Centrul Astra Film
Ro / En

                         

Astra Film Festival

Arhiva filme

0-9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

  • Babu - Cazul Gheorghe Ursu

    În 1985, inginerul Gherorghe Ursu, caruia prietenii îi ziceau "Babu", este arestat pentru ca tinea de multi ani un jurnal în care nota tot ceea ce auzea si vedea, tot ceea ce se întâmpla în România acelor timpuri. În noiembrie, 1985, Ursu este omorât în bataie în celula închisorii. Unul dintre tortionari, un detinut de drept comun, informator al Militiei si al Securitatii, relateaza în fata camerei varianta lui despre cele întamplate. Filmul fragmente de interviu cu vocea lui Gheorghe Ursu într-o înregistrare facuta de prietenul lui, Sergiu Huzum, operator de film (Reconstituirea - de Lucian Pintilie), cu ocazia unei calatorii a lui Ursu la Paris, în 1978. Un alt prieten, scriitor Sf ramas la Paris în 1967, Camilo Baciu, povesteste despre prietenul lui Babu, acuzând autoritatile pentru neimplicare în rezolvarea cazului. Un calau, o victima, un povestitor. Astazi, doar calaul mai este în viata. ...

  • Babu - Cazul Gheorghe Ursu

    În 1985, inginerul Gherorghe Ursu, caruia prietenii îi ziceau "Babu", este arestat pentru ca tinea de multi ani un jurnal în care nota tot ceea ce auzea si vedea, tot ceea ce se întâmpla în România acelor timpuri. În noiembrie, 1985, Ursu este omorât în bataie în celula închisorii. Unul dintre tortionari, un detinut de drept comun, informator al Militiei si al Securitatii, relateaza în fata camerei varianta lui despre cele întamplate. Filmul fragmente de interviu cu vocea lui Gheorghe Ursu într-o înregistrare facuta de prietenul lui, Sergiu Huzum, operator de film (Reconstituirea - de Lucian Pintilie), cu ocazia unei calatorii a lui Ursu la Paris, în 1978. Un alt prieten, scriitor Sf ramas la Paris în 1967, Camilo Baciu, povesteste despre prietenul lui Babu, acuzând autoritatile pentru neimplicare în rezolvarea cazului. Un calau, o victima, un povestitor. Astazi, doar calaul mai este în viata. ...

  • Bachir în Țara Minunilor

    Bachir s-a născut într-o tabără de refugiați din Africa, unde familia lui a ajuns acum mai bine de 40 de ani din cauza războiului. Viața în deșert a familiei lui Bachir este extrem de simplă: trăiesc în colibe de pământ, fără mobilier, jucării sau confortul electricității și al apei la robinet. Printr-o acțiune umanitară, Bachir ajunge să îşi petreacă vara la o familie din Barcelona. Filmul prezintă contrastul uriaș dintre lumea lui Bachir și lumea în care trăim noi şi pe care o percepem ca pe un dat de la sine înțeles, obligându-ne să o vedem cu alți ochi și să re-evaluăm „minunile” pe care le avem la dispoziție și pe care am uitat să le apreciem. ...

  • Bachir în Țara Minunilor

    Bachir s-a născut într-o tabără de refugiați din Africa, unde familia lui a ajuns acum mai bine de 40 de ani din cauza războiului. Viața în deșert a familiei lui Bachir este extrem de simplă: trăiesc în colibe de pământ, fără mobilier, jucării sau confortul electricității și al apei la robinet. Printr-o acțiune umanitară, Bachir ajunge să îşi petreacă vara la o familie din Barcelona. Filmul prezintă contrastul uriaș dintre lumea lui Bachir și lumea în care trăim noi şi pe care o percepem ca pe un dat de la sine înțeles, obligându-ne să o vedem cu alți ochi și să re-evaluăm „minunile” pe care le avem la dispoziție și pe care am uitat să le apreciem. ...

  • Baietii Shinjuku

    Un film despre dragoste si despre barbati si femei. Fundalul actiunii este clubul de noapte New Marilyn, unde animatoarele sunt "onnabe", adica femei care prefera sa se considere si sa fie considerate barbati. Îsi câstiga existenta lucrând la club, alaturi de alti "onnabe". Clientele clubului se angajeaza adesea în relatii cu onnabe, dar persista teama ca o astfel de relatie nu va rezista presiunii societatii, care asteapta de la o tânara femeie sa se casatoreasca si sa aibe copii. ...

  • Balade pictate

    De generatii, comunitatile Patua (Chitrakar) din Bengalul de vest au desenat si au cântat povesti pictate pe suluri de hârtie. Picturile au multe teme, mitologice, religioase, sociale, dar mai ales probleme ale vietii femeilor si evenimente preluate din stirile locale si internationale. Temele cele mai recente sunt buna întelegere dintre hindusi si musulmani, Joz Bangla (înfiintarea Bangladesh-ului), conflictele din Kashmir si evenimentele din 11 Septembrie. Pe vremuri, cântaretii colindau satele si primeau orez, legume si bani în schimbul recitalurilor. Sulul se desfasoara încet, iar pentru fiecare imagine cântaretul compune o strofa. În ultima vreme, competitia media a devenit tot mai acerba si cântaretii Patua trebuie sa se adapteze noilor conditii. Ca reactie la criza culturala si în scopul de a câstiga un ban, femeile din satul Naya, de lînga Calcutta, s-au organizat într-o asociatie. Filmul le urmareste în viata de zi cu zi.Femeile picteaza, cânta, gatesc, au girja de copii si participa la sedintele asociatiei. ...

  • Balade pictate

    De generatii, comunitatile Patua (Chitrakar) din Bengalul de vest au desenat si au cântat povesti pictate pe suluri de hârtie. Picturile au multe teme, mitologice, religioase, sociale, dar mai ales probleme ale vietii femeilor si evenimente preluate din stirile locale si internationale. Temele cele mai recente sunt buna întelegere dintre hindusi si musulmani, Joz Bangla (înfiintarea Bangladesh-ului), conflictele din Kashmir si evenimentele din 11 Septembrie. Pe vremuri, cântaretii colindau satele si primeau orez, legume si bani în schimbul recitalurilor. Sulul se desfasoara încet, iar pentru fiecare imagine cântaretul compune o strofa. În ultima vreme, competitia media a devenit tot mai acerba si cântaretii Patua trebuie sa se adapteze noilor conditii. Ca reactie la criza culturala si în scopul de a câstiga un ban, femeile din satul Naya, de lînga Calcutta, s-au organizat într-o asociatie. Filmul le urmareste în viata de zi cu zi.Femeile picteaza, cânta, gatesc, au girja de copii si participa la sedintele asociatiei. ...

  • Balconul Europei

    Există un loc la marginea continentului de unde se pot admira întreaga coastă şi extraordinarul peisaj marin. Este vorba de faimosul Balcón de Europa, Balconul Europei, situat în Málaga, pe litoralul spaniol. Evident, destinaţia este foarte populară printre turişti. În eseul ei cinematografic, regizoarea lituaniană Dali Rust foloseşte acest loc ieşit din comun într-un mod mai mult decât eficient: splendidul peisaj mediteranean devine fundalul privirii cercetătoare aruncate de ea în activităţile zilnice de aici. Printre momente anodine vedem procesiuni religioase şi scene de carnaval, în care toată lumea îşi cunoaşte la perfecţie rolul. În acelaşi timp, regizoarea se asigură că spectatorii ei s-au aşezat confortabil în Balconul Europei şi sunt gata să admire carnavalul vieţii desfăşurându-se înaintea ochilor. ...

  • BALKAN TAKSIM

    ...

  • Baloane de curcubeu

    În satul în care vitele au dreptul la păscut pe terenul de fotbal, unde sătenii sunt trimiși iarna la mare, se fură nevasta președintelui. ...

  • BALUL TIGANILOR

    La poalele Muntilor Faragas, in 1929, a fost realizat primul film sociologic din lume, supervizat de fondatorul scolii sociologice din Bucuresti, Dimitrie Gusti. Acesta este primul documentar sociologic din istoria cinematografului in care este prezentata o comunitate de rromi. Dupa opt decenii, sociologii se intorc la Dragus pentru a investiga o istorie de coexistenta. Pe parcursul filmului, ei vorbesc de schimbari dramatice, despre tranzitii uimitoare. Filmul este povestea aventuroasa a unui bal care a traversat timpul si istoria, este aventura intalnirii dintre lumi care se resping si se atrag, este despre un mod de a fi normal intr-o lume care nu e intotdeauna astfel. Este povestea Balului Tiganilor. ...

  • Bar de zi şi alte povestiri

    Oameni obisnuiti într-un cartier obisnuit. Printr-o serie de portrete, filmul traseaza istoria de zi cu zi a Orasului de Jos din Sibiu. Fara intrigi spectaculoase, fara subiecte melodramatice, doar felii de viata. Vieti uneori reusite, alteori ratate, oameni cu sau fara regrete... Un mozaic care da contur unei lumi. ...

  • Bar de zi şi alte povestiri

    Oameni obisnuiti într-un cartier obisnuit. Printr-o serie de portrete, filmul traseaza istoria de zi cu zi a Orasului de Jos din Sibiu. Fara intrigi spectaculoase, fara subiecte melodramatice, doar felii de viata. Vieti uneori reusite, alteori ratate, oameni cu sau fara regrete... Un mozaic care da contur unei lumi. ...

  • Bar de zi și alte povestiri

    Un bar de zi din Sibiu şi poveştile simple ale unor oameni obişnuiţi cu vieţi şi destine care par să se împletească. ...

  • Barbie din Damasc

    Manal traieste intr-un mediu traditional sirian in care trebuie sa-si demonstreze mereu si mereu calitatile de gospodina, desi visul ei secret este sa se intoarca la munca. In timp ce ea incearca sa impace aceste doua aspecte contradictorii ale societatii in care traieste, cele doua fiice ale sale isi gasesc un model in Fulla, versiunea araba a papsii Barbie. Managerul „Proiectului Fulla" stie exact cum sa o impuna societatii arabe: frumoasa, eleganta, politicoasa, isi iubeste parintii si isi respecta bunicii, calitati ce o fac sa fie visul oricarei familii. Manal va trebui sa aleaga intre a fi o Fulla, a-si urma cariera profesionala sau a le imbina pe cele doua. ...

  • Basia: trei povești scurte

    Basia locuiește singură, dar e încântată de vizite și la vârsta ei înaintată încearcă să rămână o persoană energică și activă. Filmul este împărțit în trei părți distincte în care ea își întâlnește sora, apoi își petrece timp cu nepoata ei și, în cele din urmă, aflăm că este o actriță care nu s-a retras din activitate, își repetă replicile și participă la un spectacol de teatru stradal. Regizorul reușește astfel să realizeze un portret complet, intim și plin de profunzime, apropriindu-se cu sensibilitate de un personaj tragic și în același timp plin de viață care își urmează rutină zilnică, conștient însă de puținul timp care i-a mai rămas pe acest pământ. ...

  • Bastarzi ai utopiei

    Filmul patrunde în vietile a trei tineri activisti croati. În copilarie, au fost martorii colapsului violent al Iugoslaviei si de atunci viata lor s-a schimbat iremediabil. Resimtind înca socurile caderii socialismului, tinerii lupta în felul lor pentru idealuri si „utopii" de stânga. Este vorba despre un nou fenomen politic, care are adepti nu doar în Croatia, ci si în alte tari europene. Un american sceptic adera la „cauza" si chiar ajunge la închisoare împreuna cu prietenii sai croati. Documentarul reuseste sa creeze un tablou autentic al întregului fenomen prin momente observationale, încarcate de tensiune, dar si datorita faptului ca regizorul croat este un insider, membru al unei organizatii „de stânga", în vreme ce implicarea co-regizorului american imprima filmului acea detasare necesara unui astfel de subiect. ...

  • Batalie contra curentului

    Triburile amerindiene Hoopa, Yurok si Karuk stapaneau odinioara un tinut infloritor, in care somoni grasi zburdau in apele limpezi ale raului Klamath (nordul Californiei si Oregon). Insa stavilirea acestor ape, de catre compania energetica PacifiCorp, a dus la decimarea populatiei de somon a zonei. Pentru nativii americani, aceasta nu este doar o problema de alimentatie, ci si una de credinta. In viziunea lor, Creatorul le satisface nevoile prin aceste ape si prin acesti pesti, raul servindu-le de biserica si de religie totodata. In schimb, reprezentantii PacifiCorp pretind ca doar „imprumuta" apa, pentru a genera energie, apoi o inapoiaza raului. Autorul incearca sa prezinte obiectiv pozitiile ambelor tabere, insa simpatia sa pentru triburile Klamath si modul lor traditional de viata este greu de mascat. El ne explica, prin imagini si interviuri inteligent montate, de ce n-ar trebui sa lasam sa dispara, ca urmare a globalizarii, o asemenea civilizatie infratita cu natura. ...

  • Batalie contra curentului

    Triburile amerindiene Hoopa, Yurok si Karuk stapâneau odinioara un tinut înfloritor, în care somoni grasi zburdau în apele limpezi ale râului Klamath (nordul Californiei si Oregon). Însa stavilirea acestor ape, de catre compania energetica PacifiCorp, a dus la decimarea populatiei de somon a zonei. Pentru nativii americani, aceasta nu este doar o problema de alimentatie, ci si una de credinta. În viziunea lor, Creatorul le satisface nevoile prin aceste ape si prin acesti pesti, râul servindu-le de biserica si de religie totodata. În schimb, reprezentantii PacifiCorp pretind ca doar „împrumuta" apa, pentru a genera energie, apoi o înapoiaza râului. Autorul încearca sa prezinte obiectiv pozitiile ambelor tabere, însa simpatia sa pentru triburile Klamath si modul lor traditional de viata este greu de mascat. El ne explica, prin imagini si interviuri inteligent montate, de ce n-ar trebui sa lasam sa dispara, ca urmare a globalizarii, o asemenea civilizatie apropiata de natura. ...

  • Băiatul cu păsările

    Pentru Reshad, în vârstă de 12 ani, dorinţa de a învăţa să observe şi să crească porumbei de la unul dintre cei mai buni columbofili din localitate îi alină dorul de tatăl său, decedat cu un an în urmă. Tatăl său i-a insuflat grija şi pasiunea pentru aceste păsări, în timpul scurt pe care l-au petrecut împreună. Fotografiile, vizitele la mormânt, amintirile depănate împreună cu bunica sunt modul lui de a-l simți încă aproape. Cea mai vie moștenire sunt, însă, porumbeii. ...

  • Băiatul cu păsările

    Pentru Reshad, în vârstă de 12 ani, dorinţa de a învăţa să observe şi să crească porumbei de la unul dintre cei mai buni columbofili din localitate îi alină dorul de tatăl său, decedat cu un an în urmă. Tatăl său i-a insuflat grija şi pasiunea pentru aceste păsări, în timpul scurt pe care l-au petrecut împreună. Fotografiile, vizitele la mormânt, amintirile depănate împreună cu bunica sunt modul lui de a-l simți încă aproape. Cea mai vie moștenire sunt, însă, porumbeii. ...

  • Băiatul de lemn

    Stijn (14 ani) locuieşte împreună cu tatăl său într-un oraş din Olanda. După exmatricularea de la liceu şi ruperea temporară a legăturii cu mama sa, faţă de care are un sentiment de vinovăţie, Stijn experimentează efectele sevrajului, se înscrie într-un program de reabilitare şi lucrează într-un atelier de tâmplărie. El trece printr-o etapă de maturizare emoţională, în care întâi îşi recunoaşte problemele de comportament şi dependenţele, iar apoi, cu multă ambiție, încearcă să se vindece pe toate planurile, susținut constant de tatăl său. ...

  • Băieți de cartier

    A respecta standardul de masculinitate impus de societate în timp ce au de-a face cu nesiguranţa specifică vârste poate fi mai mult decât pot duce băieţii de vârsta adolescenţei. Fără niciun scop, câţiva băieţi din Zemun, o localitate de lângă Belgrad, îşi pierd vremea în parcuri şi locuri abandonate, fumează, joacă baschet şi spun bancuri. Taurunum Boys îi surprinde în timp ce îşi croiesc anevoie drum spre maturitate, presaţi de familie să-şi decidă viitorul şi aparent deloc conştienţi că sfârşitul anilor de şcoală le-ar putea ameninţa prietenia. ...

  • Bătrânul înțelept cu ochi de stele

    Documentarul "Bătrânul înțelept cu ochi de stele" este în același timp o poveste minunată, un prilej de a le da celor mici primele noțiuni de astronomie despre Pământ, Soare și stele, și o invitație la meditație despre viață, cunoaștere și relația omului cu natura. A fost odată un rege-tiran, care își dorea tot mai multă putere. Așa că i-a poruncit celui mai înțelept bătrân din regat să-i spună secretul puterii nemăsurate. Dar oricât l-ar fi întrebat, singurul răspuns pe care îl primea era”Privește cerul și numără stelele”. În lipsa altui răspuns, regele a început să numere stelele de pe cer. Și tot numărând, setea lui de putere s-a transformat treptat în sete de cunoaștere. ...

  • Bătrânul savant şi Zoe

    GranPa și tânăra sa complice Zoe duc o viață liniștită în ferma lor, până în ziua în care existența lor pașnică este tulburată de un eveniment ciudat: lumina Soarelui devine tot mai slabă, ca și cum ar dispărea. Neavând timp de pierdut, cei doi eroi ai noștri pornesc într-o cursă contra cronometru pentru a salva lumina Soarelui. ...

  • Bârfe la stâlpii împuşcati

    Ianuarie 2006. Orasul Cluj Napoca. În centrul orasului, pe un trotuar, lânga monumentul închinat Eroilor Revolutiei, ucisi în Decembrie 1989, doi oameni stau de vorba. Un reporter de televiziune intra în discutia lor întrebându-i ce semnificatie are acel monument: „Stâlpii împuscati". Discutia aluneca usor, pentru ca suntem în România si e frig, spre politica. Cei doi necunoscuti se dovedesc a fi... ...

  • BBB

    Filmul îi prezinta pe Bad Blue Boys, galeria celei mai bune echipe de fotbal din Croatia, care s-a numit pîna în 1992 Dinamo Zagreb. În ochii oamenilor, Dinamo nu era doar un club de fotbal, ci un simbol al opozitiei populare împotriva regimului politic din Croatia. Rivalitatile din fotbal amplificate de intoleranta nationalista au transformat stadioanele în arene ale confruntarii politice. Timp de cinci ani, membrii galeriei BBB au luptat efectiv, iar unii dintre ei au murit, pentru independenta tarii lor. Filmul s-a bucurat de mare succes în Croatia, fiind singurul documentar difuzat în cinematografe timp de peste doua saptamîni. ...

  • Bella și fiica ei

    Într-un film alcătuit exclusiv din momente de cine-verite pline de naturalețe, cu personaje autentice și degajate în fața camerei, regizoarea abordează tema maternității din perspective diferite – în prim plan este relația dintre Bella și fiica ei care are un mic handicap mintal, așa că e dependentă de mamă, iar în momentul în care apare o sarcină nedorită aceasta va trebui să ia o decizie în locul ei, un moment în care intervine și bunica cu propriile păreri și sfaturi. E o situație specială în viața celor două care le apropie și mai mult – mama e înțelegătoare și grijulie, fiica e neajutorată și incapabilă să-și hotărască singură viitorul. ...

  • Berlin, Kreuzberg 36

    Kreuzberg SO 36, era unul dintre cele mai sarace cartiere ale Berlinului de Vest, care avea sa devina, dupa unificarea Germaniei, un autentic centru cultural. Aici e casa imigrantilor de toate neamurile (arabi, turci, greci etc.) si a artistilor radicali, aici au luat nastere punk-ul german si alte miscari alternative. De peste un deceniu, Kreuzberg este centrul culturii hip-hop berlineze. Autorul sta de vorba cu câtiva dintre oamenii reprezentativi pentru aceasta cultura multietnica, preocupati sa reduca violenta stradala prin supape precum rap, grafitti, breakdance etc. Filmul investigheaza locul pe care cultura hip-hop îl ocupa în vietile imigrantilor: este modul lor de a se face auziti si sansa de a se tine departe de tentatiile infractionalitatii. ...

  • Berlinskaya Fuga

    Filmul reda un tablou socant din estul Ucrainei, explorând ramasite de cultura europeana, plasate în decorul sumbru al metropolei industriale Donetsk, plin de fum, poluare, câini vagabonzi si siruri nesfârsite de blocuri darâmate. Tania, o fetita de cinci ani, traieste fericita si înconjurata de iubire în cuibul cald al familiei. Brusc, soseste ziua când ea trebuie sa se trezeasca la realitate. ...

  • Bestia e încă vie

    Nimic nu se schimbă pentru că totul rămâne la fel. Oricât de redundant sună ca argument, înglobează perfect cercul vicios absurd în care sunt blocate multe țări din fostul bloc sovietic. Hotărât să conteste această redundanță, "The Beast is Still Alive" explorează evoluția și eficacitatea revoltei civile, văzută din perspectiva ascuţită şi sensibilă a unei emigrante de origine bulgară ce încearcă să înțeleagă eșecurile unui bunic dizident, mai mult absent. Secvenţe de animație și un dialog imaginar purtat în voice over încearcă să reconcilieze sentimente și mentalități conflictuale, în timp ce materialul de arhivă și documentația extinsă de-a lungul mai multor ani şi continente pun la îndoială creșterea recentă a popularității ideilor lui Marx, plasată în contextul luptei țărilor ex-comuniste de a se desprinde de consecințele trecutului. Istoria individuală și cea colectivă se înfruntă în acest documentar emoțional, ce nu se teme să se afunde în profunzimile unor întrebări dificile ale responsabilităţii individuale, dar şi de grup. ...

  • Bestiar

    Atunci când industria minieră a apărut în zonă, casele din Valea Mare au fost demolate una câte una. Nici măcar vechea biserică, inima vieţii satului, n-a scăpat de furia giganticei maşinării miniere. „Apocalipsa” care s-a abătut asupra satului e văzută prin ochii paraclisierului Mihai Dobre, care a avut toată viaţa lui grijă de bisericuţă ca de ochii din cap. ...

  • BESTIAR URBAN

    Animalele par sa fi disparut din orase, la fel si legatura noastra cu ele, cu exceptia fenomenului modern al animalelor de casa. O privire mai atenta ne arata, insa, ca ele sunt inca aici, punand sub semnul intrebarii granitele traditionale dintre oras si sat, cultura si natura. Oamenii, institutiile si animalele coexista in moduri surprinzatoare si diferite, adesea neobservate. Atitudinea fata de animale este diversa iar mediul tot mai tehnologizat al orasului face aceste frontiere tot mai instabile. ...

  • Bete lovite - Inimi vindecate

    Un film despre moarte, jale, dragoste, comunitate, muzica si traditie. O perspectiva profunda, din interior, asupra comemorarii de catre parinti a copilului lor mort. Este cea mai importanta ceremonie întâlnita în interiorul peninsulei Alaska, la indienii Athabascan. Ea semnifica un început, o purificare a spiritului, îndeplinirea unei datorii. Nimic nu se compara cu sentimentul de eliberare încercat dupa îndeplinirea ritualului. Filmul a fost produs la cererea batrânilor din satul Minto, pentru a releva semnificatiile si a asigura perpetuarea acestui ritual. Aceasta colaborare confera filmului o valoare etnografica unica. ...

  • Bghitut

    Documentarul este o invitatie la o sezatoare traditionala în tinutul Oasului. Filmul prezinta împletitul traditional al parului pentru mirese. ...

  • Biafra: Război fără arme

    Între 1967 şi 1970, populaţia Ibo - cunoscuţi ca "evreii Africii" a dus o luptă a cărei soartă era una pecetluită, pentru desprinderea de Nigeria şi crearea unui nou stat: Biafra. Biafra nu avea arme pentru a învinge într-un război militar, dar, cu o singură linie telex care îi lega cu restul lumii, a dus un astfel de război, luptând prin eter şi cu ajutorul presei. Împreună cu romancierul Frederick Forsyth şi conducătorul biafrez Ojukwu, filmul relatează povestea unui război civil nemilos. ...

  • Biroul de șomaj

    În descendența tradiției documentarului ciné-verité, cineastele cu studii în antropologie Charlotte Grégoire și Anne Schiltz chestionează indirect în EMPLOYMENT OFFICE starea actuală a (ne-)sustenabilității modelului statului providențial belgian. Din poziția unui observator/martor, camera surprinde în detaliu la plan-contraplan întâlnirile de evaluare dintre inspectorii dintr-o agenție de plasare a forței de muncă din Charleroi și persoanele care aplică pentru a primi ajutor de șomaj. Acest lucru este posibil numai în măsura în care șomerii sau viitorii șomeri respectă procedurile administrative, aducând dovezi ale unui proces de căutare de muncă susținut. Confruntarea dintre facilitatorii unui sistem impersonal și situațiile particulare de la om la om evidențiază, pe de-o parte, necunoașterea jargonului birocratic, neputința, disprețul, disperarea sau resemnarea, în timp ce, de cealaltă parte, se conturează, treptat și subtil, imaginea unui sistem dezumanizant, adesea inadecvat, pentru a putea cuantifica sau satisface nevoile și așteptările individuale ale cetățenilor pe care îi deservește. ...

  • Biserica rastignita

    Când s-a construit barajul de la Porţile de Fier, satul Sviniţa a fost strămutat din calea apelor lacului de acumulare. Înainte de asta, însă, comuniştii au demolat biserica din sat. Oamenii şi-au construit alte case, dar nu şi-au abandonat vechea biserică. Toate datinile se desfăşoară pe malul lacului, de unde se pot vedea şi acum zidurile bisericii ieşind din ape. ...

  • Blestamul uleiului de palmier

    O invitaţie în pădurile Malaeziei, unde întâlnim populaţia indigenă Orang Asli, care întâmpină mari probleme din cauza tăierii pădurilor unde îşi duc viaţa. Scopul tăierilor este unul financiar: ele ar trebui să facă loc plantaţiilor de palmieri, al căror ulei este cel mai folosit în lume. ...

  • Blestem

    Regizorul și soția lui încearcă să se acomodeze cu o situație dramatică. Bebelușul lor suferă de o boală incurabilă a sistemului respirator, sindromul Ondine. Cei afectați de boală pot înceta să respire în timpul somnului și au nevoie de aparatură specială pentru a trăi. Părinții trec prin momente de teamă și acceptare, învață cum să se descurce și să se adapteze la boala bebelușului în primele luni de la diagnostic. ...

  • Blestemul

    Cu mai bine de treizeci de ani în urmă, unei familii dintr-un sat maramureşean i se năştea primul copil. Toată lumea era fericită pentru că era băiat şi era sănătos. La scurt timp însă, o boală misterioasă i-a deformat şi i-a paralizat membrele. Mai mult, au apărut şi semne de tulburare psihică. Diagnosticul a fost implacabil: distrofie musculară, paralizie şi oligrofenie. avenit şi cel de-al doilea copil şi foarte curând simptomele aveau să se repete. Părinţii nu şi-au pierdut speranţa de a avea un copil sănătos, dar şi cel de-al treilea fiu al familiei a avut aceeaşi soartă ca şi fraţii săi mai mari. Filmul trece dincolo de imaginrea şocantă a celor trei fraţi, înspre o analiză a credinţelor populare care stau la baza viziunii sătenilor asupra destinului tragic al acestei familii. ...

  • Blestemul ariciului

    Filmul urmăreşte pe parcursul unui an o familie extinsă de romi aparţinând comunităţii Băieşilor, care trăiesc într-o sărăcie extremă. Autorul îi însoţeşte în drumurile pe care le fac din cătunul lor din munte spre satele din vale, unde târguiesc mături şi coşuri pentru bani sau mâncare. Aceste "expediţii" de iarnă sunt de fapt un drum al supravieţuirii, pentru că familia nu are nicio altă sursă de venit. Filmul este mai mult decât povestea zbaterilor lor pentru supravieţuire. Pe parcursul lui, aflăm de ce băieşii fug de munca câmpului, care sunt relaţiile lor cu ciobanii români şi cum îi privesc pe băieşii bogaţi din comunitate, asa-numitii "bişniţari", care au făcut averi imense din escrocherii cu inele false. Observăm o gândire mitologică, activată în viaţa de zi cu zi, alături de sentimentul de apartenenţă la credinţa ortodoxă. Urmărind acest film, le înţelegem poate mai bine viaţa, cu suferinţele şi cu absurdităţile ei, şi ajungem să îi admirăm pentru că îi fac faţă cu spirit şi cu umor. ...

  • Blestemul ariciului

    Filmul urmăreşte pe parcursul unui an o familie extinsă de romi aparţinând comunităţii Băieşilor, care trăiesc într-o sărăcie extremă. Autorul îi însoţeşte în drumurile pe care le fac din cătunul lor din munte spre satele din vale, unde târguiesc mături şi coşuri pentru bani sau mâncare. Aceste "expediţii" de iarnă sunt de fapt un drum al supravieţuirii, pentru că familia nu are nicio altă sursă de venit. Filmul este mai mult decât povestea zbaterilor lor pentru supravieţuire. Pe parcursul lui, aflăm de ce băieşii fug de munca câmpului, care sunt relaţiile lor cu ciobanii români şi cum îi privesc pe băieşii bogaţi din comunitate, asa-numitii "bişniţari", care au făcut averi imense din escrocherii cu inele false. Observăm o gândire mitologică, activată în viaţa de zi cu zi, alături de sentimentul de apartenenţă la credinţa ortodoxă. Urmărind acest film, le înţelegem poate mai bine viaţa, cu suferinţele şi cu absurdităţile ei, şi ajungem să îi admirăm pentru că îi fac faţă cu spirit şi cu umor. ...

  • Blestemul ariciului

    Filmul urmăreşte pe parcursul unui an o familie extinsă de romi aparţinând comunităţii Băieşilor, care trăiesc într-o sărăcie extremă. Autorul îi însoţeşte în drumurile pe care le fac din cătunul lor din munte spre satele din vale, unde târguiesc mături şi coşuri pentru bani sau mâncare. Aceste "expediţii" de iarnă sunt de fapt un drum al supravieţuirii, pentru că familia nu are nicio altă sursă de venit. Filmul este mai mult decât povestea zbaterilor lor pentru supravieţuire. Pe parcursul lui, aflăm de ce băieşii fug de munca câmpului, care sunt relaţiile lor cu ciobanii români şi cum îi privesc pe băieşii bogaţi din comunitate, asa-numitii "bişniţari", care au făcut averi imense din escrocherii cu inele false. Observăm o gândire mitologică, activată în viaţa de zi cu zi, alături de sentimentul de apartenenţă la credinţa ortodoxă. Urmărind acest film, le înţelegem poate mai bine viaţa, cu suferinţele şi cu absurdităţile ei, şi ajungem să îi admirăm pentru că îi fac faţă cu spirit şi cu umor. ...

  • Blestemul ariciului

    Filmul urmăreşte pe parcursul unui an o familie extinsă de romi aparţinând comunităţii Băieşilor, care trăiesc într-o sărăcie extremă. Autorul îi însoţeşte în drumurile pe care le fac din cătunul lor din munte spre satele din vale, unde târguiesc mături şi coşuri pentru bani sau mâncare. Aceste "expediţii" de iarnă sunt de fapt un drum al supravieţuirii, pentru că familia nu are nicio altă sursă de venit. Filmul este mai mult decât povestea zbaterilor lor pentru supravieţuire. Pe parcursul lui, aflăm de ce băieşii fug de munca câmpului, care sunt relaţiile lor cu ciobanii români şi cum îi privesc pe băieşii bogaţi din comunitate, asa-numitii "bişniţari", care au făcut averi imense din escrocherii cu inele false. Observăm o gândire mitologică, activată în viaţa de zi cu zi, alături de sentimentul de apartenenţă la credinţa ortodoxă. Urmărind acest film, le înţelegem poate mai bine viaţa, cu suferinţele şi cu absurdităţile ei, şi ajungem să îi admirăm pentru că îi fac faţă cu spirit şi cu umor. ...

  • Blestemul ariciului

    Filmul urmăreşte pe parcursul unui an o familie extinsă de romi aparţinând comunităţii Băieşilor, care trăiesc într-o sărăcie extremă. Autorul îi însoţeşte în drumurile pe care le fac din cătunul lor din munte spre satele din vale, unde târguiesc mături şi coşuri pentru bani sau mâncare. Aceste "expediţii" de iarnă sunt de fapt un drum al supravieţuirii, pentru că familia nu are nicio altă sursă de venit. Filmul este mai mult decât povestea zbaterilor lor pentru supravieţuire. Pe parcursul lui, aflăm de ce băieşii fug de munca câmpului, care sunt relaţiile lor cu ciobanii români şi cum îi privesc pe băieşii bogaţi din comunitate, asa-numitii "bişniţari", care au făcut averi imense din escrocherii cu inele false. Observăm o gândire mitologică, activată în viaţa de zi cu zi, alături de sentimentul de apartenenţă la credinţa ortodoxă. Urmărind acest film, le înţelegem poate mai bine viaţa, cu suferinţele şi cu absurdităţile ei, şi ajungem să îi admirăm pentru că îi fac faţă cu spirit şi cu umor. ...

  • Blestemul gazelor de șist

    Într-o zi, oamenii dintr-o aşezare de doar 50 de familii din estul Poloniei, lângă graniţa cu Ucraina, au aflat că Chevron – a patra corporaţia energetică ca mărime din lume, intenţionează să exploateze gaze de şist în apropierea satului lor. Iniţial, fermierii nu avut nimic împotriva acestei exploatări, însă după ce şi-au dat seama că fermele lor vor avea de suferit au început să se mobilizeze şi să se revolte. Au făcut apel la politicieni şi la instiutuţiile guvernului, dar demersurile lor au rămas fără vreun rezultat. Între timp, compania Chevron a adus buldozerele şi a început să construiască baza exploatării. Fermierii polonezi sunt însă hotărâţi să lupte până la capăt pentru satul lor aflat într-o regiune agricolă şi ecologică cunoscută şi sub numele de „plămânii Poloniei”. ...

  • Bloc 103

    Pornind de la interviurile realizate cu diferiti locatari ai aceluiasi bloc, acest documentar ofera o imagine a politicii regimului comunist de a transforma locuinta personala într-un spatiu concentrationar. ...

  • Blocada

    It is a film about blockade of Leningrad within the second World War. There are no words; there is no music, only sounds and pictures of dying city. ...

  • Blocat în propriul film

    Acest film despre deznădejde și ratare prezintă portretul unui personaj original și autentic, un regizor talentat („Viața ca un bivol negru”) care renunță la film la vârsta de 30 de ani și ajunge, în zilele noastre, să trăiască la limita subzistenței. ...

  • Blocat în propriul film & Face-s-ar pământul cer

    Blocat în propriul film

    Andrei Cătălin Băleanu, o tânără speranță a cinema-ului românesc din anii 70 este privit astăzi prin ochii unui regizor aflat la început de drum. Acest film despre deznădejde și ratare prezintă portretul unui personaj original și autentic, un regizor talentat („Viața ca un bivol negru”) care renunță la film la vârsta de 30 de ani și ajunge, în zilele noastre, să trăiască la limita subzistenței.

    Face-s-ar pământul cer

    Într-o parohie ortodoxă din Lisabona, o călugăriță care trăiește departe de familia sa, se confruntă cu dileme existențiale. Împărțindu-și timpul între rugăciune și munci gospodărești destinate parohiei, printre care culegerea măslinilor, o femeie se întreabă care e rolul dragostei și al credinței în viața sa, într-un film de imagine și de stare.

    ...

  • Blocul

    ''Ai fost odată director, rămâi director toată viața'' pare să fie motto-ul protagonistului acestui documentar, care a fost, la viața lui, directorul unei importante întreprinderi. Între timp, comunismul a căzut, întreprinderea nu mai există, iar el, ajuns pensionar, își exersează aptitudinile de conducător pe locatarii blocului al cărui administrator este. Cu un ochi curios și sensibil la detalii, regizoarea Maria Șalaru explorează universul social și material al apartamentului de bloc est-european și al celor care îl locuiesc. Camera urmărește din poziție observațională eforturile administatorului de a media conflicte între vecini și a menține pacea și liniștea în bloc și se oprește din când în când în close-up pe obiecte reprezentative pentru gustul epocii comuniste în materie de decorațiuni interioare. Rezultatul e un tablou plin de nuanțe al cotidianului vieții la bloc. ...

  • Blue Boy

    „Ce planuri ai în seara asta? Mă vrei? Ne-am putea distra pe cinste împreună...” Şapte lucrători sexuali români din Berlin sunt specializaţi în satisfacerea clienţilor de acelaşi sex. Acceptă să li se facă poze şi să fie înregistraţi şi apoi reacţionează auzindu-se vorbind despre experienţele lor profesionale. Aparatul de filmat devine un client şi subliniază sugestiv inevitabila performativitate a unor astfel relaţii de putere. ...

  • Blue Heart - The Fight for Europe’s Last Wild Rivers

    ...

  • Bobocii

    Filmul se înscrie în amplul proiect de cercetare al lui MacDougall asupra copilăriei şi adolescenţei la Şcoala Doon din nordul Indiei. Tema centrală o constituie dinamica socială a grupului, iar filmul prezintă viaţa de internat la Şcoala Doon, cea mai renumită şcoala de băieţi din India. Filmul analizează valorile şi sistemul educaţional rezervat reprezentanţilor clasei de mijloc din India şi elitei post-coloniale în general. Există în cadrul grupului o diversitate de origini şi personalităţi. Unii sunt lideri înnăscuţi, alţii sunt victime ale farselor şi batjocurii. Unii sunt puşi pe hartă, alţii pacifişti. Un element important al filmului îl constituie conversaţiile dintre băieţi, care abordează o varietate de subiecte precum cauzele agresiunilor şi ale războaielor, dorul de casă, mâncarea de la restaurant sau cum trebuie să te adresezi unei fantome. Proiectul Doon a început în 1997 şi s-a concretizat în cinci filme despre diferitele aspecte ale copilăriei şi adolescenţei, despre masculinitate, estetica socială a instituţiilor, postcolonialism şi educaţia elitelor din sudul Asiei. ...

  • Bocitoarele

    Atunci când bocitoarea oficeaza ritualul arhaic al trecerii catre moarte, se creaza o comunicare spirituala între ea si cel trecut dincolo, o legatura dintre viata si moarte. În viata de toate zilele, bocitoarele sunt feme simple de la tara, care duc greul gospodariei. Filmul spune povestea bocitoarelor profesioniste din Sapânta, care ne vorbesc despre gândurile lor privind viata si moartea si despre misterele lumii de dincolo, de nepatruns pentru cei mai multi oameni, dar pe care unii au puterea sa le intuiasca. Un film despre bocitoare între vocatie si profesie. ...

  • Bogdan sculptează pentru biserica din sat

    Într-un sat de munte din Maramureş, Bogdan, 12 ani, îşi petrece timpul în atelierul tatălui său, unde învaţă să sculpteze în lemn. Băiatului îi place foarte mult acest meşteşug, transmis din generaţie în generaţie în familia lui, şi visează să devină cel mai bun sculptor din Maramureş. Bogdan ne invită în lumea lui, unde familia, prietenii şi religia sunt foarte importante, iar sculptura nu este singura lui pasiune – el cântă la vioară la fel de frumos precum sculptează, se joacă pe calculator şi iubeşte natura. Recomandat copiilor îndemânatici şi pasionaţi de lucrul manual. ...

  • Bondoc

    Dan Bondoc este maestru la şah, are 78 de ani și locuiește singur în Bucureşti. Pe parcursul filmului îl urmărim participând la un campionat organizat în memoria prietenului său decedat, cunoscutul jucător de şah Victor Ciocâltea. Ieșind pentru pentru scurt timp din rutina sa zilnică, bătrânul Bondoc este prins între bătăliile purtate pe tabla de şah împotriva unor oponenţi mult mai tineri, și teama că rostul lui pe lume s-a încheiat. ...

  • Boom-ul demografic

    O bine-cunoscută viziune de coșmar asupra viitorului: populația Pământului ajunge la șapte miliarde. Resurse tot mai puține, munți de deșeuri toxice, foamete și schimbări climatice - sunt oare acestea efecte ale suprapopulării? Cine spune că lumea e suprapopulată? Și câți suntem în plus? După succesul de box-office ”Plastic Planet”, în ”Population Boom” curiosul documentarist Werner Boote tratează mitul suprapopulării și ne poartă cu umor și lejeritate într-o investigație globală - o călătorie cinematică cu masele între mit, fapte și politică. ...

  • Borița

    În primele zile de Crăciun, la marginea oraşului Braşov, într-un sătuc numit Zizin, douăzeci de tineri, în ciuda frigului şi a zăpezii, merg din casă în casă şi dansează boriţa cât e ziua de lungă. Borița este un obicei tradițional spectaculos practicat exclusiv de băieți care are loc în noaptea de Crăciun în toate casele din sat, dar și a doua zi, în mijlocul satului, în faţa mulţimii adunate aici. Filmul prezintă întreg procesul de la pregătiri și repeteții, până la reperezentația finală și împărţirea banilor. ...

  • Boschetarii

    Filmul vorbeste despre Mick si Marta, doi boschetari alcoolici de pe strazile Londrei, si despre prietenii lor care traiesc în parcul aflat peste drum de gara Waterloo. Dupa trei luni petrecute împreuna cu ei, Michael Yorke si echipa de filmare au ajuns sa cunoasca starea materiala, strategiile de supravietuire, emotiile si traumele acestor oameni, pe care societatea respectabila îi respinge, iar ei o resping la rândul lor. Un film dur si emotionant în acelasi timp, socant la vremea lui pâna într-atât încât cei de la BBC au amânat timp de un an decizia de a da filmul pe post, din cauza limbajului folosit de personaje. ...

  • BOTIZA

    Intr-o vreme in care Romania isi stabilea legaturile cu Uniunea Europeana si crea planuri pentru progres rapid, mare parte din agricultura tarii ramanea izolata de restul lumii si de comertul international. Intreaga energie a agriculturii este data de animalele de povara. Botiza este unul din multele sate romanesti unde fermierii lucreaza exclusiv cu ajutorul cailor, boilor si bivolilor. Viata acolo este grea pentru om si animal. Urmarind caii si oamenii la munca timp de un an, descoperim, incetul cu incetul, legatura inefabila dintre ei. Uniunea lor contureaza relatii dictate mai mult de gesturi si sunete, decat de cuvinte, in sat si in intreaga regiune. Mai devreme sau mai tarziu, mecanizarea si depopularea rurala vor sterge aceste vestigii ale timpurilor trecute, insa un licar de speranta mai exista inca. ...

  • Boxa de izolare

    O zi de lucru într-un abator de lânga Bucuretti. ...

  • Brașov 1987. Doi ani prea devreme

    Pentru adolescenții de azi, documentarul “Brașov 1987. Doi ani prea devreme” poate fi o provocare, un exercițiu de imaginație. Filmul le prezintă faptele, povestite chiar de oamenii care au inițiat revolta de la Brașov, în noiembrie 1987; ei trebuie să caute și să înțeleagă cauzele care i-au determinat pe brașoveni să iasă în stradă și să ia poziție împotriva regimului lui Ceaușescu. Și poate să înțeleagă chiar Revoluția din ’89. Pentru că – lăsând la o parte finalurile diferite - revolta din noiembrie 1987 a fost o punere în scenă la scară mică a ceea ce avea să se întâmple doi ani mai târziu în toată țara. ...

  • Breaking Fake News. Războiul de după Războiul Rece?

    Într-o epocă în care războiul se desfășoară mai degrabă prin mediile de transmisie și nu atât prin forța militară, cei doi poli ai Războiului Rece, Rusia și Occidentul se confruntă reciproc într-o luptă de dezinformare. “Războiul de după războiul rece” prezintă exemple clare din întreaga lume, de dezinformare mediatică, cu mărturiile experților români. ...

  • Brick in the Wall

    Brick in the Wall urmăreşte povestea unei familii care în urmă cu 30 de ani a început construția unei case și nu se ştie când sau dacă o vor termina vreodată. Încercarea unei femei de a trăi o viaţă normală, în umbra unui vis ciuntit, în timp ce soțul așează cărămidă după cărămpidă la temelia unei clădiri fără sfârșit. De ce durează o viață de om să construiești o casă? ...

  • Brick in the Wall

    Brick in the Wall urmăreşte povestea unei familii care în urmă cu 30 de ani a început construția unei case și nu se ştie când sau dacă o vor termina vreodată. Încercarea unei femei de a trăi o viaţă normală, în umbra unui vis ciuntit, în timp ce soțul așează cărămidă după cărămpidă la temelia unei clădiri fără sfârșit. De ce durează o viață de om să construiești o casă? ...

  • Brigada

    Documentarul a fost filmat în Peninsula Yamal din vestul Siberiei, unde trăieşte populaţia Nenet. De sute de ani, ocupaţia lor principală e creşterea renilor. Pe timpul Uniunii Sovietice, crescătorii de reni au fost organizaţi în brigăzi, sistem pe care l-au păstrat şi astăzi. Autorul a însoţit o asemenea brigadă, care are în grijă sute de mii de reni. An de an, brigada parcurge mii de kilometri. Cea mai agitată perioadă este ty ninch, cînd se nasc puii, iar păstorii trebuie să aibă grijă ca ei să ţină pasul cu turma. Puii care nu sunt perfect sănătoşi, sunt imediat sacrificaţi, pentru a nu încetini înaintarea turmei. În întinderile siberiene, nu e timp pentru sentimentalisme. Brigada trebuie să înainteze fără întîrziere, pentru ca turma să poată trece rîul înainte de topirea gheţurilor. ...

  • Brudina

    Brudina (un termen local care definește podul plutitor ce face legătura între malurile unei ape) este un documentar-eseu despre izolare, singurătate și destin. Înfățișându-ne viața celor două personaje în detalii ciclice, concise, alternate cu cadre poetice și de atmosferă, filmul ne sugerează, în doar șaisprezece minute, imaginea unui mic univers revolut, a unei lumi mărginite, care se rezumă la cursul apei, cele două maluri, mișcările brodului, tensiunile cablurilor de ancorare sau glisajul scripeților. ...

  • Brutarul

    De şapte ani, Lars lucrează într-o brutărie, mereu în schimbul de noapte. Îl urmărim în rutina lui nocturnă şi îl auzim vorbind despre lucrurile cărora le simte cel mai mult lipsa. Sunt lucruri ce ar părea oricui banale: să te uiţi seara la televizor, să dormi când afară e întuneric, să simţi ziua razele soarelui pe faţă. Un film despre un personaj a cărui meserie, fără a fi ieşită din comun, îl împiedică să ducă viaţa obişnuită pe care şi-o doreşte. ...

  • Bucătăria comunitară

    În cea mai fericită țară din lume – Danemarca, risipa de alimente e unul dintre cele mai mari paradoxuri, cauzând probleme sociale, de mediu și morale. Adesea, supermarketurile, restaurantele și chiar fermierii independenți aruncă mâncare care e încă perfect comestibilă, transformând tomberoanele în cufere de comori pentru mulți excentrici. Folkekøkken – Bucătăria comunitară înfățișează un grup de tineri care au creat și au întreținut o cantină săptămânală gratuită, bazată pe voluntariat, în colaborare cu doi fermieri și o brutărie care au ales să își doneze rebuturile în loc să le arunce la gunoi. Filmul surprinde comunitatea efemeră formată în fiecare săptămână datorită fluxului constant de participanți și reflectă la valorile pe care aceștia le împărtășesc. ...

  • Bucureşti, unde eşti?

    Ce au în comun un fost ofițer de poliție, un dresor de câini, fondatorul unui partid politic şi protestatarii anti-guvern? Cu toții s-au întâlnit pe străzile Bucureştiului, la 23 de ani de la Revoluţie, hotărâți să recucerească spaţiul public. Renunțând la teleobiectiv, la talking heads, sau la muzica de fundal, regizorul acestui documentar observă, participă, ascultă și vorbește cu subiecții lui, urmărindu-le poveștile din primele zile ale protestelor până în zilele referendumului împotriva președintelui Traian Băsescu. Astfel, ia naștere un film despre o lume confuză, aflată într-o continuă tranziție, între un trecut comunist și un viitor incert. ...

  • Bucuria broaştelor

    În fiecare primăvară, lacurile şi heleşteele din Marea Britanie se trezesc la viaţă. Broaştele lasă în urmă somnolenţa iernii şi se împerechează. Iată o perspectivă unică asupra unui eveniment ce se petrece an de an, fără excepţie, încă din era dinozaurilor. ...

  • Bugan - Nu am respirat aerul degeaba

    Într-o noapte din martie 1983, Ion Bugan a plecat spre Bucureşti din satul său din estul României. După ce a condus 200 de kilometri şi-a parcat maşina în centrul capitalei. În portbagaj avea două pancarte pe care pictase mesaje anticeauşiste. Ion a fixat pancartele pe maşină şi a început să conducă pe străzile din centru, dar protestul său nu a durat mult. Aşa cum era de aşteptat, doar câteva secunde mai târziu a fost arestat. A primit o condamnare de zece ani în închisoare, iar din acel moment soţia şi copiii săi au intrat în vizorul Securităţii. ...

  • Bugarach

    Bugarach era un sat mic, liniștit și izolat din sudul Franței până când media internațională răspândește vestea cum că Bugarach este singurul loc de pe pământ care va supraviețui Apocalipsei. Filmul urmărește felul în care cinci personaje trăiesc ”sfârșitul lumii” în Bugarach. Slide, un băiețel magician care vede în venirea străinilor o oportunitate de a deveni faimos; Uranie, un milenarist straniu care crede în salvarea sa; Pouce, care susține că însuși Cristos se va întrupa din muntele de lângă sat; Mirko, un băiețel obsedat de karma, care vrea să-și protejeze satul, și un jurnalist. Filmul este o fabulă sub forma unei comedii existențialiste despre criza valorilor spirituale ale Occidentului. ...

  • Bun venit la New York

    Welcome to New York e un ansamblu de impresii si un experiment de etnografie inversata. Este o viziune ireverentioasa si sarcastrica asupra "capitalei lumii". Tragedia si comedia alterneaza în contraste puternice. Camera scaneaza orasul în cautarea oamenilor, a animalelor, a politicii si a modei, a sensului si nonsensului, a frumusetii si a mortii. Welcome to New York e o reflectie asupra conditiei umane în cel mai putenric centru urban al societatii occidentale contemporane. ...

  • Bun-venit în viitor

    ...

  • Burning Man 2020

    Undeva în deşert, o comunitate din ce în ce mai numeroasă îşi crează o zonă autonomă, o combinaţie între Mad Max şi Woodstock. E vorba de un experiment îndrăzneţ, un spectacol bizar, încarnare în plin deşert a internetului şi spaţiului cibernetic. Filmul face un tur de forţă de la San Francisco până în Nevada, în Black Rock Desert, unde asistăm la o izbucnire eliberată de inhibiţii şi stimulată de droguri, a celor mai stranii energii creatoare. ...

  • Butoiul

    Luis David, în vârstă de 13 ani, locuiește cu familia în Congo Mirador, un sat lacustru pe lacul Maracaibo în Venezuela. Acesta e un corp mare de apă și cel mai mare câmp petrolier din Venezuela. În fiecare zi, câteva mii de butoaie de petrol sunt umplute și transformate în mulți dolari. Luis David nu observă foarte multe din aceste aspecte, doar faptul că trebuie să meargă tot mai departe ca să pescuiască pentru că e prea mult petrol în apă. Și faptul că, din când în când, pe lângă ei plutește câte un butoi de plastic. Copiii din sat știu la ce sunt bune: dacă tai unul pe latura lungă, poți face un soi de cadă plutitoare – o grozavă mică bărcuță pentru curse de butoaie. Dar Luis David nu și-a găsit un butoi al său încă, așa că se duce să-și caute. În același timp, ne arată lumea lui acvatică, incluzând casa, pescarul pentru care lucrează și canalele care curg pe sub case. ...

  • Byst

    Un rocker ajuns la vârsta mijlocie locuiește în casa de la țară a bunicii unde se pregătește de sosirea iernii. Un concert al trupei din care face parte, o beție într-un bar și despărțirea de vechiul său prieten care a decis să emigreze îl determină să se întrebe ce se va întâmpla mai departe cu viața sa. Filmat la un mod observațional, fără vreo intervenție din partea regizorului, documentarul surprinde o relație sinceră și autentică între cei doi prieteni pe care îi leagă vremurile bune ale tinereții și frustrările prezentului. ...