-
CÂNTECUL STUPULUI
Anul 1990, imediat după căderea regimului Ceauşescu. Susanna se mărită cu Udo, iar nunta lor este ultimul eveniment de acest gen celebrat între doi saşi în satul lor natal, Richiş. Curând apoi, cuplul pleacă în Germania, exact cum fac sute de mii de alţi saşi transilvăneni care au lăsat în urmă opt secole de istorie. Trei decenii mai târziu, Udo şi Suzanna nu mai simt nimic unul pentru celălalt şi regretă că fiicele lor se consideră 100% nemţoaice, fără să ştie o iotă din limba natală a părinţilor. Iată povestea unei familii şi a unor oameni care au fost nevoiţi să se adapteze pentru a nu dispărea.
...
-
CEA CARE NU E AICI
„După ani de zile de când ne-am văzut ultima oară, m-am hotărât să-mi vizitez sora mai mare. Locuieşte într-o dubiţă şi e dependentă de morfină. Am început să vorbim aşa cum nu am mai făcut-o până acum, până târziu în noapte.” (regizorul Rareş Ienasoaie)
...
-
CE-AI FĂCUT?
„Un loc care nu e nici urban şi nici rural, la periferia capitalei Indiei. Filmul încearcă să exploreze dinamicile dintre resursele naturale şi intervenţia omului în acest loc care pentru mine înseamnă acasă. Cine e de vină? Ei, tu, eu, noi toţi?” (regizoarea Aditi Bhande)
...
-
CERTITUDINEA PROBABILITĂȚILOR
Ca instrument de dominare ideologică, limbajul definește, descrie și, deseori, disimulează modalitatea în care este percepută realitatea socială, politică și economică a unei societăți. Critica ideologiei unui grup dominant se face prin fragmentarea și recontextualizarea discursului acestuia. Alcătuit în întregime din materiale produse de studioul cinematografic „Alexandru Sahia“ în anul 1968, cel mai prosper și optimist an al epocii socialiste, filmul analizează eforturile depuse de către un întreg aparat de stat pentru a asigura stabilitatea socială într-o societate ce susținea că a eliminat relaţiile de muncă exploatative și alienante.
...
-
CETĂȚEAN DE PRIM RANG
După ce regizoarea Diana Maria Olsson supravieţuieşte violenţei conjugale, ea vrea să încurajeze şi alte soţii abuzate să-şi părăsească partenerii. Dar iată că descoperă treptat sistemul din Suedia, filmul ei se transformă din investigaţie jurnalistică în tragedie personală, iar procedurile judiciare schimbă o lupta unei femei într-un thriller geopolitic. Copii luaţi abuziv în grija statului, ierarhii, tăcerea neînduplecată, violenţa funciară şi violarea sistematică a unor drepturi fundamentale, toate fac parte din expunerea acestui sumbru scandal suedez.
...
-
CINE-CABARET CU TRANDAFIRI
Filmat pe parcursul mai multor ani, acest documentar pseudo-muzical urmărește artistele trupei de cabaret cu accente punk The Dakh Daughters în demersurile lor creatoare de artă angajată. Le vedem cum protestează în celebrul Maidan, cum transpun sonorizări tradiționale pentru urechile publicului de azi, cum privesc cu îngrijorare la situația actuală a țării și, nu în ultimul rând, ca protagoniste ale unor show-uri electrizante. Autoarea imaginilor este chiar regizoarea Irina Setsenko, care a realizat filmările pe când însoțea trupa în calitate de producător de sunet. Rezultatul este o privire proaspătă, inteligentă și captivantă asupra situației de azi din Ucraina, reflectată de un grup de artiste puternice și originale.
...
-
COPIII AMĂGIRII
Iată povestea celui mai renumit specialist în fertilitate al Olandei în anii '70 şi '80, doctorul Karbaat. Neştiut de nimeni, acesta şi-a folosit propria spermă pentru a-şi lăsa însărcinate peste 65 dintre paciente. În epocă, medicul era considerat o emblemă a progresismului, pentru că ajuta nu doar cupluri heterosexuale, ci şi cupluri gay sau mame singure. A venit vremea ca aceste paciente, cunoscute acum sub numele generic de mame ale „copiilor lui Karbaat”, să dezvăluie cum dorinţa lor de a avea un copil le-a determinat să suporte fără să crâcnească oribilul tratament al medicului care folosea, în unele situaţii, intimidarea sexuală şi chiar abuzul...
...
-
COPILUL NOSTRU
După ce concepe un copil cu ajutorul unui donator de spermă anonim, regizoarea Marina Belobrovaja explorează perspective sociale ale familiei şi ale statutului de părinte. Însoţind-o în iniţiativa ei, descoperim multitudinea de noţiuni şi faţete ale acestui statut: tată biologic, tată genetic, donator de spermă, progenitor, tată recunoscut, dar fără drepturi de custodie şi aşa mai departe. Descoperim şi neaşteptatul efect emoţional pe care naşterea unui copil îl are asupra unui bărbat. Iată o incursiune în sânul unei noi societăţi bazate pe familii neconvenţionale.
...
-
CREȘA DE NOAPTE
În fiecare seară, într-un cartier popular din oraşul Bobo-Dioulasso din Burkina Faso, doamna Coda primeşte copiii prostituatelor la ea acasă. Tinerele femei îşi văd de treabă pe Black, o alee animată din centru, iar în zorii zilei se întorc să-şi recupereze fiii şi fiicele. Să le întâlnim pe Adam's, Odile şi Fatim şi să le aflăm poveştile. Cum au ajuns aici? Şi au ele vreo şansă la o viaţă mai bună? Night Nursery este cinema observaţional la cel mai înalt nivel şi are puterea de a-şi transporta publicul în mijlocul unei lumi nefamiliare.
...