Centrul Astra Film
Ro / En

                         

Astra Film Festival

Arhiva filme

0-9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

  • Balade pictate

    De generatii, comunitatile Patua (Chitrakar) din Bengalul de vest au desenat si au cântat povesti pictate pe suluri de hârtie. Picturile au multe teme, mitologice, religioase, sociale, dar mai ales probleme ale vietii femeilor si evenimente preluate din stirile locale si internationale. Temele cele mai recente sunt buna întelegere dintre hindusi si musulmani, Joz Bangla (înfiintarea Bangladesh-ului), conflictele din Kashmir si evenimentele din 11 Septembrie. Pe vremuri, cântaretii colindau satele si primeau orez, legume si bani în schimbul recitalurilor. Sulul se desfasoara încet, iar pentru fiecare imagine cântaretul compune o strofa. În ultima vreme, competitia media a devenit tot mai acerba si cântaretii Patua trebuie sa se adapteze noilor conditii. Ca reactie la criza culturala si în scopul de a câstiga un ban, femeile din satul Naya, de lînga Calcutta, s-au organizat într-o asociatie. Filmul le urmareste în viata de zi cu zi.Femeile picteaza, cânta, gatesc, au girja de copii si participa la sedintele asociatiei. ...

  • Bar de zi şi alte povestiri

    Oameni obisnuiti într-un cartier obisnuit. Printr-o serie de portrete, filmul traseaza istoria de zi cu zi a Orasului de Jos din Sibiu. Fara intrigi spectaculoase, fara subiecte melodramatice, doar felii de viata. Vieti uneori reusite, alteori ratate, oameni cu sau fara regrete... Un mozaic care da contur unei lumi. ...

  • Blestemul ariciului

    Filmul urmăreşte pe parcursul unui an o familie extinsă de romi aparţinând comunităţii Băieşilor, care trăiesc într-o sărăcie extremă. Autorul îi însoţeşte în drumurile pe care le fac din cătunul lor din munte spre satele din vale, unde târguiesc mături şi coşuri pentru bani sau mâncare. Aceste "expediţii" de iarnă sunt de fapt un drum al supravieţuirii, pentru că familia nu are nicio altă sursă de venit. Filmul este mai mult decât povestea zbaterilor lor pentru supravieţuire. Pe parcursul lui, aflăm de ce băieşii fug de munca câmpului, care sunt relaţiile lor cu ciobanii români şi cum îi privesc pe băieşii bogaţi din comunitate, asa-numitii "bişniţari", care au făcut averi imense din escrocherii cu inele false. Observăm o gândire mitologică, activată în viaţa de zi cu zi, alături de sentimentul de apartenenţă la credinţa ortodoxă. Urmărind acest film, le înţelegem poate mai bine viaţa, cu suferinţele şi cu absurdităţile ei, şi ajungem să îi admirăm pentru că îi fac faţă cu spirit şi cu umor. ...