Centrul Astra Film
Ro / En

                         

Astra Film Festival

Arhiva filme

0-9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

  • Dacia, dragostea mea

    Filmul transpune in cheie umoristica odiseea Romaniei de la comunism catre capitalism din perspectiva unuia dintre cele mai putenice simboluri ale perioadei, automobilul Dacia. O serie de personaje, romani bogati sau saraci, tineri sau mai putin tineri, au ceva in comun? Dacia, masina care a jucat multa vreme un rol esential in viata lor. Ce loc va mai ocupa modestul automobil in viata framantata de schimbari a societatii romanesti? ...

  • Decupaj

    Vitrinele elegante ale magazinelor din centrul Teheranului atrag privirile trecatorilor. Curând însa sesizezi ca ceva nu e în regula: manechinele înfatisând siluete feminine au fost mutilate pentru a corespunde femeii musulmane în conformitate cu standardul oficial. Dupa razboiul dintre Iran si Iraq, manechinele au reaparut, dupa ce disparusera complet în anii 1980. Primele au fost cele masculine, iar mai apoi si cele înfatisînd femei, nu înainte de a li se decupa sînii si de a li se înlatura orice trasatura feminina. Filmul patrunde dincolo de chadar-ul care acopera societatea iraniana, vorbind în imagini puternice despre consecintele, adesea absurde, ale normelor impuse de societate. ...

  • Despre Iulian Mihu, asa cum a fost - Despre noi asa cum suntem

    Personalitate de prim rang a cinematografiei românesti, Iulian Mihu, de la a carui disparitie se împlinesc anul acesta 10 ani, a marcat evident cinematografia româna. Despre artist vorbesc, în primul, rând, filmele sale. Realizatorii acestui documentar au dorit însa ca amintirea lui, în afara de filme, în absenta dureroasa si incredibila a oricaror marturii materiale, sa fie evocata de unii dintre colaboratori si prieteni. Nume importane : Violeta Andrei, Irina Petrescu, Sergiu Nicolaescu, Julieta Szonyi, Liliana Tudor Iorgulescu, Radu Boruzescu, regizorul secund Adriana Lupu, Gabriela Nasta -monteur si altii îl evoca, fiecare în propria maniera. Se contureaza astfel imaginea unui regizor care sfida, cu nonsalanta, regulile si canoanele. Temperament greu de descifrat, când vijelios, când generos si tandru, un om în mare masura enigmatic, a carui deviza putea sa fie “filmam si ca sa ne amuzam” , regizorul este fascinant, iar realizatorii au încercat, ca, macar în parte, acest film sa-i semene : sincer si neconventional. Creator a carui cariera a avut vârfuri spectaculoase, dar si caderi, adevarate filme - scandal, Iulian Mihu ramâne, mai presus de toate, un spirit liber, totdeauna credincios lui însusi. ...

  • Devi si sora ei

    Cînd oamenii au gasit-o parasita într-o gara din Delhi si aproape moarta de foame, Devi avea un an. Politia a dus-o la orfelinatul Palna, unde si-a petrecut al doilea an al vietii. „Apoi au venit doi oameni cu fetele albe si s+au jucat cu mine, si udpa trei zile am înteles ca ei vor fi mama si tata”. Cînd a învatat sa vorbeasca, Devi povestea mereu despre Amma, mama ei adevarata, care „era bolnava si nu putea sa aiba grija de mine. Dar ma tinea în brate.”. Filmul ne+o arata pe Devi, care are acum sase ani si calatoreste în propriul ei trecut. Chiar în aceasta perioada, familia adopta înca o fetita, tot de la orfelinatul Palna. Devi, care are acum o surioara, declara: „Si eu am stat la Palna. Nu m-au cumparat de la magazin”. ...

  • Diminetile lumii (Cambogia, Statele Unite ale Americii, Finlanda, India, Japonia, Maroc, Mexic, Senegal)

    Seria de filme « Les Petits Matins du Monde » ne invita sa intram în universul copiilor din lumea întreaga, si sa-i însotim de când se scoala dimineata pâna când ajung la scoala. Sa urmaresti pas cu pas baieti si fete cu vârsta cuprinsa între 6 si 10 ani, într-o dimineata obisnuita din viata lor, e o adevarata aventura. Aceasta întâlnire se vrea o fereastra deschisa spre lume. Ce manânca la micul dejun un copil japonez? Unde dorm copiii marocani? Cum merg la scoala copiii mexicani? Atatea intrebari aparent neînsemnate, însa care reflecta diferentele dintre culturi si care ne fac sa aflam o multime de lucruri simple dar deosebit de interesante. Serialul e si o ocazie de a descoperi diversitatea celulelor familiale si regulile de viata care exista în interiorul lor. Putem simti, de altfel, si ritmul lumii exterioare care creste o data cu rasaritul soarelui. ...

  • Doua sau trei chestiuni despre activism

    „Doua sau trei lucruri despre activism" se bazeaza pe diferenta accentuata de Godard, între a face un film de tip politic si a face un film în mod politic. Alcatuit din reflectii ale numerosilor protagonisti si diferite imagini cu actiuni concrete - campanii antidiscriminatorii, pentru drepturile biciclistilor sau ale homosexualilor, activism cultural, de tip „Food not Bomb", activism din zona agriculturii si a produselor modificate genetic sau din zona comunitatilor anarho-punk - documentarul este dublat de reflectiile realizatorilor asupra motivatiilor din spatele filmului. Un film cu o parte subiectiva si una istorica, facut „dintr-un esec al activismului", un documentar care lasa voluntar sa se destrame aparenta bogatiei de idei si imagini de la început, devenind tot mai fragmentat si nud, provocând la întrebari si, poate, la schimbare. ...

  • Drumul de mijloc

    Parcurgand la volan, cel mai aglomerat drum ce leaga vestul Romaniei de restul tarii, observam cum dealurile, muntii si chiar raul cad victime setei noastre de progres rapid. Prin zgomot, prin noroi sau prin praf privim inainte bucurandu-ne ca toate aceste rele sunt undeva departe de orasul in care traim. Ne vom cutremura cand totul se opreste in loc si vom vedea ca frumusetea are si ea pretul ei! Care e drumul de mijloc? Cat de departe suntem dispusi sa mergem pentru a ajunge din urma fratii bogati din Vestul Europei? ...

  • Drumul pasarilor

    În Delta Dunarii, la Periprava, batrânii mor, iar traditiile se pierd. Comunitatea de lipoveni, alcatuita din credinciosi de rit vechi, a ramas fara preot. Dintotdeauna, aici preotul se alegea din comunitate, nu trebuia sa aiba studii de teologie. Acum, batrânul preot e bolnav, tintuit de mult la pat, iar cel tânar, ales de sateni, nu îsi poate îndeplini misiunea fiindca nu e însurat si nici nu se mai gaseste o fata dispusa sa devina preoteasa. Satul e disperat - înmormântarile sunt oficiate de diacon în lipsa preotului, si tot fara preot se tin slujbele de Paste sau de Craciun. Satenii îsi amintesc cum atunci când erau copii si se auzeau strigatele prizonierilor pe Dunare, parintii îi minteau ca nu e nimic, doar tipatul pasarilor. „Suntem pacatosi", îsi spun satenii, privind în trecut. Filmul urmareste trei ani din viata comunitatii unde schimbarile recente si modernizarea dezvaluie ce fragila si vulnerabila este o societate traditionala. ...