul, filmul aminteşte de perioada imediat următoare căderii comunismului, când astfel de personaje stranii apăreau meteoric în prim-planul vieţii politice, în mai toate ţările Europei de Est. ...

  • Eu sunt Hercule

    Nostalgia e mai puternică decât realitatea în "Eu sunt Hercule", un documentar atent la ironia fină a absurdităților zilnice, plasat într-un Paradis pierdut al idealurilor. Pe vremuri o staţiune de lux pentru familii regale, unde se zice că însuşi Hercule și-a revigorat puterile, Băile Herculane este un bazar al incongruențelor, unde e mai ușor să crezi în mituri decât în ceea ce se află chiar în fața ta. Arhitectura barocă deteriorată, dar încă fermecătoare, servește drept fundal pentru „saloanele” improvizate de masaj ale celor trei protagoniști septuagenari: Mitică, acum supraponderal, pe vremuri model pentru o frizerie dintr-un orăşel minier, Relu, dresor amator de şerpi ce venerează decupaje din carton cu modele masculine de fitness, și Gelu, bărbat divorţat, taxidermist amator ce crede în idealul femeii-ca-zeiță. Aceşti bărbaţi self-made nu reprezintă doar cel mai bun echivalent modern disponibil al lui Hercule, ci și o anumită mentalitate. Frumusețea stă în ochii celui care priveşte, iar uneori pentru propriii ochi suntem semizei. ...

  • Eu sunt poporul

    Luna ianuarie 2011 a fost marcată în Egipt de demonstrații anti-guvernamentale. În timp ce zeci de mii de protestatari se strângeau în Cairo, sătenii săraci din sudul țării urmăreau situația tensionată din Piața Tahrir pe ecranele televizoarelor lor și în cotidiane. Documentarul redă din perspectiva lor schimbările politice din Egipt, de la înlăturarea de la putere a președintelui Mubarak până la alegeri și căderea lui Mohamed Morsi. Filmul dezvăluie speranțele și dezamăgirile sătenilor și arată cum, în pofida evenimentelor tumultoase, foarte puțin s-a schimbat de fapt în viața acestora, intervievații regizoarei Anna Roussillon fiind mai preocupați de sistemele lor de irigare și nevestele lor gravide decât de lupta ideologică și emanciparea politică. ...

  • Eu sunt un alt tu

    Când regizoarea chineză Nanfu Wang ajunge prima dată în America, Florida i se pare un tărâm exotic plin de parcuri de distracţii şi localnici arşi de soare. În timp ce călătoreşte dintr-un oraş în altul, îl întâlneşte pe Dylan, un vagabond care şi-a părăsit casa confortabilă şi familia iubitoare pentru o viaţă pe străzi. Fascinată de alegerea lui şi de respingerea categorică a regulilor societăţii, Nanfu îl urmează pe Dylan cu camera de luat vederi într-o călătorie ce durează ani, o face să traverseze America şi îi arată sensul libertăţii. Dar pe măsură ce Nanfu se cufundă tot mai mult în lumea lui Dylan, ea descoperă ceva ce îi pune sub semnul întrebării perspectiva asupra vieţii. ...

  • Eu și Lucia

    Un cuplu foarte tânăr care va avea un copil se adaptează la noua situație. Cei doi încearcă să se transforme în adulți responsabili și să se pregătească pentru sosirea bebelușului, păstrându-și mereu tonul optimist și observând schimbările pe care acest eveniment le aduce. Documentarul observațional surprinde importanta micilor momente precum asamblarea unui leagăn, alegerea hainelor, a numelui și deciziile luate în așteptarea marelui eveniment. ...

  • Eu te-am facut, eu te omor

    Eu te-am făcut, eu te omor este o confesiune personală a unei copilării traumatice, dominată de violență domestică, o recurență comună în anumite nivele ale societății românești. Prin intermediul mai multor relatări din voice-over și interpretării amintirilor prin desene animații și poze de familie, filmul îmbină o narațiune care subliniază că în acest tărâm violența domestică reprezintă mai degrabă standardul decât o anomalie. Înrădăcinată într-o ordine adânc înfiptă, această atitudine de bătaie a copilului reprezintă o perpetuare a unui comportament învățat, așa cum figura-paternă povestește despre niște bătăi și abuzuri similare suferite copil fiind. În încercarea de a depăși trecutul, Alexandru Petru Bădeliță găsește eliberare printr-un catharsis emoțional, în care arta devine o formă de descărcare creativă. ...

  • Eu, familia mea si Woody Allen

    O tânara regizoare (19 ani) de etnie roma care încearca sa-si accepte originile spune povestea plina de viata si de ironie a propriei sale familii care a renuntat la viata nomada si încearca sa se adapteze într-un apartament de bloc. Astfel, filmul este de fapt „jurnalul" Laurei Halilovici. Prin amintirile bunicii ei care înca locuieste într-o tabara provizorie, cu riscul de a fi evacuata, prin fotografii de familie si înregistrari video mai vechi filmate de tatal sau, dar si prin momente ale vietii de zi cu zi regizoarea creaza o lume putin cunoscuta si inaccesibila celor din afara comunitatii. Potrivit traditiei, ea ar fi trebuit sa fie deja maritata, însa e hotarâta sa lupte în continuare pentru a-si realiza visul de a face film. Militând împotriva discriminarilor rasiale si declarându-si în film unul dintre scopuri - acela de a îndeparta stereotipurile legate de etnia din care face parte, Laura Halilovici realizeaza un documentar creativ, cu o abordare extrem de personala, diferit fata de alte filme cu si despre tigani, fiindca ofera perspectiva unui insider. ...

  • Eu, viata mea si unele lipsuri

    Regizorul macedonean Ilija Piperkoski, student la Bucuresti, si l-a ales drept subiect de film pe colegul sau Dragos Dumitru, un tânar rom care nu si-a cunoscut niciodata tatal. Crescut de o mama cu grave probleme psihice, apoi de vecini si rude, Dragos a reusit totusi sa-si gaseasca drumul în viata, intrând la Facultatea de Actorie. Acum, el mai are o singura mare dorinta: sa-si cunoasca tatal care i-a parasit, pe el si pe mama sa, pentru a-i povesti cât de greu le-a fost fara el. Regizorul îl urmareste tenace în calatoria sa prin tara, în cautarea tatalui pierdut. Dragos descopera ca persoana cautata are acum o noua familie si mai multi copii, iar buna dispozitie si hotarârea sa se modifica treptat, pe masura ce se apropie de tinta. Cum va decurge reîntâlnirea tatalui cu fiul pe care nu l-a mai vazut de doua decenii? ...

  • Eunucii - al treilea sex în India

    Kirian traieste în India, e homosexual si îsi dorelte sa se fi nascut femeie. Kirian cauta solutia pentru o schimbare de sex la secta traditionala indiana Hijras, numita si a Eunucilor. Secta practica castrarea. Shardabai este împarateasa eunucilor din Rajasthan, mai mare peste 105 eunuci care traiesc pe teritoriul care îl are în stapânire. E privita ca o sfânta si respectata de toti cei care o cunosc, pentru modul în care îmbina ascetismul cu ambiguitatea sexuala si pentru ca a reusit sa treaca dincolo de conflictele intersexulae, cu toate traumele pe care acestea le cauzeaza. Shradabai e privita ca o femeie sfânta si înteleapta, pastratoare a puterii si a cunostintelor ezoterice. Într-o societate în care rolul sexelor este puternic polarizat, India reprezinta o exceptie. Este una dintre marile culturi care ofera recunoastere si un statut respectat persoanelor cu un statut neprecizat. Odinioara, eunucii erau bogati si respectati. Traiau la curtile regilor si erau artisti si cântareti apreciati. Tot ei erau paznicii haremurilor regale. Astati, vechile credinte si obiceiuri sunt pe cale sa dispara. Rehmat Guru din Mumbai e nevoita sa îsi trimita cei paisprezece eunuci sa se prostitueze în mahalalele orasului. Filmul exploreaza cu multa sensibilitate o veche traditie ezoterica. Descoperim motivatii personale care i-au facut pe multi indieni sa se supuna operatiei dureroase si traumatizante de castrare. ...

  • Ev mediu in Sibiu

    Un documentar despre arhitectura gotica a Sibiului. Cos transilvan in care s-au pastrat adevarate bijuterii arhitectonice ale evului mediu,ce incanta ochiul vizitatorului. ...

  • Evadare

    Realizat într-un centru din Teheran, care oferă adăpost femeilor victime ale abuzurilor în familie, filmul urmăreşte soarta a cinci tinere. Este povestea curajului şi a puterii lor de a rezista, după ce au lăsat în urmă o situaţie familială devenită insuportabilă. Filmul analizează experienţele pe care le trăiesc într-o lume dominată de autoritatea masculină, dorinţa lor de a fi libere şi respectate şi speranţa că viitorul le va aduce ceva mai bun. Centrul este condus de doamna Shirazi, o persoană dinamică şi cuceritoare, care reuşeşte să le ofere fetelor protecţie şi să le ajute să renegocieze relaţiile cu familiile. Filmul este relevant pentru situaţia femeilor din Iran, care învaţă să lupte cu regulile învechite, pe fundalul schimbărilor rapide din ţara lor. ...

  • Evadare din Grecia

    In 2008, trei tineri afgani se refugiază în Grecia, în căutarea păcii, a libertății și a prosperității. Însă Grecia e lovită de criza economică și cei trei trebuie să găsească o cale de a pătrunde într-o altă țară europeană. Granițele Greciei sunt printre cele mai bine păzite din Europa, așa că singura cale este intrarea în legalitate și obținerea statulului de azilant. Demersul e riscant și le pune prietenia și viețile în pericol. ...

  • Evadare din trup - Sever Frențiu

    ...

  • Evrei de vânzare

    Filmul abordează un subiect inedit – „cea mai mare operaţiune prin care un stat şi-a vândut propriii cetăţeni, petrecută până azi în Europa”. În 1974, un pasager român cu paşaport diplomatic s-a îmbarcat pe aeroportul din Zürich într-un avion cu destinaţia Bucureşti. Odată ajuns la Bucureşti, a realizat că una dintre valize – primită de la o veche cunoştinţă, cu puţin timp înaintea plecării – îi lipsea. Diplomatul era generalul M., şef de divizie la Direcţia Generală de Informaţii Externe, ramura de spionaj a Securităţi. Valiza conţinea un milion de dolari, bani daţi lui M. pentru a permite ca un anumit număr de evrei să emigreze în Israel. Acesta este doar un episod din istoria organizării de către guvernul român a unui anumit tip de comerţ cu fiinţe umane: vânzarea evreilor români către Israel. ...

  • Examen de balet

    Nastia (12 ani) și Polina (7 ani) sunt două surori din Rusia, eleve la o prestigioasă școală de balet din Sankt Petersburg, care se antrenează din greu pentru a promova în clasa următoare. Deși au vârste fragede, ele se confruntă deja cu o lume dură, unde orice scădere a ritmului și a efortului este aspru pedepsită și unde copilăria își face simțită prezența doar rareori, într-o bătaie cu perne între două exerciții de balet sau în timiditatea și nesiguranța față de ceilalți copii. Filmul este plin de tandrețe și le înfățișează pe fete la antrenamente sau în camera lor, încurajându-se și sfătuindu-se reciproc, împărtășindu-și îndoielile și trăirile: „Trebuie să dansezi cu sufletul deschis.” „Dar cum să îmi deschid sufletul?” Cu toate acestea, ele (ne) învață că fiecare muncește și reușește sau eșuează singur, că trebuie să continue chiar și când lacrimile curg pe obraz și că în spatele fiecărui spectacol sau realizări stau ore nesfârșite de muncă și dăruire. ...

  • Exilatii

    Filmul a fost realizat în vara anului 1993 cu un grup de refugiaţi din Bosnia, care au căutat adăpost în Suedia. Este o relatare a trăirilor celor doi adolescenţi şi a familliilor lor. Pentru ei, trecutul, prezentul şi viitorul s-au prăbuşit dintr-o dată. "Înainte de război, cu toţii ne-am considerat iugoslavi" explică Norma. "Acum ştim că naţionalismul iugoslav era o mare minciună. Am fost cu toţii orbi". După ce a trăit 5 luni în Suedia, Haris se simte frustrat. Sistemul suedez şi cei care au în mâinile lor viitorul său şi al familiei sale nu sunt întotdeauna receptivi la problemele lor. Odată cu sfârşitul verii, ei încearcă să adune laolaltă cioburile existenţei lor, dar multe speranţe rămân neîmplinite. ...

  • Exilații

    Timp de 12 ore, într-o vineri seară, regizorul Kent MacKenzie îşi urmăreşte protagoniştii, indieni nord-americani urbanizaţi, în jungla din Los Angeles. Yvonne aşteaptă un copil. Vorbeşte despre visurile ei în timp ce merge la cumpărături, se întoarce acasă pe jos, găteşte cina şi îl petrece pe soţul ei, Homer, care iese cu prietenii lui. Homer şi amicii lui se opresc din bar în bar, joacă poker şi îşi încheie seara cu sticlele în mâini, alături de alţi amerindieni, pe vârful unui deal. După lăsarea întunericului, bărbaţii agaţă femei, se încaieră, se întăresc vechi camaraderii, iar Homer reflectă asupra vieţii în oraş în comparaţie cu viaţa în rezervaţie. În zori, Yvonne îl urmăreşte pe Homer de la fereastră cum trece mai departe însoţit de doi amici şi două femei. „La noapte o luăm de la capăt,” spune unul dintre ei. Printre primii regizori de film independent american, Kent MacKenzie face un portret dureros al destinului tragic al unei minorităţi americane. ...

  • Exit

    Exit are în centrul atenţiei două femei care au părăsit comunitatea ultraortodoxă. Sarah a intrat în comunitate la 17 ani, când s-a mutat din Statele Unite în Israel şi şi-a întâlnit viitorul soţ. După ani de viaţă intens religioasă, şi-a dat seama că nu mai poate suporta rigiditatea credinţei. La separarea de soţ şi-a pierdut copiii, pe care îi poate vedea doar două ore pe săptămână, sub stricta supraveghere a asistenţilor sociali ultraortodocşi. La limita speranţei, Sarah o întâlneşte pe Heidi, şi ea o fostă ultraortodoxă care luptă acum pentru drepturile femeilor din comunitate. Va reuşi Sarah să-şi recupereze copiii? ...

  • Experimentul kibuț

    Acum mai bine de 100 de ani, bărbați și femei din sud-estul Europei au migrat către Palestina pentru a forma kibuțuri, crezând că acestea reprezintă calea către formarea unui stat evreu socialist. Deși aflată în declin în ultima vreme, această structură socială dispune încă de adepți, dar nu se știe dacă continuitatea mai este posibilă în contextul economic actual ...

  • Expirat

    „Risipa poate fi transformată în resursă”: aceasta pare să fie ideea care-i determină pe patru tineri norvegieni să facă ceva pentru a atrage atenția asupra unei probleme grave, generate de consumerism și pentru a iniția schimbări la nivel de societate și de voință politică în același timp. Ei plănuiesc un tur ciclist de cinci săptămâni, aproximativ 3000 de kilometri, pe toată lungimea Norvegiei, de la nord la sud – un efort uriaș care necesită hrană serioasă pentru cicliști pe toată perioada călătoriei. Piatra de încercare este regula pe care cei patru prieteni își impun să o respecte cu strictețe: toată hrana lor trebuie să fie recuperată din containerele cu marfă expirată ale magazinelor. ...

  • Exprimentul București

    Filmul pornește de la premisa că, în 1989, în România nu a avut loc o revoluție, ci o lovitură de stat. Având cunoștință de aceasta, Securitatea pregătește ,,omul nou” - de această dată pe cel capitalist - printr-un experiment științifico-psihologic. Filmul urmărește povestea primului om care a luat parte la experimentul București, Andrei Juvina, și modul în care acest lucru i-a distrus relația cu Carmen Anton, o fostă stea a muzicii anilor '80. Spre final, aflăm că experimentul București nu a avut loc, dar experimentul Pitești va rămâne în istorie ca una din marile orori ale umanității. ...